Campagne Extra's
Studdar jaar
Kill list
Achtergrond info
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CALIMSHAN | STUDDAR JAAR
Studdar jaarStuddar jaar
Studdar jaar Haval
Fighter Haval Habib Abdulahad,

Je komt aan in Memnon, de stad waar het overgrote deel van het Calimshan leger is gehuisvest.
Iedereen die aankomt die dag wordt ingedeeld bij verschillende wards (gebieden) binnen die stad.
Jij wordt ingedeeld bij ward-zuid.

Gedurende het jaar is het gebruikelijk dat er wordt wachtgelopen aan de stadsrand.

Je buddy voor het wachtlopen is (het kwam zo uit) de ward-zuid commandant Shafar Bo, een half-orc barbarian.
Tijdens het wachtlopen verteld hij, dat hij in jou wel een goede vechter ziet en je mag hem tijdens het wachtlopen Bo noemen.
Bo had theoretisch al Sjeik kunnen zijn, er was echter geen geschikte functie voor hem beschikbaar maar daar zit hij niet zo mee, hij vindt het werk wat hij nu doet ook geweldig.
Jullie kunnen goed met elkaar opschieten en hebben zo nu en dan de grootste lol.

Overdag leer je verschillende wapens te hanteren en krijg je les in een aantal gevechtstechnieken, maar ook hoe je een gewond persoon kunt helpen.
Na drie maanden kies jij je favoriete wapen om verder in te specialiseren.
Na zes maanden gaan de verschillende wards omstebeurt een week bivakkeren.
Tijdens deze week leer je hoe je kunt overleven in de wildernis.
Terug in Memnon volgen er een aantal maanden waarin enkele toernooien volgen voor zowel leerlingen als de grootmeesters.
Je ziet daarin dat Shafar Bo een geweldige vechter is, hij deelt echt flinke klappen uit met zijn, naar het schijnt magische, GreatAxe. Je merkt al gauw dat de overige commandanten erg jaloers zijn op zijn wapen.

Aan het eind van het jaar volgt een driedaags feest.

Voordat iedereen afscheid neemt van elkaar, verteld Bo jou dat als je in nood bent op zijn hulp kunt rekenen. Hij geeft jou een hangertje. Die ziet er niet zo mooi uit maar hij zegt je toe dat je er ooit iets aan hebt en dat je het goed moet bewaren. Je ziet aan hem dat het hem ernst is.

 
Studdar jaar Maxiqabin

Studdar jaar,


Handler Maxiqabin Laden

Je wordt geteleporteerd naar de Theeheedra hoeve. Deze hoeve ligt in de plains ten zuidoosten van Karlstrand.
Je wordt hartelijk verwelkomd door een groot aantal mensen en je wordt netjes begeleid naar je slaapvertrek.
Na een overheerlijke barbecue volgt een nachtwandeling door de omgeving.
De komende maanden leer je diverse ambachtelijkheden op de hoeve zoals, sloten maken, smeden, touw maken en potten bakken.
Meerdere malen loop je met Hal al Valhalla mee om de plains te laten begrazen door een kudde geiten en schapen.
Op de hoeve is alles zeer basic uitgevoerd en er zijn dan ook geen bijzondere dingen die jou interesseren als hebbedingetje.
Het enige wat voor jou wel bruikbaar is zijn de tools die gebruikt worden bij diverse werkzaamheden, deze tools kun je gebruiken voor je thieving-skills en verdwijnen dan ook in je binnenzak, let wel dat dit geen masterwork tools zijn.
Het jaar gaat zeer voorspoedig voorbij en aan het eind van het leerjaar wordt er een bescheiden feest gegeven.

 
Studdar jaar Kateb
Bard KUNST


Je komt aan in een mooi rond zaaltje met een koepel plafond, je ziet veel eenvoudige vormen met verschillende kleuren.
Er stapt een keurig geklede vrouw op je af en zij stelt zich voor als Otaris Masha Katabi.
Ze vertelt jou dat het nu nog wachten is op 2 personen.
Zodra deze er zijn gaan jullie naar de entreehal, daar krijgen jullie een badge van een bewaker. Otaris vertelt erbij dat deze badge toegang geeft voor uitsluitend de Jewel-ward gedurende 1 jaar.
In de entree hal zie je ook een kaartje hangen met de plattegrond van de Jewel-ward.
Daarna vervolgen jullie de weg naar Otaris atelier, vanuit de entreehal de trap op en naar buiten.
Je loopt nu over scheidingsmuren, verderop zie je nog hogere scheidingsmuren. Otaris gaat stil staan en legt jullie uit dat jullie alleen onder begeleiding van haar op deze Sabbanmuren mogen lopen en anders moet je de straten op grond niveau gebruiken. Met de huidige badge mogen jullie niet voorbij de nog hogere Ward-muren.
Na ca. 300 meter gaan jullie vanaf de Sabbanmuur een inn binnen, waar wederom een wachter staat. Jullie lopen de trap af naar begane grondniveau waar jullie kennis maken met Julias de baas van deze inn. Hij wijst jullie de weg naar jullie 1 persoons slaapvertrekken.
Hierna lopen jullie achter Otaris aan via de Sabbanmuren naar haar atelier.
Daar kunnen jullie gedurende dit jaar diverse activiteiten beoefenen.
Op het balkon wijst ze jou een theatertje aan, waar een groepje bards regelmatig muziek en theater maken. Je kunt daar elke dag terecht er is altijd wel iemand aanwezig.

Zodra je eens bij het theater bent langs gegaan weet je dat Hallim Himbris daar min of meer de leider is, hij is de meest ervaren persoon.

Gedurende de eerste dagen valt je meteen al op dat er hier veel juwelieren en kunstenaars zijn en er onnoemelijk veel wachters rondlopen en bij ingangen staan.

Hallim Himbris leert je de fijne kneepjes van het bard zijn. Gedurende de volgende 4 maanden leer je hoe je met een instrument personen op min of meer magische wijze kunt benvloeden.
Hallim Himbris geeft ook college lessen, je leert hier diverse voor jou interessante dingen.
Otaris leert hoe je goed over kunt komen op personen (characterbuilding) en hoe je kunst kunt interpreteren.
Ze laat jou diverse gebouwen en objecten zien in de Jewel-ward.

Het jaar is gauw om en samen gaan jullie een stuk opvoeren voor publiek, daarna volgt nog een feestje met muziek, dans en drank.
 
Studdar jaar Nasser
Studdar jaar,

Sorcerer Nasser Naser

Je wordt geteleport naar Almraiven, de stad voor magiebedrijvers. Je geniet hier een opleiding voor 1 jaar.
Eenmaal in de stad aangekomen zie je dat ze hier een bijzondere architectuur hebben, waarschijnlijk het gevolg van met name de wizards (elk hun eigen wil h).
Je wordt begeleid naar de school en de naast gelegen herberg, waar je zult verblijven. Op de school wordt je rondgeleid door een bijzonder mooie meid, met oogverblindende oorringen. Je schat haar ietsjes ouder dan jezelf. Ze lijkt, zo in dit eerste ogenblik ook wel gecharmeerd van jou.

Na de eerste maanden weet je al veel over het aanroepen van energien en het controleren ervan. Je weet ook dat Almraiven DE stad is voor schepen bouw, hier worden de grootste en de snelste schepen gebouwd van Fearun.
Je weet nu ook dat de meid die je rondleiding heeft verzorgd Nebba qe Nazer heet en hier studente is en dochter van een redelijk belangrijk iemand. Dit blijkt Sjeik Chalda Nazer te zijn, een sorcerer en warden (baas) van de haven.

Hij nodigt je uit voor een diner. Hij vertelt je een hele geschiedenis over een Abu Nazer een dragonslayer die op miraculeuze wijze gemengeld werd met drakenbloed. Sindsdien zijn zn nazaten voornamelijk sorcerer geworden.
Hij vertelt ook dat hij ervan overtuigd is dat ook Abu Nazer de grootvader is van jou grootvader. In het verleden is er door een bloedverwant waarschijnlijk een fout gemaakt in de naam van jouw bloedlijn en daarom heet jij Naser i.p.v. Nazer, wat arabisch is voor zien, kijken en inzicht.
Volgens Chalda ben jij n van de zeer weinige mannelijke nazaten. Hijzelf heeft twee dochters en zijn broer heeft drie dochters. Over jouw vader weet hij alleen dat hij vroeger een dikke dondersteen was en erg lui in dingen, maar toen was hij 6 jaar. Chalda is dan ook zeer blij jouw te zien, dat er gelukkig nog een bloedverwant is.
Er is dan nog n iemand in de generatie van je vader en hemzelf en dat is Hanabu Omar Nazer, maar hoe het met hem is, weet Chalda niet.
Tot slot van het diner vraagt hij jouw of je niet met zijn dochter wilt trouwen, jullie bloedlijnen liggen ver genoeg van elkaar. Hij zou het zeer op prijs stellen als hij jou als zoon zou kunnen beschouwen en dat zijn bloedlijn toch doorloopt. Er is een eenvoudige maar toch zeer rijkvolle bruidschat, weet hij jou nog te vertellen. Wat het is kan hij uiteraard niet vertellen. Hij wil het graag weten in de week voor je vertrek terug naar Karlstrand.

In de volgende maanden laat Chalda jou diverse schepen zien en de haven met zijn aanliggende gebouwen. Je krijgt ook toegang tot zijn zwembad.
Daarnaast laat hij jou zijn favoriete visplek zien, aan de rand van de stad.

Op school gaat het voortvarend. Je bent bijna aan het eind van het jaar en mag jezelf een geleerd sorcerer noemen.
Er volgt een feest op school, waarna je bent uitgenodigd bij de familie Nazer thuis.

wil je trouwen met de beeldschone Nebba qe Nazer.
 
Studdar jaar Alag
Psion Alag miniu It


Je komt aan in een mooi rond zaaltje met een koepel plafond, je ziet veel eenvoudige vormen met verschillende kleuren en een logo.
Er stapt een sober geklede man op je af en hij stelt zich voor als afgevaardigde van Sjeik Polaris.
Hij vertelt jou dat je hem moet volgen.
Jullie lopen naar de entreehal, daar krijg je een badge van een bewaker. De bewaker vertelt erbij dat deze badge toegang geeft voor uitsluitend de Quill-ward gedurende 1 jaar.
In de entree hal zie je ook een kaartje hangen met de plattegrond van de Quill-ward.
Daarna vervolgen jullie de weg vanuit de entreehal naar buiten.
Je loopt nu langs vele gebouwen, de straten zijn hier compleet omsloten met gebouwen, boven je hoofd gaan bruggen en overal zijn muren waar mensen op lopen. De man legt uit dat je met hem alleen op staat niveau mag verplaatsen en niet over de muren en wegen op hoger gelegen niveaus. Met de huidige badge mag je ook niet voorbij de nog hogere Ward-muren, die staan wel aangemerkt met WARD-WALL ter plaatse van doorgangen.
Na ca. 600 meter gaan jullie een trap op bij een bibliotheek. Een aantal verdiepingen hoger gaan jullie een brug over en ter hoogte van het dak van de bibliotheek naar binnen, waar een wachter staat.
De man stelt je voor aan Sjeik Polaris.
Sjeik Polaris blijkt een gewone aardige man en hij vertelt je wat de bedoeling is voor het komende jaar. Je bemerkt dat het hier erg rustig is.
Er is hier een meditatie ruimte en een oefenruimte, tevens is hier je slaapruimte voor het komende jaar.
Na een aantal maanden lessen, zijn er andere dingen die jullie ondernemen. Je hebt inmiddels een goed mentaal niveau bereikt waarbij je gemakkelijker psy-taken kunt uitoefenen.
Het is daarom ook tijd om in de praktijk wat te gaan proberen.
Gezien Polaris leider is van n van de twee Psy-gilde en deze gilde zo nu en dan wordt gevraagd om hier en daar wat tuig op te pakken of op te ruimen mag je een aantal keer meelopen en zodoende wat mind-powers in de praktijk brengen.

Naast deze bezigheden vind je nog wat tijd voor ontspanning en hobbys.

 
Gepost door Pake op 8 oktober 2004 om 8:22 uur.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Hij weet wel waar de klepel hangt, maar hij weet niet hoe laat het is
 
Agenda
Geen agenda informatie beschikbaar.
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
grou
32x gespeeld
Wijtgaard
4x gespeeld
St. Annaparochie
4x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.