Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 6
6.1Aankomst
6.2Het bos in
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
+ Hoofdstuk 0
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | COVERT OPS INC. | PAINT IT BLACK
Geestige boel!Geestige boel!Gespeeld bij/in Jacco op 30 apr 2025
(reacties)
Heian vertelt de volgende ochtend wat hem in de nacht is overkomen. Maar eerst wordt er ontbeten.

Het is stil in de herberg.

 

Tijdens het ontbijt werpt iemand de vraag op:

“Als de Agile Hand iets met lycantropie te maken heeft… wat kunnen we dan gebruiken tegen weerwolven?”

 

Een korte stilte volgt. Horza is er niet.

 

Maar dan wijst de herbergier, terwijl hij een lege mok pakt, naar de plek waar Horza eerder zat en zegt:

 

“Jullie vriend liet gisteravond iets liggen voordat hij naar het bos vertrok. Iets met kruiden en aantekeningen... vreemd spul. Ligt achter de bar.”

 

Hij haalt een leren bundel tevoorschijn met wat notities en een halfgevulde zak met gedroogde bladeren. Tussen de aantekeningen vinden jullie:

 

[begin notities Horza]

"Bestrijding van Lycanthropie"

“Mocht ik niet op tijd terug zijn, hier enkele dingen om te onthouden over weerwolven (en andere lycantropen):”

 

Zilver verzwakt en verwondt hen waar gewone wapens falen.

 

Alchemische zilerverf kan tijdelijk een wapen ‘zilverachtig’ maken – maar werkt maar kort.

 

Belladonna (wolfskers) kan bescherming bieden tegen besmetting als je snel genoeg bent (binnen 1 uur na beet).

 

Spreuken als Protection from Evil, Magic Circle, en Hold Person kunnen sommigen onderdrukken als ze menselijke trekken behouden.

 

Niet alle lycantropen zijn monsters. Sommigen zijn beheerst. Sommigen... helemaal niet.

 

“Als jullie gildeleden met klauwen tegenkomen, reken er maar op dat het geen gewone mensen meer zijn.”

“En als je een roedel tegenkomt – versla de leider. De rest zal dan misschien wijken.”

 

 

 

Ik ben op onderzoek ik zie jullie vanavond weer.

[einde notitie Horza]

 

Tradon en Shin gaan op zoek naar een bestekwinkel. Maar naast de bestekwinkel zit Ralics Relics & Rariteiten. Een dwerg achter balie zegt dat hij wel wat heeft van zijn avonturierstijd. Hij heeft o.a. 2 mesbladen van zilver, pijlen met zilveren kop en plakkend poeder voor op een wapen en belladonna. Maar hij is nogal duur.

Ze kopen diverse leuke spullen. De bestek winkel ernaast heeft geen zilveren spullen.
Daarna gaan ze naar de smidse.

 

Heian en Bagus gaan naar een kaartenwinkel. Daar weten ze een schets van het bos te kopen waar mensen vaak niet meer als mensen uitkomen. Over een kaart van de stad worden ze het niet eens.

Ze gaan daarna naar de wapenhandelaar. Dat is ook meteen de smitse.

 

In de smitse staat een dwerg met een baard en een metalen ding op zijn hoofd. Hij mompelt veel en heeft 1 oog. Hij snuift en ruikt hoeveel geld er in de pouches zit. Ook daar wordt gehandeld. Hij is best prijzig! Maar met wat creativiteit komt de groep met hem tot wat handel.

Hij heeft verschillende bijzondere darts. Er wordt speciaal voor Tradon wat zilver gesmolten om zijn darts te verzilveren. Dat geeft met elkaar toch zilver-darts voor een schappelijke prijs.

Bagus weet met goud en inruil van een Everful Mug een mooie oud houten Quarterstaff of Fharlanghn te kopen. Hij is gemaakt van een gedraaide wortel van een oeroude eik met natuurlijk gevormde knoesten. In de bast zijn subtiele symbolen van bescherming en heling ingebrand. Er ontstaat later nog wel wat discussie. De mug werkt 3x per dag en de dwerg klaagt dat hij daarmee niet dronken kan worden. Daarop zegt Bagus dat dwergen helemaal niet dronken kunnen worden.

Heian koopt zilveren pijlen.

 

De dwerg wordt gevraagd naar het bos met lycantrope wolven. Hij verteld dat er een oude loods in bos naast oude karavaanroute staat. De route is al 100 jaar niet meer in gebruik. Op de kaart is dat niet echt goed terug te vinden. Op de kaart staat ook een spook in “natte oude kapiteinskleding” afgebeeld. De dwerg verteld dat dat de oude baai is. Die is drooggevallen, al heel lang geleden. Er is nu een nieuwe baai die bij de stad uitkomt.

 

Tradon ziet in het gesprek dat de linkerhand van de dwerg de ringvinger en pink missen. De dwerg zegt: Ik hamer nog en mijn vuur dooft niet. Hij vraagt Tradon wat hij mist. Tradon zegt dat hij geen lichaamdelen mist maar wil wel meer behendigheid. Als de Greyhides tegenkomen is behendigheid handig om ze te ontwijken zodat hij geen slaaf van hen kan worden. Daar had de dwerg net nog over gemompeld. Zo praat hij nog even verder met de dwerg. Die wil weten of hij vrijwillig achter de greyhides aan gaat. Shin en Tradon geven aan dat we ervoor betaald worden. Door wie kunnen we niet zeggen en dat maakt toch ook niet uit. Misschien kunnen we wat voor jou doen waarde smit? Jullie zijn op huurmoord... zegt de dwerg. Die Greyhides... hij schuift een rooster weg. Pakt een klein metalen kistje, daarin een klein zwart boekje. Er zit ook een gebroken embleem van de greyhides.

De dwerg verteld... Lang geleden vroeg een Greyhide aan hem om een wapen te maken. Toen de dwerg weigerde verdween daarna zijn vriend. Als de groep een bloedlijn snijdt en het gebroken embleem op een altaar bij de greyhides legt en zegt “voor Rurik”. En als de groep dan ook een familiezwaard meebrengt. (Een van staalzilver met familiewapen) Dan zal hij gratis een hele week voor de groep werken.

 

Als de groep de smidse verlaten dan horen ze de dwerg mompelen: Geesten liegen niet maar mensen wel. Als je wil weten wat Greyhides verborgen houden moet je bij de geesten vragen waar zij niet durven kijken.

 

Shin koopt nog 2 flacons holy water bij een shrine. Altijd handig als je incorporal dingen tegenkomt.

 

De groep (zonder Horza die nog niet terug is) gaan naar het bos. Dat is 1 uur vanaf de stad. Heian geeft aan dat daar een spoor moet beginnen. Het dennenbos is vochtig. De groep volgt het spoor en slingert. Wordt steeds smaller. Er komt te vroeg mist opzetten. De temperatuur zakt. Achter de groep is het spoor niet goed meer zichtbaar. De schaduwen verdwijnen. Het geluid van het bos verstomd. Zelfs de boom waar Tradon tegenaan leunde verdwijnt. Tradon geeft een touw door zodat iedereen zich vast kan houden en de groep bij elkaar houdt. Plotseling lijkt alles stil te staan. Op het pad voor de groep verschijnt een figuur. Hij draagt een kapot karavaan kleed. Hij heeft een schilderskist bij zich en er steekt een steel uit zijn borst. Hij zegt:
Wat eenmaal is gevangen in verf kan niet vergeten worden.

Pas op voor de 3 schaduwen.

Een schaduw van vlees

Een schaduw van bloed

En een schaduw zonder gezicht.
Zijn ogen draaien naar de hemel waar een zonnestraal.
Als het doek zich ontvouwd met volle maan zal het gezicht van de meester zichtbaar zijn. Maar wie dan kijkt verliest zichzelf tenzij het geraamte zwijgt.

Zoek het altaar van de gebroken ede. Waar de handen zich wasten in zilver en de tong de leugen doorslikte.

 

De mist trekt weer op en het bos wordt weer normaal. Tradon helpt met het spoor zoeken en plotseling opent een open plek met een oude scheepromp op zijn kant. Het bos heeft zich om de boot gevormd.

 

Als de groep op de open plek komt verschijnt er een geest van een kapitein. Zijn handen lijken in de lucht te navigeren. Hij zegt: zij tekenen de waarheid en toen staken zij mij vast met een leugen.

 

Shin klimt op de boot. Hij kijkt waar de kapitein niet kijkt. Heian probeert in te schatten wat de kapitein wil. Shin en Heian staan klaar voor actie. Bagus loopt richting het schip en vraagt “hoe kunnen we de leugen doorbreken”. Heian schiet een pijl af. Maar de pijl schiet er doorheen. Hij vliegt naar het roer en belt de scheepsbel. Bagus is frigthened (en daarna 2 rondes shaken). Tradon schiet een dart op de kapitein. De dart treft doel. Daarna rent hij naar waar de voorkant van het schip ooit geweest is.

 

Shin blijft kapitein in de gaten houden. Heian gaat naast Bagus staan en heeft zijn rapier in zijn wapenhand. Bagus rent weg van de kapitein maar merkt dat hij de open plek niet af kan. De kapitein vliegt naar Tradon. En hij probeert hem te slaan. Maar hij mist. Tradon ontwijkt de kapitein en rent een eind weg. Hij houdt zijn pistool in aanslag. “Beste vriend stop met vechten maar laten we praten.”

 

Shin gaat kijken of hij de echte scheepsbel kan vinden. Heian loopt naar de brug van het schip. Bagus loopt naar Heian en zoekt daar veiligheid. De kapitein gaat weer naar Tradon toe. Tradon schiet met zijn pistool. De kapitein mist de kapitein.

 

Shin opent het luik van het schip. Heian loopt naar de kapitein en staat klaar met zijn pistool. De kapitein gaat naar Heian die daarop met zijn rapier steekt. Hij steekt door de kapitein heen. De kapitein raakt Hein en doet een koude schade. Heian is daardoor shaken (1 ronde).

 

Shin gaat het schip binnen. Hij ziet een sabre in een stuk verrot hout. Het sabre lijkt wel extra koud te zijn. Bagus gaat achter Shin aan naar binnen en pakt de sabre. Maar hij voelt nog net op tijd dat het een cursed wapen is. Ze zegt tegen Shin dat hij het wapen niet moet pakken. Het is een fout wapen. Dat verandert jou. Niet zelf pakken! Heian slaat de kapitein maar slaat er doorheen. Tradon schiet op de kapitein en treft hem hard! De kapitein vliegt naar Tradon maar onderweg slaat Heian hem met zijn rapier hard. De kapitein vliegt door naar Tradon maar mist.

 

 
 
Signal insert

==== via signal ====

🐺 De Afwezigheid van Horza – Toch een Hint
Tijdens het ontbijt werpt iemand de vraag op:
“Als de Agile Hand iets met lycantropie te maken heeft… wat kunnen we dan gebruiken tegen weerwolven?”

Een korte stilte volgt. Horza is er niet.

Maar dan wijst de herbergier, terwijl hij een lege mok pakt, naar de plek waar Horza eerder zat en zegt:

“Jullie vriend liet gisteravond iets liggen voordat hij naar het bos vertrok. Iets met kruiden en aantekeningen... vreemd spul. Ligt achter de bar.”

Hij haalt een leren bundel tevoorschijn met wat notities en een halfgevulde zak met gedroogde bladeren. Tussen de aantekeningen vinden jullie:

📜 Horza’s Notities – "Bestrijding van Lycanthropie"
“Mocht ik niet op tijd terug zijn, hier enkele dingen om te onthouden over weerwolven (en andere lycantropen):”

Zilver verzwakt en verwondt hen waar gewone wapens falen.

Alchemische zilerverf kan tijdelijk een wapen ‘zilverachtig’ maken – maar werkt maar kort.

Belladonna (wolfskers) kan bescherming bieden tegen besmetting als je snel genoeg bent (binnen 1 uur na beet).

Spreuken als Protection from Evil, Magic Circle, en Hold Person kunnen sommigen onderdrukken als ze menselijke trekken behouden.

Niet alle lycantropen zijn monsters. Sommigen zijn beheerst. Sommigen... helemaal niet.

“Als jullie gildeleden met klauwen tegenkomen, reken er maar op dat het geen gewone mensen meer zijn.”
“En als je een roedel tegenkomt – versla de leider. De rest zal dan misschien wijken.”

====  ====





Gepost door Tuning op 1 mei 2025 om 11:32 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen als je ingelogd bent kan je reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Zo snel als een student
 
Agenda
Grou / St.Anne
 Mei 2025
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Kingmaker
72x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
St. Annaparochie Marc
10x gespeeld
Jacco
9x gespeeld
Grou
6x gespeeld
online
1x gespeeld
Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.