Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 4
4.1Prison start
4.2Prison 2
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
+ Hoofdstuk 0
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | COVERT OPS INC. | A PRISON ... AGAIN
Tijd voor wat nieuwe kookreceptenTijd voor wat nieuwe kookreceptenGespeeld bij/in St. Annaparochie Marc op 9 okt 2024
(reacties)
 
De groep besluit als guards naar de gevangenis te gaan.
Er is een bootje afgezonken aan de andere kant van het eiland als eventuele vluchtweg.
 
Er zijn 75 guards in totaal, daarvan heeft steeds 1/3 dienst.
 
De groep krijgt uitleg over de gevangenis. Er zijn gevangenis van een groot gebied en plaatsen. De gevangene nr 6 zit het langs. De laatst aangekomen gevangene heeft nummer 259. Bij groot alarm krijgen alle lichten een andere kleur en klingt er een "slow whoop". De guards krijgen dan een spreuk om beter te kunnen zien.
 
De guards hebben een Lord's Alliance embleem op hun chain mail armor. Shin, Tradon en Horza gaan als kok aan de slag. Bagus en Roderik gaan als guard aan de slag. Iedereen wordt begroet door de aanwezige guards in de sluis van de ingang.  
 
Yula is de head-guard en heeft geen gevoel voor humor. (Houdt niet van nonsense!) Roderik en Bagus worden in dezelfde wachtloop shift ingedeeld.
Tiny Tula is hoofd van de keuken en loopt met een grote koekenpan. Hij is heel joviaal. Tradon, Shin en Horza worden ingewerkt.
De beste maaltijden gaan naar de warden en de councelers. Daarna het keukenpersoneel. De guards krijgen redelijk goed eten.
Er worden 15 maaltijden voor de gevangenen gemaakt.
Iedereen krijgt een rondleiding door de gevangenis zodat iedereen weet wat waar is en hoe dingen geregeld zijn.
 
Op dag 2 is er training voor de guards. De training is op de courtyard. Daar worden soms ook de gevangenen gelucht.
Bij de armory er zijn houten rekken met wapens. Maar er hangt ook een bol met een centraal oog en 4 ogen op steeltjes.
Er wordt gewaarschuwd dat de spectator heel erg gevaarlijk is.
 
Shin gaat op een goed moment een keer een rondje om de cellen heen lopen. Hij ziet Ballow Rageblade (nr 204) in een cel zitten. Die heeft 4 jaar gezeten (van de 5 waartoe hij veroordeeld is). Een heel beroemde avonturier. Shin wil een handtekening maar Ballow stuurt hem weg. Hij wil niet dat zijn gevangenisstraf wordt verlengd. Shin zegt tegen Ballow dat hij er nog een maand is, dus als hij zich bedenkt.... Shin wordt aangesproken door een guard dat hij stil moet zijn en hij wordt meegenomen. In een zijkamer wordt hij door de guards, Tiny Tula en Yula streng toegesproken. Yula zegt dat als Shin amok maakt dat Tiny Tula Shin een klap moet geven. Tiny Tula zegt dat Shin zich moet gedragen. De guards staan hoger in de hierarchie.
De suspision level gaat naar 2 en dat betekent intensievere diensten voor de guards.
[Er zijn in totaal 6 niveau's.]
 
Tradon zegt tegen gevangene nr 13 (die er indrukwekkend uit ziet met tatoos en getraind) in het dwergs "zit je hier al lang?"
De gevangene probeert hem te negeren. Ze zegt dat er geen contact mag zijn en dat ze geen gedoe wil. Ze wil dat Tradon weggaat.
Tradon komt er achter dat nr 13 al 11 jaar in de gevangenis zit.
 
Na 8 uur gaat het disturbance level weer terug naar 1.
 
Na 3 dagen moeten Roderik, Bagus en Jonathan het eten naar de guard brengen. Er wordt verteld als de warden (vrouw) is een mens die zich af en toe dwerg voelt. (Ze is possesed door een oude vriend die zijn geest in haar laat varen.) De warden, Martha, is een goede tovernares.
 
Roderik, Bagus en Jonathan zijn een vast team. De routes die opgedragen worden zijn erg random. De op de kaart aangegeven route is zeker niet een standaard route. Jonathan is er alleen voor het geld en is omkoopbaar.
 
Tradon loopt langs de cel van nr 13. "Werken, werken alleen maar werken. Als ik nou eens wat wist om snel rijk te worden." de gevangene reageert er niet op.
Gevangene nr 6 reageert er wel op. "Morgen wil ik een dubbel portie vlees, anders naai ik je erin." De volgende dag krijgt gevangene nr 6 geen vlees maar een doodshoofd gesneden in zijn kool. 
Er komt een contingent guards langs en de medewerkers in de keuken (met name Shin vanwege het snijwerk en Tradon vanwege zijn wandelen).
Tradon krijgt de boodschap dat hij na deze shift niet meer welkom is.
Horza krijgt de opdracht om Tradon in de gaten te houden. Ze vertrouwen hem niet meer.
 
Voor cel 13 wordt een maaltijd gemaakt waar in de kool iets van schatkistjes. Als de borden terugkomen staat er in het vet op de borden "gnome Nee".
De volgende daag maakt Shin een aantekening in de kool van een halfling en een klein stukje chocolade. Terug komt er een dwergrune "halfling kom". Shin gaat naar nr 13 toe. En dan hoort hij opeens van 2 kanten guards aankomen. Hij wordt inzichtbaar en ontwijkt de guards.
Bij de gevangene nr 13 meldt hij zich en geeft haar de rest van de chocolade. 
Nr 13 wil van de warden heeft een logboek met misdaden en straffen van alle gevangenen. Shin vraagt of ze dat echt wil en dat bevestigd ze. Nr 13 wil niet bevrijdt worden. Shin vraagt nog even hoe nr 13 haar kool wil hebben. (Beetgaar)
 
De warden heeft een bureau met een lade. Daar moet het logboek wel in zitten. Er staat ook een kistje waarin waarschijnlijk geld zit.
De cellen hebben stevige stalen tralies rondom. 
Het hospitaal er staan 12 bedden en er is een kast met medicijnen. Er is ook een (lelijke) verpleegster. Na wat leuke praatjes weet Shin wat spullen te verzamelen om een poison te maken die na het inslikken 3D6 damage doet (DC13).
De guards krijgen als het alarm af gaat allemaal See invisibility.
 
Om 3 uur 's nachts wordt geprobeerd het slot van de warden te onderdrukken met behulp van het crystal dat de groep gekregen heeft. Dat werkt.
Shin gaat met de MW lockpicks van Heian proberen het logboek te halen. Hij krijgt een steentje met een silence spreuk mee in een zakje. Shin weet bij de deur van het warden kantoor te komen en de deur te openen. Het bureau staat in het midden van de kamer. op een kast achterin de kamer een kistje. Op tafel liggen wat papier, er is duidelijk gewerkt. Er liggen papieren van goederen en gevangenen vervoer. Shin controleert of de lade een alarm heeft. Hij maakt de lade open en daar ligt het boek in. shin neemt het boek mee en doet de lade op slot. Daarna doet hij deur op slot en gaat direct door naar nr 13.
 
Gevangene nr 13 laat een tatoo zien van een prison-break. Shin tekent de tatoo na. Nr 13 zegt dat Shin binnen 12 uur van het eiland moet zijn, daarna lapt nr 13 hem erbij. Shin gaat naar Horza en Tradon en licht hen in. Daarna worden Roderik en Bagus wakker gemaakt. Er wordt afgesproken over 10 minuten bij de achterdeur te zijn en dan via de achterdeur naar de afgezonken boot te gaan. 
 
 
 




Gepost door Tuning op 10 oktober 2024 om 17:53 uur.
Reacties van bezoekers (2 reacties)
TuningTuning

Juliaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! whistle


Gepost op 10 oktober 2024 om 17:54.
TuningTuning

@20241011 - Kleine edit in de tekst.


Gepost op 11 oktober 2024 om 21:47.
Wie zegt wat?
Alleen als je ingelogd bent kan je reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
De beste stuurlui lopen op de wallen
 
Agenda
Grou / St.Anne
 November 2024
MaDiWoDoVrZaZo
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Kingmaker
61x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
St. Annaparochie Marc
6x gespeeld
Jacco
5x gespeeld
Grou
4x gespeeld
online
1x gespeeld
Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.