Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
- Hoofdstuk 0
0.1Gevangenis
0.2Op zee
0.3Haaaaai
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | COVERT OPS INC. | IN DE GEVANGENIS - EN NIET EVIL - WAT NU?
The murkmire stone [completed]The murkmire stone [completed]Gespeeld bij/in Grou op 14 feb 2024
(reacties)
Deel twee van de MurkMire stone bevrijding.

Bagus wacht op een  reden om in actie te komen.
Shin gaat naar de gang omdat heian bedacht heeft dat er een steen van gelijk gewicht in een vitrine op de gang staat.
Tradon wacht op de guard aan de andere kant van de balie, tot hij wegloopt. Maar hij hoort de stoel van de guard niet draaien.
Heian gaat Shin helpen met het demonteren van de vitrine.
Bagus ziet een guard de gang op komen en gaat snel de wc ruimte in. In de restaurantruimte hoort Shin meer geluiden van drankjes die ingeschonken worden.
Shin ziet dat er een vernuftig systeem zit in de vitine. Hij schuift het paneel opzij.
Tradon blijft wachten op de guard. Heian helpt om de steen te pakken uit de vitrine en neemt de steen mee de verborgen ruimte in.
Tradon hoort iemand de grote trap aflopen. Shin loopt achter Heinan de verborgen ruimte in en sluit de deur achter zich. Heian hoort dat er (nog steeds) 2 personen zijn in de ruimte waar de murk mire stone ligt. Tradon heeft de guard gehoord op de trap en blijft stil achter de balie zitten.
Heian heeft iemand in de ruimte van de Murk Mire stone horen praten over geld aannemen. Maar ze zijn het niet met elkaar eens.
Tradon hoort dat een 2e guard naar de guard bij de balie loopt en ze praten over " posh people". Bij Tradon hoort dat 1 van de guards weer terug naar boven gaat.
Tradon neemt zijn kans een sluipt zachtjes naar het standbeeld en verstopt zich achter de sokkel. Daar vandaan kijkt hij naar de guard, hoe deze zit. De guard zit wat achter geleund in de stoel met een drankje. Tradon gaat naar de kantoordeur en voelt of deze los is. Hij merkt niet dat hij op een drukplaat voor de kantoordeur staat.
De deur gaat niet open. Beide standbeelden in de hal beginnen te bewegen. Tradon gaat snel weer terug naar de sokkel van het dichtsbijzijnde standbeeld.
 
Tradon gebruikt de stance shadow child om zich te verstoppen, dat lukt. Ondertussen gaat een slowwhoop af. [alarm spell door het hele gebouw gaat af]
Alle guards beginnen door het gebouw te gaan. Shin hoort een aantal deuren open gaan van de Murk Mire Stone kamer. Heian merkt wel dat het geluid van het alarm wat harder wordt. Shin spiekt even in de Murk Mire Stone kamer. Hij ziet de guard op de rug. Horza hoort het alarm afgaan en loopt naar de voordeur. Tradon spiekt hoe de guard kijkt, dat is niet naar hem. Hij weet ongezien onder de trap te komen. Heian wacht tot Shin tot actie overgaat.
De guards checken de gangen. Heian en Shin horen verderop ook een deur opengaan die bij de andere geheime ruimte moet horen. Ze horen een paar keer roepen roepen "hier niets". De guard op de gang boven ziet dat er een steen verdwenen is! Shin gaat de steen verwisselen. Maar hij ziet dat er een beveiliging op zit. Hij neemt een moment om invisible te worden en te bestuderen wat de beveiliging inhoud.
Horza ziet de buitendeuren opengaan. Hij vraagt wat er aan de hand is en of hij kan helpen met zijn hond. De guard vraagt wat Horza daar moet en wat hij heeft gedaan. Horza zegt dat hij zijn hond uitliet en opeens geluiden hoorde. De guard lijkt er niets van te geloven. Horza ziet dat er wantrouwend gekeken wordt. Tradon gooit een slingstone met de hand naar de vitrines een eindje verderop. Hij raakt wel een vitrine maar die blijf heel. Er is geen guard die er op reageert door het geluid van het alarm. Heian loopt naar de Murk Mire Stone omdat hij weet dat Shin daar staat. Hij gaat helpen met het ontmantelen van de beveiliging.
De guard gaan verder met de verkenning naar indringers. De guard bij Horza doet een stap naar voren en wijst naar Horza. De standbeelden moeten blijkbaar Horza pakken. Horza stond klaar om te rennen en gaat er vandoor. De guard en de beelden gaan hem achterna. Daarna wordt door een andere guard het alarm uitgeschakeld. Met een sleight of hand weet Shin de beveiliging te neppen. Daarna neemt hij de steen mee naar de trap richting de zolder. Shin voelt onder zijn huid iets kriebelen, overal ! Hij weet het nog net te weerstaan maar het is een opwindend spannend gevoel voor Shin. Tradon spreekt expeditious retreat uit en blijft verstopt. Heian gaat de trap op en wil daar de deur open doen. Daar doet een guard de deur open en zegt: "doe maar niet". De guard heeft een zwaard in zijn hand. Heian blijft even verbaasd staan. Bagus komt het toilet uit en gaat kijken of er guards zijn. Hij ziet een halfling op de gang staan maar hij weet zich ongezien te houden. Hij probeert met een slingstone het saurus beeld te activeren maar dat lukt niet. Horza staat buiten bij en guard en 2 standbeelden. Hij gaat in volle sprint er vandoor samen met Rocky.
De guards in de grote hal overleggen of er de deuren dicht moeten. Besloten worden de deuren nog even open te houden voor de guards die buiten zijn. Een guard loopt de geheime ruimte in waar Heian en Shin hebben gestaan. Daar stinkt het omdat Heian een vuile wind heeft gelaten. De guards in de hal besluiten om zo de deur te sluiten.
Shin loopt naar de zolder en de guard vraagt wat er gebeurd. Shin zegt dat hij te gast is en de steen naar zolder moest brengen voor de veiligheid. De guard zegt dat Shin de steen dan maar even neer moet leggen. Shin verdwijnt en valt meteen de guard aan. Hij slaat de guard bewusteloos. Tradon gaat zo snel mogelijk stil de trap op naar de 1e verdieping en vraagt aan Bagus waar de anderen zijn. Hij zegt: "de uitweg over de zolder" en hij gaat door naar de Murk Mire Stone kamer. Achter zich hoort hij een stem: "Billy achter je!" Hij rent door naar de zolder en ziet Heian en een guard knock out liggen. Hij zegt gooi de steen maar in de rugzak.
Heian gaat de zolderruimte in. Er staan heel veel dozen en een grote buis die naar boven wijst. Er lijkt ook wel een schuif-iets te zijn in het dak. Dat is een 10x10 foot luik. Bagus rent naar de zolder en springt onderweg over de drukplaat. Hij komt tot halverwege de trap. Twee guards stapt uit de geheime ruimte van Shin en Heian. De 1e guard schiet maar mist. De 2e weet wel te raken. Er komen 4 guards de Murk Mire Stone kamer in terwijl Bagus nog maar halverwege de trap naar de zolder is. Tradon en Shin gaan naar het grote zolder raam. Tradon kijkt buiten op het platte dak. Daar zijn gargoyles. Maar dat die lijken echter normale beelden te zijn. Tradon pakt een touw uit zijn rugzak en hij maakt een touw vast aan een gargoyle. Heian weet de knoop van Tradon heel mooi vast te leggen. bagus rent door naar boven en laat ondertussen zijn slingbullets achter zich om eventuele achtervolgers te vertragen. Hij gaat het platte dak op en helpt daarbij Shin het platte dak op. De groep weet via het touw op straat te komen en ontkomt naar lady Carry Dessner.
 
De dame is zeer blij de groep te zien met de steen. De groep mag eventueel meekijken met het veiligstellen. Ze zet de steen in een kristallen plaats en ze spreekt diverse arcane dingen uit. De steen breekt en valt uit elkaar tot stukjes vlees en ei. Er komt een zwarte walm vanaf. Er is een bijna compleet embryo in de restanten zichtbaar. De groep mag als dank de bag of holding houden.
 
De groep gaat zoals eerder geinstrueerd naar een telegraaf/seinhuisje. Daar krijgen ze een beloning van de opdrachgever. Het geld wordt verdeeld. Heian krijgt de bag of holding om te dragen.
 
 
 four thieves roping down the outside of a 60ft high dark building. Rope tied to a gargoyle statue in a D&D fantasy setting
 
 



Gepost door Tuning op 15 februari 2024 om 16:28 uur.
Reacties van bezoekers (19 reacties)
TuningTuning

Verhaaltje verplaatst naar eigen plekje vanwege de speeldatum


Gepost op 15 februari 2024 om 17:13.
JeffJeff

Horza is nog aan het rennen, dus? :-)

Waar is het plaatje met de 4 thieves, trouwens?


Gepost op 17 februari 2024 om 13:59.
TuningTuning

Oei - dat plaatje zat bij de tekst erin en bij het herstellen van de namen heb ik er denk ik overheen geplakt.


Gepost op 17 februari 2024 om 14:16.
JeffJeff

Aha, begrepen. Wie heeft het plaatje? Ik ben benieuwd


Gepost op 17 februari 2024 om 14:59.
JohanJohan


Gepost op 17 februari 2024 om 17:14.
JohanJohan

Geen plaatje

 


Gepost op 17 februari 2024 om 17:14.
PakePake

Tijd om mijn foto te updaten 


Gepost op 17 februari 2024 om 19:48.
TuningTuning

Formaat is een beetje groot :-)


Gepost op 17 februari 2024 om 20:10.
PakePake

Dat zag ik net ook, ha ha.  Heb het aangepast


Gepost op 17 februari 2024 om 23:34.
JeffJeff

Waar? Lol


Gepost op 18 februari 2024 om 9:24.
Wie zegt wat?
Alleen als je ingelogd bent kan je reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Niets zo Qloten om spreuken mee te maken als een Q
 
Agenda
Grou / St.Anne
 April 2024
MaDiWoDoVrZaZo
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
51x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Jacco
3x gespeeld
Grou
3x gespeeld
online
1x gespeeld
St. Annaparochie Marc
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.