Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
- Hoofdstuk 0
0.1Gevangenis
0.2Op zee
0.3Haaaaai
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | COVERT OPS INC. | IN DE GEVANGENIS - EN NIET EVIL - WAT NU?
Het GalaHet GalaGespeeld bij/in St. Annaparochie Marc op 31 jan 2024
(reacties)
De allosaurus - maar dan met een gnome-mod...
De groep verkent het gebouw. Er zijn wat kleine stalraampjes, net genoeg voor een halfling om doorheen te gaan. Er is een lichtkoepel in het dak. Het gebouw heeft geen regenpijpen maar gargoyles die het water afvoeren. De muren zijn strak gemetseld.
 
Mevr. Dennel wordt verder bevraagd over hoe binnen te komen. Zij adviseert het feest te bezoeken en te verstoppen.
 
Shin koopt een blokfluit. Als het tijd is gaat de groep naar het museum . Daar beginnen al veel mensen samen te komen die bij het museum in de rij gaan staan. Bij de deur aangekomen verteld een guard aan Horza dat Rocky niet naar binnen mag. Horza probeert een guard nog te overtuigen dat ze een guard dan maar buiten moeten neerzetten met de hond. Maar uiteindelijk moet de hond terug naar het logement. Shin gaat als eerste van de groep naar binnen. 
 
Bagus gaat eerst bij de ancient animals en plants kijken. Ondertussen kijkt hij naar mogelijke verstopplekken. Horza vindt dit ook een erg interessante plaats. Heian gaat eerst boven verkennen. Daar is een groot ancient monster-saurus dat in het moeras bewaard is gebleven. De zaal van de murk mire stone is aardig druk. Horza gaat ieder kwartier naar buiten om bij de hond te kijken. Daarbij laat hij de guards weten dat hij het niet gepast vindt dat Rocky niet naar binnen mag. Al snel is er een groep kinderen van 10-15 jaar oud die bij Rocky komen kijken. Rocky laat het toe dat ze hem aanhalen. Horza ziet als hij de bij alosaurus een paar knopjes. Shin kijkt bij een deur die op slot zit en ziet door het sleutelgat een tafel met wat stoelen. De volgende aan die kant van het museum zijn archiefkasten zichtbaar door het sleutelgat. De 3e deur is een office. Ondertussen blijft Shin kijken of hij een guard ziet met sleutels zodat hij die eventueel kan afpakken.
 
Horza wordt aangesproken door een elf die vraagt naar de hond. Horza heeft verteld dat het een hulphond is. De Elf stelt zich voor als curator van het museum. Tradon is erg aan het focussen op de standbeelden. Hij is op zoek naar alarmsystemen. De guard zegt: de worst ligt meestal in de koelkast. Tradon snapt niet wat de guard bedoelt. De guard geeft aan dat de onthulling zo gaat beginnen. Shin ziet op de 1e etage een ventilatie hoog in de muur van de ruimte van de mirk mire stone. De muur is 30 foot hoog. Er staan geen zaken vlakbij die kunnen worden gebruikt om mee te klimmen. Shin vindt de wc's. De deuren hebben een mechanisme om een grendeltje om te zetten dat aan de buitenkant een rood of groen vlakje zichtbaar maakt. De toiletten zijn zittingen waaronder een ton is die af en toe geleegd moet worden. 
Horza vindt een geheime deur op de gang vanaf het cafe. Later vind Shin verderop nog een geheime gang. Die deur gaat waarschijnlijk naar de mirk mire stone kamer. Iedereen wordt verzameld voor de onthulling. De guard die Shin aanspreekt is halfling. Hij heeft wel hetzelfde postuur als Shin.
 
In de mirk mire stone kamer staan allemaal stoelen opgesteld voor de gasten. Tegen de muur staan 3 sokkels waarop zaken tentoongesteld worden. Er staan 4 ronde tafels. Op de middelste sokkel staat DE steen. Er zijn 20 gasten en 4 guards. Horza loopt naar een guard toe en vraagt of hij de steen ook met magie mag bekijken. De guard geeft aan dat het ongebruikelijk is maar hij geeft wel een gebaar dat tegen betaling dat wel mogelijk is. Shin kijkt of hij onder de tafel een bag of holding kan plaatsen. Maar de tafels zullen verwijderd worden dus plaatsing heeft geen zin.
Horza besluit even naar de WC te gaan en komt terug met een actieve detect magic. Teruglopend van de WC naar de mirk stone kamer ziet hij rondom het alosaurus skelet en vlak voor de mirk stone kamer op de vloer magie. De mirk stone heeft transmutation actief. Horza ziet een verband met verschillende punten vanaf de sokkel. Blijkbaar gaan er verschillende dingen gebeuren als er iets met de sokkel gebeurd.
 
Als iedereen naar buiten wordt gestuurd wordt door Tradon geinformeerd naar de knopjes bij de alosaurus. Heian en Shin verstoppen zich op de 1e etage in een holte in de muur achter een geheime deur. Horza loopt richting deur en fluit iets te hard zodat de hond naar binnen komt en voor afleiding zocht. Horza wordt met hond en al naar buiten gewerkt door de guards. Tradon heeft zich ondertussen in de muur op de begane grond verstopt.
 
De groep hoort diverse geluiden van de guards. Tradon ziet opeens zijn deuren opengaan omdat de andere geheime deuren open gaan voor een guard. Bagus hoort de toiletdeur open gaan. Er wordt gecheckt of de ruimte leeg is. Heian en Shin horen 6 guards die 2 aan 2 lopen. Er is overal wel een bepaalde tijd beschikbaar om te verplaatsen. Tradon besluit om naar het kantoor te gaan. Maar hij kan niet ver komen omdat de guard bij de voordeur blijft zitten. Shin en Heian verplaatsen zich naar de andere geheime deur als de guards een pauze houden in het cafe. Tradon sluipt achter de balie van de voordeur guard langs richting kantoor. Shin en Heian horen stemmen achter de deur in de mirk stone kamer. Het is de halfling de human die aan Horza geld vroeg. Ze praten over politiek en zijn het niet eens.

 

De guard bij de voordeur staat op. Tradon staat klaar om niet zichtbaar te zijn voor de guard.


Gepost door Jacco op 1 februari 2024 om 20:44 uur.
Reacties van bezoekers (13 reacties)
JaccoJacco
De groep verkent het gebouw. Er zijn wat kleine stalraampjes, net genoeg voor een halfling om doorheen te gaan. Er is een lichtkoepel in het dak. Het gebouw heeft geen regenpijpen maar gargoyles die het water afvoeren. De muren zijn strak gemetseld.
 
Mevr. Dennel wordt verder bevraagd over hoe binnen te komen. Zij adviseert het feest te bezoeken en te verstoppen.
 
Shin koopt een blokfluit. Als het tijd is gaat de groep naar het museum . Daar beginnen al veel mensen samen te komen die bij het museum in de rij gaan staan. Bij de deur aangekomen verteld een guard aan Horza dat Rocky niet naar binnen mag. Horza probeert een guard nog te overtuigen dat ze een guard dan maar buiten moeten neerzetten met de hond. Maar uiteindelijk moet de hond terug naar het logement. Chin gaat als eerste van de groep naar binnen. 
 
Bagus gaat eerst bij de ancient animals en plants kijken. Ondertussen kijkt hij naar mogelijke verstopplekken. Horza vindt dit ook een erg interessante plaats. Heian gaat eerst boven verkennen. Daar is een groot ancient monster-saurus dat in het moeras bewaard is gebleven. De zaal van de murk mire stone is aardig druk. Horza gaat ieder kwartier naar buiten om bij de hond te kijken. Daarbij laat hij de guards weten dat hij het niet gepast vindt dat Rocky niet naar binnen mag. Al snel is er een groep kinderen van 10-15 jaar oud die bij Rocky komen kijken. Rocky laat het toe dat ze hem aanhalen. Horza ziet als hij de bij alosaurus een paar knopjes. Chin kijkt bij een deur die op slot zit en ziet door het sleutelgat een tafel met wat stoelen. De volgende aan die kant van het museum zijn archiefkasten zichtbaar door het sleutelgat. De 3e deur is een office. Ondertussen blijft Chin kijken of hij een guard ziet met sleutels zodat hij die eventueel kan afpakken.
 
Horza wordt aangesproken door een elf die vraagt naar de hond. Horza heeft verteld dat het een hulphond is. De Elf stelt zich voor als curator van het museum. Tradon is erg aan het focussen op de standbeelden. Hij is op zoek naar alarmsystemen. De guard zegt: de worst ligt meestal in de koelkast. Tradon snapt niet wat de guard bedoelt. De guard geeft aan dat de onthulling zo gaat beginnen. Chin ziet op de 1e etage een ventilatie hoog in de muur van de ruimte van de mirk mire stone. De muur is 30 foot hoog. Er staan geen zaken vlakbij die kunnen worden gebruikt om mee te klimmen. Chin vindt de wc's. De deuren hebben een mechanisme om een grendeltje om te zetten dat aan de buitenkant een rood of groen vlakje zichtbaar maakt. De toiletten zijn zittingen waaronder een ton is die af en toe geleegd moet worden. 
Horza vindt een geheime deur op de gang vanaf het cafe. Later vind Chin verderop nog een geheime gang. Die deur gaat waarschijnlijk naar de mirk mire stone kamer. Iedereen wordt verzameld voor de onthulling. De guard die Chin aanspreekt is halfling. Hij heeft wel hetzelfde postuur als Chin.
 
In de mirk mire stone kamer staan allemaal stoelen opgesteld voor de gasten. Tegen de muur staan 3 sokkels waarop zaken tentoongesteld worden. Er staan 4 ronde tafels. Op de middelste sokkel staat DE steen. Er zijn 20 gasten en 4 guards. Horza loopt naar een guard toe en vraagt of hij de steen ook met magie mag bekijken. De guard geeft aan dat het ongebruikelijk is maar hij geeft wel een gebaar dat tegen betaling dat wel mogelijk is. Chin kijkt of hij onder de tafel een bag of holding kan plaatsen. Maar de tafels zullen verwijderd worden dus plaatsing heeft geen zin.
Horza besluit even naar de WC te gaan en komt terug met een actieve detect magic. Teruglopend van de WC naar de mirk stone kamer ziet hij rondom het alosaurus skelet en vlak voor de mirk stone kamer op de vloer magie. De mirk stone heeft transmutation actief. Horza ziet een verband met verschillende punten vanaf de sokkel. Blijkbaar gaan er verschillende dingen gebeuren als er iets met de sokkel gebeurd.
 
Als iedereen naar buiten wordt gestuurd wordt door Tradon geinformeerd naar de knopjes bij de alosaurus. Heian en Chin verstoppen zich op de 1e etage in een holte in de muur achter een geheime deur. Horza loopt richting deur en fluit iets te hard zodat de hond naar binnen komt en voor afleiding zocht. Horza wordt met hond en al naar buiten gewerkt door de guards. Tradon heeft zich ondertussen in de muur op de begane grond verstopt.
 
De groep hoort diverse geluiden van de guards. Tradon ziet opeens zijn deuren opengaan omdat de andere geheime deuren open gaan voor een guard. Bagus hoort de toiletdeur open gaan. Er wordt gecheckt of de ruimte leeg is. Heian en Chin horen 6 guards die 2 aan 2 lopen. Er is overal wel een bepaalde tijd beschikbaar om te verplaatsen. Tradon besluit om naar het kantoor te gaan. Maar hij kan niet ver komen omdat de guard bij de voordeur blijft zitten. Chin en Heian verplaatsen zich naar de andere geheime deur als de guards een pauze houden in het cafe. Tradon sluipt achter de balie van de voordeur guard langs richting kantoor. Chin en Heian horen stemmen achter de deur in de mirk stone kamer. Het is de halfling de human die aan Horza geld vroeg. Ze praten over politiek en zijn het niet eens.

 

De guard bij de voordeur staat op. Tradon staat klaar om niet zichtbaar te zijn voor de guard.

Gepost op 1 februari 2024 om 20:44.
JaccoJacco

wederom met dank aan Marc

 


Gepost op 1 februari 2024 om 20:44.
TuningTuning

Plaatjes erbij gezet ;-)


Gepost op 1 februari 2024 om 21:13.
JaccoJacco

Hoe geweldig gaaf die plaatjes!

 


Gepost op 3 februari 2024 om 18:58.
TuningTuning

Graag gedaan! ;-)


Gepost op 4 februari 2024 om 14:21.
JeffJeff

Zijn die plaatjes van het avontuur of via een ai prompt? Echt gaaf


Gepost op 4 februari 2024 om 23:19.
JohanJohan

Mooi gemaakt die AI plaatjes.
Tradon ziet genoeg ruimte om zich te kunnen verstoppen. :-)


Gepost op 5 februari 2024 om 11:47.
TuningTuning

Dit zijn AI prompt plaatjes via bing copilot (dall e)


Gepost op 5 februari 2024 om 18:26.
JaccoJacco

28 februari zeg ik af. Alvast ruim van te voren.

 


Gepost op 13 februari 2024 om 18:26.
TuningTuning

Dat is ook een Jacco-DM datum volgens mij.... wordt er dan geruild of een alternatieve actie gedaan?


Gepost op 13 februari 2024 om 21:39.
Wie zegt wat?
Alleen als je ingelogd bent kan je reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Morgenstond heeft een wekker in de mond
 
Agenda
Grou / St.Anne
 April 2024
MaDiWoDoVrZaZo
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
51x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Jacco
3x gespeeld
Grou
3x gespeeld
online
1x gespeeld
St. Annaparochie Marc
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.