 Shin pakt een touw en slaat dat 13 keer om een stuk hout. Aan de andere kant zit een werpanker die gooit hij overboord. Heinan ziet de knoop om het stuk hout en wil dat beter knopen. Horza probeert ondertussen te zwemmen maar gaat bijna onder in de golven terwijl hij probeert te zwemmen naar het touw dat Shin over de rand van het schip heeft hangen. Tradon ziet Shin's knoop met lede ogen aan en maakt er in een mum van tijd een degelijke knoop van. Het beschikbare touw wordt meteen 10' langer. De haai valt Horza aan maar zijn tanden stuiten op het leren armor van Horza. Charbixly verschijnt al mopperend op Bagus. Hij roept een instrument op. Bagus maakt een Nimbus of light en gooit die richting de haai, hij mist grandioos.
Heinan ziet het touw overboord hangen en besluit naar Horza en de haai te springen. Hij probeert de haai te steken maar mist. Horza gaat kopje onder. Tradon gooit met zijn slinger een steen maar mist. Charbixly speelt op zijn snaarinstrument om iedereen moed in te zingen. De haai mist Horza. Bagus kan het niet aanzien en gaat kijken of hij de gewonde matroos nog kan/moet helpen. Maar dat blijkt niet meer nodig te zijn, hij is al gestabiliseerd.
Na heel veel proberen, missen, slecht zwemwerk van Horza besluit Shin met acrobatische toeren via het achterdek, over het touw naar de achter het schip hangende sloep te gaan en naar de haai te springen. Hij helpt Horza met zwemmen en duwt hem de sloep in en klimt er zelf ook in. De sloep wordt naar het schip getrokken. Shin stabiliseert Horza en even later worden beiden aan boord gehezen met het werpanker. Shin staat geposeerd op het werpanker terwijl hij omhoog gehezen wordt.
Iedereen, zelf Charbixly voelt zijn tatoo op zijn arm gloeien. Er is nu een sterretje bij verschenen!
Na nog 5 dagen reizen komt het schip aan in de haven van Nieuwe Dorp. Het cafe De Wit wordt opgezocht en de groep kijkt uit naar Hata Mari. Dat blijkt een danseres in het cafe te zijn. Ondertussen weten Heinan en Charbixly nog wat geld te verdienen. Shin wordt wegens vermoeiend aanwezig gedrag de kroeg uitgezet. Hata Mari geeft Charbixly een kleine gouden sleutel. Verder wil ze niets van de groep weten. Op de slaapzaal die Charbixly heeft geregeld wordt de sleutel geprobeerd in het muziekdoosje dat Bagus voor vertrek heeft gekregen.
Er komt een stem uit het muziekdoosje die verteld:
Greetings operatives. The Golden Vault has learned that the egg of an eldritch horror has been mistaken for an historical object and is about to go on display at the Varkenbluff Museum of Natural History. The antropologist Dr. Cassee Dannel tried to warn officials about this egg, known as the Murkmore Stone. But none believed her. We do, and we know that if this egg hatches, many will die----or worse. This quest, you should undertake, rewquires you to inflitrate the museum, stel the egg and return it to Dr. Danell, who will neutralize it. There is no time to waste. The egg could hatch at any moment. Start by meeting with dr. Dannel. Good luck, operathieves. laatste is een woordgrapje - moet kunnen.
Shin gaat, zodra hij "ei" hoort op zoek naar een koekenpan. Na het slapen wordt er ontbeten. Daar verschijnt een halfling messenger. De groep wordt gevraagd naar de Sage quill te gaan voor een gevoelige zaak. Daar zullen ze de in een paarse gekapte jurk Kessie Dennel vinden.
De messenger verdwijnt zodra de tekst is uitgesproken.
De groep gaat naar de Sage Quill en treft daar inderdaad Kessie Dennel aan. Zij vertelt de groep:
Thank you for coming so quickly, she says, a few weeks ago i attended a dig in the Murkmire that unearchted a furrowed light-green stone. Ill give you all the details, but the bottom line is that it isnt a stone at all---it is the egg of an eldritch horror. Moreover, my rearch indicates it will hatch at midnight tonight. Troulbe is nobody will listen to me. The university ignored me and i was caught trying to steal the egg from the mueseum so i could contain it. Now ive been fire, the murkmire stone display at the museum opens tomorrow, and the egg is about to hatch. Youve got the steal the Murkimire Stone and bring it back so i can save this city.
De groep krijgt mooie kleren om mee naar het feest te gaan. De kleren mogen ze houden. Ze krijgen ook een bag of holding mee om het ei in te stoppen. (te leen) Ze krijgen ook een kaart en wat verdere informatie over het museuw. (o.a. dat er 12 guards zijn) Ze krijgen de tip om vooraf te verkennen en te proberen de routes en het rooster van de guards te verkrijgen. Het feest is van 17:30 tot 19:30. |