Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 7
7.1Meer trollen
7.2Shamblers op de weg
7.3Cultists
7.4Draakje valt mee
7.5Groene dametjes
7.6Groene vriendjes
7.7Korte afronding
7.8De Grobok!
7.9Harpies bij de poort
7.10Tunnelgevechten
7.11Ground floor vegen
7.12Wolven alweer
7.13Bruce, no!
7.14Victory!
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
+ Hoofdstuk 0
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | KINGMAKER | HARGULKA'S MONSTER KINGDOM
Escape Room = uurtje D & DEscape Room = uurtje D & DGespeeld bij/in Leeuwarden op 13 nov 2024
(reacties)

16 - 21 Sarenith


Ruach vraagt Vesket of hij de hut van de Wisp kan gebruiken en sleept alle offers naar buiten – vachten, (verrot) vlees en mooie stenen vooral.

 

Het vlees wil de lizards ook niet (vervloekt) en wordt in een kuil een stuk verderop gedumpt. Enkele lizardfolk jagers blijven om op die dieren te jagen die op het vlees afkomen. De rest wordt opgedeeld in licht en zwaar, klaar voor het tripje naar Greenhaven om Tig naar zijn ouders te brengen.

 

Bruce biedt aan om Tig naar huis te brengen. Andre zou eerst mee maar besluit in het dorpje te blijven om te trainen. Bruce haalt zijn schouders op, zegt dat het vast wel goedkomt en vertrekt met Tig en zoveel mogelijk draagbare loot.

 

Daarna neemt Ruach de tijd om de hut te luchten en schoon te vegen. Lizardfolk brengen schoon stro voor de vloer en hij haalt zelf verschillende kruiden uit de buurt. Eenmaal klaar met de schoonmaak haalt hij een krokodil op van de rivier en beschildert hij zowel de krok als Snatch met waterige klei. De krok blijft rustig terwijl Snatch zachtjes mauwt en rondjes loopt.

 

Ruach geeft aan dat hij een dag en nacht ongestoord met de dieren wil doorbrengen en sluit de hut. Algauw stijgt er kruidige, kleurrijke rook uit het rookgat en is een zacht gezang hoorbaar. De volgende ochtend gaat de deur op een keer en snelt er een katachtige het bos in – het lijkt op een kleinere versie van Snatch.

 

Dan komt Ruach naar buiten met een zeer imposante krokodil naast zich, die bijna glinstert in het zonlicht.



“Jongens, en dame, dit is Styx”.

 

************************************************* 

 

Bruce en Tig komen veilig aan in Greenhaven. Onderweg vertelt Tig wat er allemaal met hem gebeurd is – de lizardfolk mochten hem niet opeten maar moest hem steeds laten denken dat het zou gebeuren - terwijl die enge schedel toekeek en kreunde van genot. Ze hebben hem onder andere vastgebonden opgehangen net buiten bereik van de kaaimannen en hem urenlang tot aan zijn nek in het moeraswater achtergelaten.

 

Eenmaal terug in Greenhaven gaan ze eerst naar Tig zijn huis, waar zijn ouders ontzettend blij zijn om hem te zien. Ze bedanken Bruce met tranen in de ogen en rennen van deur tot deur in het straatje om te zeggen dat Tig gered is door de Baron en zijn Raadsleden.

 

Op een gegeven moment zegt Tig dat hij nooit weer zo ver van huis zal gaan en daarop hoort hij,

 

“Daar hebben we het later over, jonge man.”

 

Als Bruce op dat moment Tig zijn gezicht had gezien zou hij ongeveer dezelfde blik hebben opgemerkt als toen Tig bij de lizardmen was…

 

**************************************

Bruce levert de loot af bij het kasteeltje en praat Lindsay bij. Hij vraagt nonchalant naar Valerie en krijgt te horen dat zij en Amiri (de Six Bears stam barbaar) naar Tatzlford waren afgereisd om een verhaal te onderzoeken. Iets met dieren die zich vreemd gedroegen.

 

“Klinkt als meer fey onzin” zegt Bruce. “Dat zal Mea niet leuk vinden.”

 

*************************************

 

Ruach had Bruce gevraagd om een belt of strength +2 en een sleepnet mee te nemen uit Greenhaven. Ook moet hij Andre zijn cold iron speer inruilen voor een cold iron ranseur. Overal waar hij komt wordt hij bedankt voor het redden van Tig en gevraagd dat door te geven aan de Baron. Hij merkt dat het aanzien van de groep van de Baron en zijn medebestuurders is gestegen. 

 

*********************************

Bij de lizard camp hebben Andre en Ollie geoefend met flanking terwijl Ruach Styx wat simpele trucjes uitlegt. Wanneer Bruce terug is bedanken ze Vesket en gaan ze 's ochtend vroeg richting het westen.

 

 

22 Sarenith

 

De groep volgen de rivier Murque en grillen wat vers gevangen forel als lunch. In de namiddag slaan ze linksaf het bos in.

 

*******************************

 

Als de groep een eindje gereisd heeft begint Styx erg onrustig te worden. Het is stil in het bos. Ruach neemt het aspect van een wolf en snuffelt net als Styx. Ver weg, naar het zuidwesten, ruikt hij verrot vlees. Na een paar uur reizen komt de groep bij een piramidevormige heuvel van naar elkaar toe gevallen bomen. Sommige boomstammen, zijn zelf in elkaar gevlochten – hier is iets geks gebeurd…en hier komt de stank vandaan.

 

Ollie vindt een ingang onder een paar boomstammen door. Bruce gaat verkennen en Ollie houdt Bruce in de gaten terwijl hij de bron van de stank zoekt. Zijn fakkel verlicht uiteindelijk een grote ruimte vol plant- en dierlijke resten. Op bulten en stapels geknaagde boomstammen en diverse dode lichamen lopen en zweven dikke, rode bromvliegen die niets van het licht aantrekken.

 

Bruce heeft in alle stilte door de tunnel geslopen maar moet een grimas trekken wanneer er achter hem het lawaai van harnas door de tunnel weergalmt. Voor hem beweegt er iets!

 

Een van de donkere bulten begint te groeien, te bewegen. Met een schurend, klikkend geluid begint er een duidelijke vorm zichtbaar te worden – hoorns? Een kop met hoorns? Nee, nog erger…

 

Het hoofd van het beest lijkt op een groteske combinatie van insectachtige en monsterlijke eigenschappen. Een brede, gepantserde kop met glanzende chitineplaten die naadloos overlopen in de rest van het lichaam. Een kop dat hij eerder heeft gezien – een reusachtige duizendpoot!

 

Net onder het pantserplaat krioelen de kaken: krachtige, haakvormige mandibels die lijken te pulseren van honger, druppelend met een ondoorzichtige vloeistof. De monddelen beginnen te bewegen, alsof het wezen proeft en snakt naar zijn volgende prooi.

 

Langs de rand van de kop steken enkele korte, trillende antennes uit, die de lucht aftasten. Tussen de antennes gloeit een zwak licht – misschien een biofluorescerende klier of een magische energiebron. Het hoofd draait naar de geluiden van harnas toe. Achter het wezen, aan beide kanten, ontvouwen meer van de geeldpotigen. Vijf, in totaal!

 

KarakterSpelerXPInfo
Andre Mizoman Johan 425
Bruce McLean Vulridir Sr 425
Mea Ho'okala Upua Tuning 425
Ollie Wolf - Ours is Right. Jacco 425
Roderick Hosking Sietze 425
Ruach Ahasveros Pake 425
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Jeff op 14 december 2024 om 16:42 uur.
Reacties van bezoekers (5 reacties)
TuningTuning

Styx !!! cool


Gepost op 14 december 2024 om 17:03.
PakePake

Very nice storytelling Jeff. Cool


Gepost op 15 december 2024 om 0:25.
JeffJeff

 nog een stukje downtime - moet alleen nog weten wat Mea en Roderick aan het doen waren.


Gepost op 15 december 2024 om 16:02.
Mea Ho'okala UpuaMea Ho'okala Upua (Tuning)

Lizardfolk wat cultuur bij brengen. Misschien dat ze zelfs wat magie leren - je weet maar nooit. ;-)


Gepost op 15 december 2024 om 16:27.
JaccoJacco
Likkle Styx mi crocodile, bossin' the swagger,
Marchin' through da jungle, trolls getting stagger,
Dungeons dark an' deep, no fear in my dagger,
Rollin' dice, luck on high, danger trigger.
[Chorus]
Mi a run wid Styx, ready for da fight,
Trolls run and shake in the full moon light,
Destiny a calling, adventure ignite,
Styx and mi a roll, ragga rhythm alright!


Gepost op 17 december 2024 om 23:55.
Wie zegt wat?
Alleen als je ingelogd bent kan je reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Wie niet weg is, is er nog
 
Agenda
Leeuwarden waarschijnlijk
 Maart 2025
MaDiWoDoVrZaZo
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Kingmaker
69x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
57x gespeeld
Online
2x gespeeld
Cel
2x gespeeld
St. Anna
2x gespeeld
Jeff
2x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Arriva 058
1x gespeeld
Econstruct
1x gespeeld
Grou
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.