Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 7
7.1Meer trollen
7.2Shamblers op de weg
7.3Cultists
7.4Draakje valt mee
7.5Groene dametjes
7.6Groene vriendjes
7.7Korte afronding
7.8De Grobok!
7.9Harpies bij de poort
7.10Tunnelgevechten
7.11Ground floor vegen
7.12Wolven alweer
7.13Bruce, no!
7.14Victory!
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
+ Hoofdstuk 0
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | KINGMAKER | HARGULKA'S MONSTER KINGDOM
Reports of a dragon may have been overstatedReports of a dragon may have been overstatedGespeeld bij/in Arriva 058 op 2 okt 2024
(reacties)

De groep verblijf een week in Greenhaven. Naast de staatszaken wordt ook gekeken hoe het zit met de dood van kinderen. Er wordt gezocht naar verbanden. Er is sprake van een cult waarbij de kinderen soms lichamelijk worden vervangen door changelings. Mea weet te vertellen dat dit altijd meisjes zijn en de kinderen zijn van een hag. Ze zijn te herkennen aan 2 verschillende ogen.

 

Andre gaat met de stadspriester naar de ouders van een van de kinderen (de zus van de vrouw van de broer van Lily!). Daar vraagt hij naar het kind en zodra hij het kind ziet merkt hij op dat het kind 2 verschillende ogen heeft en het is een meisje. Andre vraagt of de ouders denken dat het hun kind is. Ze snappen de vraag niet echt, maar geven toe dat het kind wel “moeilijker is dan de anderen” en dat ze niet zo gemakkelijk aan elkaar hechten. 

 

Andre vertelt de ouders dat de vroedvrouw een cult had opgericht aan Gyronna. De ouders schrikken zich bijna dood. "Is het een heksenkind?" Andre bevestigt dat het inderdaad niet hun kind is maar een kind van een heks. Andre probeert ' voorzichtig" de ouders te bewegen het kind af te staan.

 

De priester stelt voor dat Andre de ouders met rust laat voor een paar dagen. Over een paar dagen komt de priester dan terug en zijn de emoties vast wat gezakt. Andre laat een onopvallende wacht het huis in de gaten houden. Hij is bang dat de ouders toch meer gevoelens voor het kind hebben en misschien willen vluchten. Na 2 dagen komt de moeder met kind naar de tempel van Erastil. " Hou het beest maar", zegt ze. Daarna vertrekt ze met het gezin.

 

***************************************

 

De groep maakt zich klaar voor hun reis, maar twee dagen voordat ze willen vertrekken, komt er een zwaar gehavend schip de haven van Greenhaven binnen. Het schip werd zo'n 30 mijl ten zuiden van de stad aangevallen door watertrollen terwijl het op de rivier voer, langs de rivier Murque halverwege waar de Blight was. De boot was daar om hout op te halen toen het werd aangevallen en de trollen namen enkele doden mee.

 

De volgende dag verschijnt ene William, een leerlooier, bij het paleis en vraagt om audiëntie. Hij maakt zich zorgen om zijn zoon, Tig, die al drie dagen vermist is. Hoewel Tig een avontuurlijk kind van bijna dertien is, en wel eens een dag wegblijft, is hij nooit zo lang verdwenen. Hij houdt ervan om langs de meer te varen en diertjes te verzamelen. William geeft een omschrijving van de jongen en Ruach belooft dat ze een oogje in het zeil zullen houden.

 

De groep besluit om de kapitein van het gehavende schip te vragen hen naar de rivier de Murque te brengen, naar de plek waar de aanval plaatsvond. De kapitein stemt toe en vertelt dat de trollen zwemvliezen en kieuwen hadden.

 

Na een paar mijl door het moeras te varen wordt het terrein droger, met aan beide kanten duidelijke oevers. Later op de middag geeft de kapitein een seintje en gaat de groep aan land. Er zijn nog steeds klauw- en klautersporen in de modder en Snatch, de speurder van de groep, ruikt een spoor. Hij leidt hen door het terrein en na ongeveer twee mijl licht stijgend terrein komen ze dieper in het bos.

 

In een brede open plek zijn er overal klauwsporen zichtbaar. Ruach stuurt Snatch samen met Ollie vooruit, gebruikmakend van hun telepathische verbinding om alles mee te zien. Al snel vinden ze een dode trol zonder zwemvliezen of kieuwen. Deze trol is gedood met klauwen en zuur. Ollie detecteert geen magie, maar bij nader onderzoek ontdekken ze dat er ook mensenbotten liggen. Ze proberen te achterhalen of het zuur een magische herkomst heeft.

 

Via Snatch's ogen ziet Ruach plotseling een dreigende schaduw in de lucht en stuurt hij een telepathische waarschuwing terug: RENNEN! Terwijl de groep zich omdraait, verschijnt er een groene draak tussen de bomen, die een bol van stinkend, zuur gas uitspuugt.

 

 13 Sarenith

 

Mea herkent het beest als een drake, zelf immuun voor slaap en zuur. Ze weet dat het vaak zuur spuwt, onder water kan ademen en daar ook zijn ademwapen kan gebruiken. Bovendien kan het zichzelf tijdelijk versnellen, vergelijkbaar met een haste-spreuk.

 

Snatch en Ollie rennen terug, terwijl de drake door de lucht cirkelt. Roderick schiet een pijl af met zijn kruisboog, maar de bolt ketst af op de harde huid van de drake. Mea geeft Andre een Fly-spreuk, waarna ze snel naar een veilige plek onder een boom verdwijnt, zo'n 50 voet verderop. Bruce wil ook kunnen vliegen en rent naar Mea toe om enthousiast om dezelfde spreuk te vragen.

 

Ondertussen vergroot Andre zichzelf en probeert hij de drake te onderscheppen. Hij vliegt snel achter de drake aan maar merkt dat groot zijn ook lomper vliegt. Ollie wacht beneden op een kans om in te grijpen, verborgen in de kreupelhout met Snatch. De drake zweeft boven Andre en hapt naar hem – dichtbij, maar niet raak gelukkig! Vervolgens zwaait het beest met zijn staart en dat raakt Andre hard. Roderick schiet opnieuw, maar mist alweer.

 

Ruach eindigt zijn summon-spreuk, waarop een kleine luchtwervelwind (een air elemental) verschijnt en naar de drake vliegt om aan te vallen. De drake bijt echter in één keer de elemental op! Ruach zucht, pakt zijn boog en weet de drake te raken. Mea geeft ook Bruce een Fly-spreuk, waarna Bruce op maximale snelheid naar de drake vliegt. Hij ontwijkt handig een aanval en komt dicht bij de draak, in de  flanking met Andre. Andre slaat vervolgens hard toe, en komt door het dikke huid met zijn ranseur!

 

Snatch blijft verscholen, terwijl Ollie naar een boom onder de drake rent. De drake heeft al door dat vliegende adventurers andere koek zijn en weet zich bijna tussen Andre en Bruce door te manoeuvreren. Andre kan het net raken met vergrote ranseur en scheurt weer een flinke snee in het huid. Toch ontsnapt de drake en het begint hard op te stijgen. Roderick schiet en raakt de drake, waarna Ruach een zeer harde sneeuwbal naar de draak gooit die hem dodelijk treft. De drake stort neer.

 

Op dat moment hoort Mea links van haar het geluid van een brekende tak, alsof er iets kleins beweegt. Ze meldt aan Roderick dat ze iets verderop iemand heeft opgemerkt. Bruce hoort dit en schiet in de richting die Mea aangeeft, terwijl Andre op grotere hoogte volgt. Bruce ontdekt een lizardman in de struiken, en Andre ziet er wel vijf. Hij waarschuwt de groep.

 

De lizardfolk beginnen met hun klauwen te zwaaien, maar lijken niet agressief. Snatch keert terug naar Ruach en Ollie rent naar Mea. Roderick komt ook dichterbij. Ruach roept iets in een vreemde taal, waarop de lizardfolk antwoorden. Ruach beveelt hen om hen naar hun leider te brengen, waarop een van de lizardfolk zegt: "Doe ons niet zoals die drake."

 

Ruach ondervraagt hen over hun leider en dwingt hen om de groep erheen te brengen. De lizardfolk hebben een ingewikkeld verhaal, en terwijl Andre en Bruce vliegend verkennen, gaan Ruach en Mea in gesprek met de lizardfolk.

 

“Take me to your leader” kondigt Ruach, waarop de lizardmannetjes toch even aarzelen. Ze vragen om eerst even verhaal te mogen doen.

 

******************************

 

De lizardman zijn opgelucht dat de groep de draconic taal kent – dat ze kunnen communiceren maakt het iets minder spannend. Ze vertellen dat ze op zoek zijn naar eten – en dan liever vlees. Het meeste vlees kun je prima verorberen, of het nou van een dier is of een denkend wezen maakt hen niet zo veel uit – zoals zij zeggen, “vlees is vlees”, maar trollenvlees kun je niet eten.

 

Ruach legt uit – ’s zomers eten de lizardmen vis en dieren, en mensen laten ze met rust. ’s Winters kan dat anders zijn, en als een verdwaalde reiziger een jachtpartij tegenkomt kan dat ook einde jacht zijn. De lizardmen leggen uit dat ze de groep zagen en zich verstopten. Toen oen ze zagen hoe goed de groep kon vechten dachten ze dat de groep en de lizardmen misschien elkaar konden helpen.

 

Ze willen de groep niet naar de leider, Vesket, brengen omdat die in de ban is van een boze geest. Ze wonen in het moeras waar de rivier in het meer uitkomt. In het lizardman dorp is een mens gevangen. Die moet van de boze geest gemarteld worden. Als de groep de drake kunnen verslaan kan de groep ook wel de boze geest aan. De lizardfolk wilde die mens eerst gewoon opeten maar na een paar dagen van het gemartel en al het gejammer vinden ze het niet leuk. Zo ga je niet op met je maaltijd. Ze denken dat als de groep het gevecht wint ze de mens mee kunnen nemen, en dan eten de liardmen de dode Chief op.

 

Ruach vraagt hoe de geest eruit ziet. Het is een soort spook van een lizardfolk schedel. Het heeft een groene gloed en zuigt gevoelens van je. Hij voert zich aan je angsten. Mea denkt aan een will o’ wisp.

 

Ruach geeft aan dat het een bekend verhaal is en dat ze niet de eerste zijn.

 

Ruach vraagt of ze Grobok kennen. Die kennen ze niet.

 

De lizardfolk geven aan dat de trollen vanuit het zuidwesten komen. Ze geven ook de richting van het drake lair en de groep gaat die eerst bezoeken.

 

De lair is een verwarde stuk struikgewas bezaaid met rottend vlees, gebroken botten en wat aangevreten uitrusting. Verspreid door het kreupelhout liggen de overgebleven bezittingen van het meest recente slachtoffer van de drake, een ongelukkige elfenverkenner. De meeste uitrusting mist grotendeels, maar de volgende items kunnen nog worden gered: een gescheurde en gebroken masterwork mail shirt, een masterwork darkwood longbow, een masterwork longsword, een gescheurde, met bloed bevlekte cloak of elvenkind, een magische medaille met het symbool van Iomedae en  70 goudstukken. Met een gebaar van Mea is het spul in ieder geval weer schoon.



KarakterSpelerXPInfo
Andre Mizoman Johan 800
Bruce McLean Vulridir Sr 800
Mea Ho'okala Upua Tuning 800
Ollie Wolf - Ours is Right. Jacco 800
Roderick Hosking Sietze 800
Ruach Ahasveros Pake 800
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Jeff op 6 oktober 2024 om 22:26 uur.
Reacties van bezoekers (10 reacties)
TuningTuning

Dragon or drake choose wat you  ..ke


Gepost op 6 oktober 2024 om 13:39.
JeffJeff

People said dragon, it was a drake :)

Kaart weer toegevoegd


Gepost op 6 oktober 2024 om 13:50.
JeffJeff

Hmmmm, d20pfsrd says 4d6 acid ball. Adventure said 4d4, sigh.
Nou ja, 8 punten of 5 na een save - het blijft meevallen :)


Gepost op 6 oktober 2024 om 13:54.
Vulridir SrVulridir Sr

Ach er was maar casualty whistle

En Andre en Bruce hebben even lekker kunnen vliegen


Gepost op 6 oktober 2024 om 15:16.
Andre MizomanAndre Mizoman (Johan)

Dat vliegen smaakt naar meer. laughing


Gepost op 8 oktober 2024 om 13:19.
TuningTuning

Op zoek naar goedkope vlieg-items dan maar?


Gepost op 8 oktober 2024 om 13:36.
JohanJohan

Potions of fly heb ik wel eens van gehoord.
Maar hebben we niet iemand die de spreuk kan casten. :-)


Gepost op 9 oktober 2024 om 13:19.
JeffJeff

Ik vond de fly skill wel leuk - het geeft echt een gevoel van "een beetje wankel omhog wiebelen en af en toe een beetje snelheid erin"


Gepost op 13 oktober 2024 om 16:17.
JeffJeff

 Meest recente verhaaltje er ook bij - dankjewel Marc. 
Morgen het tussenstukje hoop ik.


Gepost op 13 oktober 2024 om 22:47.
PakePake

Nice


Gepost op 13 oktober 2024 om 23:31.
Wie zegt wat?
Alleen als je ingelogd bent kan je reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Random insult
When you're arguing with a fool, make sure he isn't doing the same thing.
 
Agenda
Leeuwarden waarschijnlijk
 Maart 2025
MaDiWoDoVrZaZo
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Kingmaker
69x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
57x gespeeld
Online
2x gespeeld
Cel
2x gespeeld
St. Anna
2x gespeeld
Jeff
2x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Arriva 058
1x gespeeld
Econstruct
1x gespeeld
Grou
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.