Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 5
5.1Dogs 0, Party 10
5.2Rondje van het meer
5.3Turtle Soup
5.4Bos vol gekken
5.5Gedoe met planten
5.6Brambles and blight
5.7Naar de toren
5.8Glitterdust + grease
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
+ Hoofdstuk 0
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | KINGMAKER | RIVERS RUN RED
Gekke heks en gek in ragsGekke heks en gek in ragsGespeeld bij/in Leeuwarden op 7 feb 2024
(reacties)
Gozran 29, 4711 AR (24 april)
 
De volgende ochtend wordt de groep wakker in de mistige motregen. Ze besluiten om terug te reizen naar de stad via de oostoever van de Tuskwater en pakken snel in. Op de terugweg besluit Ruach om de noordkant van de landtong te volgen. Het duurt een paar uren voordat de grondmist verdwijnt en dan blijkt dat ze weer in hagedisgebied zijn - de hagedissen worden links en rechts gesignaleerd. Het zijn er ongeveer 6 of 7, zo groot als labradors met hoorns en groene schubben. Af en toe flitst er een blauw vonkje tussen de hoorntjes van de hagedissen.
 
Ollie laat Bliksem Piebe zien... misschien kan hij zo het respect van de hagedissen krijgen. Ze kijken er niet van op maar houden afstand, sissen en laten vonken zien. 
 
"Lijkt alsof ze een gebied bewaken," zegt Ruach, "We gaan eromheen."

Met een omtrekkende beweging passeert de groep inderdaad de territoriale hagedissen en dan lopen ze rustig naar het noorden. Aan het einde van de zonnige ochtend zijn ze weer bij de afgeschermde visplek. Mea tovert een floating disk en de sterkere leden tillen het schild van Old Crackjaw erop. Ollie gaat erop zitten, en zo trekken ze weer terug naar Greenhaven.

Aan het einde van de dag komen ze veilig aan, en bij de stallen van de voormalige Stag Lord's Keep komen er 2 jongens naar hen toegerend, allebei in een tabberd met het Amborrwapen op de borst. Dit zijn Jaq en Fennick, aangenomen door Oleg om voor de stallen en paarden te zorgen.

Arven, de ouwe visser, wordt uitgenodigd om te horen dat Old Crackjaw dood is (en om de beloning uit te betalen). Het schild is voldoende bewijs voor de dood van Ol' Crackjaw en hij offert op zijn belt of mighty constitution en de ring of feather fall die hij in de maag van een snoek vond. Mea krijgt de belt of mighty constitution en Roderik de ring of feather fall.

 

***********************

Lily Teskertin is aan het werk in de Hert in de Haven en vraagt aan Bruce of hij al iets van Elvenmaak heeft gevonden. Of heeft hij daar nog niet aan gedacht omdat hij aan die andere vrouw denkt?

 

“Oh, Valerie bedoel je?” vraagt Bruce, met een dromerig blik.

 

“Mannen!” zegt Lily, en ze gaat iemand anders bedienen.

 

************************

 

Oleg komt later aankomen met het nieuws dat er iemand is vermoord in Zevensprong. Eerst waren er koeien afgeslacht bij een boerderij die net was gebouwd. Er was veel lawaai van wolven en later vonden ze dode koeien. Nog later kwam een dienstmeisje niet opdagen bij Oleg's inn - de Oorsprong. Ze is later in de velden gevonden. Ze was uit elkaar gescheurd door dieren. Ook een kleine jongen is op die manier dood gevonden. Het is allemaal rond de volle maan (de 18e) gebeurd.

 

Door gebrek aan de party is Kesten Garess erheen gegaan toen hij het nieuws hoorde. Hij heeft 2 mannen meegenomen en zou op onderzoek. De groep is nog maar net terug als Kesten terugkeert en zich naar het fort haast.

 

Hij meldt dat hij in Zevensprong heeft rondgevraagd en telt feiten af op zijn vingers.
De mensen hadden geen vijanden.

De slachtoffers (koeien, dienstmeisje en jongen) zijn in opeenvolgende nachten gedood.

Hij heeft de lichamen gezien - ze waren deels gegeten en de verwondingen lijken op tandafdrukken van een beest zo groot als een warg.

De sporen die gevonden zijn gingen richting een kreupelhoutbosje vlak buiten het dorp maar ze kwamen de bomen niet meer uit.

 

De groep besluit bij de volgende volle maan daar te zijn. 

 

***************************

 

Gozran 30

Er is ook een verhaal over "de Old Beldame" in het moeras - elk kind dat vermist wordt is haar schuld, ze is een heks, ze kookt kinderbotten in haar kookpot, ze heeft haar ziel verkocht aan een demon…noem maar op.

 

De groep besluit dat gebied te verkennen en te kijken wat er waar is van de verhalen. Ze volgen de kustlijn tot ze bij het moeras komen.

 

Op een afstand van 400-500 foot van de Tuskwater staat een rond rieten hutje in een erf met een hek eromheen. Aan het hek hangen allemaal fetisjen gemaakt van botjes en veren. Op het erf staat een hele grote vogelverschrikker met een soort pompoenenhoofd – met gloeiende ogen en mond. Uit de schoorsteen komt een lichtblauwe rook. In het hek zit een poortje met daarnaast een kromme paal met een bel. Ook staat er een bord met “Ga weg” in meerdere talen.

 

In de boom verderop zit een grote kraai te kijken.

 

****************************************************************  

Ollie kijkt of er gedachten in de kraai en de vogelverschrikker. Hij ziet dat de kraai een nieuwsgierige blik heeft – dat vindt hij normaal voor een kraai. Hij gaat verder maar detecteert geen gedachten in de vogelverschrikker.

 

Ruach pakt de klepel en laat het bel luiden. Een raampje aan de zijkant van het hutje gaat open, een groenig hoofd met puntmuts steekt eruit en de ‘dame’ roept; "Ga weg!"

 

Andre belt weer aan en roept dat hij wil praten. De dame is niet genegen om te praten.

 

Ollie probeert haar gedachten te begrijpen waarop de dame boos wordt en roept dat ze daarmee op moeten houden. Ollie merkt dat de dame er intelligent is en dat ze met rust gelaten wil worden. No shit.

 

Bruce vraagt of kinderen vangt, opeet en/of kookt... De dame roept “NEE! Ga Weg!” en doet het raam dicht.

Ollie kijkt met detect magic om zich heen en merkt geen magie op de vogelverschrikker op. (Wel in het hutje - daar zijn in ieder geval 6 aura's.)

 

Er wordt voor een 3e keer gebeld door Andre en de dame doet het raam alweer open en steekt haar hoofd uit.

“WAT MOET JE?”

 

Ollie ziet dat ze 6 aura's van magie om zich heeft. Andre kijkt naar Ruach en gebaart dat hij … iets diplomatieks moet doen. Ruach vraagt of ze druidic spreekt, krijgt geen antwoord en probeert daarna haar in Sylvan aan te spreken. Daar wordt ze iets vriendelijker van.

 

Ruach vraagt of er iets klopt van de verhalen (NEE) en of we we iets voor elkaar kunnen betekenen? We zijn buren tenslotte.

 

De dame zegt als degene die in mijn hoofd wroette excuses aanbiedt mogen jullie een kopje thee komen dringen. Ruach vraagt hoe dat werkt met de vogelverschrikker. Misschien leuk voor in de stad.

 

De dame komt naar buiten en blijkt best lang te zijn. Ze wat groen. Ze lijkt wel Fey-touched. Ze raakt de vogelverschrikker aan op zijn arm en daarna doet ze het hek open en zegt,  “Kom maar binnen.”

 

Als de groep (behalve Mea) naar het hutje loopt draait het hoofd van de vogelverschrikker mee. 

 

Binnen zijn heel veel potjes met kruiden. Achterin staat een kookpot waarin een soep kookt. 

 

Ruach vraagt (bij de thee) of we ons zorgen moeten maken over dieren met groene vlekken. Ze wil het eigenlijk niet zeggen maar geeft uiteindelijk aan dat er waarschijnlijk weer een dreiging is van Fey. Ruach vertelt over portalen naar de Eerste wereld (land van de Fey).

 

De dame vraagt of de groep vorig jaar ook in de regio was. Toen is er een eenhoorn vermoord door zwarte magie. Ze heeft alleen iets kunnen ontdekken van de Green Lady maar meer weet ze niet.

 

Ruach zegt dat eenvoudiger mensen zouden kunnen denken dat de dame die groene dame is. Ze moet lachen, was ik maar zo sterk! Ze vertelt dat de unicorn waarschijnlijk is gebruikt om krachtige magie te creëren. De eenhorn was gedood met death magic en zeer sterke ook.

 

In haar divinations over wraak nemen voor de dood van de unicorn heeft ze doorgekregen dat in het noordoosten een krachtig wapen zou zijn begraven dat zou kunnen helpen. Ze zag een heuvel met een deurtje - een soort grafheuvel.

 

Ze vertelt dat er in het zuiden veel Fey wezens wonen. Daar moet je niet zomaar houthakkers heen sturen want dan krijg je problemen. Dan moet je eerst praten of je er mag komen en of je hout mag hakken. Dus eerst praten en luisteren en niet aanvallen.

 

Er zijn daar meerdere gevaren in de zuidelijke Narlmarches! Bijvoorbeeld, een gekke kluizenaar - een oude man met elke dag andere kleren aan. Hij heeft bepaalde buien en dan valt hij zomaar aan. Ze weet niet of hij gek is of dronken maar ziet hem alleen aan de andere kant van de Murk river.

 

Over het draakachtige figuur zegt ze dat het verhaal over Grobok niet klopt, die bestaat niet. Ze heeft wel verder in het zuidwesten vleugels in de lucht gezien.

 

Over het eiland in de mist vertelt dat de lichtjes will-o-wispen zijn. Dat zijn er heel veel en ze zijn heel gevaarlijk!

 

Ten zuiden van haar huisje is een dorpje van lizardmen. Die wonen daar, houden niet van mensen en doen weinig kwaad. Ze vissen voor hun voedsel.

 

Over het elvendorp weet ze weinig maar wel iets over een toren maar feitelijk weet ze niet meer dan de groep.

 

De dame hoort van de groep over de verovering van het fort en de dood van de Staglord.

Ze zou graag Rattlecap paddenstoelenthee maken maar die zijn moeilijk te vinden. Ze groeien in de warme sleuven aan de andere kant van de Tuskwater. Ze geeft precieze instructies hoe je de paddenstoelen moet plukken – onder andere moet de kop op de steel blijven om de kracht te behouden.


Ruach biedt wat thee-ingrediënten aan, onder andere kaneel. Ze wil daar graag wat voor ruilenen geeft een mage armor aan Ruach. 

 

De groep neemt afscheid van beldame Elga Vernieks en kan veilig langs de vogelverschrikker.

Rest van 30 Gozran 

Na de omgeving te hebben verkend trekt de groep westwaarts om daar de boel te verkennen. Buiten het moeras wordt overnacht en in de nacht verdwijnt de mage armor van Ruach. Hij heeft het zo'n 9 à 10 uren gehad.

 

1 en 2 Desnus

Na anderhalve dag bosverkenning loopt de groep over een kleine hoogte die (begroeid met bomen) door het bos loopt. Plotseling komt er een soort grote leeuw (warg-size) aansluipen naar Andre. Bruce weet hem nog net te waarschuwen maar voordat Andre kan reageren valt de leeuw aan.

 

De rechter klauw van de leeuw raakt hem. Bruce reageert snel en schuift de helling af langs de leeuw. De leeuw weet echter nog een klauw uit te steken en raakt ook Bruce. De leeuw valt Andre aan en die wordt flink geraakt.

 

Ollie valt aan en kijkt of er iets van magie te stelen is maar dat is niet het geval. Hij weet de leeuw te raken maar doet beperkte schade. Roderick weet hem heel hard te raken maar laat door de kracht van de klap per ongeluk zijn wapen los.

 

Achter Andre komt vanuit camouflage een oude man die Andre steekt met zijn zwaard! Daarna danst hij weg achter een boom iets verder weg.

 

Ruach stuurt Snatch op de man af en gooit zelf een harde sneeuwbal naar de man die hem flink raakt. Bruce steekt van achteren op de leeuw in en Mea laat de grond onder de leeuw schudden maar die weet te blijven staan.

 

Andre stapt zwaar gewond van achter Ollie en steekt de leeuw dood! De man slaakt een ijselijke gil. Snatch gaat op de man af en bijt hem terwijl Ollie met een omtrekkende beweging de man flankt.

 

Met zijn Bliksem Piebe raakt hij hem en de man brult van de pijn. Roderick pakt zijn zwaard weer op en stapt naar Andre toe om hem te genezen.

 

De man stapt weg bij Snatch, lijkt aan te vallen maar dat blijkt een schijnbeweging te zijn! Hij probeert stiekem Ollie een gemene steek te geven maar stuit op Ollie's buckler.

 

Hij kijkt heel beteuterd terwijl Ollie vol bewondering naar de bewegingen van de kluizenaar kijkt en vraagt of "hij hem dat kan leren". 

 

Ruach gooit nog een sneeuwbal en raakt de man achter op het hoofd en die gaat neer. Ruach kijkt of de leeuw nog te stabiliseren is maar die is echt dood.

 

De man heeft allemaal magische spulletjes bij zich. Even wat later vindt de groep ook de holle boom waar de man in woonde. Daarin worden allemaal spullen gevonden, onder andere een tekening van een vrouw met een jongen.

 

 

Mad Hermit: 

+1 leather armor,

+1 whip, +1 short sword,

ring of protection +1,

ring of swarming stabs

Potion of cure light wounds,

a potion of invisibility,

164 sp,

51 gp,

A tarnished silver locket holding a faded portrait of a young woman wrapped in a piece of cloth. This locket depicts a woman and a boy. The cloth itself is a faded map of the Greenbelt that might just point the way toward a great treasure in the eastern Kamelands (the barrow in the east).

KarakterSpelerXPInfo
Andre Mizoman Johan 1.150
Bruce McLean Vulridir Sr 1.150
Mea Ho'okala Upua Tuning 1.150
Ollie Wolf - Ours is Right. Jacco 1.150
Roderick Hosking Sietze 1.150
Ruach Ahasveros Pake 1.150
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Jeff op 7 februari 2024 om 23:36 uur.
Reacties van bezoekers (12 reacties)
JeffJeff

Zo goed als halverwege level 6 al

 


Gepost op 7 februari 2024 om 23:47.
Vulridir SrVulridir Sr

Way to go!


Gepost op 8 februari 2024 om 0:13.
PakePake

Nice


Gepost op 11 februari 2024 om 22:27.
JohanJohan

Bijna level 6. Dan wordt het nog leuker voor een fighter. :-)


Gepost op 13 februari 2024 om 13:38.
JeffJeff

 Rest van het verhaal :-)


Gepost op 20 februari 2024 om 20:35.
Ollie Wolf - Ours is Right.Ollie Wolf - Ours is Right. (Jacco)

onder andere een tekening van een vrouw met twee jongens  ????

 


Gepost op 20 februari 2024 om 20:58.
Bruce McLeanBruce McLean (Vulridir Sr)

Die tekening... hoort die bij de tekening uit en boek dat ik al eerder vond? 


Gepost op 20 februari 2024 om 21:06.
JeffJeff

Niet van een boek nee, een moeder en twee broers - het vermoeden is Bokken en deze kluizenaar


Gepost op 20 februari 2024 om 23:33.
JeffJeff

Oops, moeder en een jongen - Bokkens moeder en broer (voordat hij een Klitschko werd)


Gepost op 20 februari 2024 om 23:36.
JeffJeff

Aangepast!

 


Gepost op 20 februari 2024 om 23:37.
Wie zegt wat?
Alleen als je ingelogd bent kan je reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Als je altijd blijft doen wat je al deed, zal je altijd krijgen, wat je al kreeg
 
Agenda
Leeuwarden waarschijnlijk
 April 2024
MaDiWoDoVrZaZo
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
51x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
43x gespeeld
Online
2x gespeeld
Cel
2x gespeeld
Jeff
2x gespeeld
nvt
1x gespeeld
St. Anna
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.