Ollie kijkt of er gedachten in de kraai en de vogelverschrikker. Hij ziet dat de kraai een nieuwsgierige blik heeft – dat vindt hij normaal voor een kraai. Hij gaat verder maar detecteert geen gedachten in de vogelverschrikker.
Ruach pakt de klepel en laat het bel luiden. Een raampje aan de zijkant van het hutje gaat open, een groenig hoofd met puntmuts steekt eruit en de ‘dame’ roept; "Ga weg!"
Andre belt weer aan en roept dat hij wil praten. De dame is niet genegen om te praten.
Ollie probeert haar gedachten te begrijpen waarop de dame boos wordt en roept dat ze daarmee op moeten houden. Ollie merkt dat de dame er intelligent is en dat ze met rust gelaten wil worden. No shit.
Bruce vraagt of kinderen vangt, opeet en/of kookt... De dame roept “NEE! Ga Weg!” en doet het raam dicht.
Ollie kijkt met detect magic om zich heen en merkt geen magie op de vogelverschrikker op. (Wel in het hutje - daar zijn in ieder geval 6 aura's.)
Er wordt voor een 3e keer gebeld door Andre en de dame doet het raam alweer open en steekt haar hoofd uit.
“WAT MOET JE?”
Ollie ziet dat ze 6 aura's van magie om zich heeft. Andre kijkt naar Ruach en gebaart dat hij … iets diplomatieks moet doen. Ruach vraagt of ze druidic spreekt, krijgt geen antwoord en probeert daarna haar in Sylvan aan te spreken. Daar wordt ze iets vriendelijker van.
Ruach vraagt of er iets klopt van de verhalen (NEE) en of we we iets voor elkaar kunnen betekenen? We zijn buren tenslotte.
De dame zegt als degene die in mijn hoofd wroette excuses aanbiedt mogen jullie een kopje thee komen dringen. Ruach vraagt hoe dat werkt met de vogelverschrikker. Misschien leuk voor in de stad.
De dame komt naar buiten en blijkt best lang te zijn. Ze wat groen. Ze lijkt wel Fey-touched. Ze raakt de vogelverschrikker aan op zijn arm en daarna doet ze het hek open en zegt, “Kom maar binnen.”
Als de groep (behalve Mea) naar het hutje loopt draait het hoofd van de vogelverschrikker mee.
Binnen zijn heel veel potjes met kruiden. Achterin staat een kookpot waarin een soep kookt.
Ruach vraagt (bij de thee) of we ons zorgen moeten maken over dieren met groene vlekken. Ze wil het eigenlijk niet zeggen maar geeft uiteindelijk aan dat er waarschijnlijk weer een dreiging is van Fey. Ruach vertelt over portalen naar de Eerste wereld (land van de Fey).
De dame vraagt of de groep vorig jaar ook in de regio was. Toen is er een eenhoorn vermoord door zwarte magie. Ze heeft alleen iets kunnen ontdekken van de Green Lady maar meer weet ze niet.
Ruach zegt dat eenvoudiger mensen zouden kunnen denken dat de dame die groene dame is. Ze moet lachen, was ik maar zo sterk! Ze vertelt dat de unicorn waarschijnlijk is gebruikt om krachtige magie te creëren. De eenhorn was gedood met death magic en zeer sterke ook.
In haar divinations over wraak nemen voor de dood van de unicorn heeft ze doorgekregen dat in het noordoosten een krachtig wapen zou zijn begraven dat zou kunnen helpen. Ze zag een heuvel met een deurtje - een soort grafheuvel.
Ze vertelt dat er in het zuiden veel Fey wezens wonen. Daar moet je niet zomaar houthakkers heen sturen want dan krijg je problemen. Dan moet je eerst praten of je er mag komen en of je hout mag hakken. Dus eerst praten en luisteren en niet aanvallen.
Er zijn daar meerdere gevaren in de zuidelijke Narlmarches! Bijvoorbeeld, een gekke kluizenaar - een oude man met elke dag andere kleren aan. Hij heeft bepaalde buien en dan valt hij zomaar aan. Ze weet niet of hij gek is of dronken maar ziet hem alleen aan de andere kant van de Murk river.
Over het draakachtige figuur zegt ze dat het verhaal over Grobok niet klopt, die bestaat niet. Ze heeft wel verder in het zuidwesten vleugels in de lucht gezien.
Over het eiland in de mist vertelt dat de lichtjes will-o-wispen zijn. Dat zijn er heel veel en ze zijn heel gevaarlijk!
Ten zuiden van haar huisje is een dorpje van lizardmen. Die wonen daar, houden niet van mensen en doen weinig kwaad. Ze vissen voor hun voedsel.
Over het elvendorp weet ze weinig maar wel iets over een toren maar feitelijk weet ze niet meer dan de groep.
De dame hoort van de groep over de verovering van het fort en de dood van de Staglord.
Ze zou graag Rattlecap paddenstoelenthee maken maar die zijn moeilijk te vinden. Ze groeien in de warme sleuven aan de andere kant van de Tuskwater. Ze geeft precieze instructies hoe je de paddenstoelen moet plukken – onder andere moet de kop op de steel blijven om de kracht te behouden.
Ruach biedt wat thee-ingrediënten aan, onder andere kaneel. Ze wil daar graag wat voor ruilenen geeft een mage armor aan Ruach.
De groep neemt afscheid van beldame Elga Vernieks en kan veilig langs de vogelverschrikker.
Rest van 30 Gozran
Na de omgeving te hebben verkend trekt de groep westwaarts om daar de boel te verkennen. Buiten het moeras wordt overnacht en in de nacht verdwijnt de mage armor van Ruach. Hij heeft het zo'n 9 à 10 uren gehad.
1 en 2 Desnus
Na anderhalve dag bosverkenning loopt de groep over een kleine hoogte die (begroeid met bomen) door het bos loopt. Plotseling komt er een soort grote leeuw (warg-size) aansluipen naar Andre. Bruce weet hem nog net te waarschuwen maar voordat Andre kan reageren valt de leeuw aan.
De rechter klauw van de leeuw raakt hem. Bruce reageert snel en schuift de helling af langs de leeuw. De leeuw weet echter nog een klauw uit te steken en raakt ook Bruce. De leeuw valt Andre aan en die wordt flink geraakt.
Ollie valt aan en kijkt of er iets van magie te stelen is maar dat is niet het geval. Hij weet de leeuw te raken maar doet beperkte schade. Roderick weet hem heel hard te raken maar laat door de kracht van de klap per ongeluk zijn wapen los.
Achter Andre komt vanuit camouflage een oude man die Andre steekt met zijn zwaard! Daarna danst hij weg achter een boom iets verder weg.
Ruach stuurt Snatch op de man af en gooit zelf een harde sneeuwbal naar de man die hem flink raakt. Bruce steekt van achteren op de leeuw in en Mea laat de grond onder de leeuw schudden maar die weet te blijven staan.
Andre stapt zwaar gewond van achter Ollie en steekt de leeuw dood! De man slaakt een ijselijke gil. Snatch gaat op de man af en bijt hem terwijl Ollie met een omtrekkende beweging de man flankt.
Met zijn Bliksem Piebe raakt hij hem en de man brult van de pijn. Roderick pakt zijn zwaard weer op en stapt naar Andre toe om hem te genezen.
De man stapt weg bij Snatch, lijkt aan te vallen maar dat blijkt een schijnbeweging te zijn! Hij probeert stiekem Ollie een gemene steek te geven maar stuit op Ollie's buckler.
Hij kijkt heel beteuterd terwijl Ollie vol bewondering naar de bewegingen van de kluizenaar kijkt en vraagt of "hij hem dat kan leren".
Ruach gooit nog een sneeuwbal en raakt de man achter op het hoofd en die gaat neer. Ruach kijkt of de leeuw nog te stabiliseren is maar die is echt dood.
De man heeft allemaal magische spulletjes bij zich. Even wat later vindt de groep ook de holle boom waar de man in woonde. Daarin worden allemaal spullen gevonden, onder andere een tekening van een vrouw met een jongen.
|