2 Gozran vervolg
De tatzelwyrms worden onthoofd zodat die koppen mee kunnen.
De groep zoekt de omgeving af en vindt 2 nesten. Er zijn geen eieren. Wel worden er interessante spullen gevonden. (+1 scale mail, cold iron long sword, wat munten, zilveren ring, beeldje van naakte vrouwelijke elf monnik, waterdicht buisje met scrolls protection from evil, ghoul touch en phantasmal steed. Geolied leer met 10 wolf arrows (pijlen met wolven tanden als punt die +1 zijn en een extra +3 to hit als er al zo'n pijl in het target zit), warhammer +1 size small met command word "bliksempiebe", potion of barkskin, ring met vorm van een ram, en een ketting met oranje bollen waar bij het omdoen 3 ballen oplichten.
De ring is een ring of the ram! Hiermee kun je een spookachtig ramshoofd met krullende hoorns tevoorschijn toveren, op 50’ afstand ergens tegenaan kan beuken. (Op een creatuur kan het 1d6, 2d6 of 3d6 schade doen (1d6 per charge) en binnen 30’ ook een bull rush met CMB +17). Tegen een deur of poort slaat het als een persoon met Str 25, 27 of 29 – afhankelijk van het aantal ingezette charges. Mea schat in dat er nog 20 charges zijn.
De ketting is een necklace of fireballs! Er zijn drie ballen die de drager als een soort handgranaat tot 70’ kunt gooien. Deze zijn 3d6, 3d6 en 5d6 fireballs. De ketting is gevoelig voor vuur… De save is DC14 Reflex.
De groep reist verder west van de Rivier Skunk. Daar wordt aan de rand van het bos een 15' beeld gevonden ter ere van Erastil. Het is begroeid en heeft een roetaanslag.
|