Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 19
+ Hoofdstuk 18
+ Hoofdstuk 17
+ Hoofdstuk 16
+ Hoofdstuk 15
+ Hoofdstuk 14
+ Hoofdstuk 13
+ Hoofdstuk 12
+ Hoofdstuk 11
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
- Hoofdstuk 6
  De Caer Bryr
  Level 0
  Level 1
  Level 2
  Level 3
  Level 4
  Het Ritueel
  Alchemical Golem
6.1Kwaaaak!
6.2Level 1 - leeg
6.3Level 2 - niet leeg
6.4Level 3 - spannend!
6.5PHAT LEWT!
6.6Bliksem!
6.7Speldenkussen
6.8Voorbereidingen
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
+ Hoofdstuk 0
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | WAY OF THE WICKED | BOOK 2, ACT 2: TAKING THE HORN
Onderhandelen met de wraiths levert heel wat opOnderhandelen met de wraiths levert heel wat opGespeeld bij/in Leeuwarden op 20 jan 2016
(reacties)

"WACHT!" roept Rook, en hij channelt negatieve energie tussen de wraiths. Dat zorgt voor hun aandacht en Onyx springt snel terug, achter Bar en Hai'A.
De grootste wraith, die zeker tien voet hoog hangt, spreekt. Zijn stem klinkt als een zaag door hun botten, en hij vraagt wat ze hier komen doen.

"We komen Vetra-Kali terug halen." zegt Rook. Ik zweer het aan mijn ziel en God." En hij loopt naar de wraiths toe, knielt en zweert "In de naam van mijn ziel en mijn God, zweer ik dat wij alles op alles gaan inzetten om Vetra-Kali hier terug te halen, en zijn gave onder de mensheid te verspreiden." Het laatste met een evil lachje.

"Excellent..." zegt de enorme wraith. "Wij zullen jullie niet tegenhouden. Sterker nog... gebruik wat jullie willen van onze schatten om dit te realiseren. Het materiaal is niets voor ons."

De groep kijken vol bewondering naar de kapotte banken en stapels vloertegels. "Ja, daar hebben wij ook veel aan..." grapt Onyx. 

De wraith, Ezra, kakelt. "Open de deur weer, maar geef tegelijk eer aan Vetra-Kali." Dan verdwijnt hij weer onder de grond, samen met de vier andere wraiths. Die leken een beetje op de barbaar-ranger types die Aiden Kael zou hebben meegenomen - de Vierde Knoop.

Rook doet de deur dicht, loopt op de Altaar af, mompelt "Heil Vetra-Kali" om zonder angst erbij te kunnen komen, en drukt de ogen van het standbeeld in terwijl hij weer "Heil Vetra-Kali" zegt. De geheime deur gaar weer open, maar deze keer opent het in een mistige ruimte waar van alles glinstert...

Binnen deze demiplane kan de groep alleen met open monden staren naar de honderden zilveren- en gouden voorwerpen, de stapels kelken, borden, kommen en sieraden, de kisten vol muntjes en de magische voorwerpen die opgloeien bij de snelle detect magic spreuken. 

  • Ornate leather belt with silver threads, studded with obsidian 
  • A plain golden ring 
  • An ornate teak wood box holding a magical glass lens 
  • A walking stick of hard black wood adorned with silver fixtures and green semi-precious stones.
  • A magical mace with a green stone head, marbled with red veins.  
  • A magical guisarme that glows a soft green.
  • Two iron plates both carved in abyssal that read “Aticus” and “Andian” (Hexor and Vexor’s control amulets)
  • A ton (yes, 2000 lbs) of solid silver furnishings -- plates, silverware, goblets, candelabra, cirlets, jewelry and the like worth 10,000 gp total
  • 600 lbs of similar golden items -- worth 20,000 gp
  • Six chests full of mixed coinage from dozens of nations worth 5,500 gp total (approximately 550 lbs of coin)
  • A carefully packed crate holding a dozen potions of cure moderate wounds (labelled as such in abyssal)
  • In addition to all of this, there is at the center a small podium that rises like a claw. Between its talons it clutches a single dark radiant emerald. This is the second eye of Vetra-Kali – the Eye of Hatred.

Later onderzoek levert de volgende op:

Mace: +1 grayflame mace. 
When the wielder spends a swift action to channel energy through the weapon, it ignites with a strange gray flame that sheds light as a torch, increases the weapon's enhancement bonus by +1, and deals +1d6 damage (as the divine power from flame strike) to creatures struck by the weapon. This flame lasts for 1 round for every d6 of damage or healing the channeling normally provides. When charged with negative energy, the flame is an ashen gray, evil creatures are immune to the weapon's extra damage, and the weapon counts as an evil and cold iron weapon for the purpose of bypassing damage reduction. 

Guisarme; +1 cruel guisarme.
When the wielder strikes a creature that is frightened, shaken, or panicked with a cruel weapon, that creature becomes sickened for 1 round.
When the wielder uses the weapon to knock unconscious or kill a creature, he gains 5 temporary hit points that last for 10 minutes.

Walking stick:  rod of elemental metamagic [acid], lesser
The wielder can cast up to three spells per day that deal acid damage instead of the spell's normal damage type. You may replace a spell’s normal damage with that energy type or split the spell’s damage, so that half is of that energy type and half is of its normal type. The lesser Rod works on spells of level 1, 2 and 3.

Golden ring: ring of mind shielding
The wearer is continually immune to detect thoughts, discern lies, and any attempt to magically discern his alignment.

Magical glass lens: a lens of detection
This circular prism enables its user to detect minute details, granting a +5 bonus on Search checks.
It also aids in following tracks, adding a +5 bonus on Survival checks when tracking. The lens is about 6 inches in diameter and set in a frame with a handle.

Belt - leather with silver threads and obsidian
belt of martial prowess - +2 Str, +2 Dex, +2 enhancement bonus to Climb checks 

Iedereen is blij.





KarakterSpelerXPInfo
Bar Bie'gon Johan 350
Hai'A Pake 350
Licêre Nefarios Tuning 350
Onyx Vulridir Sr 350
Rook Jacco 350
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Jeff op 26 maart 2016 om 14:23 uur.
Reacties van bezoekers (5 reacties)
JohanJohan

Kijk, daar komen de data en plaatjes al!!! cool


Gepost op 26 maart 2016 om 14:58.
Holy DMHoly DM (Jeff)

 Kijk - daar heb je die loot van toen :-)


Gepost op 14 mei 2016 om 15:10.
TuningTuning

woah... nice...


Gepost op 14 mei 2016 om 15:14.
Holy DMHoly DM (Jeff)

De elemental rod doet iets meer dan ik toen zei, en de grayflame weapon kan ook wat leuke dingetjes als je aandachtig leest ;-)


Gepost op 14 mei 2016 om 15:19.
JeffJeff

... en Calvin is weer wakker.


Gepost op 14 mei 2016 om 15:20.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Wie niet snel is, is langzaam
 
Agenda
nntb
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
115x gespeeld
Online
13x gespeeld
Wytgaard
3x gespeeld
Lwdn
2x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Grou
1x gespeeld
St. Anna
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.