Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 19
+ Hoofdstuk 18
+ Hoofdstuk 17
+ Hoofdstuk 16
+ Hoofdstuk 15
+ Hoofdstuk 14
+ Hoofdstuk 13
+ Hoofdstuk 12
+ Hoofdstuk 11
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
- Hoofdstuk 6
  De Caer Bryr
  Level 0
  Level 1
  Level 2
  Level 3
  Level 4
  Het Ritueel
  Alchemical Golem
6.1Kwaaaak!
6.2Level 1 - leeg
6.3Level 2 - niet leeg
6.4Level 3 - spannend!
6.5PHAT LEWT!
6.6Bliksem!
6.7Speldenkussen
6.8Voorbereidingen
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
+ Hoofdstuk 0
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | WAY OF THE WICKED | BOOK 2, ACT 2: TAKING THE HORN
He slimed me!He slimed me!Gespeeld bij/in Leeuwarden op 9 dec 2015
(reacties)

De party klimmen door een gat in het plafond boven de kooi. Ze gebruiken hiervoor de touw van Hai'A (wat een handig ding is dat!) en staan boven een (nu kapotte) val. 
Hier schijnt een tweede ingang te zijn, helemaal vergroeid. Hoeveel zouden er zijn in totaal? De party gaat op onderzoek uit, en vinden lege kamer na lege kamer. In een wachtpost vindt Bar een briefje, geschreven in Abyssal.
Evacuate now...get to the throne...upper levels lost...stairs a deathtrap...only way out...Yah."

Aan de westelijke kant van deze level is er weer een fontein, deze bestaat uit drie vrolijk spelende hydrodaemonen, die water sproeien. Het water is helder en schoon, maar niemand raakt het aan.
Aan alle kanten worden deuren open gegooid, totdat Bar, helemaal in de noordwesthoek, flauw lijkt te vallen. Chukko is er snel bij en gaat hem terug slepen met zijn zweep... alleen ook hij valt neer op de grond. Seconden later vallen Onyx en Rook ook flauw en staan Hai'A, Licere en Einar voor een raadsel. Ze kunnen beter ook niet dichterbij komen, dat is duidelijk, maar dan merkt Licere op dat de vormen van zowel Chukko als Bar 'stoom' afgeven. Het lijkt alsof ze door zuur aangevreten worden, zegt Licere.

Hij roept skeletten op om de twee terug te halen, maar de skeletten krijgen weerstand en kunnen Bar noch Chukko oprapen! Licere roept een groter skelet op - een trol - en deze pakt Chukko op. Een groene slijm komt eerst mee, dan valt terug in een plas op de grond - een levende ooze, lijkt het! Uit de deur die Bar opende komt ook een sissende, krassend geluid, als papier langs elkaar bewegen, of bladeren in de wind? De trol brengt Chukko terug en ... die is helemaal opgevreten, er blijft alleen een skelet in zijn harnas van gebakken en geoliede blaadjes over! De ooze gaat richting de levende wezens en zowel Einar als Hai'A vallen op de grond neer. Alleen Licere staat nog! De Dread Necromancer geeft Bar snel wat healing via spectral hand en kort daarna wordt Bar "wakker". De pijn komt snel terug in zijn lijf, en hij merkt dat al zijn wapens opgevreten zijn door het zuur dat hem als een deken bedekt! Ook zijn magisch harnas is bijna weg! Overal gaten tussen de dikste verbindingen en scharnieren - vreselijk!

Hij schudt de ooze van zich af en trekt terug naar Licere en de bewusteloze anderen. Een bedwelmende aura van de ooze naast hen is hem net niet teveel, en hij zoekt een veilige plek. Het grote trolskelet slaat op de ooze, en de ooze splitst in tweeen! Een paar rake klappen later zijn het er vijf of zes kleintjes, en deze worden geplet door het skelet, en gedood met negatieve energie. Onyx en Rook worden wakker en beginnen wraak te nemen. Onyx bewaart zijn bommen en laat de skeletten het werk doen. Rook laat wat negatieve energie los - waar Einar last van krijgt - maar ja, die is toch KO. Ook de tweede ooze wordt vrij snel opeggesplitst en afgemaakt, maar niet voordat drie kleintjes Rook zijn benen beklimmen, en het hem heel pijnlijk om de ... liezen.

De anderen komen langzamerhand bij, en worden opgelapt terwijl Onyx het harnas van Chukko past, en Einar Bar troost.

 

Nog wat aantekeningen:

Aan de zuidkant was een kamer met meerdere standbeelden van priesters en daemonen, allemaal kapot gemaakt door de Knights. Gezien de sokkels om het fontein zijn ze kapotgemaakt en dan weggehaald en hier gedumpt. Vreemd genoeg is er een hoofd teveel.

Een andere kamer, misschien van de Guard Capitein, had een prachtig bed dat niet kapot werd gemaakt. Deze heeft geen geheimen maar is veel waard.

De kamer van de Beastmaster is blijkbaar geplunderd en verbrand. Een kwartier stenen sjouwen en as verplaatsen levert wat interessants op - drie zware kettingen, vastgemaakt aan de vloer, elk met een ijzeren kraag (iron collar? hoe heet dat?). Verder is er een intacte muurschilderij waarin twee beeractige daemonen opgeroepen worden, en gebonden door middel van ijzeren plaatjes. Deze plaatjes, volgens Licere, zouden de ware namen van de daemonen op hebben. In de schilderij is dat uiteraard niet leesbaar. (Deze demonen worden later ontmoet - Hexor en Vexor, noemen ze zich).

Bij de kamer van de Master of Acolytes hangt een menselijk skelet van de muur, gespietst aan een speer. Er staat een tekst op de muur "The Master of Acolytes, stealer of children. Let all who would turn to darkness see his fate and return to the light." Blijkbaar werden kinderen gestolen om hier te komen dienen?

De achterkamer van de Master of Acolytes had ooit muurschilderijen - deze zijn zwaar beschadigd. Zo zwaar dat er zelfs een gat in de muur is gemaakt - waardoor takken en klimop de kamer overheersen. Hier waren die oozes ook, en de andere geluiden. Rijp voor verdere onderzoek?

De fontein in de Courtyard heeft een moderate aura van Transmutation. Het is in de vorm van drie hydrodaemonen.

 



KarakterSpelerXPInfo
Bar Bie'gon Johan 450
Hai'A Pake 450
Licêre Nefarios Tuning 450
Onyx Vulridir Sr 450
Rook Jacco 450
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Jeff op 10 december 2015 om 15:33 uur.
Reacties van bezoekers (126 reacties)
Holy DMHoly DM (Jeff)

Klein probleempje: Ik vroeg me af waarom jullie voorop liepen qua xp vergeleken mat het avontuur. Simpel antwoord - het is een Pathfinder avontuur. Het blijkt dat Pathfinder een andere advancement gebruikt - bijvoorbeeld van 7e naar 8e 'kost' 16000 xp (van 35000 naar 51000), terwijl in 3.5 dat gaat van 21000 naar 28000 en kost dus 7000. Er wordt wel meer xp uitgedeeld, maar de snelheid van levels is met ongeveer een kwart afgenomen - als je de Medium Advancement gebruikt dan (http://www.d20pfsrd.com/classes/character-advancement ). 
Zo lang ik alles erin houdt zullen jullie heel snel ver vooruit lopen, en dan is het lastig. Of ik moet alles aanpassen om een uitdaging te verzinnen, of ik moet encounters eruit halen. Geen van beide lijken mij leuk, en het avontuur op dit moment lijkt mij mooi in balans - soms spannend, soms vrolijk slopen.

 

Voorstel 1 - we kunnen de xp tabel overnemen van Pathfinder (Hendrik - is dat mogelijk?) en iedereen een flinke xp boost geven (zo'n 15000 ongeveer) dat iedereen nog steeds 7e level is. Alle encounters en story awards worden daarna zo'n 50% - 70% groter (Bijvoorbeeld owlbear 3.5 - 700xp, owlbear PF - 1200xp) en het gevoel van vooruitgang blijft behouden.

 

Voorstel 2 - ik schaaf wat xp af om de snelheid aan te houden dat gevraagd is (Bij hoofdstuk x moet de party level 8 zijn etc). Je gaat langzamer vooruit maar alles blijft verder hetzelfde.

 

Voorstel 3 - iets minder encounters

 

Voorstel 4 - alle encounters, volle xp, maar ik pas de tegenstanders niet aan (geen tijd!) en we zien hoe het loopt.

 

Wat zeggen jullie?


Gepost op 10 december 2015 om 15:54.
JaccoJacco

voorstel 4 in combinatie met voorstel 2.. GO! :D

 


Gepost op 10 december 2015 om 18:49.
TuningTuning

Pathfinder XP tabel erin? Geen probleem..

Maar XP verhogenom daarna meer XP per monster te geven vind ik wel onlogisch.. Mis is daar iets?


Gepost op 10 december 2015 om 21:43.
TuningTuning

Ik kan me voorstellen dat dit op hogere levels meer problemen op gaat leveren. Misschien dan alsnog iets gaan doen? Voorlopig vind ik het zo prima...


Gepost op 10 december 2015 om 21:45.
Holy DMHoly DM (Jeff)

Ik bedoel alleen dat als we de PF tabellen gebruiken we ook de bijbehorende XP per doel/vijand gebruiken. Die zijn op elkaar afgestemd over de hele rit. 


Gepost op 10 december 2015 om 22:32.
JeffJeff

Je merkt er niks van :-)

LOL @ Jacco en zijn onmogelijke combi


Gepost op 10 december 2015 om 22:33.
JeffJeff

O ja - Hier verhaal! Moet nog bij de vorige...


Gepost op 10 december 2015 om 22:33.
TuningTuning

Ik bedoel dat de 3.5 tabellen ook op elkaar zijn afgestemd


Gepost op 11 december 2015 om 7:19.
JeffJeff

Ah, nee - de verhoudingen zijn anders.

Goed nieuws - 23e kan ik waarschijnlijk wel. We zijn om een uur of 6 terug... als goed is!


Gepost op 11 december 2015 om 21:38.
TuningTuning

Agenda op het goede nieuws aangepast! thumbsup


Gepost op 11 december 2015 om 21:41.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Het hoeft niet lekker te zijn, als het maar veel is
 
Agenda
nntb
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
51x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
115x gespeeld
Online
13x gespeeld
Wytgaard
3x gespeeld
Lwdn
2x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Grou
1x gespeeld
St. Anna
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.