Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 19
+ Hoofdstuk 18
+ Hoofdstuk 17
+ Hoofdstuk 16
+ Hoofdstuk 15
+ Hoofdstuk 14
+ Hoofdstuk 13
+ Hoofdstuk 12
+ Hoofdstuk 11
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
- Hoofdstuk 5
  Farholde
  Farholde - kaart
  Route naar de Horn
  De Baron helpt
5.1Farholde
5.2Timber!
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
+ Hoofdstuk 0
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | WAY OF THE WICKED | BOOK 2, ACT 1: FARHOLDE
The Horn of Abaddon had a Guardian. Had.The Horn of Abaddon had a Guardian. Had.Gespeeld bij/in Leeuwarden op 28 okt 2015
(reacties)

De korte versie: 
Informatie eerst gewonnen over het gebied - zie links "De Caer Bryr" bij Hoofdstuk 6.
Onyx maakt zijn eigen contacten met de zwarte markt, en regelt twee "Sending Stones". De groep geeft er eentje aan Elise Zadaria en spreekt af beschikbaar te zijn voor een bericht bij zonsondergang elke avond, voor een periode van een uur. De stenen zorgen voor 2-richting communicatie, één keer per dag per steen, met een limiet van 25 woorden.

De groep pakken eten en water in voor een week, en vertrekken voor de Caer Bryr. Onderweg halen ze de kisten vol skeletten op, en éénmaal het bos in worden deze weer actief gemaakt. Een kleine leger gaat op zoek naar de Hoorn: de vijf leden van de Knoop, Grumblejack, Einar de Skald, Kilkiletz en 10 skeletten. Bar gebruikt de kaart, en zijn talenten, en binnen een dag zijn ze in de buurt. Er zijn tientallen rotstorentjes - het zal Aiden Kael en zijn hulpjes een hele tijd gekost hebben om de juiste te vinden. Maar met zijn kaart gaat het van een leien dakje.

De noorderlijke Caer Bryr is een regenwoud met de nodige regen, en veel loofbomen. De bomen hier zijn hoog en breed. De baobab-boom, ongebruikelijk in zo'n nat klimaat, groeit overal en tot enorme hoogtes. Bomen van een honderd meter zijn niet ongebruikelijk, en hebben een stam van 8 meter breed, of meer. Lopen in de Bryr is lopen in een land van reuzen. 

Elke oppervlakte is bedekt met een glimmend groene mos en met een regenboog aan kortmossen. Duizend soorten paddestoelen steken uit de grond en van de stammen en takken. Kleine beestjes zijn constant uit elke ooghoek te zien - eekhoorns, ratten, muizen, veldmuizen, kleine beertjes en aapjes met witte gezichten. Vogels zijn er in ontelbare soorten met duizelingwekkende aantallen - prachtige vertoningen van de meest geweldige verenkleden zijn er om elke hoek. Het is een gebied rijk met de pracht van het Natuur. 

De meest beroemde bezienswaardigheden zijn de grote stenen torens. Ze zijn er overa en steken soms honderden meters uit de grond. Meestal zijn ze zwaar vergroeid - bedekt in planten, en thuis voor allerlei dieren.Het zijn natuurlijke torenspitsen, en er zijn blijkbaar heel veel legendes over hoe ze gekerfd waren door oude reuzen. De pracht van deze natuurwonders heeft meer gelokt dan natuurlijke wezens - fey, en geesten, wonen in grote aantallen in dit gebied. 

*******************************************************************************

De groep is niet eens moe - Einar wist een wandelliedje te zingen waardoor iedereen op magische wijze sneller en langer konden wandelen.Eenmaal in de buurt van de Hoorn gaat Licere middenin zijn skeletten lopen. Bar en Hai'A lopen voorop, gevolgd door Einar en Rook. Onyx is zelden zichtbaar en Kilkiletz dartelt tussen de bomen. Plotseling draait er een boom om vóór de groep! 

"Hoem! Hoem! Wat hebben we hier? Mensenszonen? Ga niet verder, mensen, dit gebied is...wat zijn dat? Ondoden!?"

Rook balt zijn vuisten en mompelt een woord...terwijl de treant begint te roepen,

"Heiligschennis! GODSLASTERING! Vertrek onmiddelijk uit dit gebied - hier is er genoeg van het kwaad al. VERTREKKEN!"

Rook zijn harnas verschijnt, zwart en rood met puntjes. De treant flipt.

"ASMODEUS! Jullie zullen dit gebied niet levend verlaten! Heilig is mijn plicht, HOEM! ZOEM! Helder is mijn taak!"

Achter de groep schudden drie andere bomen zich van de grond los, terwijl Licère zijn legertje naar voren stuurt. Onyx rolt achter een (stille) boom en activeert iets magisch terwijl de Treant naar voren stormt. Het zwaait met een grote arm en knuppelt twee skeletten uit elkaar. Rook roept een zone op van Protection vs Good, en Hai'A begint de dichtstbijzijnde boom in elkaar te slaan. Houtsnippertjes vliegen hem om de oren! Bar duikt middenin de groep en toetert aan een nieuwe toeter - iedereen krijgt wat extra bescherming. Grumblejack haalt zijn greatsword van zijn rug en hakt op een andere boom in. Kilkiletz pakt twee bomen met een koude mist, en rijp verschijnt op de takken. De bomen schudden en bladeren vallen op de grond. Licère begint een summoning en de skeletten hakken op de grote treant in. Onyx verschijnt weer en gooit met een vuurbom - de Treant vat meteen vlam en wordt boos. Hij stampt op een neer over de rijen skeletten en maakt een aantal kapot. Achter worden zijn boomhulpjes langzamerhand haardhout...

Rook en Einar proberen de Treant te vervloeken (slecht geluk en verblinden) maar tevergeefs. Bar geeft iedereen wat extra hulp weer (en blijft hierdoor nog even uit schot, merkt Rook op. "Val aan!"

Een grote Ogre zombie verschijnt en mept de treant, en Licère probeert een spectral hand vampiric touch maar mist. Mist een Treant. Zon in de ogen zeker - hij verzamelt zijn gedachtes en wacht zijn moment af. Jurak (de Treant) stampt de rest van de skeletten plat onderweg naar Rook, die een enorme klap krijgt (40 punten!). De treant weet hem nog een beetje te beschadigen met andere takken terwijl het weer op stevige voeting komt, en het kijkt stomverbaasd dat Rook nog leeft.

"Bar! Hai'A! Pak deze - als hij neergaat, zijn die anderen weer bomen!"

Misschien hoorden ze hem niet zo goed, want Bar en Hai'A ontmantelen eerst een geanimeerde boom, tot grote ongenoegen van Rook. Einar weet een glitterdust op de schouders van de grote boom te plaatsen, maar deze verblindt hem ook niet. Kilkiletz schiet met magic missiles en Onyx met een bom. Rook pakt zijn kans en duikt achteruit tussen de twee vechters. De grote Jurak probeert hem te volgen maar de grote zombie weet hem neer te halen. De andere bomen verbomen weer, en Rook begint Bar uit te schelden. Licère geeft Rook wat healing terwijl Bar reageert verongelijkt. "Ik was toch al bezig, ik ben je hond niet!"

Bar meent een verhaal te hebben gehoord dat je magische wapens kunt maken van Treanthout, en met behulp van Licère hakt hij een grote stuk hout uit de stam van Jurak. genoeg voor een boog en een schild.

Daarna scouten de groep even verder, en daar ontdekken ze een enorme stenen spits met Kikkermannetjes in een grot op wacht - Boggards! De spits zal dus de Hoorn van Abaddon zijn - doel bereikt!



KarakterSpelerXPInfo
Bar Bie'gon Johan 1.110
Einar Troll-Biter Tuning 740
Hai'A Pake 1.110
Licêre Nefarios Tuning 1.110
Onyx Vulridir Sr 1.110
Rook Jacco 1.110
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Jeff op 30 oktober 2015 om 13:48 uur.
Reacties van bezoekers (45 reacties)
JaccoJacco

https://youtu.be/QC8jnSaCqxY


Gepost op 30 oktober 2015 om 14:40.
JeffJeff

Ik werd wakker met het idee dat ik de andere bomen een ronde had overgeslagen :(


Gepost op 30 oktober 2015 om 19:13.
TuningTuning

Klinkt alsof je fanatiek hebt verloren! tongue-out


Gepost op 30 oktober 2015 om 19:36.
Vulridir SrVulridir Sr

Ik heb iets met bomen gemist zeker....


Gepost op 30 oktober 2015 om 21:50.
Vulridir SrVulridir Sr

Die minigun ie wel wat voor Cordre... thumbsup


Gepost op 30 oktober 2015 om 21:51.
TuningTuning

Yep -  een boom-mier-tje surprised


Gepost op 30 oktober 2015 om 22:45.
Holy DMHoly DM (Jeff)

Zo te zien is iedereen level-up! cool


Gepost op 1 november 2015 om 12:23.
Holy DMHoly DM (Jeff)

.

.

@Hendrik - ik zie dat de campagnekeuze bij xp invullen nu op volgorde van "laatst gewijzigd" staat - da's heel handig!

@Hendrik - bij het toeveoegen van de xp is het kolom "Datum" iets te nauw en het neemt nu twee regels in.

@Hendrik - ik heb per ongeluk Einar als een Cohort van Licère aangemerkt - zou je hem kunnen veranderen in een DM NPC of iets dergelijks, want dat is hij (nog) niet. Er komen binnenkort meer NPCs - een ruim keuze aan cohorten voor iedereen die leadership neemt. Totdat iemand zegt - "die wil ik", blijft ie gewoon een NPC.

@Hendrik - hoe krijg ik Einar in de lijst op de campagne voorpagina? (Dan zie ik bijvoorbeeld wanneer ie levelt)


Gepost op 1 november 2015 om 12:26.
TuningTuning

Waar zit dat van die datum kolom?


Gepost op 1 november 2015 om 12:34.
TuningTuning

Einar staat als NPC en komt dus niet op de voorpagina zoals de website nu gemaakt is... Overigens is het jouw NPC dus jij kunt deze editen


Gepost op 1 november 2015 om 12:35.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Krantenlezers zijn gevoeliger voor druk- dan voor denkfouten
 
Agenda
nntb
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
115x gespeeld
Online
13x gespeeld
Wytgaard
3x gespeeld
Lwdn
2x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Grou
1x gespeeld
St. Anna
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.