Campagne Extra's
Karakteroverzicht
Huisregels
Padden likken
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | WE BE GOBLINS | HUISREGELS
Huisregels en nieuwe regels en alles onder éen dakHuisregels en nieuwe regels en alles onder éen dak
Character Generation

Goblin characters possess the following racial traits.

  • -2 Strength, +2 Dexterity, -2 Charisma. 
  • Small size: +1 bonus to Armor Class, +1 bonus on attack rolls, +4 bonus on Hide checks, -4 penalty on grapple checks, lifting and carrying limits ¾ those of Medium characters. 
  • A goblin’s base land speed is 30 feet. 
  • Darkvision out to 60 feet. 
  • +4 racial bonus on Move Silently and Ride checks. 
  • Automatic Languages: Common, Goblin. Bonus Languages: Draconic, Elven, Giant, Gnoll, Orc. 
  • Favored Class: Rogue. 
  • Goblins zijn bang voor letters en schrijven - het steelt je woorden! Een toof moet dus het spellbook goed verbergen en nooit laten zien! Sorcerors komen vaker voor, goblins zijn dol op vuur.

Voor spreuken - PHB en Spell Compendium. 
Voor equipment - PHB en cadeau's van de DM 
Voor feats - PHB en Huisregels (komt morgen of vanavond) 

Uiteraard, max hitpoints voor level 1 dus hoef je verder niks te rollen.
Iedereen mag max. starting gold, jullie zijn de helden van de stam!
Alles is wel een beetje vies, beschadigd en/of bedekt met snot/bloed of onherkenbare, plakkerige sappen. 

Er komt een assortiment van speciale goblin equipment :-)

 

 

 

 
Goblin Feats

NEW FEAT:

Improved Dirty Trick: You are such a dirty fighter that your dirty tricks do not provoke attacks of opportunity. Improved Dirty Trick can be taken as a fighter bonus feat.

Er komen meer Goblin feats!

 
Nieuwe Spelregels

New Special Attack (zoals grapple, bull rush etc.) 

DIRTY TRICK 

You can attempt to hinder a foe in melee as a standard action. This covers any sort of situational attack that imposes a penalty on a foe for a short period of time. Examples include kicking sand into an opponent’s face to blind him for 1 round, pulling down an enemy’s pants to halve his speed, or hitting a foe in a sensitive spot to make him sickened for a round. The GM is the arbiter of what can be accomplished with this special attack, but it cannot be used to impose a permanent penalty, and the results can be undone if the target spends a move action. If you do not have the Improved Dirty Trick feat or a similar ability, attempting a dirty trick provokes an attack of opportunity from the target of your attack. 

Most dirty tricks involve a (ranged) touch attack or possibly a grapple or ability check. The GM is the final authority on which applies. 

If your attack is successful, the target takes a penalty. The penalty is limited to one of the following conditions: blinded, dazzled, deafened, entangled, shaken, or sickened. This condition lasts for 1 round. For every 5 by which your attack exceeds the needed score, the penalty lasts 1 additional round.

This penalty can usually be removed if the target spends a move action. 

 
Gepost door Jeff op 5 juli 2013 om 15:55 uur.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Wie niet waagt die niet wint wie niet neukt krijgt geen kind
 
Agenda
Er is geen speeldatum voor deze campagne
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Leeuwarden
3x gespeeld
Wytgaard
3x gespeeld
Jeff
1x gespeeld
Onbekend
1x gespeeld
St. Annaparochie
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.