De vliegende teleportende bezoeker blijft gruwelijk vervelend en springt rond en rond... Hier en daar de groep aan het uitlachen, dan weer aan het charmen en eventueel wat schade berokkenen. Ook de boot ontsnapt hier niet aan en de zeilen raken flink gehavend.
Na een flinke ballista bolt is het wel welletjes en de gast verdwijnt. Na deze commotie is het tijd om de zeilen van de boot te repareren en wanneer een nieuw zeil aan de horizon verschijnt is het tijd om vaart te maken. Tijdens de reparatie zorgt een web ervoor dat wat gaatjes gedicht worden, een silent image camoufleert de boot en Prasino kijkt welke gasten dit zijn aan de horizon.
Het zeil blijkt ons inderdaad niet goed gezint. Het is 1 van de andere drie boten die (blijkbaar) nog in de haven lagen in Saragost. Foute boel dus. De groep kiest voor de hazenpad-optie en al snel komen ze aan in Cresent city!
Hier maakt de groep contact met de gouveneur en zijn trouwe hulpje... (Hallooooo?!) In elk geval krijgt de groep het gevoel serieus genomen te worden (niet lekkerlijk Jek!) na uitleg van de situatie. En al snel is het zaak om verder te gaan met de missie.
Terwijl de groep door de stad loopt blijken ze per ongeluk voor 'toeristen' te worden aangekeken en worden ze aangevallen door een kleine bende. Hierbij wordt Jek belaagd door een slonzige jonge deerne en Paman bevrijd van 5% van zijn goudstukjes! Deze bende heeft echter heel snel spijt van de actie, maar kan het nog wel navertellen. Achteraf blijkt dat een goede beslissing want de stad is niet zuinig met lichaamsdelen wanneer het op straffen komt.
Het wordt voor 1 van de bende leden een zeer lucratieve dag vanwege de hoeveelheid geld die hij krijgt toegestopt. Maar daar komt dan ook weer informatie voor terug. |