Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 4
- Hoofdstuk 3
  Geruchten
  Vuurwerk
3.1Aankomst in Saragost
3.2En weer weg
3.3Het landhuis
3.4Het landhuis deel 2
3.5Begane grond
3.61e verdieping
3.7De baas
3.8Varkensdorp
3.9Slaapplaats
3.10Het pakhuis
3.11De vijver
3.12Het 2e pakhuis
3.13Einde 2e pakhuis
3.14Saragost - the end?
3.15Op reis
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | THE DROW | SARAGOST
Net binnen en nu al weer de hort opNet binnen en nu al weer de hort opGespeeld bij/in Grou op 27 mrt 2013
(reacties)

Nu het gevecht voorbij is raapt de groep de 'gevallen' spulletjes op.
De lijken en hun materieel worden vakkundig van elkaar gescheiden, daar waar dat geld op zou kunnen brengen.
De handige karren die aan beide kanten van de steeg staan geparkeerd komen goed uit.

Ondertussen zijn er ook wat wachters min of meer geïntresserd komen kijken. Een aantal van de binnenwacht en een aantal van de 'muur'.
Samen gaat iedereen door richting de grote toren met het vurige licht erop. Hier zitten de grote bazen van de stad.

Daar aangekomen wordt de groep be- dan wel ondervraagd. En daarna, met wat onderhandelen en een leuke beloning weer weggestuurd.
Bedankt voor de info.

De groep gaat daarna naar de herberg die aangeraden werd door een van de raadsleden. De baas van de herberg is een dwerg welke het beste luisterd naar beledigingen. Diegene die de grofste aandachtstrekkers kan bedenken wordt het eerst bediend.

Na wat shop/eet en kletswerk is de groep klaar voor een overnachting.

Na de overnachting blijkt dat de raadsleden de groep nogmaals willen spreken. De groep gaat braaf hierheen en er worden nog wat beleefdheden uitgewisseld. Daarna is het tijd voor een 'verzoek'. M.a.w. de groep wordt op missie gestuurd om een aantal dorpjes in de buurt te bezoeken.

Deze dorpjes hebben verschillende problemen waar de raad geen gewone boodschappers op af kan sturen.

---

Vol goede moed en wat items rijker (gekocht van het beloningsgeld) gaat de groep op pad.

Het eerst dorp blijkt te zijn weggevlogen, alleen een krater is over. Met hier een daar een zielige stakker en een verdwaalde koe die niet meer uit de boom kon komen. De zielige stakker wordt bevraagd en daarna op sleeptouw meegenomen, op naar het volgende dorp!

In het tweede dorp moeten de mensen daar eerst de wolftanden op hun ballen hebben gehad voordat er een piepje uitkomt. Het blijkt dat er iets apparts aan de hand is met de lokale baron. De groep gaat daar dus even op bezoek.

Voordat de groep bij het luxe landhuis aankomt komen ze een vage gast tegen (de zoon van de baron) die een vervloekt sprinkhaanmasker op zijn hoofd heeft. Na wat papier en het nodige handenwerk is duidelijk dat een gemene jaloerse tovenaar moeilijk is komen doen en iedereen op het feestje flink te pakken genomen heeft. Er zijn wat vage monsters welke de boel bewaken.

Terwijl de groep op het punt staat deze monsters te bezoeken krijgen ze zelf bezoek van een aantal harpies. Deze (@*#&(#@*%& beesten kunnen vervelend zingen, en de helft van de groep volgt dit ook braaf. De overgeblevenen weten in een 4-tal ronden wel gehakt van de harpies te maken (o.a. met dank aan de poisened drow bolts)

 



KarakterSpelerXPInfo
Agalim Sistemlor Lysidi Tuning 540
Jek the Unslain Jeff 540
Kalam Kodor Johan 540
Paman Plator Pake 540
Prasino Dasos Vulridir Sr 540
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Tuning op 28 maart 2013 om 16:20 uur.
Reacties van bezoekers (99 reacties)
TuningTuning

Mocht ik nu zelf een passende XP hoeveelheid toekennen voor die harpies? Of geef je dit nog even aan?
En eventueel of er nog andere dingen zijn. (Goed omgegaan met de stadwachters en de bazen e.d.)


Gepost op 28 maart 2013 om 16:33.
JohanJohan

Ik ga voor de 750 XP.


Gepost op 28 maart 2013 om 17:49.
JohanJohan

iemand meer?


Gepost op 28 maart 2013 om 17:49.
JaccoJacco

ik heb je de EL en CR gegeven Hendrik, reken maar uit

 


Gepost op 28 maart 2013 om 20:08.
JohanJohan

Hendrik heeft nog niet gerekend.


Gepost op 28 maart 2013 om 21:53.
JeffJeff

wat heb ik veel gemist! Wat zeiden die stadsmensen? Wat voor beloning? Hoeveel voorde rest van het spul? Mag ik ook winkelen?

(zijn er healing belts in de stad?) ;-)


Gepost op 28 maart 2013 om 22:27.
TuningTuning

Ja, een van de weinige items uit een ander boek die aanwezig waren.. Voor de rest was het allemaal DMG en Cad.

Dus wanneer je een healing belt gekocht hebt in de stad, dan heb je dus nu eentje Smile.


Gepost op 29 maart 2013 om 8:31.
TuningTuning

Heb je ook nog wat van die context info Jacco? Je hebt heel veel verteld en voorgelezen, ik geloof niet dat we dat allemaal hebben kunnen onthouden.
Ik heb wel een paar dingen opgeschreven die denk ik voor mijn karakter van belang/interessant zijn. Maar daarmee weet Jeff(/k) het allemaal nog niet ;-)


Gepost op 29 maart 2013 om 8:33.
JeffJeff

En... Hoeveel poen was er in totaal? :-)


Gepost op 29 maart 2013 om 13:17.
JohanJohan

Jeff, bij jou afwezigheid hebben we de poen maar verdeeld onder de aanwezigen.
Smile


Gepost op 29 maart 2013 om 14:20.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Zwemmen als bosdolfijnen in de wei
 
Agenda
Er is geen speeldatum voor deze campagne
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Wytgaard
26x gespeeld
Grou
13x gespeeld
nvt
2x gespeeld
St. Annaparochie
1x gespeeld
Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.