De groep is nog wat aan het rondlopen in het dorp wanneer ze een Ogre zien spelen met de buitenmuur van het dorp.
Dat is niet in orde, dus de ogre wordt op z'n nummer gezet. Hij blijkt ook een broer mee genomen te hebben, maar die wil niet naar hem 'luisteren'(Ghost sound). Dus die wordt nummer 2.
Gezien deze perikelen besluit de groep toch maar een nachtje te blijven slapen in het dorp voor ze verder trekken.
--
De volgende dag gaat de reis richting Saragost verder. Maar net een uurtje van het dorp lopen ze een gaande overval tegen het lijf. Het blijkt hier te gaan om een groepje goblins en een loslopende ogre met een grote stevige knuppel die een pijlpuntvervoerder aan het overvallen zijn.
Hier worden korte meppen mee gemaakt.
De overgebleven handelaar wil graag dat de groep mee gaat met de levering, dan kan de groep beloont worden met de betaling :-D De groep heeft geen problemen een uurtje heen en terug te doen. Ze zijn toch eigenlijk nog maar net op weg.
--
Later richting de stad is het steeds drukker op de weg. Ze komen daar een 'captain of the guard' tegen die al op ze staat te wachten. De groep gaat braaf mee en laat zich informeren over de gang van zaken in en rond de stad. Via de oostpoort gaat de groep naar binnen en wordt via allerlei steegjes 'snel' naar de raad gebracht.
Het blijkt echter een goed opgezette val te wezen waarbij de groep beschoten wordt met vergiftigde pijlen. Half bewusteloos en half uitgeschakeld is de groep toch nog net in staat het gebeuren tot een positief einde te brengen.
Zou de raad hier op zitten te wachten???
|