De groep is klaar om de buis naar beneden verder te verkennen. Met de nodige vlieg-spreuken en touwwerk daalt de groep af de duisternis in, welke nog net verlicht wordt door een licht-spreuk in de diepte.
Ongeveer een 100 voet verder naar beneden wordt een "oblivion" deur gevonden. Dit ronde ding met leuke kristallen is zeer magisch actief. Er wordt dus met de nodige zorg ge-acteerd. Na wat frutten en raden is het tijd voor 'openen'. De deur in kwestie werkt niet mee. Dus is het tijd voor, de favoriet, de deur-opener van Sharlie.
Echter de deur is van mening dat dat niet de bedoeling is en schiet krachtige energiepulsen op Sharlie. Na een stuk of 20 van die bolts vindt ook Sharlie het wel welletjes. De deur wordt geparkeerd achter een ijzeren muur van Cordré waarna het spelletje verder gaat. Echter wanneer het gaat lijken dat de energiepulsen het gaan winnen van de ijzeren muur is het tijd om andere dingen te proberen.
Een earth-elemental van Malbek geeft aan dat er een ruimte achter is met een 6(?)-tal wezens.
Dan maar beneden verkennen. Cordré heeft een voorverkenning gedaan, nog een oblivion deur en een 'normale' dubbele deur. Deze dubbele deur opent verassend gemakkelijk na alle eerdere 'tegenstribbelingen'. Alweer een ronde ruimte (leeg op wat botten na) geeft toegang tot nog een set deuren.
Deze deuren openen wat minder gemakkelijk, maar gelukkig kan een klopper-de-klopper spreuk helpen. Een verademing! Een min-of-meer ruw uitgehakte vierkante ruimte met LOOT!
Echter op het moment van verzamelen blijkt dat de loot beschermd wordt door een 2-tal "camouflage-golems". Deze dingen meppen er lustig op los en de groep krijgt versterking van 2 super-de-super duizendpootjes.
|