Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
- Hoofdstuk 7
7.1De berserker
7.2Op zoek
7.3Gevonden
7.4Bar fight!
7.5Wee jas
7.6Wee-af
7.7Wee-up
7.8Wéé-Sharléé
7.9Wéééééhjaaah
7.10Wéééééhneee
7.11Karran Kural
7.12Karran Kural 2
7.13Karran Kural 3
7.14Karran Kural 4
7.15Karran Kural 5
7.16Karran Kural 6
7.17Karran Kural 7
7.18Karran Kural 8
7.19Karran Kural 9
7.20Karran Kural 10
7.21Karran Kural 11
7.22Karran Kural 12
7.23Karran Kural 13
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SHACKLED CITY ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 7 : SOUL PILLARS
Karran Kural 7Karran Kural 7Gespeeld bij/in Johan te Grou op 22 jun 2016
(reacties)
Golem en koude beest hebben gekregen wat ze verdienden

In het kamertje met de kist vecht de golem door. Het is zijn zwaard kwijt, dankzij Göralt, maar mept net zo hard door met enorme ijzeren vuisten. "Het moet bijna kapot zijn!" denkt Malbek, en gromt dat de gebonden Jarilith "Lion-O" door moet vechten. De Jarilith proeft ook de overwinning - zo dichtbij nu - en verdubbelt zijn aanvallen! Göralt denkt na over hoe lang zijn zwaard nog effectief zal zijn en hoopt ook op de snelle overwinning. Als zijn spreuk afgelopen is, wordt de golem weer bijna onaantastbaar. Balen dat Sharlie haar adamantijn zwaard moest laten liggen.

In de gang liggen grote plassen Wolverinebloed tussen de glazen kolommen waar Spellweaver lijken in sterk water drijven. (En af en toe een stuiptrekking of raar geluidje maken). De Ice Duivel staat voor Hogan de half-ogre en Sharlie - beide zijn gewond, maar de devil ook. Hogan vecht langzaam, vertraagd door de speer van het beest, terwijl Sharlie en Alakast zo snel bewegen dat ze moeilijk te volgen zijn. De duivel vecht ook snel, en slaat ook hard! Gelukkig valt hij eerst Hogan en dan Sharlie aan, waardoor beide iets langer overeind blijven, en beide de kans krijgen hem te verwonden.

De golem slaat steeds op de grote leeuw, blijkbaar geprogrammeerd om door te meppen totdat de gekozen tegenstaander ligt. De kat kan veel klappen vangen - zijn lijf is niet van dezelfde stof als deze plane - maar langzaam en zeker wordt het in een hoek gedreven. Botten breken onder de enorme ijzeren vuisten, en terwijl Göralt zijn best doet om het te stoppen is hij net te laat met de laatste klap. De golem slaat met beide vuisten op de nek van de groet kat en het is voorbij. Seconden later hakt Göralt een been van de golem af, en ook het valt in een hoop. 

De val van de golem weergalmt door de gangen als een kerkbel. De duivel's wenkbrauwen komen naar beneden en het overweegt duidelijk zijn tactieken. CorDre pakt zijn kans en glipt naar voren. Een speer prikt zijn schouder maar hij schudt het van zich af. Ook het verlammend effect weet hij te weerstaan en onder de klauwen van de duivel roept hij om Gond zijn macht. Gond hoort zijn gebed, en Cor zijn hand gloeit rood op. Hij pakt de duivel bij zijn been, en drukt door de ingeboren weerstand voor de magie van de grote duivel. Hij laat een zwarte handafdruk achter op de witte poot, en deze begint in te branden. In een paar seconden raast de vlam over de poten en onderlijf van de duivel; de randen van het effect roodgloeiend, waar het geweest is...zwart. Bij de randen lijken de vlammen op kleine, knagende tandwielen. De duivel schreeuwt uit, de pijn ongekend in al de eeuwen, en maakt aanstalten om te vluchten. Malbek is hem net voor, en een geelgroene kolom kokend zuur verschijnt om de duivel heen! Wanneer de draaikolk weer verdwijnt ligt de evil outsider op de grond, stil. 

Sharlie en Göralt inspecteren het lijk en zien dat het nog niet dood is, maar bewusteloos! De kleine bewegingen die ze opmerken zijn geen stuiptrekkingen maar een verlaagd ademhaling. Alakast en Göralt z'n zwaard maken er een permanente einde aan.



KarakterSpelerXPInfo
CorDre Vulridir Sr 2.340
Göralt Chamai Tuning 2.340
Hogan Pake 2.970
Malbek the Beastmaster Jeff 2.340
Sharlie Jacco 1.755
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Tuning op 24 juni 2016 om 16:45 uur.
Reacties van bezoekers (39 reacties)
JeffJeff

In het kamertje met de kist vecht de golem door. Het is zijn zwaard kwijt, dankzij Goralt, maar mept net zo hard door met enorme ijzeren vuisten. "Het moet bijna kapot zijn!" denkt Malbek, en gromt dat de gebonden Jarilith "Lion-O" door moet vechten. De Jarilith proeft ook de overwinning - zo dichtbij nu - en verdubbelt zijn aanvallen! Goralt denkt na over hoe lang zijn zwaard nog effectief zal zijn en hoopt ook op de snelle overwinning. Als zijn spreuk afgelopen is, wordt de golem weer bijna onaantastbaar. Balen dat Sharlie haar adamantijn zwaard moest laten liggen.

In de gang liggen grote plassen Wolverinebloed tussen de glazen kolommen waar Spellweaver lijken in sterk water drijven. (En af en toe een stuiptrekking of raar geluidje maken). De Ice Duivel staat voor Hogan de half-ogre en Sharlie - beide zijn gewond, maar de devil ook. Hogan vecht langzaam, vertraag door de speer van het beest, terwijl Sharlie en Alakast zo snel bewegen dat ze moeilijk te volgen zijn. De duivel vecht ook snel, en slaat ook hard! Gelukkig valt hij eerst Hogan en dan Sharlie aan, waardoor beide iets langer overeind blijven, en beide de kans krijgen hem te verwonden.

De golem slaat steeds op de grote leeuw, blijkbaar geprogrammeerd om door te meppen totdat de gekozen tegenstaander ligt. De kat kan veel klappen vangen - zijn lijf is niet van dezelfde stof als deze plane - maar langzaam en zeker wordt het in een hoek gedreven. Botten breken onder de enorme ijzeren vuisten, en terwijl Goralt zijn best doet om het te stoppen is hij net te laat met de laatste klap. De golem slaat met beide vuisten op de nek van de groet kat en het is voorbij. Seconden later hakt Goralt een been van de golem af, en ook het valt in een hoop. 

De val van de golem weergalmt door de gangen als een kerkbel. De duivel's wenkbrauwen komen naar beneden en het overweegt duidelijk zijn tactieken. CorDre pakt zijn kans en glipt naar voren. Een speer prikt zijn schouder maar hij schudt het van zich af. Ook het verlammend effect weet hij te weerstaan en onder de klauwen van de duivel roept hij om Gond zijn macht. Gond hoort zijn gebed, en Cor zijn hand gloeit rood op. Hij pakt de duivel bij zijn been, en drukt door de ingeboren weerstand voor de magie van de grote duivel. Hij laat een zwarte handafdruk achter op de witte poot, en deze begint in te branden. In een paar seconden raast de vlam over de poten en onderlijf van de duivel; de randen van het effect roodgloeiend, waar het geweest is...zwart. Bij de randen lijken de vlammen op kleine, knagende tandwielen. De duivel schreeuwt uit, de pijn ongekend in al de eeuwen, en maakt aanstalten om te vluchten. Malbek is hem net voor, en een geelgroene kolom kokend zuur verschijnt om de duivel heen! Wanneer de draaikolk weer verdwijnt ligt de evil outsider op de grond, stil. 

Sharlie en Goralt inspecteren het lijk en zien dat het nog niet dood is, maar bewusteloos! De kleine bewegingen die ze opmerken zijn geen stuiptrekkingen maar een verlaagd ademhaling. Alakast en Goralt z'n zwaard maken er een permanente einde aan.


Gepost op 24 juni 2016 om 21:13.
JeffJeff

Voelt écht als een level-up gevecht, zo'n viermaands combat ;-)


Gepost op 24 juni 2016 om 21:13.
TuningTuning

Nice! En zo snel een verhaaltje ook :-D


Gepost op 24 juni 2016 om 22:27.
TuningTuning

Tja, dan zouden we voor het eerst in 8 sessies weer wat XP krijgen....
Ik verwacht nog geen level up.... (mag altijd wel natuurlijk!)


Gepost op 24 juni 2016 om 22:28.
TuningTuning

We hadden wel gevraagd of er loot te vinden was, maar ik wil toch even zeker weten dat de golem dus daarmee ook niks waardevols meer had/bezat/is?


Gepost op 24 juni 2016 om 22:29.
CorDreCorDre (Vulridir Sr)

Ik ben trots op Gond! En Gond op jullie!

Blessings to you all  😇


Gepost op 24 juni 2016 om 23:12.
Vulridir SrVulridir Sr

Mooi en snel verhaal Jeff


Gepost op 24 juni 2016 om 23:13.
TuningTuning

Nu afwachten of Johan nog uit de scape room in Balk is ontsnapt...


Gepost op 25 juni 2016 om 9:16.
JohanJohan

Ik ben ontsnapt.
Was een leuke bruiloft op een party boerderij.
Met patat kraam. :-)


Gepost op 25 juni 2016 om 16:22.
JohanJohan

Dank jeff, voor het verhaal.


Gepost op 25 juni 2016 om 16:22.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Al klinkt de spreuk nog zo raar, als het rijmt is het waar
 
Agenda
We spelen in Grou
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
51x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan te Grou
170x gespeeld
Eric te Wytgaard
15x gespeeld
Opa te Sint Annaparochie
9x gespeeld
Jeff te Leeuwarden
8x gespeeld
Hendrik te Tytsjerk
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.