Na wat twijfelen en inspecteren hoe iedereen ervoor staat wordt er eigenlijk besloten om weer terug te gaan. Maar niet voordat er nog snel wat verkenning wordt gedaan van de twee deuren. Eén op de begane grond en één op de tweede verdieping. Eerst maar op de tweede verdieping. Deze geeft toegang tot een gang die al snel op een T-splitsing uit komt. Bij het luisteren aan de linker deur bekruipt Atelia een onheilspellend gevoel. Het is te stil aan de andere kant. Misschien kunnen we die deur beter bewaren tot we weer terug komen.
De deur op de begane grond geeft toegang tot een aantal werk vertrekken waar van alles gemaakt kan worden. Wapens, schilderijen, weven etc.
Ook is hier een tempel. Deze tempel heeft een val waar Sharlie precies in valt. Onderaan wordt Sharlie begroet door een aantal spikes waar ze zich op spietst, Au, dat doet zeer. Meteen daarna wordt ze ook nog aangevallen door een Wraith. Deze aanval weet ze te weerstaan, maar ze valt wel bijna om. Ze wordt gered door Atelia en Toubou. Cordre weet tot zijn eigen stomme verbazing de Wraith te Turnen.
Verderop is een ruimte met veel troebel water en een trap in de hoek die bij een deur uitkomt. Er is ook nog een doorgang naar een andere ruimte, maar die wordt afgesloten door een tralie hekwerk waar grotendeels een net overhangt.
Deze ruime wordt zeer wantrouwt. En dat is maar goed ook want een summon van Malbek vangt een flinke lightning trap op die op de deur zat. En in het diepe water zitten twee Kuo Toa’s die uit het niks opduiken en met een X-bow gaan schieten. Deze worden al snel verdreven of omgebracht.
Sharlie komt er ook achter dat het water niet veilig is. Daar zit een zwerm Sharlie etende visjes. Dit is misschien het juiste moment om eens een rustig plekje te gaan zoeken om bij te komen en te slapen.
|