Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Het begin
1.2The Accosted Priest
1.3Walking, Running, Se
1.4Hide and Seek
1.5Hide, Seek and Run
1.6Funny Little Dungeon
1.7Bondgenoot of ...?
1.8Negotiation gone bad
1.9Secret doors...
1.10Dungeon Exploring
1.11Spider Attack
1.12Cameleon Power
1.13Dungeon exploring
1.14Mimicing
1.15Mimic Riddle
1.16Dungeon Exploring
1.17Tentacles
1.18Malachite Fortress
1.19Malachite Fortress 2
1.20Malachite Fortress 3
1.21Malachite Fortress 4
1.22Malachite Fortress 5
1.23Malachite Fortress 6
1.24Malachite Fortress 7
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SHACKLED CITY ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 1 : LIFE'S BAZAAR
Welkom to the Malachite FortressWelkom to the Malachite FortressGespeeld bij/in Johan te Grou op 14 apr 2010
(reacties)

De gevangen genomen hobgoblin wordt aan een aantal vakkundige ondervraging technieken onderworpen. Dit gaat zo voortvarend dat Alec besluit om de hobgoblin mee te nemen en deze uit te leveren aan de autoriteiten van Cauldron.

Skie's winkel wordt ook weer bezocht. Dit keer wil Cordre een healing belt kopen.
Deze zijn erg gewild en is helaas niet op voorraad, maar kan wel besteld worden.
Sharlie blijft zo lang hangen dat het lijkt alsof ze erop wacht tot haar healing belt aankomt. Helaas blijkt die pas ergens de volgende dag aan te komen. Dat is geen probleem hoor, ik ben er morgen weer.

Op de weg terug naar Keygan's winkel hoort Sharlie dat er een gevecht gaande is in een steegje. Daar zijn twee stadswachten in gevecht met twee goblins. Sharlie bedenkt zich geen moment en schiet de stadswacht te hulp. Na een paar klappen is het gevecht beslecht en hebben de goblins het onderspit gedelft.
De stadwacht geven aan dat er de laatste tijd steeds meer goblins zijn in Cauldron de boel komen verzieken. Inwoners lastig vallen, beroven en leuzen op de muur kalken.
Sharlie probeert het spoor van de goblins nog te volgen, maar raakt dit kwijt wanneer ze een drukke straat oversteken.

Na een rustige nacht kijkt Sharlie nog even bij Skie of haar Healing belt al aangekomen is. Die is er helaas nog niet en na een paar uur wachten besluit ze weer te vertrekken.

Iedereen is weer vers voor een dag van avontuur en er wordt weer afgedaald naar Jzadurine en dit keer verder met de lift naar de Malachite Fortress.
De lift daalt zeker 200 ft af naar beneden.
Daar komen ze in een kamer met een tweetal kooien die aan het plafond hangen en in het midden van de kamer staat een stenen voetstuk met een viertal uitstekende armen.
De kamer wordt verkend en Sharlie vertrouwd het stenen voetstuk niet en besluit er een pijl op af te schieten. Daar blijkt ze gelijk in te hebben want meteen komt het tot leven en valt de eerste aan die het tegenkomt. Toubou staat wat ongelukkig in de weg en krijgt meteen de volle laag.
Na een hevig gevecht moet het stenen elemental toch het onderspit delven, maar niet nadat het bijna Toubou verslagen heeft.

Gelukkig wordt Toubou weer snel opgeknapt.
Dat is maar goed ook want iets verderop in de kamer opent een deur.
Hier blijkt een Ogre te zitten die het niet eens is met het bezoek van de groep. Een felle strijd ontstaat waarbij de Ogre flinke klappen uitdeelt.
Ook deze tegenstander wordt neergehaald waarna het lekker krab soep eten is.
Maar niet in de kamer van de Ogre, want daar stinkt het toch! Overal liggen uitwerpselen en kots en speeksel. Volgens Malbek is dit meer het hol van een Otyugh dan een Ogre.
In de hoek van de kamer staat een kist die helemaal onder de viezigheid zit.
Wanneer wordt ontdekt dat er wat magisch in zit, wordt deze snel open gemaakt. Ondanks dat de kist van boven tot onder in de viezigheid zit.
Naast de vele koperen en zilveren muntjes zit er ook een potion of Cure Moderate Wounds in.
Met aan spreuk van Oletia worden de kamers onderzocht of er ook geheime deuren zijn.
Ze geeft aan dat er drie geheime deuren moeten zijn. Twee in de kamer waar het stenen voetstuk was en één bij de lift.
De deur bij de lift leidt naar een klein kamertje met een hendel. Dit is waarschijnlijk de hendel om de lift weer naar boven te laten gaan.

KarakterSpelerXPInfo
CorDre Vulridir Sr 300
Malbek the Beastmaster Jeff 300
Olétia Smooth Handyhand Pake 300
Sharlie Jacco 300
Toubou Tibesti Tuning 300
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Johan op 17 april 2010 om 19:35 uur.
Reacties van bezoekers (44 reacties)
JohanJohan

Net geen 1000 xp. Eens kijken, daarvoor heb ik een CR 8 encounter nodig. Dan had de ogre een ogre mage moeten zijn. Met regeneration, spell resistance, invisibility at will en fly at will, cone of cold. Favoriete voedsel: krabben soep.


Gepost op 17 april 2010 om 20:02.
TuningTuning

Kijk, dat is een detail dat misschien alleen Bohairic had kunnen weten (met een natural 20 ofzo)....
Ogre mages zijn dol op fiendisch krabben soep?? hmmmm...


Gepost op 17 april 2010 om 20:07.
JeffJeff
Eerste post met mijn nieuwe telefoon!
HTC Desire - geweldig!
Gepost op 20 april 2010 om 18:13.
JeffJeff
Morgen bij mij, toch?
Gepost op 20 april 2010 om 18:14.
TuningTuning

Ja, kunnen we meteen je telefoon even bewonderen :-D
Heeft je telefoon ook last van het comment post probleem met mobiele browsers?


Gepost op 20 april 2010 om 19:07.
JeffJeff
Ja, helaas wel. Ook al kan ie Flash en alles.
Gepost op 20 april 2010 om 20:51.
TuningTuning

oooeeehhh... flash!
Kan mijn fototoestel ook ;-)


Gepost op 20 april 2010 om 21:03.
JohanJohan

Mijn computer kan ook flash. Smile


Gepost op 20 april 2010 om 22:35.
JohanJohan

Morgen is bij jeff. Ik ben er pas ongeveer 20:45, tenzij ik nog ergens een oppas kan vinden voor een half uur.


Gepost op 20 april 2010 om 23:12.
TuningTuning

Hmmm dat betekend dat ik mij niet echt hoef te haasten vandaag?


Gepost op 21 april 2010 om 8:18.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Als mijn kont een vlaai was, dan hadden we te eten in overvloed
 
Agenda
We spelen in Grou
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
51x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan te Grou
170x gespeeld
Eric te Wytgaard
15x gespeeld
Opa te Sint Annaparochie
9x gespeeld
Jeff te Leeuwarden
8x gespeeld
Hendrik te Tytsjerk
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.