Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Het begin
1.2The Accosted Priest
1.3Walking, Running, Se
1.4Hide and Seek
1.5Hide, Seek and Run
1.6Funny Little Dungeon
1.7Bondgenoot of ...?
1.8Negotiation gone bad
1.9Secret doors...
1.10Dungeon Exploring
1.11Spider Attack
1.12Cameleon Power
1.13Dungeon exploring
1.14Mimicing
1.15Mimic Riddle
1.16Dungeon Exploring
1.17Tentacles
1.18Malachite Fortress
1.19Malachite Fortress 2
1.20Malachite Fortress 3
1.21Malachite Fortress 4
1.22Malachite Fortress 5
1.23Malachite Fortress 6
1.24Malachite Fortress 7
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SHACKLED CITY ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 1 : LIFE'S BAZAAR
Dungeon ExploringDungeon ExploringGespeeld bij/in Eric te Wytgaard op 24 mrt 2010
(reacties)

Net op dat moment slaat Sharlie nog een keer op Malbek/voddenman en gaat zijn lichtje uit. Ook de vodden om malbek heen lijken zich daar bij neer te leggen en vallen deels van Malbek af.
Met een tweede goed gerichte klap weet Sharlie ook de Skulk neer te slaan en lijkt het gevecht voorbij.
Terwijl Sharlie roept dat ze niet zeker weet of de Skulk wel dood is komen de kleren/vodden van de skulk tot leven.
Toubou staat in de buurt en probeert de kleren meteen weer naar de grond te slaan. Hij weet de kleren te raken, maar ze vallen hem onverminderd aan.
De hoop vodden weten Toubou te slaan en proberen Toubou meteen vast te pakken. Hier weet Toubou wel tussendoor te glibberen.
Houdt dit dan nooit op?

Cordre heeft zich ondertussen over Malbek ontfermt en weet deze weer bij bewust zijn te brengen.
Toubou heeft het er niet zo op dat hij vast gepakt wordt en gaat op een afstandje staan vechten.
Sharlie wordt aangevallen en krijgt een paar rake klappen.
Malbek doet nog wat magie, maar moet ook terug trekken als de hoop vodden naar hem toe komt.
In een hoek gedreven door de hoop vodden deelt Cordre ondertussen rustig zijn genezende magie uit. De magische wand is warm door het vele gebruik en komt rook uit.

Met een laatste gecoördineerde aanval weet de groep de hoop vodden eindelijk neer te slaan en is het gevecht over.

Wanneer de groep bijgekomen is wordt de kamer eens nader bekeken. Het lijkt wel een alchemie lab. Op de tafel staat een compleet alchemie lab en nog een paar andere handige spullen. Ook een sleutel met de gnoomse letter "U" erop wordt gevonden.
Alles wordt ingepakt en meegenomen.
In deze kamer zit aan het plafond een constructie van een ventilator met een aandrijf band die door de muur verdwijnt.
Sharlie heeft ondertussen weer eens een geheime deur gevonden. Deze wordt nog niet geopend, maar bewaard voor later.

Vanuit deze kamer loopt een gang naar een andere grote ruimte waar Cordre zich helemaal uit kan leven. Hier ligt van alles aan kleine frutsel dingen waar je de mooiste dingen mee in elkaar kan zetten. Volgens Cordre dan.
In een aangrenzende kamer staan een aantal interessante apparaten die Cordre meteen gaat bekijken. De eerst twee blijken niet te werken, maar de andere twee...

Sharlie is ondertussen met malbek op onderzoek door een paar gangen en komt uit in een kamer die volledig gevuld is met mist. Wel zien ze daar aan het plafond weer een ventilator. Als we die nu eens aan zetten, dan blaast de mist misschien wel weg.
Cordre wordt aangespoord om die machines aan te zetten en dat lukt bij de laatste twee.
Een minuut later is de mistige kamer schoon geblazen blijkt ooit een bibliotheek geweest te zijn. Helaas is deze nu leeg.
Sharlie vindt als vanouds weer een geheime deur in de noordelijk muur.
Zodra de deur geopend wordt verschijnt er een doorzichtige gnome die begint te praten:

"I am Emirystul, librarian of Jzadirune. The scrolls you seek have been destroyed to keep you and others from fading into nothingness. The curse of the vanishing began her, in these mystic halls, and here it will remain. Be careful what you find, and mind whatever magic was wrought here.".

De gang loopt verder en komt tenslotte uit in een klas lokaal met een school bord en schoolkrijt.

Vanuit hier wordt besloten om een paar kamers terug in het begin te gaan onderzoeken die ze volgens Oletia overgeslagen hebben.
Er worden een paar slaap kamers gevonden en Sharlie vindt weer een geheime deur.

Oletia vraagt zich af hoeveel geheime kamers hier zijn en besluit om met behulp van magie eens goed op zoek te gaan. Ze vindt er meteen een.

Deze leidt naar een geheime armory waar onder andere een Half plate armor hangt.
Ook liggen er enkele wapens in de wapen rekken.
Ook de armory heeft een geheime achteruitgang.
Deze komt uit in een geheime gang die via nog weer geheime deuren uitkomt in de kamer met de lachende maskers.
Meteen wordt van de magie gebruik gemaakt om nog eens meer kamers te onderzoeken.
Oletia vindt nog een geheime deur naar de kamer met het illusie bos.

Via wat omzwervingen door de dungeon die ze nu bijna op hun duimpje kennen komen ze in een kamer waar ze nog niet geweest zijn. Deze kamer heeft vele deuren. De meeste gaan naar nog slaapvertrekken
Maar een dubbele deur is compleet van staal en helemaal recht. En dus niet rond zoals alle andere deur in de dungeon.
Een goed slot houdt de deuren dicht. Er wordt wat op geslagen maar dat opent de deuren niet. Deze dubbele deuren lopen, volgens Oletia haar kaart, naar een grote ruimte waar ze nog niet geweest zijn.
Door het sleutelgat wordt de kamer bekeken. Deze ruimte bestaat uit twee verdiepingen. Via twee trappen kan een hogere verdieping bereikt worden.
Op de begane grond staan veel werktafel waar ooit vele spullen gemaakt en in elkaar gezet werden. Nu zijn ze alleen maar leeg.
Helemaal achterin hangt een groot rader werk aan het plafond en brand er binnen in het rader werk een vuur.

Oletia gaat proberen het slot van de deuren te openen. Na haar uiterste best gedaan te hebben is het haar gelukt en wordt de linker deur geopend.
De grote hal is zeker 40 foot hoog en de verdieping is 15 foot hoog. Het is er muis stil en niks beweegt. Iedereen houdt zijn adem in en behoedzaam gaat de Cordre naar binnen.Gelokt door kisten waar wel eens leuke spullen in kunnen zitten gaat Cordre op onderzoek uit.
Sharlie gaat ook naar binnen en geeft dekking van een afstand en de rest kijkt door de deuren toe.

Cordre besluit boven te gaan kijken en loopt een trap op. Sharlie gaat achter Cordre aan.
Zodra Cordre boven komt verschijnt er vanuit het niets ...



De begane grond van de fabriekshal.
Een hokje is 10 x 10 foot.

De eerste verdieping van de fabriekshal.
Een hokje is 10 x 10 foot.

De dwarsdoorsnede van de fabriekshal.
Een hokje is 5 x 5 foot.

De battleground voor komende woensdag. Gemaakt door Jeff.

KarakterSpelerXPInfo
CorDre Vulridir Sr 450
Malbek the Beastmaster Jeff 450
Olétia Smooth Handyhand Pake 450
Sharlie Jacco 450
Toubou Tibesti Tuning 450
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Johan op 26 maart 2010 om 9:23 uur.
Reacties van bezoekers (57 reacties)
JohanJohan

Verhaaltje van afgelopen woensdag toegevoegd.


Gepost op 26 maart 2010 om 9:28.
PakePake

LEUK :-p


Gepost op 26 maart 2010 om 9:41.
JohanJohan

Dwarsdoorsnede van de fabriekshal toegevoegd.


Gepost op 26 maart 2010 om 10:08.
PakePake
oooooooooh, moooooooi. Wat ben je toch leuk aan het kleuren geweest. Heb je het zo rustig op het werk? ;-)
Gepost op 26 maart 2010 om 10:41.
TuningTuning

Ik had niet in de gaten dat dat tandwiel zo hoog in de hal hing...


Gepost op 26 maart 2010 om 12:13.
JohanJohan

Plaatje kost niet zoveel tijd hoor. copy paste en klaar.
Je weet hoe goed ik kan tekenen, dus dit was mij niet gelukt om te maken. :-)


Gepost op 26 maart 2010 om 13:18.
JohanJohan

Ik had al het idee dat een dwarsdoorsnede een goed beeld van de hal zou geven.
Als jeff woensdag zijn flight bases mee kan nemen, dan kunnen we het op nivo spelen.


Gepost op 26 maart 2010 om 14:05.
PakePake

Zie je dat er links en recht bij de uitgangen rookschermen hangen, zodat bij brand de rook zich niet te snel verspreidt door het bouwwerk en dus de ontvluchtingstijd met maximale zichtlengte vergroot wordt! Mooi hè. :-D


Gepost op 26 maart 2010 om 14:30.
JeffJeff

Mooi! Als je ook de plattegronden plakt kan ik even knippen en plakken :)


Gepost op 26 maart 2010 om 15:12.
JaccoJacco

We spelen toch altijd op nivo

 


Gepost op 26 maart 2010 om 15:16.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Oefening baart kunst, en als je genoeg oefent baar je vanzelf
 
Agenda
We spelen in Grou
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan te Grou
170x gespeeld
Eric te Wytgaard
15x gespeeld
Opa te Sint Annaparochie
9x gespeeld
Jeff te Leeuwarden
8x gespeeld
Hendrik te Tytsjerk
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.