Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Het begin
1.2The Accosted Priest
1.3Walking, Running, Se
1.4Hide and Seek
1.5Hide, Seek and Run
1.6Funny Little Dungeon
1.7Bondgenoot of ...?
1.8Negotiation gone bad
1.9Secret doors...
1.10Dungeon Exploring
1.11Spider Attack
1.12Cameleon Power
1.13Dungeon exploring
1.14Mimicing
1.15Mimic Riddle
1.16Dungeon Exploring
1.17Tentacles
1.18Malachite Fortress
1.19Malachite Fortress 2
1.20Malachite Fortress 3
1.21Malachite Fortress 4
1.22Malachite Fortress 5
1.23Malachite Fortress 6
1.24Malachite Fortress 7
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SHACKLED CITY ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 1 : LIFE'S BAZAAR
Bondgenoot of Slachtvee?Bondgenoot of Slachtvee?Gespeeld bij/in Johan te Grou op 4 nov 2009
(reacties)
Bondgenoot of Slachtvee?

Via een gegraven gang komt de party in een kamer waar zich allemaal glaswerk bevindt. In de hoek is een oven. Het meeste glaswerk is kapot en ligt op de vloer.
In een aangelegen kamer staat een buro met stoel.
Sharlie onderzoekt het buro zeer degelijk en vindt aan de achter kant van een lade met iets plakkerigs vast gemaakt een sleutel. De sleutel heeft in het gnomes als opschrift een letter "R".

Via een gang wordt een grote rechthoekige kamer bereikt met vier grote zwart geblakerde haarden in elke hoek. Een wapenrek staat in het midden van de kamer, maar is helaas leeg.
Bij elke haard is een zwaar aambeeld aanwezig en een ton met zwart troebel water erin.
Deze kamer wordt aan een grondige inspectie onderworpen en Sharlie vindt dan ook een stuk muur waar volgens haar een gek stukje steen in zit. Door dit stukje steen in te drukken wordt een geheime deur geopend.
Via een 10 ft brede gang wordt een kamer gevonden. Met de lege kamer waar het onzichtbare apparaat zich bevond nog vers in het geheugen stoppen ze één voor één voor de ingang van de kamer. Plotseling komen vanuit de muren van beide kanten een aantal speren die de mensen in de gang proberen te spiesen.
Sharlie wordt flink geraakt en gaat neer.
Een val. Is het een pressure plate?
Tou bou snelt naar Sharlie om haar te helpen.
Moeten we juist de druk op de plaat houden zodat de val niet nog een keer af gaat?
Verkeerd gegokt. De val gaat nog een keer af.
Cor dre wordt gevaarlijk geraakt en gaan neer.

Tou bou is helaas niet snel genoeg om Sharlie te helpen en wordt ook geraakt. Sharlie ligt op de grond en de smalle elf ligt zo plat op de grond dat ze wonder boven wonder niet geraakt wordt.
Cor dre en Sharlie worden uit de gang getrokken en de val gaat niet nog een keer af.
Cor dre wordt een potion toegediend en doet het weer een beetje.
Sharlie en Tou bou staan aan de ander kant van de gang en Toubou heeft geen healing meer voor de stervende Sharlie. Via een in een deken gewikkelde potion die naar Tou bou gegooid wordt, wordt ook Sharlie weer opgeknapt. Wat een rot val.

En dat allemaal ook nog eens voor een volledig lege kamer.
Hoe kan dat nu? Een kamer die zo goed bewaakt wordt door een geheime deur en een gemene val en dan helemaal leeg.
Nou ja, zal wel komen omdat dit een verlaten dorpje is en de kans is groot dat diegene die het verlaten hebben alles meegenomen hebben.

Met behulp van de kaart die de groep van Keygen gekregen hebben wordt al snel door de bouwkundigen vastgesteld dat er nog een geheime deur moet zijn.
Deze wordt zonder al teveel moeite gevonden en die deur komt uit in een kamer met een groot weef apparaat en drie spinnen wielen. Zodra de deur geopend wordt worden de geluiden van de weefmachine hoorbaar.
De weefmachine weeft en de spinnewielen spinnen, maar ze maken niks en doen niks want er is geen garen of stof om iets te maken. Een grote kapstok zal vroeger gebruikt worden om de gemaakte kleding op te hangen.

Deze kamer heeft ook nog een deur met de gnomse letter "N" erop.
Oletia onderzoekt deze deur en is er van overtuigd dat er geen val op zit.
Toch als verschillende groepsleden de deur willen openen krijgen ze een onbehagelijk gevoel dat ze niet uit kunnen drukken.

Er wordt besloten om deze deur voorlopig maar even met rust te laten en weer terug te gaan naar de al bekeken kamers. Een deel van de groep loopt al voor de rest van de groep uit.

In de glasblazerij kamer loopt Sharlie per ongeluk langs een muur en het valt haar op dat de muur met de tafel ervoor er een beetje vreemd uitziet.
De tafel wordt verplaatst en de muur wordt beter bekeken.
Verrek nog een geheime deur. Deze wijst ze aan Cor dre aan en die wil hem meteen open maken.
Dit steekt Sharlie ergens en verontwaardigd komt ze tot de ontdekking dat ze geraakt is door een javelin. De wond is pijnlijker en brand meer dan normaal maar ze zet zich erover en bijt op de tanden. De javelin moet uit de gegraven gang gegooid zijn.
Oletia gaat meteen defensief op onderzoek uit. Als ze de gang instapt ziet ze al meteen een vreemd gnome achtig creatuur staat met scherpe tanden, een cloak en een zwaard.
Deze laat niet op zich wachten en hakt er meteen op los waarna deze zich behoedzaam uit de voeten maakt.

Toubou, Malbek en Sharlie zetten meteen de achtervolging in en vinden het beest verderop in de gang. Na een paar klappen maakt hij zich uit de voeten.
Toubou loopt hem met lange schreden achterna. Vindt een twee splitsing. Links is een kamer en rechts is een kamer. Hij gaat rechts. Dat komt in een kamer uit en na een snelle blik ziet deze er leeg uit.
Een vreemde blinde vlek van Toubou zorgt ervoor dat hij de uitgang van deze kamer even niet ziet. Waarschijnlijk heeft hij bij het snel gebogen door de tunnels rennen zijn hoofd gestoten.
Terug de tunnel in naar de andere kamer. Ook leeg.
Hier is hij niet roept hij nog.
Ook Sharlie gaat verder met de achtervolging. Malbek is niet zo snel met zijn korte pootjes en blijft wat achter.
Oletia en Cor dre kunnen ondertussen hun nieuwsgierigheid niet bedwingen en doen de geheime kamer open.
Recht voor Cor dre zijn ogen ziet hij een harnas inclusief helm en vizier. Zag hij daar rode oogjes achter het vizier?
Nog even wachten, en omdat het niet beweegt, dan moet hij toch echt dat harnas beter bekijken. Zodra hij het aanraakt valt het harnas met luid kabaal uit elkaar en vallen er enkele honderden muntstukken op de grond.
Oletia komt ook de kamer in en zet meteen haar rugzak neer en gaat inladen.

Op dat moment wordt ook Cor dre van achteren door een javelin geraakt en hoort hij een woedende stem.
"Blijf van mijn spullen af stelletje klootzakken!!"
Ook Cor dre moet even doorbijten tegen het bijtende gevoel dat de javelin veroorzaakt.
Malbek is ondertussen weer terug gekomen en probeert de vijand te vinden.
Deze is schijnbaar omgelopen en weer terug gekomen.
Malbek probeert de vijand voor een ronde uit te schakelen, maar daar heeft hij schijnbaar geen last van.
Plotseling verschijnt er allemaal mist in de kamer en zie je geen hand meer voor je ogen.
"Blijf van mijn spullen af stelletje klootzakken!!"

Malbek wordt plotseling op een pijnlijke plaats van achteren gestoken. Die zag of hoorde hij niet aankomen. He, dat is er nog een, maar deze is veel kleiner.

Sharlie en Toubou zijn nu ook omgelopen en lopen dapper de mist in om te "kijken" of ze ergens kunnen helpen.
Sharlie ziet het kleine schepsel en loopt toch door om haar party leden te vinden.
Het kleine schepsel steek onverwacht venijnig toe en Sharlie stort neer.

Malbek wordt nu ook geraakt door een javelin en valt ook neer.
Cor dre en Oletia lopen nu ook de mistige kamer in.
"Geef jullie over en ga op de knieën liggen. En geef vooral mijn spullen terug. Klootzakken!!"

Toubou verleent eerste hulp en Cor dre lapt malbek weer op met een potion.
Oletia laat zich niet zo makkelijk zeggen wat ze moet doen en wil doorlopen.
Vanuit de mist wordt ze geraakt door de kleine gnome achtige wezen die ze niet had gezien en dat is genoeg om ook haar neer te krijgen.
Met het hopeloze vooruitzicht besluit de party zich maar rustig te houden.

De stem klinkt weer en wil dat iedereen gaat liggen en dat zijn schat weer terug gelegd wordt.
Na nog wat tegenstribbelen wordt hier aan voldaan en worden de muntjes weer terug gelegd.

Y., voor het gemak heet hij even "Y.", is woedend dat de party zomaar zijn schat wilde pakken vraagt wat ze hier in zijn domein moeten. Cor dre legt uit de ze hier zijn om de ontvoerde mensen uit het dorp te vinden en de rat van Keygen en wisten niet dat dit zijn domein was. Het was nooit aangegeven toen ze hier naar beneden kwamen.
Y. wil een voorstel doen. Hij wil de party wel helpen, maar dan moeten ze hem ook helpen.
Hij heeft hier een ziekte opgelopen die moeilijk te genezen is. Zijn shaman had hier ook last van en heeft het niet overleefd. Zijn shaman heeft er onderzoek naar gedaan en vlak voordat hij het begaf kwam hij tot de conclusie dat er een Break Enchantment, Remove Disease of een Remove Curse nodig is.
Y. wil dat de groep dit potion voor hem gaat halen uit Cauldron. Hiervoor in ruil geeft hij hun de rat van Keygen mee.
Y. geeft ook aan dat hij weet waar de vrouw van Keygen is en dat hij eventueel ook kan helpen met het vinden van de ontvoerde mensen.
Maar voor het zover is wil hij, in ruil voor de rat, dat eerst dat potion gehaald wordt en aan hem wordt gegeven.
De groep besluit hier maar op in te gaan al was het omdat ze niet veel keus hebben.



KarakterSpelerXPInfo
CorDre Vulridir Sr 345
Malbek the Beastmaster Jeff 345
Olétia Smooth Handyhand Pake 345
Sharlie Jacco 345
Toubou Tibesti Tuning 345
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Johan op 5 november 2009 om 14:48 uur.
Reacties van bezoekers (66 reacties)
JaccoJacco

bijna dood ervaring :D

 


Gepost op 5 november 2009 om 15:52.
Malbek the BeastmasterMalbek the Beastmaster (Jeff)

Inderdaad. Ik zag een light, en alles om het licht heen was mistig, en ik hoorde een stem, en het stemmetje zei "Blijf met je vieze poten van m'n spul af, eikel!"


Gepost op 5 november 2009 om 16:24.
JeffJeff

Heb je een plaatje van die beestjes? De ondode gnoom gothics?


Gepost op 6 november 2009 om 12:32.
JohanJohan

Jawel, hier zijn ze. Samen op een gezellige familie foto. :-)


Gepost op 7 november 2009 om 12:33.
JeffJeff

Wat een lelijke bende!


Gepost op 8 november 2009 om 15:26.
JohanJohan

JA, dat kan je wel zeggen.  Een lelijke bende. Zijn geen lieverdjes.

Ook het verhaal weer toegevoegd.


Gepost op 8 november 2009 om 17:25.
JeffJeff

LOL - Blinde vlek! Leuk!


Gepost op 8 november 2009 om 17:50.
JohanJohan

Het hele verhaal is nu in totaal 12 A4-tjes volgeschreven.
Haal ik je al in Jeff?? Foot in mouth


Gepost op 9 november 2009 om 11:39.
JeffJeff

Bijna! Nog 280 en we staan gelijk!


Gepost op 9 november 2009 om 13:54.
JohanJohan

Dat is nog maar een paar keer spelen, dan zit ik ook op 280 bladzijden.

Heb je al 292 bladzijden vol geschreven? Dat is gemiddeld 6 bladzijden per keer. En je moet nog drie verhalen doen. Dus nog ongeveer 18 bladzijden. Dan kom je op 310 bld!!


Gepost op 9 november 2009 om 14:07.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Men moet geen dode biertjes uit de tap halen
 
Agenda
We spelen in Grou
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan te Grou
170x gespeeld
Eric te Wytgaard
15x gespeeld
Opa te Sint Annaparochie
9x gespeeld
Jeff te Leeuwarden
8x gespeeld
Hendrik te Tytsjerk
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.