We gebruiken voortaan 3.5 regels - iedereen wordt wakker en voelt net iets anders!
Abilities Gebruik de vertrouwde 4d6, hoogste 3 methode. Je mag ook eenmalig één dobbelsteen opnieuw rollen. Voorbeeld: je rolt 5, 5, 3, 1 voor een 13. Je rolt de 1 opnieuw en krijgt een 5. De 13 wordt een 15. Een 30-punt point-buy is ook prima.
Achtergrond Bedenk een achtergrond voor je karakter met een paar leuke achtergrond dingetjes in en mail deze naar mij toe.
Back-ups Voor het geval dat, raad ik je aan een back-up karakter te maken. Deze blijft een level achter je "echte" karakter.
Tips & Bijzonderheden
* Deze campagne vindt plaats in de buurt van het water - heavy armour is afgeraden.
* Je bent dood op -(10 + CON bonus).
* Regelvariaties uit UA en PHB2 worden per geval bekeken.
* Per nieuwe level mogen wizards automatisch 4 nieuwe spreuken leren, gekozen uit de levels die ze (nu) kunnen casten.
* Bij level-up mag je gelijk je hitpoints en Saves verbeteren. Class Abilities, Feats en Skill-points komen pas na een nachtje slapen en een indrukwekkend droom.
* Hitpoints - half (afronden naar boven) of rollen in bijzijn van DM. Rol je een 1 of 2, mag je de DM vragen om ook te gooien. De worp van de DM telt.
Spells
* Hold : elke ronde als een full-round action mag je een nieuwe save proberen
* Ray of Stupidity kan je niet lager dan 1 Int brengen.
* Identify Transgressor (Book of Vile Darkness) heeft geen [Evil] descriptor, geen drugs component en geen location component.
* Orb spells uit Spell Compendium zijn Evocation ipv Conjuration en niet immune voor SR of Anti-Magic fields.
* Reincarnate: gebruik tabel in Campagne Extras. Material Component: 1000gp aan kostbare salven, bladeren en kruiden. (200xp voor Vow of Poverty)
* Detect Magic - kan Items identificeren (DC 15 + (caster level x 2) ) - Een aura onderscheiden blijft 15 + spell level
* In een ritueel dat 1 uur per 100xp duurt kan je Teleport boosten. De xp mag uit de Action Point Pool komen. Voor elke 100xp mag je de afstand met 100% vergroten of de bestemming als één stapje beter bekend laten gelden. Voor 300xp mag je één extra Medium creature meenemen. Een spellcraft check DC40 zorgt dat het ritueel werkt. Voor elke 5 punten dat de check niet gehaald is, telt de bestemming als één stapje minder goed bekend. Je mag xp inzetten om dit te weerhouden - na de Spellcraft check en vóór de rol op de Teleport tabel. (Teleport 3.5 is een Medium creature meenemen per 3 caster levels, en die mag niet meer dan zijn of haar maximum load dragen. Ook de caster mag niet meer dan de maximum load sjouwen. Geen 50lb per level meer)
* When you cast teleport but touch an unwilling creature with the innate ability to teleport (no matter which particular spell it mimics), your magic might interfere with that ability. To successfully scramble an enemy's teleportation ability, it must fail a Will save with a DC of your Spellcraft check. If the save fails, the touched foe cannot use its ability to teleport for a number of rounds equal to your caster level. If and when the affected creature does attempt to use its teleport power, a visible shimmer of bluish energy ripples harmlessly across its form.
Doodgaan (voorstel)
Reincarnate en Raise Dead en Resurrection geven een negative level. Dus: -(average hit points inc. CON bonus) hitpoints, -1 op ability checks, saves, attack rolls & skill checks, Caster Level -1, -1 spell van hoogste level.
True Resurrection geeft geen negative level. Wanneer je level-up bent, raak je ook een negative level kwijt. |