Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 7
- Hoofdstuk 6
6.1Een nieuwe uitdaging
6.2Vieze trogs!
6.3Meer vieze trogs!
  Loot
  10 day plan?
6.4Onder het eiland
6.5Slijmerige bende
6.6Gekke Henkie
6.7Roper Schmoper!
6.8Barbas
6.9Demonfish
  Golismorga
6.10Insecten? Bah!
6.11Behold!!!
6.12Meer tentakels? Bah!
6.13Tlalocs Crater
6.14Teamwork!
6.15De Ziggoerat
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | SAVAGE TIDE ADVENTURE PATH | HOOFDSTUK 6: THE LIGHTLESS DEPTHS
The Ziggurat of Holashner (2-parter)The Ziggurat of Holashner (2-parter)Gespeeld bij/in Grou op 10 aug 2011
(reacties)

De groep vliegt voorzichtig naar de Ziggoerat. Overal schudden gebouwen, sommigen beginnen te kwijlen omdat ze de zee ruiken. Tegen de tijd dat de groep aankomt bij de ziggoerat is het daar zo goed als leeg. Aardbevingen gebeuren om de paar minuten, en watervallen zijn zichtbaar in de verte. Echter moet er nog kilometers aan grotten en tunnels onder Golismorga nog opvullen - het hoofd verdreef het water uit een enorme bol.

Twee bewakers - enorme aberrations die Bohairic als Gugs identificeert - worden snel uit de weg geholpen, en de groep dring de Ziggoerat binnen met wat vuur en zuur. Binnen wachten een tweetal Mind Flayers, die het even moeilijk voor Templeton maken. Een superbe teamactie zorgt dat één illithid sterft en de andere vlucht.

Het gebouw kijkt toe als de groep dieper in de piramide dringt. Eerst Tin, en dan de rest, neemt een slokdarmachtige schacht naar beneden. Hopelijk is het snel afgelopen met dit soort omgeving - doe mij maar een stenen kerker met wat fatsoenlijke orcses! Een tempel gewijd aan de Prins der Demonen, Demogorgon, is ontdekt. Het standbeeld blijft gelukkig staan, en een aantal magische voorwerpen worden uit een gezwel gevist door een Mage Hand.

Nog een buis naar beneden, en terwijl Tin-a-Tin scout roept Shamanilla of er volk zijn. Tin komt net op tijd weg voordat een blade barrier onderaan de ladder verschijnt! De groep teleporteert de ruimte binnen en Sam verstoort de eerste dodelijke spreuk van een Illithid priester met een pijl in zijn arm. Een enorm, insektachtige beest - een soort Mind-flayer/ duizendpoot - spuugt brandend zuur (zwart gal van de Aarde) op de groep en dan is Templeton er om enorme gaten erin te slaan. Shamanilla houdt de Cleric bezig, en krijgt een hartaanval als dank. Tin blijft op de ethereal plane, behalve wanneer ze even verschijnt om tientallen levels aan enge spreuken te stelen. Ook de verdedigingsspreuken van de cleric sneuvelen door haar actie, en Templeton weet de hersens van de illithid in te slaan. Shamanilla is net weer op de been, geholpen door Bophairic, wanneer het Galbeest weer verschijnt uit een olieput. Het spuugt zuur, krijgt een mep, en wordt bevroren door Shamanilla.

De zwarte gal zal binnen een dag verstenen en nooit meer kunnen parels in de Elder Evil troep weken. Acht parels, nog niet voorzien van een volledige omhulzel, kunnen kapotgemaakt worden.

De operatie hier beneden is niet meer op te starten. Er rest nu alleen het wegkomen voordat de zee alles weer inneemt.







KarakterSpelerXPInfo
Bohairic Tuning 3.250
Sam Greenhand Vulridir Sr 3.250
Shamanilla Pake 3.250
Templeton Johan 3.250
Tin-a-Tin Jacco 3.250
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Jeff op 11 augustus 2011 om 20:59 uur.
Reacties van bezoekers (220 reacties)
JeffJeff

Één plekje voor de afgelopen twee weken lijkt me makkelijk.


Gepost op 11 augustus 2011 om 21:10.
Vulridir SrVulridir Sr

nog 2 avonden (zoals deze) en we kunnen weer levellen...
A job well done guys Thums up!


Gepost op 11 augustus 2011 om 21:19.
Vulridir SrVulridir Sr

Wat een lekker stelletje ongedierte daar trouwens...
Jeff, had dat zilveren beest niet iets van poison?


Gepost op 11 augustus 2011 om 21:20.
JeffJeff

Helaas, het was alleen een soort woormpje - zwart gal inzuigen en weer uitpoepen. (Een soort mengsel ruwe olie, gal en puur evil in vloeibaar vorm.)

Je zou dat spul mee kunnen nemen (maar je hebt er geen goed gevoel mee, en het gaat toch verstenen)


Gepost op 11 augustus 2011 om 21:26.
JeffJeff

Samenvatting ook even uitgetypt. Nu de koffers pakken!


Gepost op 11 augustus 2011 om 21:26.
JaccoJacco

Enjoy je break Jeff..wanneer ben jij ook alweer terug?

 


Gepost op 11 augustus 2011 om 21:49.
JeffJeff

Zondag over een week! Zal wel leuk zijn, denk ik :-)


Gepost op 11 augustus 2011 om 21:55.
JeffJeff

Loot identificeren zal moeten wachten Devil


Gepost op 11 augustus 2011 om 21:56.
Vulridir SrVulridir Sr

niet te veel aan AD&D denken Jeff... de Scarry-factor is al hoog genoeg... Wink
fijne vakantie


Gepost op 11 augustus 2011 om 23:02.
JaccoJacco

Er zit water in mijn oor van het zwembad :D

 


Gepost op 14 augustus 2011 om 13:52.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Een koe zonder fiets heeft ook eigenlijk niets
 
Agenda
Er is geen speeldatum voor deze campagne
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Grou
76x gespeeld
St. Anna
16x gespeeld
Wytgaard
11x gespeeld
Leeuwarden
5x gespeeld
Grou & St. Anne
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.