Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
- Hoofdstuk 6
  Kaart van Hommlet
  Samenvatting
6.1Oh so Quiet
6.2A small dungeon
6.3Out of Lamp Oil
6.4Let's dig!
6.5Upsidedown
6.6Fire!
6.7Fire (Again!?)
6.8Hop hop hop
6.9Zwanger?
6.10Ik ben het, Joldin
  Rastor
  De krater
6.11Professionals
6.12Zwemmen maar
6.13Blik avonturiers
6.14Barbaar bijt
6.15Bang
6.16Klopgeesten
6.17Klopper de klop
6.18Schreeuwende reus
6.19Dwergen tempel
6.20Dwergen zijn watjes
6.21Koude tocht
6.22Terug!
6.23Vrijheid
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 6: TEMPLE OF ELEMENTAL EVIL
Ja een tunnel! Laten we smerig worden en onszelf klemzetten! Goed idee!Ja een tunnel! Laten we smerig worden en onszelf klemzetten! Goed idee!Gespeeld bij/in Paulien in Raalte op 18 mrt 2002
(reacties)
Nadat de nog resterende scrolls met healing zijn opgekocht in Hommlet (de potions waren al op), wordt er nog wat geld betaald voor magical healing. Florie en Sigismund voelen zich stukken beter. Joldin laat zich ... ehum.. verzorgen door Renne, de dochter van Spugnoir die zij gered hebben uit het Moathouse, en klaart redelijk op (Joldin, ze is maar 10 jaar oud!!!). Terwijl Ashrem een rondje door het dorp maakt, gaat de rest naar de Tempel van Tyr en onderhandelt Joldin voor een spoedig herstel van Florie. De Kerk van Tyr vraagt een donatie van 1000 gp en het uitvoeren van 2 opdrachten. In ruil daarvoor sturen zij op beide opdrachten 1 van hun Clerics mee en zorgen ze ervoor dat Florie weer beter wordt. Als eerste moet de Moathouse schoongeveegd worden, daarna volgt een oude tempel vlakbij het plaatsje Nulb. Er wordt nog wel even gewezen op de strikte geloofsovertuigingen van Tyr inzake de wet en eerzaam gedrag in battle. Sigismund, Florie en Joldin stemmen hier graag mee in. De drie worden voorgesteld aan Terjon, een Cleric van Tyr. Een stevig man, met ruige ongeschoren baard, flink wat armor aan en een grote gevaarlijk uitziende helm op, geen subtiel persoon dus! Hij feliciteerd Florie met haar mooie gezichtswonden, die direct in snikken uitbarst. "beetje gevoelig type he?". Sigismund heeft moeite zich in te houden. Wanneer de groep naar buiten loopt blijkt dat Terjon zijn spullen al gepakt klaar had staan bij de uitgang. Groot is zijn teleurstelling als blijkt dat de groep pas de volgende dag wil vertrekken (de 29e). Kira shopt ondertussen in Hommlet naar wat nieuws spells, ze koopt een Flame Arrow en een Fireball scroll. Ze trekt zich de hele dag terug en leert de Flame Arrow spell, wat helemaal bij haar past als Conjurer. Ze heeft al veel ervaring met missiles die acid schade doen. Florie heeft daar tegenwoordig een hele andere kijk op! Ashrem heeft een Wijze man gevonden die meer weet over het vreemde reptielbeest wat de groep tegenkwam. Blijkt een Troglodyte te zijn. Een erg aggresief ras dat er bovendien van houdt hun slachtoffers op te eten, vooral als het mensen zijn. Wanneer zij zich boos maken scheiden ze een voor andere rassen zeer irriterende stof af waarvan je gaat overgeven. Gelukkig heeft een handelaar nog een potje Mentol liggen, het ruikt zo scherp dat de tranen in de ogen springen van Ashrem. De volgende ochtend wordt de groep om 07:30 gewekt door Terjon, die staat te popelen om op pad te gaan. Joldin doet rustig aan en laat een uitgebreid ontbijt op bed bezorgen. De stallenjongens brengen zijn keurig gekamt paard en hij maakt behoorlijk de blits (oh you big spender!). De dungeon ligt er nog precies zo bij als de vorige keer. Er wordt nog wat onderzoek verricht; er wordt nog een deurtje gevonden waarmee het valhek naar beneden valt. Weer Ashrem die het vindt! ('t kon wel een dief zijn). Er wordt een gang gevonden die naar een crypt leidt en als de kisten worden opengetrokken kruipen er wat Ghouls uit. Snel worden zij teruggestop in hun kistjes en zullen zij nog wel even in ruste blijven (maar voor hoelang...). In 1 van de crypts is een gat in de muur geklauwd wat leidt naar een ondergronds gangenstelsel. Florie en Ashrem vechten om als eerste naar binnen te mogen, Florie wint doordat ze Ashrem niet laat passeren. Eenmaal in de gangen blijkt het een waar doolhof, Ashrem doet zijn best een kaart te tekenen, Sigismund is overtuigd van zijn richtingsgevoel, maar uiteindelijk lijkt het nergens heen te gaan. Dan, op de terugweg, komen ze een shrine tegen. Er staat een grote pilaar met op elk van de vier zijden een gebeeldhouwd figuur. Daarvoor staat een Altaar. Het beeld wordt onderzocht en er worden vier items gevonden:
  • Een zilveren bel
  • Een zwarte bol, 5 cm in doorsnee
  • Een drum van mensenhuid
  • Een brazier met 3 stukjes wierrook
Het belletje en de zwarte bol worden meegenomen. De rest blijft achter. Na een uurtje kruipen door de aarde weten zij de crypt weer te vinden. Iedereen ruikt lekker fris naar de nieuwe Axe geur "Death and Decay". Rest nog 1 gang. Via een trap naar beneden komt de groep in een kleine kamer. In het midden van de kamer is een rond gat, hoe diep het gat is, valt niet te zeggen, het is erg donker. Aan het plafond hangt een katrol met daaraan een touw. Het ene eind verdwijnt in het gat, het andere eind zit aan een rond houten platform. In de kamer staat ook een grote ronde steen, ongeveer ter groote van het gat en een klein vierkant stuk steen wat een miniatuur versie van het standbeeld in de shrine lijkt. Vanuit 1 van de muren komt een klein riviertje, het water stroomt het gat in. Iedereen rilt even van de kou, het is hier heel erg fris. Op een vreemde onheilspellende manier!
XP
Karakter Experience Points
Florie 300 XP
Sigismund 475 XP
Kira 100 XP
Ashrem 550 XP
Joldin 675 XP
Terjon heeft 200 XP verdient.

Gepost door Pepijn op 14 februari 2003 om 11:08 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Boven de wolken schijnt de zon
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.