Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
- Hoofdstuk 6
  Kaart van Hommlet
  Samenvatting
6.1Oh so Quiet
6.2A small dungeon
6.3Out of Lamp Oil
6.4Let's dig!
6.5Upsidedown
6.6Fire!
6.7Fire (Again!?)
6.8Hop hop hop
6.9Zwanger?
6.10Ik ben het, Joldin
  Rastor
  De krater
6.11Professionals
6.12Zwemmen maar
6.13Blik avonturiers
6.14Barbaar bijt
6.15Bang
6.16Klopgeesten
6.17Klopper de klop
6.18Schreeuwende reus
6.19Dwergen tempel
6.20Dwergen zijn watjes
6.21Koude tocht
6.22Terug!
6.23Vrijheid
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 6: TEMPLE OF ELEMENTAL EVIL
Een donker gat, een eng beest, ok, springen maar! ... hoe bedoel je ik wordt opgegeten?Een donker gat, een eng beest, ok, springen maar! ... hoe bedoel je ik wordt opgegeten?Gespeeld bij/in Angelique nabij Rijssen op 25 mrt 2002
(reacties)
Er wordt aandachtig naar het gat in de grond gekeken. Tegen de muur staat een ronde steen die in het gat past, zo'n 20 foot in diameter en 1 foot dik. Das niet mis! Via een katrol aan het plafond kan een houten platform naar beneden gelaten worden. Kira besluit met haar Spiderclimb cape op onderzoek te gaan. Behoedzaam daalt zij af in het gat, de rest let goed op. Al snel wordt het heel erg donker en ziet Kira geen hand voor ogen meer. Wanneer zij een light spell cast op een steentje en het steentje vervolgens de ruimte in gooit ziet zij dat de ruimte heel erg diep is, iets van 300 feet schat ze. In het midden is een stenen platform, op zo'n 50 feet vanaf boven. Terwijl ze naar beneden tuurt voelt Kira plots een octopus-achtige tentakel langs haar been glijden. Na een flinke gil rent ze via het plafond weer terug naar de andere. Die hebben zin in een knokpartij. Joldin stelt voor op Sigismund zijn nek te gaan zitten en dan met z'n 2-een naar beneden te springen. Sigi's Ring of Featherfall werkt immers ook met meerdere mensen... ehh... toch? Aangezien Sieger ziek is en zijn karakter door Paulien bestuurd wordt, laat Joldin deze aktie maar even achterwege (pff... chicken!). Snel overleg volgt en de aanpak is als volgt: Joldin gaat via het touw naar beneden, Ashrem via een potion of Levitation, Sigismund met zijn Ring of Featherfall, Kira met haar Cape of Spider Climbing, Florie met een potion of Spider Climbing en ... en ... juist, Terjon is er niet op gekleed om in touwen te hangen. Kira cast een levitatie op hem zodat ook hij beneden kan komen. Sigismund land als eerste en merkt direct iets vreemd. De paarse lijnen in het steen vallen hem aan. Ze zijn zo koud dat zijn kracht hem bijna verlaat. Ondertussen zijn Ashrem en Joldin halverwege als Joldin plots een tentakel voelt (het is donker). Als snel voelt hij allemaal tentakels om hem heen en dan verliest hij het bewustzijn. Als er wat meer licht is, hakt Ashrem op het beest, schiet Florie met haar boog en gebruikt Kira magie om het beest te stoppen. Gelukkig net op tijd, anders was Joldin op gegeten. Joldin valt met het beest naar beneden, net naast Sigismund. Terjon healt Joldin en Sigismund draagt hem naar veiligheid, de slangen in de steen komen alweer snel dichterbij!. Er blijkt nog een houten platform te zijn waarmee het 2e deel van de afdaling ingezet kan worden. Hierop staan ze veilig. Iedereen verzameld op het platform (behalve Florie, die rent nog steeds over de muren). Langzaam dalen ze af in de diepte... De bodem van de punt ligt op ongeveer 250 ft. diepte. Op de stenen vloer staan aan de oostkant 2 symbolen; een omgekeerde piramide en een brandend oog. Aan de westkant is een poel met water, een waterval van boven vult de poel. In het noorden is een boog in de muur gebeiteld met vreemde symbolen. De binnenkant van de boog is helemaal zwart en vlak. De omgekeerde obelist steunt met de punt op een stenen pilaar die uit de grond omhoog komt. Florie cast Detect Magic en ziet op de punt van de stenen pilaar wat glinsteren. Als ze dichterbij komt is haar spell alweer uitgewerkt en ziet ze niks meer. Ze zoekt naar iets moois, maar als ze het topje aanraakt verdwijnt ze plotseling! Joldin was achter haar aangeklommen en hield een torch vast. Hij zoekt en verdwijnt ook, hierop besluit Sigismund zijn geliefde (nee niet Joldin ;*) te volgen. Kira en Ashrem blijven verbaasd achter en raken in discussie wat te doen. Ondertussen maken Florie, Joldin en Sigismund alledrie exact hetzelfde mee... Ze verschijnen in een donkere ronde ruimte. Op een vreemde manier kunnen ze toch in de kamer zien... Een lege, zware stem spreekt hen toe: Zoek het hart van elk van de vier manen. Samen kunnen zij de grenzen van mijn gevangenis doorbreken. Voor nu, eet van mijn fruit en wees gezegend. Alle drie ontvangen ze een zwarte bes in hun rechterhand. Na enkele seconden verschijnen ze bovenaan de ruimte, bij het gat. Ze klimmen weer naar beneden en verassen de achterblijvers enigzinds. Er wordt nog wat onderzoek, maar besloten wordt eerst terug te gaan naar Hommlet. Het is behoorlijk koud in de ruimte en bijna iedereen begint bevriezingsverschijnselen te vertonen. Niemand voelt zich hier op zijn gemak. Wanneer ze weer boven zijn wordt de ruimte nog eens goed doorzocht. Terwijl ze daar mee bezig zijn vliegt er uit het gat plots een gestoorde cleric omhoog. Hij valt Kira en Terjon aan! Kira wordt kortstondig bekeerd en ziet sterretjes. Terjon slaat er stevig op los. Iedereen grijpt een boog en knalt er lekker op los. Al snel valt de cleric weer terug naar beneden... Ashrem en Florie zakken weer af om hem te plunderen, daarbij wordt Florie geraakt door 1 van de slangen in de steen, ze is zo zwak dat ze niet eens kracht genoeg heeft om haar kleren te dragen! De cleric had nog wat geld, een magic short sword (krom) en een magische parel (lag er ook nog ;*). Terug naar Hommlet! Aangekomen in Hommlet komt Terjon aan het einde van de middag melden dat zijn Temple wat dingen uit het Journal van Geynor Ton heeft nagetrokken. Bleek dat de Mill een hideout was voor enkele snode lieden. Zij zijn eerder op de dag/nacht overhaast vertrokken. De eigenaar, zijn vrouw en hun kind lagen met stenen verzwaard op de bodem van de rivier. Er zijn nog wat spullen gevonden die in de haast zijn achter gelaten, waaronder een deel van een briefje. Hierop valt te lezen: ... je kan een wagen krijgen bij Tal Chamish, in Rastor. Daarmee kan je alle gevonden spullen terug slepen naar de krater... Het is nu de 30e van Uktar, morgen is het Feast of the Moon en dan begint Nightall. We gaan dan de laatste maand in van het jaar 1372.
XP
Karakter Experience Points
Florie 380 XP
Sigismund 116 XP
Kira 630 XP
Ashrem 400 XP
Joldin 475 XP
Terjon heeft 22 XP verdient.

Gepost door Pepijn op 14 februari 2003 om 11:08 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Wie het kleine niet eert, is vast gefrustreerd
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.