Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
- Hoofdstuk 6
  Kaart van Hommlet
  Samenvatting
6.1Oh so Quiet
6.2A small dungeon
6.3Out of Lamp Oil
6.4Let's dig!
6.5Upsidedown
6.6Fire!
6.7Fire (Again!?)
6.8Hop hop hop
6.9Zwanger?
6.10Ik ben het, Joldin
  Rastor
  De krater
6.11Professionals
6.12Zwemmen maar
6.13Blik avonturiers
6.14Barbaar bijt
6.15Bang
6.16Klopgeesten
6.17Klopper de klop
6.18Schreeuwende reus
6.19Dwergen tempel
6.20Dwergen zijn watjes
6.21Koude tocht
6.22Terug!
6.23Vrijheid
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 6: TEMPLE OF ELEMENTAL EVIL
ItIt's raining goblinsGespeeld bij/in Sieger in Deventer op 29 apr 2002
(reacties)
Vorige keer was Sigismund vastgebonden en werdt Kira onder schot gehouden. Als Sigismund bijkomt wil hij direct vrijgelaten worden. Florie begint de touwen los te maken maar Xaod houdt haar tegen. De barbaar moet eerst plechtig beloven niet direct iedereen naar de keel te grijpen. Knarsetanded stemt hij toe, ook Kira moet dit beloven. Joldin stelt voor de rest van de dag rust te houden en pas morgen weer op pad te gaan. Bij het opstaan blijkt Kira gevlucht, ze heeft een briefje achtergelaten waarin ze zegt de hele situatie eens rustig te moeten overdenken. Ashrem en Joldin willen niet zonder haar vertrekken. Florie en Sigismund hebben minder twijfels. Niet getreurd, Ashrem vindt zonder veel moeite de verloren Kira terug bij een grote eik. Na wat discussie gaat de hele groep toch gezamenlijk op pad.

Onderweg naar de ruine van de tempel wordt een verlaten boerderijtje gevonden. In de put bij het huisje staat onderin een ladder! Typisch. Wanneer Florie afdaalt ziet ze een deurtje. Iedereen daalt nu af en als snel blijkt er een lange, lange tunnel verstopt te zitten. In het begin is de tunnel nog uitgehakt, later wordt het dak van de tunnel door oude balken gestut en uiteindelijk eindigt hij in een kleine ruimte onder de grond. In de ruimte staat een tafel met 2 stoelen en er staan nog 2 kisten. Als Florie de ruimte binnenloopt valt ze nog bijna door een valluik. Maar ze springt er makkelijk overheen. De kisten zitten stevig op slot en deze blijven achter als de groep door een luik in het plafond verder trekt. In eerste instantie waren er goblin geluiden te horen, na wat lawaaige acties is het stil geworden. Het luik in het plafond leidt naar een schacht met nog een luik. Als Florie het luik opentrekt valt er pardoes een goblin naar benee. Ashrem hakt hem in zijn val nog even doormidden. Florie klimt ondertussen omhoog en gaat de goblins te lijf, terwijl Joldin zijn lantaarn het stro ingooit. Een kort gevecht volgt, blijken goblin slaven te zijn. Dus dat was weinig sport. Eentje overleeft en wordt weggestuurd. De deur in de ruime is stevig gebaricadeerd maar na wat hakwerk met de bijl gaat ie toch open. Als Sigismund en Florie naar buiten gaan ontdekken ze dat ze in een toren staan. Wanneer ze omhoog kijken zien ze nog net een 6-tal Alchemists Fire flasks op hun kop vallen. Ai ai ai, en Sigismund was al gevoelig voor vuur!!! Ze besluiten samen te gaan rollen om de vlammen uit te krijgen, of misschien is het 1 of ander ritueel. Wie zal het zeggen! Dit kan natuurlijk niet ongestraft voorbij gaan. De hele meute rent een trap op naar boven en heeft daar een korte onmoeting met een 6-tal hobgoblins die zich goed verschanst hebben. De arme lui worden gepijnigd. Het is zelfs zo erg dat 1 manneke helemaal kapot geslagen wordt, het gaat zo wild te keer dat Joldin zelfs helemaal onder de prut zit. Tijd voor een lekkere lunch! De toren wordt stevig vergrendeld en omdat het al schemert wordt besloten hier de nacht door te brengen. In de verte is het geblaf van honden te horen. Blijkbaar is het hele gebeuren boven op de toren niet onopgemerkt voorbij gegaan. Na een rustige nacht gaat de groep bij het krieken van de ochtend op pad.
Eerste doel is een kleine ruine van een huis, ten westen van de toren. Blijkt een ingestort huis te zijn. Als Ashrem een trap naar beneden vindt en de kleine kelder ingaat, wordt hij verast door een hobgoblin die plots een Burning Hands op hem richt. Behendig ontwijkt hij het vuur (veel vuur de laatste tijd). De Hobgoblin duikt door een luik en verdwijnt. De hele groep daalt af, behalve Xaod, die is er niet op gekleed (plaat malien). Het luik wordt gevonden en Ashrem, Joldin en Sigismund duiken naar beneden. Daar worden ze opgewacht door 2 hobgoblins. Duurt niet lang of de wijnkelder is bevrijd van hun zorgen. Maar.... dan vult de ruimte zich plots volledig met mist. Niemand ziet een hand voor ogen en terwijl ze op zoek zijn naar een magier horen ze Xoad plots vechten. Blijkt het manneke toch door de mist een ontsnappingspoging te doen. Gelukkig stond Xaod hem op te wachten. 1-0 voor de party. De DM is teleurgesteld ;*) De groep trekt verder naar de tempel. Terwijl iedereen op de trappen gaat zitten wachten, trekt Ashrem rondt het gebouw. Hij wordt al snel opgemerkt door een groep waakhonden die hem aanvallen. Afijn, de rest komt er bij en weg Duitse Herders. Snif. Omdat de tegenstanders toch al weten dat de party er is besluiten ze de voordeur te nemen. Binnen in het gigantische complex worden ze opgewacht door een grote groep Hobgoblins en .... een fireball! Kira gaat direct neer en moet accuut een potion drinken. De rest gaat het gevecht aan en al snel is het een gehak van je welste. Joldin hakt er in 1 klap drie neer! ...na 4 gevechtsrondes is de avond voorbij, volgende keer gaan we verder...
XP
De XP is van 2 sessies, maar de binnenkant van de tempel is nog niet mee gerekend.
Karakter Experience Points
Florie 920 XP
Sigismund 995 XP
Kira 390 XP
Ashrem 540 XP
Joldin 1005 XP


Gepost door Pepijn op 14 februari 2003 om 11:07 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Alles door een donkerroze bril zien
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.