Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
- Hoofdstuk 6
  Kaart van Hommlet
  Samenvatting
6.1Oh so Quiet
6.2A small dungeon
6.3Out of Lamp Oil
6.4Let's dig!
6.5Upsidedown
6.6Fire!
6.7Fire (Again!?)
6.8Hop hop hop
6.9Zwanger?
6.10Ik ben het, Joldin
  Rastor
  De krater
6.11Professionals
6.12Zwemmen maar
6.13Blik avonturiers
6.14Barbaar bijt
6.15Bang
6.16Klopgeesten
6.17Klopper de klop
6.18Schreeuwende reus
6.19Dwergen tempel
6.20Dwergen zijn watjes
6.21Koude tocht
6.22Terug!
6.23Vrijheid
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 6: TEMPLE OF ELEMENTAL EVIL
Denk je dat hij kan zwemmen?Denk je dat hij kan zwemmen?Gespeeld bij/in Danny in Deventer op 8 jul 2002
(reacties)
Return of the Dragon
Vorige keer had Evert de dikke blauw draak zijn entree gemaakt. Als hij zijn bliksem afschiet ziet iedereen in een flits zijn kleine, 2 meter hoge, gestalte oplichten. Daarna gaat de (enige) torch uit en is het heel, heel donker... Sigismund de barbaar besluit maar te wachten, geen draak = niet vechten. Kira zet op de gok haar web neer waar de draak toenet stond. Ai ai ai, dat zijn geen grappen. Onsportief!!! Boehoe van de DM. Er wordt wat healing verricht en ashrem steekt een nieuwe fakkel aan. Hij gaat op zoek en net als hij denkt wat te zien gaat z'n fakkel weer uit. Hij is zeiknat. Dan voelt hij aan alle kanten klauwen van een draak en voordat hij er erg in heeft is de brave borst alweer verder gevlogen. Al snel weet de rest weer wat licht te maken en rent iedereen op de lieve koddige draak af om hem op weerzinwekkende wijze te gaan slaan. De arme draak rest niks anders dan zichzelf te verdedigen en terug te meppen. Hij besluit zijn woede te uiten op Sigismund! Die ondertussen elke ronde gehealed wordt door Florie, al een endurance spell had van Kira en ook nog eens in Rage is. Door deze trucs redt hij het net, voordat de draak uiteindelijk neergaat. Onsportief hoor! Maar vooruit, voor deze keer dan. Als snel wordt de buit van de draak gevonden en verdeeld. Zitten wat edelstenen bij en dat doet Florie veel goeds. De enige uitgang is gebaricadeerd met stenen maar na een paar uur zweten hebben Joldin, Sigismund en Ashrem een opening gemaakt. Ashrem klimt er doorheen en loopt door een kleine ruimte naar een deur (ruime 2 op de kaart). Gelukkig zit er een valluik waar hij ook spontaan doorheen valt. Recht naar beneden, in de snelstromende rivier. Das pech, het water is slechts 5 graden celcius. Bovendien mist hij tot 2x toe een kans om zich vast te grijpen. Al snel verdwijnt Ashrem onder water en wordt de grot uitgezogen. De rest van de party reageert snel en overlegd... "tja... hij is dood" "niks aan te doen" "en nu dan?" "tja" "rot voor 'm". Enkele minuten gaan voorbij als Joldin met een plan komt, hij stript (Florie is zichtbaar onder de indruk) en met een touw om z'n middel gaat hij Ashremerachter aan, Sigismund houdt hem vast terwijl hij zich afvraagt waarom Florie toch zo happy is. Dan krijgt Kira een briljante ingeving, helemaal spontaan en uit haarzelf, ze heeft nog een teleport ring waarmee ze Ashrem kan teleporten! Ashrem is gered! Nu Joldin nog. Beide heren zijn stevig onderkoeld maar Joldin knapt redelijk snel op. Er wordt een nachtje rust genomen om bij te komen. 's Ochtens ziet Ashrem nog steeds blauw van de kou... Florie besluit de trapdoor te gaan zoeken en net als ze die gevonden heeft begint van 2 kanten de vegatatie te leven. 1 van de "bosjes" grijpt haar enkel beet maar ze weet met de laatste restjes adem te ontsnappen! Wrede bosjes, zeker lid van het wereld natuur fonds. Kira steekt de boel in de fik maar als ze gaat kijken ziet ze dat het geen effect heeft gehad en prompt wordt ook zij fijngeknepen, en weet ook maar net te ontsnappen. Dat gaat de rest te ver en na een massale spring en sla exercitie zijn de bosjes overwonnen. Een trots gevoel maakt zich meester van de groep, wat een heldendaad! Snel wordt de deur opengemaakt, een trap naar boven wordt zichtbaar. De rest is voor de volgende keer...
XP
Voor deze en de 2 voorgaande avonden wordt 2500 XP per persoon uitgedeeld.

Gepost door Pepijn op 14 februari 2003 om 10:44 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Je zal maar vergeten je slaapkamergeluk water te geven
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.