Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
- Hoofdstuk 5
5.1Startpunt
5.2Crossroads
5.3Het moeras
5.4Het gesticht
5.5De aanval
5.6Rusten
5.7Opdracht
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 5: GEMS, GEMS
Op reis door een crossroadOp reis door een crossroadGespeeld bij/in Danny in Deventer op 10 dec 2001
(reacties)
De groep staat nu in een grasveld, de ochtenddauw aan de voeten, met een lichte nevel boven het grasveld. Plots ziet Kira achter een rots iets bewegen. Kira en Flory besluiten dichterbij te tijgeren en glijden door het natte gras dichterbij...Sigismund en Dierkon rennen er direct op af, helaas zien ze niet veel in de mist en rennen ze ver voorbij de rots, ze hoorden daar duidelijk wat bewegen. Kira heeft de list door en roept dat er toch echt iets achter de rots zit. Bij de rots aangekomen blijkt een man zich schuil te houden, die zich voorsteld als Ashrem. Na wat uitwisseling van informatie blijkt Ashrem een ranger te zijn die een drietal lieden achterna zit die in het bos waar hij woont enige ongewenste handelingen verrichten. De party vermoed dat het om dezelfde personen gaat die hun zoeken. Als snel is alles piece en vree en is Ashrem als nieuwe speler bij de groep. Vlakbij is een goede plaats gevonden om de onbekende lieden in de val te lokken. Flory speurt een eind het pad op om goed uitzicht te hebben. De rest van de groep zoekt een plaatsje op en wacht af...Ze blijken net op tijd te zijn, slechts 10 minuten later zijn de lieden in de verte al te zien. Ze lijken Flory niet te zien en als ze bijna op de plaats van het toekomstige misdrijf zijn, en de groep net tot de aanval wil overgaan, springen de lieden in actie! ze zagen blijkbaar de ranger achter z'n steentje en de barbaar achter z'n bloemenperkje zitten! 1 van de lieden is blijkbaar een cleric, hij cast direct een Doom op de hele groep, Kira en Sigismund zakt de moet bijna in de schoenen. Ashrem, Flory en Dierkon weerstaan de negatieve gedachten. De dief en een bodyguard rennen naar Ashrem toe. Terwijl de bodyguard naar hem toerent, wordt hij gehuld in een vreemde mist. Het is bijna niet te zien waar hij nu staat in de mist! De cleric rent naar de barbaar en trekt een vreselijk uitziend wapen, helemaal zwart! Dierkon herkent onmiddelijk de tekenen van Cyric. De barbaar krijgt rake klappen maar weet ook goed terug te slaan. Na enkele klappen over en weer zien beide er zwaar gewond uit. Plots verdwijnt de cleric in het niets! Sigismund rent samen met Dierkon naar Ahsram toe om hem te helpen. Sigismund weet de dief in een net te vangen zodat deze uitgeschakeld is. Kira is ondertussen op zoek naar de verdwenen cleric. Zij is druk aan het zoeken als hij plots achter haar opduikt en kwade krachten aanroept om haar goede ziel te ontheiligen. Gelukkig (?) is zij niet zo'n brave borst en heeft het kwaad niet zo'n sterk effect als gevreesd. Uiteindelijk weten allen de heren te overmeesteren en zijn zij allen dood. Als Flory dichterbij gerent is, onderzoekt zij de dief en ontvreemd wat geld en flesjes. Kira houdt dit nauwlettend in de gaten. Dierkon heeft met behulp van Detect Magic een potion en een Scroll gevonden op de priest. Sigismund ziet wel wat in het zwarte wapen van de Cleric. Maar als hij het beetpakt gaat er een enorme schok door hem heen, hij zakt bewusteloos in elkaar. Dierkon grijpt snel in en voorkomt erger... Ashrem is ondertussen op een heuvel geklommen en spied om zich heen, als hij plots een orc ziet zitten! vlakbij! Hij waarschuwd de rest die onmiddelijk naar de paarden rent en er vandoor gaat. Ashrem pakt 1 van de paarden die de lieden bij zich hadden en gaat met de groep mee. Een 1/2 uur rijden verder verstoppen zij zich in het struikgewas om te rusten. Vooral Sigismund is erg aangeslagen, hij ziet er ook niet goed uit. Het lijkt erop dat een deel van zijn levensenergie door het zwaard is opgenomen!!! De rest van de dag rust de groep uit. Kira analyseert een aantal van de gevonden potions, Ashrem zorgt ervoor dat de sporen van de groep niet meer zo duidelijk zichtbaar zijn. Na een goede nachtrust besluit de groep de plaats van de vechtpartij nog eens goed te doorzoeken. Nu blijkt dat er een tweetal orcs zijn geweest en die hebben de 3 lieden ontdaan van al hun bezittingen en de twee resterende paarden meegenomen. De lieden zijn in een klein moeraspoeltje gelegd, er steekt nog 1 voet omhoog. Hoe nu verder...
XP
De afgelopen 2 speelavonden worden afgesloten met 650 XP (600 voor het gevecht, 50 voor de Crossroad ervaring)

Gepost door Pepijn op 11 februari 2003 om 22:33 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
De klok met de hamer slaan
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.