Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
- Hoofdstuk 5
5.1Startpunt
5.2Crossroads
5.3Het moeras
5.4Het gesticht
5.5De aanval
5.6Rusten
5.7Opdracht
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 5: GEMS, GEMS
Not all that shines, is gold...Not all that shines, is gold...Gespeeld bij/in Sieger in Deventer op 28 nov 2001
(reacties)
Aangekomen bij het huis van Andolyn worden zij een hartelijk welkom geheten. Al snel wordt er een heerlijke maaltijd op tafel gezet en komt de reden van het bezoek op tafel. Andolyn is dolblij met haar boek en legt uit dat het gestolen is op de dag dat de groep hielp met de overval van de imp. Andolyn is achter de imp gegaan en heeft hem en zijn baas getracht met een fireball te stoppen. Het boek is daarbij flink beschadigd! De Imp bleek alleen afleiding terwijl zijn baas het huis doorzocht. Wanneer zij vertellen dat een magick item 'de Shadowgem' door een wizard is gevonden schrikt zij. Andolyn verteld het volgende aan de groep: Lang geleden was er een good wizard Eralion en zijn goede vriend Feriblan. Eralion intersseerde zich meer en meer in de duistere krachten van de magie terwijl Feriblan zich meer en meer voor het goede ging inzetten. Hun band is hierdoor verbroken en Feriblan is bekeerd tot de kerk van Mieliki. Hij heeft toen de naam Mon Rath aangenomen. (dit verklaard de brief die in te temple van Mieliki is gevonden). Nog eenmaal heeft Eralion zijn oude vriend bezocht om hem proberen over te halen ook de duistere krachten te onderzoeken. Bij dit bezoek heeft hij een 'sleutel' van zijn kasteel achter gelaten zodat Mon Rath hem kon opzoeken. (dit is het amulet dat van Kira is gestolen door de orcs en goblins) Mon Rath schrok van de plannen van Eralion; hij wilde een Lich worden door de duistere krachten van Orcus aan te roepen. Niemand weet hoe dit precies is afgelopen. Wat wel bekend is dat Mon Rath getracht heeft hem dwars te zitten. Dit ondermeer door een kostbaar item van hem te stelen, de 'Shadowgem'. Tot nu toe wist niemand waar de Shadowgem gebleven was, of waar Mon Rath begraven is. Eralion leeft waarschijnlijk nog steeds en heeft nu een apprentice, Karaas genaamd. Karaas heeft een Imp bij zich van Eralion. Die helpt hem bij zijn duistere werk. Het blijkt dat het ook Karaas was die de groep tegen kwam in de tempel van Mieliki! Andolyn meldt verder dat er de laatste tijd veel gebeurt rondom Eralion en vooral Karaas, ze zijn iets van plan. Omdat de Shadowgem gevonden is, is haast nodig. Met de gem kan je namelijk een Shadow oproepen en deze iemand laten aanvallen. Als de shadow zijn slachtoffer verslaat wordt zijn ziel gevangen in de gem en kan de houder van de gem de vorm en stem aannemen van het slachtoffer. Andolyn vermoed dat ze iemand willen vermoorden en dan zijn plaats willen aannemen. Ze legt uit dat ze net een dief op het spoor zijn die informatie bij zich draagt voor Karaas. Ze raken steeds het spoor kwijt in de buurt van Sheperdston, vlakbij de Grey Peak Mountains. Er moet daar ergens een hideout zijn. Concreet vraagt Andolyn de groep:
  • spoor de dief en zijn 2 medereizigers op en onderschep de informatie die zij bij zich dragen
  • zoek uit waar de hideout is
  • zoek uit wat ze van plan zijn met de Shadowgem en stop dat plan
In ruil hiervoor krijgen ze de volgende betaling:
  • 1 x Potion of Moderate Healing op 12th caster level (2d8+12)
  • 1 x Long sword +1, +3 vs. Aberations, Keen (=improved critical: 17-20/x2)
Het zwaard dient vooral tegen de Shadow, omdat die alleen geraakt kan worden met magische wapens. Na afloop zijn beide items voor de groep. Om informatie terug te kunnen sturen krijgt Kira een Ring of Sending met daarin 3 charges. Hiermee kan een bericht van maximaal 25 woorden naar Andolyn gestuurd worden. Er is nog 1 probleem: de dief (Remi Raldo) bevindt zich op dit moment in Sheperdston, de party kan nooit snel genoeg reizen om hem morgen te ondersteppen. Andolyn vermoedt dat hij morgen een ontmoeting heeft met handlangers van Karaas in de secret hideout. De volgende ochtend zal zij de groep leiden naar een geheime Crossroad die hen zal transporteren naar een lokatie ongeveer 2 uur paardrijden onder Sheperdston. De volgende dag vertrekt de groep om 08:00 's morgens. Aangekomen bij de Crossroad moet de guardian om toestemming gevraagd worden. Andolyn legt uit dat zij je alleen door laten als je een goed verhaal hebt. Ze zijn gevoelig voor mooie verhalen. De groep besluit dat Sigismund eerst moet omdat hij met zijn manieren anders wel eens achter zou kunnen blijven. Sigismund stemt onder protest toe en roept de guardian aan. Hij verzoekt hem direct toegang te verlenen wat ook onmiddelijk geweigerd wordt. Teleurgesteld gaat hij zitten morren op een rots, het zwaard smijt hij op de grond! Kira houdt een vurig pleidoor en wordt zonder meer getransporteerd. Dierkon heeft een wonderlijk verhaal en gooit een muntje op daarmee aantonend dat hij er langs mag. De guardian is diep onder de indruk en laat hem door. Sigismund baalt nu toch wel en besluit een boekje open te doen over zijn verleden en de reden waarom hij op pad is. Dit vindt de guardian dermate dapper dat ook hij er door mag. Flory houdt tenslotte een mooi verhaal en charmeerd de guardian en ook zij mag er door. Zodra zij weer met beide benen op de grond staat drukt Sigismund haar op het hart dat zij aan niemand iets mag door vertellen over zijn verhaal. Flory beloofd het geheim te houden.

Gepost door Pepijn op 11 februari 2003 om 22:33 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Prijs de dag niet voor het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein aankomen
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.