Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 10
  Raadsels
10.1Warm en donker
10.2Vissen
  Kira's verhaal
10.3Grote sneeuwbal
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 10: HET GROTE WAPEN
Vier raadsels: warm, donker, xxx en xxx?Vier raadsels: warm, donker, xxx en xxx?Gespeeld bij/in Angelique nabij Rijssen op 1 mrt 2004
(reacties)
Oh jee, wat een bende
Ik loop zover achter met verhalen dat ik hier de boel van de afgelopen tig sessies maar even samenvat. Let dus niet op de data e.d.

Moeizame reis
Amn wordt aangevallen door horden uit Tethyr. Blijkt dat het doel van de reis precies achter de linies ligt. Niet getreurd, Kira is zeer behept in het casten van Teleports, ze heeft er al heel wat gecast. Toch zou het lastig zijn als het nu net deze ene keer niet goed gaat. Flink slijmen bij de kerk levert een Scroll op met Teleport without Error. Helaas... Kira verpest het casten want hij is net te hoog level en ze rolt net te laag :-) Dan maar ouderwets met de normale teleport, en ook dat gaat mis :-) Kortom, het is weer ouderwets heel Fearun over teleporten maar een aantal dagen is de hele groep bijelkaar op de plaats van bestemming. Het is een toren waar de groep eerder geweest is en na flink zoeken ontdekken ze een verborgen ruimte onder de vloer van de toren. Hiervoor moet eerst nog wel een midagje puin geruimd worden. Sigismund vermaakt zich wel. Na de nodige capriolen weten ze de ketel in de ruimte te krijgen. Eerst boven op het dak van een klein gebouw, dan toch maar erin. Lastig, want je wil de ketel niet aanraken. Als de ketel eenmaal goed staat worden er 4 raadsels zichtbaar. Sigismund weet eentje direct op te lossen en blert het antwoord. Dat had hij beter niet kunnen doen... de hele groep staat plots midden in een woestijd. Het is bijzonder heet en in de verte zien ze een toren met daarvoor wat tenten. En bewoners, onvriendelijke bewoners! Sigismund is als een kind zo blij, vechten, vechten brult hij nog. Dat zal snel veranderen. De tegenstanders blijken ook barbaar en bepaald niet gemakkelijk neer te krijgen. Sterker nog, na een aantal ronden staan Rafael en Sigismund toch gevaarlijk laag in de HP's. Kira krijgt het zelfs aan de stok met de leider van het spul. Gelukkig weet ze op een zeer kritiek moment wat heftige spells uit te persen en slaat het voordeel om naar de groep. Tenauwernood weten ze hun leven te redden. Even uitpuffen en dan op treasure hunt! Kira graaft wat in het zand en weet de kostbaarheden van de tribe te vinden. Hoera! Dan de toren in, hierblijkt een vervelende Cleric te zitten met een Genie! Sigismund trekt ten strijde maar staat vrijwel alleen en hij flikker bijna van de rand van de toren! het is hier glibberig! Als hij wederom bijna neergaat weet Kira het item wat ze zoeken te vinden en... worden ze terug geteleport naar de ketel... pfoei!

Op naar het volgende deel van het wapen
De groep bereidt zich goed voor en gaat op naar het volgende deel... Ze komen uit in een donkere, vochtige gang. Alles ruikt muf. Als snel staan ze voor een hele grote marmeren Golem. Mmm.. het is een golem van Torm, een goede god. Maar hij wil niet aan de kant. Sigismund weet dit wel op te lossen en begint te slaan. Mmm... hij slaat wel hard terug! Rafael moet al snel terugtrekken en voor Sigismund ziet het er (wederom) bijzonder slecht uit. Nog 1 klap en hij is finaal plat!!!! Kira denkt goed na en weet hem weg te teleporten. Pfoei! Rafael denkt nog eens na en spreekt de golem in naam van Torm aan, en zie! hij stapt aan de kant. Nog even een ruimte met undead opruimen en op naar de volgende ruimte. Daar blijkt een Lich te zitten. Ai.. bah! De licht weet de groep goed met spells te bekogelen en alras dalen de HP's van iedereen. Bovendien is de groep in 2 delen gesplits door een Blade Barrier van de Lich. Rafael heeft echt een hekel aan undead en moet zich terugtrekken. Sigismund heeft net een Harm over zich gekregen en trekt zich terug richting Rafael in de hoop wat healing te kreijgen. De licht volgt Rafael maar zijn hand met geladen spell mist hem. Nieuwsgierig spellcraft hij welke spell er op de lich zijn hand zit... Slay living! Argh! Rafael is foetsie, die trekt het niet meer. Dan is er nog 1 doelwit voor de spell: Sigismund. Die heeft nog net een healing potion naar binnen kunnen gulpen als de Lich hem beetpakt. Echter, in plaats van hem af te maken opent de beste man de onderhandelingen: de groep helpt hem te ontsnappen of Sigismund gaat eraan. Er volgt kortsachtig overleg. Terwijl ze zich terugtrekken om hun acties te overwegen krijgen ze bezoek van een ghost van Torm, een paladin. Deze is eerst wat boos op de groep omdat de Lich los is. Maar als snel blijken ze hetzelfde te willen. De geest zal de lich afleiden en Rafael cast dan een Spell Resistance op Sigismund en hopelijk werkt dat. Zogezegd zo gedaan. ...het is een nek aan nek race maar Rafael wint initiatief van de Lich en cast zijn spell... ...dan is de lich en die laat zijn spell op Sigismund afgaan... ...de spell resistance helpt niet, de lich is sterker... ...sigismund moet saven en redt het!... ...maar hij krijgt wel schade... teveel schade... Voor de 2e keer in zijn leven gaat Sigismund neer...snif... het leven van een barbaar speelt zich af op de grens tussen leven en dood... en sigismund zoekt de grens vaak op... (einde speelavond)

Gepost door Pepijn op 9 maart 2004 om 14:11 uur.
Reacties van bezoekers (5 reacties)
JohanJohan
Ziet er weer uit als een heftig spelavondje. Jammer dat sigi weer neer is. Zou toch eens wat aan zijn AC moeten doen of een major cloak of displacement scoren!!! Maar ja die liggen niet voor het oprappen. :-)
Gepost op 9 maart 2004 om 22:30.
PepijnPepijn
Als echte barbaar rent hij direct naar voren en krijgt klappen. Maar hij heeft wel steeds pech :-(
Gepost op 10 maart 2004 om 16:00.
PepijnPepijn
Nu was de Harm spell ok wel vervelend, en was maar 1 mede party lid in de buurt.
Gepost op 10 maart 2004 om 16:00.
GlibnessGlibness
Undead zijn K*T, meer is daar niet van. Ik zta liever tegenover tien draken dan 1 Lich! (Nu moet ik dat natuurlijk niet te hard roepen bij Pepijn .... :-) ...)
Gepost op 13 maart 2004 om 12:40.
SigismundSigismund
Ach die AC is op zich zo gek nog niet. 23 als ik met een tweehandig wapen vecht. Ik had gewoon weer ietwat domme pech. Daar ben ik op kritieke momenten best goed in. :-) Maareh, om even vooruit te lopen op de sessie van gisteravond: met veel kunst en vliegwerk en een scroll die de Lich op zich droeg, is Sigismund weer helemaal up to date en zeer wakker. Handig zo'n ressurection...
Gepost op 16 maart 2004 om 9:51.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Als het kalf verdronken is, was de moeder van de porceleinwinkel te voorzichtig bezig
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.