Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
- Hoofdstuk 3
3.1Verdwijning
3.2Schattenjacht
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 3: TOMB RAIDING
Nieuwsgierige dame verdwijnt spoorloosNieuwsgierige dame verdwijnt spoorloosGespeeld bij/in Onbekend op 29 okt 2001
(reacties)
Op zoek naar een opdracht
Goed uitgerust na het honing verhaal besluit de party eens een nieuwe opdracht te zoeken. In The Atrium, een hotspot voor huurlingen en ronselaars wordt iets leuks gevonden. De familie O'Hara is iemand kwijt. Damon O'Hara heeft zijn dochter naar een boerderij buiten de stad gestuurd omdat zij iets te avontuurlijk is. Helaas heeft zij een nieuwsgierig karakter en is niet teruggekomen van n van haar zoektochten. De boerderij ligt een goed eind naar de bergen in het zuiden en daar wordt een kleine oorlog gevoerd tegen oprukkende orcen, goblins en giants onder aanvoering van een tweetal (tweeling) Ogre mages. Ook op de landerijen is de laatste tijd gerotzooi, kleine raiding parties e.d. En het is precies zo'n gerucht wat Jera O'Hara aan het uitpluizen was toen ze verdween. Er scheen wat activiteit te zijn bij een oude verlaten shrine van Mielikki. Voor 400 gp besluit de groep op zoektocht te gaan. De reis van 1,5 week verloopt voorspoedig en aangekomen bij de boerderij worden ze al opgewacht door de familie. Een korte stop om informatie in te winnen en op pad naar de shrine die in het bos ligt.

De tempel in het bos
De shrine blijkt een oude rune te zijn. Alles is vergaan en overgroeid. De tempel zelf staat nog overeind, maar het bijgebouw is helemaal vergaan. Sigismund en Flory doorzoeken de resten en krijgen de schrik van hun leven als 2 gevaarlijk gifslangen uit de puinhopen te voorschijn schieten. Siegismund wordt stevig gebeten en de slang laat ook niet los. Gelukkig kan Dierkon met zijn helende krachten het gif neutraliseren. De groep besluit de shrine eens van dichtbij te bekijken. Volgen enthousiasme trekt Flory de deuren van de shrine open, wat net te veel bleek te zijn voor de verroeste scharnieren. Beide deuren schieten los en Flory weet nog net op tijd weg te duiken, de deuren vallen met een luide knal op de grond! Binnen in de shrine is alle overwoekerd met planten en het dak is helemaal kapot. Kira vindt midden in de ruimte een vloertegel die recentelijk los gehaald is. Flory onderzoekt en vindt direct een trap en wel een gaswork recht in haar gezicht! De party feliciteert haar met de vondst, vanaf een veilige afstand. Onder de steen daalt een trap af naar beneden. Onderaan de trap gekomen kijkt Dierkon dapper in het rond Een kleine ruimte met alcoves waarin skeletons geplaatst zijn. Achterin de ruimte zit een gat in de vloer. Echter wanneer Dierkon de ruimte binnenstapt raakt hij overmand door een irrationele angst voor de ruimte en vlucht naar buiten. Sigismund weet hem net op tijd tegen te houden, Dierkon zat al bijna op z'n paard! Na wat geknutsel weet iedereen langs de vervelende fear-trap te komen en wordt de ruimte onderzocht. Dierkon haalt nog een practical joke uit waardoor 1 van de lichamen tot stof vergaat. Euhm meneer de Cleric!
Geheime tombe
Grondig onderzoek ontmakserd een geheime deur achterin de tombe. Er blijkt een kleine ruimte te zijn waar een cleric licht opgebaard. De inscripties geven aan dat hier de highpriest Mon Rath ligt. Plots duiken van achter de tombe twee oversized ratten te voorschijn en vallen de groep aan. Kira reageert snel en roept zelf ook een rat op, die meteen de andere ratten te lijf gaat. Er wordt korte metten met de critters gemaakt. De priest blijkt in het bezig van een paar mooie ringen en een goed zwaard. In goed overleg en na flink wat discussie wordt besloten alles te laten zoals het is. Als iedereen wegloopt ziet Flory kans beide ringen te jatten, daarbij breekt ze in de haast wel de beide vingers van de priest af...ai ai ai...
Gepost door Pepijn op 26 december 2002 om 16:16 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Je moet een gegeven paard nooit weggeven
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.