|
Inhoud Storybook |
|
|
|
Login |
|
|
|
Registratie |
|
|
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen
achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan. |
|
|
|
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 8: TRANENDAL
| Boerderij van de familie Uhlstan | Gespeeld bij/in Pepijn in Deventer op 24 feb 2003 |
|
(reacties) |
De boerderij ligt op zo'n 800 foot buiten het dorp. De kleine dame die de groep gevraagd heeft haar broertje te zoeken wacht bij het dorp, ze is te bang om mee te gaan.
Aangekomen bij de boerderij is er niks bijzonders te zien. Alles is rustig. Er blijkt een stel te wonen, als de groep er op aandringt dat ze voor de zekerheid even in de schuur willen zoeken, vragen ze de groep vast naar de schuur te gaan. Zij willen even wat schoenen aantrekken.
Dit duurt wel erg lang en als Sigismund en Rafael gaan vragen waarop het zo lang duurt, horen ze alleen dat ze eerst het eten op willen eten.
Vreemde boel. Sigismund beukt maar eens even op de deur. Als hij hem zelf maar open doet staat het stel hem op te wachten met een grote zweep in de handen! Gelukkig is Sigismund snel van voet en weet hij beide zwepen te ontduiken. Binnen ontstaat een gevecht, waarbij Sigismund met spells wordt belaagd. De dame raakt hem aan en zijn huid zwelt helemaal op, hij voelt de kracht zijn lichaam verlaten maar hij vecht dapper door. Hij wordt zelfs Hulkerig van woede, dat zal ze leren. Als snel slaat hij het stel tegen de vlakte. Rafael weet er nog 1 te redden voor een ondervraging.
De rest van de groep wordt ondertussen bij de schuur aangevallen door een stel orcs. Kira stond net voor de schuurdeuren toen deze open gingen en er flink wat javalins langs vlogen. Ze cast snel een web waardoor het gevecht al snel voorbij is.
Er wordt nog een enkele orc gepakt die rondsluipt, maar het gevecht is voorbij. Het manneke wat gered is door Rafael weet onder bedreiging los te laten dat zij aanhangers van Loviatar zijn en hier een uitgang van een grottenstelsel bewaken. De bende van Harular's Claws gebruiken dit als schuilplaats.
In de schuur staat in totaal 12 warhorses met verschillende merktekens. Er wordt door Ashrem een luik gevonden wat leidt naar een ondergronds gangenstelsel.
Gelukkig wordt ook het manneke gevonden wat vermist was. Hij is stevig toegetakeld door de orcs, het manneke is nog maar 7 jaar oud en is diep getraumatiseerd. Kira en Florie leveren hem weer veilig af bij zijn ouders. |
|
In het gevang |
De gevangen cleric van Loviatar wordt door Rafael en Ashrem naar de kerk gebracht. Helaas is mistress Andress in meditatie en de acolieten willen haar niet storen. Rafael maakt zich hier bijzonder boos over, maar ze weigeren haar te halen. Ze mag volgens hun niet gestoord worden in haar heilige taak.
Boos verlaat Rafael de kerk en beide heren gaan terug naar de boerderij.
De acolyten hebben de man opgesloten en zullen hem zo snel mogelijk overdragen aan de lokale sheriff zodat hij vakkundig opgesloten kan worden.
|
|
Klik en boem |
De volgende dag gaat Ashrem als eerst het luik in de schuur in. Een schacht van 20ft naar beneden lijkt in het niets te eindigen.
Florie zoekt en weet een geheime deur te vinden. Ze cast invisibility en gaat op onderzoek. Ashrem kan haar niet meer zien en vraagt zich dan ook af waar ze is. Hij ziet alleen af en toe een lichtpuntje...vreemd denkt hij nog!
Als de rest ook beneden is, stapt Florie op de verkeerde tegel en schuiven 2 grote blokken steen plots naar elkaar toe. Ze weet nog net op tijd aan de kant te springen. Ze was bijna geplet door 2 blokken steen van 10x10x10 foot!!!
Met een stone shape van Rafael is deze baricade snel verwijderd. Als de groep verderloopt worden ze plots vanuit de gang onder vuur genomen met pijlen.
Sigismund bedenkt zich geen moment en rent naar voren...
Maar het is donker, en Sigismund kan niks zien. Hij merkt nog net dat hij plots over een bruggetje rent... dat in elkaar zakt... Een koude plons is het gevolg. Florie rent hem achterna en duikt het water in. Het riviertie blijkt erg snel te stromen en al snel verdwijnen beide in het donkere water. Vooral Sigismund is iets te zwaar, of heeft te weinig drijfvermogen.
Ashrem gooit een stuk touw het water in, in de hoop dat beide het beetpakken. Kira weet snel wat water creaturen te summonen en het snel weer gauw op het droge hebben. En dat is maar goed ook want de rivier ging snel dieper de grond in... brrr... |
|
XP |
Iedereen krijgt 265 XP punten. Omdat vanaf nu de XP getracked wordt, is de XP stand tot nu toe opgevoerd als 'XP toegekend in deze sessie'. Ziet er leuk uit maar heeft dus geen effect :-)
|
Plaats de muis boven het | | om detail informatie te zien. |
|
|
Gepost door Pepijn op 25 februari 2003 om 21:26 uur. |
Reacties van bezoekers (4 reacties) |
Glibness Ziet er toch gaaf uit met die plaatjes zo. Gepost op 25 februari 2003 om 22:22. |
Tuning Echt wel! Gepost op 27 februari 2003 om 0:08. |
Pepijn Vooral omdat de boerderij voor het spel vergroot geprint was (miniatuur schaal) Gepost op 1 maart 2003 om 12:47. |
Sigismund *grumble* Klote bruggetje... *grumble* Gepost op 7 maart 2003 om 9:42. |
|
|
|
|
Random insult |
|
|
|
If you can laugh at yourself, you've got a really sick sense of humour. |
|
|
Agenda |
|
|
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
| | |
| April 2004 | |
| | |
| Ma | Di | Wo | Do | Vr | Za | Zo | |
| | |
| | | | 1 | 2 | 3 | 4 | |
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |
| 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | |
| 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | |
| 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | | | |
| | |
|
|
Campagne Top 10 |
|
|
|
Populaire lokaties |
|
|
|
|
Danny in Deventer
15x gespeeld |
|
|
Pepijn in Deventer
10x gespeeld |
|
|
Sieger in Deventer
10x gespeeld |
|
|
Paulien in Raalte
9x gespeeld |
|
|
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld |
|
|
Sieger te Deventer
2x gespeeld |
|
|
Onbekend
2x gespeeld |
|
|
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld |
|
|
|
Overzicht gebruikers |
|
|
|
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien. |
|
|
|
|