Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
- Hoofdstuk 7
7.1Bankoverval
7.2Spring in het Rond
7.3Lichten uit
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE LAND VAN AMN | HOOFDSTUK 7: DE BANK VAN ESHPURTA
De Overval op de Bank van EshpurtaDe Overval op de Bank van EshpurtaGespeeld bij/in Sieger in Deventer op 2 dec 2002
(reacties)
Oude vrienden zien elkaar weer
De groep met Kira, Florie, Joldin en Sigismund komen na enkele weken reizen aan in Eshpurta, om eens lekker uit te rusten. Kira koopt wat nieuwe spells en gaat hard aan de studie om eens wat achterstallig werk in te halen. Florie koopt een positie in het lokale dievengilde, gelukkig weet de rest van de party hier niks van :-) Joldin ziet een kans zich aan te sluiten bij de City Guards en het eens lekker rustig aan te doen. Sigismund neemt het er lekker van en geniet van een welverdiende rust. Na zo'n 2 weken uitrusten komt op een goede middag Ashrem de herberg waar de groep verblijft binnenlopen. Hij en Xaod konden niet veel verder de Tempel van Tharizdun binnendringen en zijn huiswaarts gekeerd. Xaod is terug naar Hommlet en heeft de sleutel van het huis van de groep meegenomen, zodat hij een dak boven zijn hoofd heefd. Ashrem heeft nog wel kans gezien een deel van de schat mee te nemen die was achtergelaten. Opgetogen rent iedereen naar de winkel om de laatste spullen in te slaan. Er wordt flink gekocht en nog net op tijd; Ye Magicke Makro is net als de meeste in de stad aan het inpakken. Er gaan overal geruchten dat er een leger uit Tethyr op weg is naar de stad. Onderweg vanuit het zuiden is de groep ook verschillende keren voorhoedes tegengekomen! Later op de middag komt een vredig uitziende man naar de groep toe, hij stelt zich voor als Rafael - Cleric van Ilmater. Omdat de groep zoveel pijn heeft geleden de afgelopen tijd is hij door Ilmater naar hun toe gestuurd. Hij wil delen in hun pijn en lijden, om hun zodoende te helpen. De groep vindt dit wel heel bizar maar ziet het ook wel zitten om wat verlossing in pijn te krijgen, Rafael mag blijven zodat de groep weer een Cleric heeft. (DM Note: Joldin is tijdelijk het spel uit, Danny speelt nu verder met Rafael, een Monk/Cleric 1/6 van Ilmater. Joldin stapt eruit op 34.068 XP).

Een moreel dilemma
Als Florie klaar is met haar inkopen en ze terug loopt naar de herberg, wordt ze door een koopman bij een markstalletje aangesproken. "Vanavond om acht uur loopt Joldin zijn wachtrondje op Mayflower. Op de hoek van Mayflower en Route de Passe moet je hem onderscheppen en zorgen dat hij een kwartiertje afgeleid is. Neem hem even de kroeg mee in ofzo. Als hij maar afgeleid is." Verder weet de man van niks en weigert op vragen van Florie in te gaan, hij wil alleen kwijt dat hij "opdracht heeft gekregen dit je te melden". Florie voelt zich niet helemaal op haar gemak, Joldin was tot voor kort toch een lid van de groep!!! Verzonken in gedachten wandelt ze terug naar de herberg. Ze besluit Sigismund te vertellen dat ze vanavond nog even de stad in wil om te winkelen...

Een gezellige avond
's Avonds zit iedereen gezellig bijelkaar om verhalen uit te wisselen. De drank gaat rond en alles is goed. Florie moet er 's avonds nog even uit, wat laatste "boodschappen" doen. Ze komt "toevallig" Joldin tegen en maakt een gesprekje met hem. Na een kwartiertje kletsen gaat iedereen weer verder, Joldin beloofd nog even langs te komen later op de avond. Een paar minuten later hoort Florie uit de richting waar ze net vandaan komt fluitjes van de Guards afgaan, en even later snellen uit alle hoeken en gaten wachters... Mmm... wat zou er gebeurt zijn? Terug in de kroeg drinkt en feest iedereen door tot in de laatste uurtjes. Joldin komt 's avonds laat nog even langs, maar is al snel weer naar huis, na zo'n dag "hard" werken.

Een bankoveral
De volgende dag loopt de groep langs het grote plein, waar een grote toeloop van mensen is. Wat navragen in de menigte levert Florie niks op, die handelaar keek haar maar verwaand aan! Bij 1 van de wachten wordt het al iets duidelijker, er is een overal! Meer weet de wacht ook niet, de groep besluit maar eens te gaan praten met de kapitein van de guards, Valter Smurt. Hij staat samen met een nobel, George of Stave. Blijkt dat George een waardevolle bruidschat heeft liggen in de bank en dat er een overal aan de gang is. Er is nog niemand naar buiten gekomen, de sleutelhouder van de bank (de loco-burgemeester Snigrot Ripbark) is met een guard naar binnen gegaan op te kijken maar niet teruggekomen. George is erg nerveus, zijn dochter gaat trouwen met een Acolyte van Ilmater in een klein dorpje in het Noord-Oosten. Hij heeft bijna al zijn geld in de bruidschat gestopt, als die weg is gaat de trouwerij niet door!!! Ashrem krijgt het plots op de heupen (hij spiekt op de cover van dungeon magazine die de dm in handen heeft) en besluit spontaan oordopjes te gaan kopen. De groep onderhandeld ondertussen met de kapitain, voor 1.000 gp de man/vrouw beloven ze de bank in te gaan en de dieven aan te houden en de bruidschat te redden. De goederen in de bank mogen ze niet aankomen, de dieven en alles wat die bij zich hebben is voor de groep.

Naar binnen
Eerst wordt er nog wat info ingewonnen bij oudwerknemers van de bank. De kapitein doet een goed wordje voor ze en twee oude knarren willen wel wat vertellen over hoe de bank eruit ziet. Van alarms weten ze niks, eentje had wel iets gehoord over een golem, een of ander vreemd standbeeld. De groep stapt daarna naar binnen, in een kleine ontvangsthal. Als Ashrem de grote deur naar de bank zelf probeert open te duwen wordt de groep plots aangevallen door een drietal shadows die uit de vloer omhoog komen!! Twee van de drie vallen Kira aan, de derde gaat achter Rafael (het nieuwe lid van de groep) aan. Die probeert ze met de kracht van Ilmater op afstand te houden maar het lukt hem niet. Zowel Kira, Rafael en Ashrem krijgen het flink koud van de Shadows, de kracht verdwijnt uit hun armen maar ze weten de Shadows te verslaan. Florie is in paniek en wil direct weer terug, maar de guards buiten hebben geen magie tegen de koude spieren. Na wat overleg besluit de groep toch maar verder te gaan...
XP
De groep krijgt 270 XP per persoon.

Gepost door Pepijn op 7 december 2002 om 13:55 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Wie wind zaait, heeft stomme ogen
 
Agenda
Dinsdag 13 april wordt er weer gespeeld, bij Pepijn.
 April 2004
MaDiWoDoVrZaZo
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny in Deventer
15x gespeeld
Pepijn in Deventer
10x gespeeld
Sieger in Deventer
10x gespeeld
Paulien in Raalte
9x gespeeld
Angelique nabij Rijssen
8x gespeeld
Sieger te Deventer
2x gespeeld
Onbekend
2x gespeeld
Johan in Leeuwarden
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.