De drie tegelijk...
Onyx vraagt een kaars van Rook en steekt hem aan (antwoord 3: een kaars). Hij wikkelt een doekje om zijn ogen (antwoord 2: een blinde man) en loopt stilletjes naar voren (antwoord 1: stilte).
Voor de ogen van de rest begint hij te vervagen. Er worden snel kaarsen aangestoken en ogen dichtgeknepen!
Onyx (en daarna de rest) ervaren dat ze langzamerhand een heuvel oplopen, omringd door de geur van nat gras en ozon - alsof na een onweersbui. Op een gegeven moment vlakt de helling af en zijn vogels hoorbaar. Ook is het gechant van een gebed wat harder geworden. Dit zal het zijn...?
Met de oogjes open treffen ze twee figuren - een bovennatuurlijk mooie, kaalgeschoren vrouw in harnas (alleen met één been vreemd gedraaid) en een monnik in perfect fysieke vorm. Elk spiertje is perfect geschapen, en zijn lijf is perfect symmetrisch. De vrouw vraagt netjes of ze willen wachten, dat ze zich maar één keer hoeft voor te stellen. Zoveel beleefdheid (en zelfvertrouwen) hebben de groepsleden wel en al snel stelt ze zich voor aan de complete groep. Zij is Sambethe, Oracle of Mitra. Naast haar is de Master of Serenity, hoofd van de Serene Order. Hij staat op één been, in de kraanvogelhouding, handen tegen elkaar. Ze zijn er om te zorgen dat de groep niet verder komt. Ze krijgen de kans om weg te lopen...
Zodra iedereen klaar is met haar uitlachen laat ze een blade barrier los, dwars door de groep heen. Boggard- en krokodillenbotjes vliegen in het rond en Licere lijkt pissed. De Master steekt een hand uit en wenkt ze hun kans te wagen.
Rook heeft een tijdje op zo’n moment gewacht, en cast een nieuw geleerde spreuk. Een scheur opent in de grond voor zijn voeten, en breidt snel uit – richting de Vlam en de goederikken. Ze springen net op tijd opzij maar geven geen blik van indruk, ook wanneer donkere vlammen uit de kloof springen en ze treiteren. Een kloof naar de Hel!
“Netjes” zegt Onyx.
“Wacht maar af!” gromt Rook, erg tevreden met zichzelf.
Hai’A neemt de uitdaging aan en valt de monnik aan. De Master ontwijkt hem, beweegt vloeiend opzij en schopt de half-orc hard in de kuit! Hai’A valt onhandig op één knie en krijgt een ijzerharde vuist achterin zijn nek. De Master settelt weer in de kraanvogelhouding, kijkt om zich heen en gaat in de aanval. Hij neemt een sprong – van bijna 20 voet – en komt neer vóór Rook, die een zware kopstoot krijgt. Rook knippert de pijn weg en ontdekt dat de Master weer aan de overkant van de kloof staat, klaar in zijn houding.
Licère tovert een spookachtige hand tevoorschijn, en stuurt een krokodillenskelet op de Master af. Deze ontwijkt de tanden en verpulvert de schedel van het beest als tegenprestatie. Dan weer terug in zijn houding, voordat Rizzen er aankomt. Ook deze kan geen grip op de monnik krijgen, ook al is hij snel genoeg om de tegenaanval te ontwijken.
Onyx bekogelt de Oracle met vuurbommen en kijkt heel tevreden wanneer haar de olie op haar harnas plakt en door blijft branden. Ze doet een stap achteruit en bekijkt de mogelijkheden. Om haar af te leiden begint Rook haar allerlei vragen te stellen, waaronder “Wil je met me trouwen? Volgens mij zouden we mooie kindjes krijgen.” Ze negeert hem en dropt een flame strike op Licère en twee grote ondoden. Rook en Onyx mogen genieten van haar gezicht wanneer er plotseling een vlammende tentakel uit de scheur in de grond komt, en om haar benen wikkelt!
Rook cast een anti-life shell voordat de Master terug kan komen, en inderdaad kaatst de monnik er vanaf een paar seconden later. Hij herstelt zich snel en probeert Rizzen een schop te geven wanneer hij landt. Deze ontwijkt het, en Rook lacht de Master uit – “Zonde van je tijd! Bwahahahaah!”
Licère probeert de monnik wat af te remmen met een spreuk, maar de Master ontwijkt de spreuk, maakt een mystieke handgebaar en kaatst het terug naar Licère toe! De necromancer moet meteen een geeuw onderdrukken en begint een nóg gemenere wraak te plotten.
De orakel Sambethe kan niet loskomen van de tentakel, en omdat het haar blijft knijpen heeft ze de concentratie niet voor een summoning. Ze probeert er een snel eind aan te breien met een tweede blade barrier, die Rook wel pijn doet – maar niet genoeg. Rook countert met een feeblemind maar krijgt het niet door haar weerstand drukken. Hai’A probeert de Master te stunnen met zijn vuist maar slaat hem niet hard genoeg. De Master ontwijkt zijn andere aanvallen en springt op Licère af. Deze krijgt een klap, maar de Master voelt daarna een koude hand in zijn nekvel – de spectral hand van Licère! Dit doet hem niet alleen pijn, maar zuigt levensenergie en maakt hem ziek.
Rizzen pakt deze kans en klemt de Master in een wurggreep, tegelijkertijd meer energie uit zijn lijf “zuigen”. Sambethe spreekt een Holy Word uit, dat iedereen blind en doof slaat! Bijna iedereen, Rizzen kan nog blijven zien dankzij een magische masker.
Helaas voor de goederikken hoeft Rizzen niet te kunnen horen om zijn klus te klaren. Ironisch genoeg is het alleen Sambethe die het hoort wanneer hij de Master’s nek breekt. Dit is ook het laatste dat zij hoort voordat de tentakels haar eindelijk verscheuren.
Uit hun beide lijven ziet Rizzen een mistige geest omhoog dwarrelen, en naar het Kathedraal zweven.
*******************************************
---loot---
Master of Serenity: Feather step slippers (5' step in difficult terrain) en een amulet of natural armor (+3) Oracle: Mithral +1 Kikko armor, heavy shield +1, longsword +1 conductive, zilveren holy symbol (Mitra), cloak of resistance +2, magische ring (extra Oracle powerrrr)
Aan het einde van het gevecht, sluit de kloof in de grond steeds niet. Rook kijkt naar binnen en ziet een horizontale scheur, bijna een grot, ongeveer tien voet naar beneden. Links en rechts van het grot gaat de kloof nog dieper, en komen er met regelmaat tentakels en klauwen langs.
*******************************************
Feather step slippers:
Once per day for 10 minutes, these fine silken slippers allow their wearer to ignore the adverse movement effects of difficult terrain as if subject to the feather step spell, including granting the ability to take 5-foot steps in difficult terrain. Aura: faint transmutation, Cost: 2000 gp
Conductive weapon:
A conductive weapon is able to channel the energy of a spell-like or supernatural ability that relies on a melee or ranged touch attack to hit its target (such as from a cleric’s domain granted power, or a sorcerer’s bloodline power). When the wielder makes a successful attack of the appropriate type, he may choose to expend two uses of his magical ability to channel it through the weapon to the struck opponent, which suffers the effects of both the weapon attack and the special ability. (If the wielder has unlimited uses of a special ability, she may channel through the weapon every round.) For example, a paladin who strikes an undead opponent with her conductive greatsword can expend two uses of her lay on hands ability (a supernatural melee touch attack) to deal both greatsword damage and damage from one use of lay on hands.
A given character can use this weapon special ability only once per round (even if she has several conductive weapons), and the power works only with magical abilities of the same type as the weapon (melee or ranged). |