Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 3
3.1Yeah, een queeste
3.2Jelmer returns
3.3Break out
3.4Verrassing!
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE SILVER MARCHES | HOOFDSTUK 3: EEN LANGVERWACHT VERVOLG
Op de vlucht, maar voor wie?Op de vlucht, maar voor wie?Gespeeld bij/in angelique op 2 jan 2006
(reacties)
Recapitulatie
We staan in een grot waar we net onze equipment hebben weergevonden en een scene hebben gezien tussen de Iron Throne en de drow. We hebben de tijd genomen om onze equipment aan te trekken en nu horen we in 1 van de 2 gangen die op de grot uitkomen lawaai van honden en wapens.
Wat nu? Terug in de geheime gang of de drow achterna? Als echte helden gaan we natuurlijk de drow achterna, inmiddels wel weer volledig bewapend ,maar niet uitgerust. (Lees: bijna zonder spells van de druid en cleric)


Op de vlucht
Hilde maakt tijdens het verkennen mental notes om de weg weer te kunnen vinden in het gangenstelsel waar onze dappere helden in zijn gerend. Bob loopt voorop als alom gewaardeerde scout-fighter en Mor als 2e met een hooded lantern en Hilde sluit de rij. De 1e splitsing rechts, de tweede rechts en op de driesprong rechtdoor. Dit loopt dood! Maar wacht er zit wel een spleet in de rost waar lucht door naar binnen komt. Het lijkt een soort van poort te zijn. Hoe krijgen we dat nu open? Als we ons daar nu eens achter konden verstoppen voor onze achtervolgers..
Hilde gaat op de uitkijk staan en Bob, ook al volleerd dief, probeert samen met Mor de deur open te krijgen. Als Hilde achtervolgers hoort in de verte (shit, honden!) gaat Bob verder met de poort, en verdwijnt Mor in het rotsplafond.


Het gevecht
Dan komen er 2 jonden aan met 3 human guards. Hilde slaat de 1e hond snel dood, maar wordt dan gevangen in een net. Gemenerds! Twee guards die zich nu een hele piet voelen springen er bovenop! Mor laat zich ondertussen vanuit het plafond vallen gewildshaped als een grote krokodil op een guard en een gevecht ontstaat tussen aan de ene kant Hilde en Mor de Croc en aan de andere kant de guards en de tweede hond. In dit gevecht wordt Hilde o.a. gegrappled met een spiked chain en overlopen door een krokodil. Vervolgens loopt Hilde zelf over de krokodil heen. Altijd lachen met deze party!
Ondertussen staat Bob wat met zijn zwaard in de tekens op de deur te wurmen. Het lijkt alsof er een soort van magisch amulet inmoet, maar wie weet krijgt Bob het ook open met zijn magische wapen? En jawel!!!
Bob voelt een moment van grote glorie door zich heengaan. Helaas verdwijnt dat gevoel vrijsnel als hij aan de andere kant van de deur een female drow ziet staan die hem kwaad aankijkt.
De female drow roept iets wat Bob niet kan verstaan en ze valt aan. Bob wordt aangevallen met een of ander poison. Vervolgens levitate ze de lucht in, ze heeft overigens een disc in de hand waar Bob verder niet op let. Er blijken achter de poort nog 3 mannelijke drow te staan en 4 kobolden met rode oogjes die er niet helemaal levend meer uitzien. Bob probeert nog met zijn zwaard te poken in de deur, dat is tenslotte net ook gelukt!
Helaas krijgt Bob dan de ingeving dat het waarschijnlijk de disc in de hand van de female drow is geweest en niet zijn zwaard dat de deur heeft geopend.
Snel van reactie probeert hij vervolgens te onderhandelen met de drow. Hij spreekt haar al slijmend aan met Your Highness en zegt dat de party wel wil samenwerken met de drow en evt. voor de drow de koffer met geld zou kunnen halen bij de Iron Throne. De female drow antwoord dat er over te praten valt als de party zich weet te redden tegen haar vier magische kobolds. De drow bemoeien zich verder niet met de strijd en Bob gaat het gevecht aan met de kobolds. Als hij 1 van die akelige mannetjes treft komt er een slang uit! Daar komt nog bij dat de kobolds elektrisch geladen blijken te zijn. Het is een kolfje naar Bobs hand en hij mept er lustig op los.


Terug naar af
Na nog een paar rake klappen zijn Bob, Hilde en Mor met zijn 3en. De deur naar de drow is weer dicht gegaan.
Bob vraagt zich nog af of de party nu een afspraak heeft met de drow en overlegt dit met Hilde en Mor. Ze besluiten dat er niks is afgesproken en gaan weer op weg na de doden van de loot te hebben ontdaan. Nu hun achtervolgers zijn gedood kunnen ze misschien wegkomen voor er nog meer komen.
Ze backtracken door het gangenstelsel en komen weer uit in de grote grot waar hun wapens lagen opgeslagen.
De weg uit de grot is versperd, want daar horen ze in de verte wapengekletter.
Het drietal klimt in de geheime gang en gaat uitrusten. Ze horen nog wel de guards langskomen in de grot. Er wordt gevloekt en getierd dat de slaven weg zijn. Er wordt met name van gebaald dat ze de bijzondere slaven hadden moeten terug geven. (Aan wie?)


MILO!!!
Na een paar uur rust horen Mor, Bob en Hilde wat gepraat aan het begin van de geheime gang. Het lijkt weer weg te gaan, maar Hilde laat per ongeluk haar zwaard vallen. Ineens gaat de gang open en daar staat MILO!!!!
Een vreugdevol weerzien volgt.
Het blijkt dat Milo met de scouts via de open haar naar binnen is gekomen. Op die manier kunnen onze helden er dus ook weer uit. (Nu zat die open haard er al een tijdje en zijn onze helden er ook langs gekomen, maar vooruit laten we het vreugdevolle weerzien niet bederven)

Op dit punt wordt de avond afgesloten. De volgende speelavond van deze campagne is maandag 23 januari 2006.



Extra info:
Loot: 3 potions, bracers, 1 ronde disc (Hilde steekt deze bij zich, ws voor de poort naar de drow), 6 gouden tradebars a 50 gp, een short sword met runes erop.

XP: 900 pp


Gepost door Angelique op 3 januari 2006 om 13:54 uur.
Reacties van bezoekers (2 reacties)
SigismundSigismund
Gaaf dat de verhalen weer worden bijgehouden. Goed werk Angelique!
Gepost op 3 februari 2006 om 12:40.
GlibnessGlibness
inderdaad makkelijk met nalezen over hoe of wat e.e.a. ook alweer zat :-)
Gepost op 11 maart 2006 om 14:10.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Wie als dubbeltje geboren is, moet zich laten omsmelten
 
Agenda
De volgende speelavond is ? november bij ?
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
196x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Way of the Wicked
94x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
DnD weekend Runelords 2012-
20x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny
6x gespeeld
Sieger
4x gespeeld
Pepijn
3x gespeeld
Paulien
2x gespeeld
angelique
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.