Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 3
3.1Yeah, een queeste
3.2Jelmer returns
3.3Break out
3.4Verrassing!
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE SILVER MARCHES | HOOFDSTUK 3: EEN LANGVERWACHT VERVOLG
Gevangen, gevochten, gewonnen! En nu?Gevangen, gevochten, gewonnen! En nu?Gespeeld bij/in danny op 31 okt 2005
(reacties)
Herrie in de kar
De avond begint in de kar waarop onze helden, gebonden door kettingen die aan de kar vastzitten,vervoerd worden. Mor heeft zichzelf vrij gewildshaped en ziet dat er op de emblemen van de manen rondom de kar ijzeren emblemen staan. Hij herkent het embleem echter niet. Hilde heeft er genoeg van en begint lawaai te maken in de hoop dat er iemand komt die ze wat kan vragen. Bob doet graag mee en samen zingen met hun dwergenstemmen allerhande niet aan te horen repertoire, daarbij stampend en geluid makend zo goed en zo kwaad als dat gaat. Mor doet ook wat mee, maar zijn stem is te mooi en dat werkt niet zo goed bij het herrie schoppen. Er zijn meerdere karren met schijnbaar ook gevangen personen, die helemaal gek worden van Bob en Hilde. Op een gegeven moment komt er nog wel iemand kijken in de kar, maar na een gemeend Hou je kop gaat die ook weer weg. Helaas, maar we krijgen nog wel uit de man dat we verkocht gaan worden en slaven zijn.. Na een hele tijd herrie schoppen zijn Hilde en Bob moe en schor.

Aankomst
Op een gegeven moment komt de kar tot stilstand en worden de drie helden de kar uit gesleurd door een giant! Er blijken meerdere karren te zijn, met hele groepen slaven, die allemaal worden voortgesleurd door giants. Er zijn wel een stuk of 7 a 8 van die grote kolossen. We worde grotten in getrokken en het is er erg warm. Na een paar uur lopen en half strompelend voortgetrokken worden door natuurlijke grotten worden we in een grote grot met tralies en hekwerk voor de uitgang geduwd met ongeveer 50 gevangenen, 3 bewakers en 2 giants. De grotten en het grottenstelsel doet allemaal erg dwergachtig aan. De party rommelt wat rond onder de gevangenen om zoveel mogelijk te weten komen waar ze zijn, waarom, door wie en wie de medegevangenen allemaal zijn. Er zijn wat handelaren en karavaanbewakers, en ook wat boeren. Ook zijn er een paar oosters uitziende figuren. We zijn gevangen genomen door de IRON THRONE, een groepering van karavaanrovers en slavendrijvers, die actief waren in Zusil, Komyr. Niemand begrijpt wat ze nu in deze buurt doen.

O jee Hilde, is dat nu wel verstandig?
De mogelijkheden voor een uitbraak worden geinventariseerd, en er zijn nog wat versterkingen onder de andere gevangenen. Hilde heeft maar gedeeltelijk haar spells gekregen van haar godheid, maar kan ook goed vechten. Bob kan uiteraard goed vechten en het plan wordt gesmeed om van de guards een wapen af te pakken en dan zo snel mogelijk de giants aan te vallen. Handig, een dwerg tegen een giant. Mor kan zich wildshapen in een grote krokodil die best goed zijn mannetje staat. Versterking vinden we in een dief die onze kettingen kan losmaken, mits we een pinnetje uit de schoen van een giant kunnen stelen (!). Ook is er een wizard met zijn apprentice die wel willen helpen. Dan zijn er ook nog twee clerics van Nyrul. Hele fijne gasten, maar ze beloven in ieder geval een gebedje voor het gevecht te doen, en ze helpen Hilde van haar level drain af. Hier staat overigens wel iets tegenover Hilde heeft toegezegd de eerstvolgende persoon die ze in een gevecht dood te offeren aan Nyrul in ruil voor de hulp. (De god van de dood) Hm, de party is wel wat verontrust, is dat nu wel zon handige belofte? Hilde ziet er geen kwaad in, Nyrul is tenslotte een neutral god en haar god is een war-god. Weliswaar good, maar toch. Haar god schuwt het gevecht bepaald niet en de dood hoort daarbij toch? Maar goed, de clerics zeggen verder nog dat ze iedereen die dicht bij de dood komt in het gevecht nog wel even een handje zullen helpen. (???, o dear is dit goed of slecht)

De gelegenheidsparty aan het werk
Goed, met het battleplan gesmeed gaan Bob, Mor en Hilde (die aan elkaar vast zitten) al struikelend en onschuldig kijkend op een giant af, botsen tegen hem aan en stelen de pin in zijn schoen. Dit lukt! We hebben toch zon geweldige dief in onze party. Die Bob toch. De dief maakt de kettingen los, al duurt dit wel een uur of 2 in totaal. (om iedereen los te maken) Een giga-gevecht barst los, waarvan de details maar moeilijk na te vertellen zijn. (Red. middenin een gevecht wordt er ineens verrassend weinig opgeschreven voor later gebruik in dit verhaal.) Het is een heroisch gevecht, we hebben onze equipment niet en die Giants zijn geen mietjes. De clerics van Nyrull zijn getrouw aan hun woord en geven nog een bless over het gevecht. Mor en de wizard werken geweldig samen en creeren een kuil waar een giant tot over zijn middel in valt en vervolgens wordt de kuil gevuld met zand. Mor verandert dan in een grote krokodil en gaat wat giant stukjes opeten. De wizard blijft moedig helpen evenals zijn apprentice. Bob en Hilde rammen er wat op los en uiteindelijk overwint de gelegenheidsparty! Weliswaar met doden en gewonden maar wel gewonnen! Het was een geluk dat Mor, Bob en Hilde niet te dicht in de buurt van de 0 punten kwamen, want die smerige clerics van Nyrull hadden een mist over de grond getoverd die iedereen die te dicht bij het nulpunt kwam een handje zou helpen..

En hoe gaat het met Milo?
Ondertussen schakelen we even over naar Milo, die in Sundabar bij de Shieldsar is terecht gekomen en te weten komt dat we waarschijnlijk opgenomen zijn in een slavenkaravaan die richting Anauroch trekt, richting Central Keep. De shieldsar wil zich er verder niet mee bemoeien, maar uiteindelijk weet Milo een paar scouts mee te krijgen die hem helpen de party terug te vinden. Hij gaat op weg!

Op expeditie
We gaan op onderzoek. Waar zijn onze spullen en hoe komen we hieruit? Dit in verschillende volgorde van belangrijkheid voor de verschillende partyleden. Alleen Mor, Hilde en Bob gaan als party verder. De andere gevangenen zoeken zelf liever hun weg. We lopen door wat kamers en komen dan in een kamer met een openhaard. Het lijkt alsof hierachter een geheime gang zit. De DM probeert ons nog iets duidelijk te maken (open haard--- rook moet weg---naar buitenontsnappingsroute????) maar we zijn verblind door het idee van een geheime gang en zijn doof en blind voor de suggestie. We kruipen in de gang en sluiten de deur weer. Als we voorzichtig verder sluipen kijken we op een gegeven moment in een grote grot. Hier staat een kar met schijnbaar AL onze equipment. YES! Dat is mooi. Helaas zitten er ook 6 a 7 drow bij en tevens 6 a 7 man van de Iron Throne organisatie. Ze lijken te onderhandelen en het gaat er stevig aan toe. Ineens is er grote opschudding, er komen quards binnenlopen van de Iron Throne die vertellen dat er gevangenen ontsnapt zijn! De leider van de Iron Throne is erg pissed off. Hij scheld op de guard en zegt iets tegen de drow, waardoor zij glimlachend weggaan met hun koffers met goud die ze bij zich hadden. De drow vinden het schijnbaar erg vermakelijk. De leider van de Iron Throne duidelijk niet en hij verlaat samen met zijn andere mannen ook de grot, waarschijnlijk om een zoektoch of zo te gaan opzetten. Wij zijn wederom zo blij met het vooruitzicht van onze equipment dat we erop af gaan en vervolgens uitgebreid onze spullen aan gaan trekken. Dit duurt zo lang dat we op een gegeven moment in de gang geluiden horen, het lijtk op honden en wapengekletter. Shit! Dat was onze uitgang. Wat nu? Terug in de geheime gang of de drow achterna? Als echte helden gaan we natuurlijk de drow achterna, inmiddels wel weer volledig bewapend ,maar niet uitgerust. (Lees: bijna zonder spells van de druid en cleric)

Gepost door Angelique op 3 januari 2006 om 13:43 uur.
Reacties van bezoekers (2 reacties)
GlibnessGlibness
:-) ... Famous last words: .. follow the drow ... hahahahaha
Gepost op 9 januari 2006 om 1:12.
PakePake
evil DM
Gepost op 12 mei 2006 om 23:09.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
De kat krabt de krullen van z'n gat
 
Agenda
De volgende speelavond is ? november bij ?
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny
6x gespeeld
Sieger
4x gespeeld
Pepijn
3x gespeeld
Paulien
2x gespeeld
angelique
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.