Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 3
3.1Yeah, een queeste
3.2Jelmer returns
3.3Break out
3.4Verrassing!
+ Hoofdstuk 2
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE SILVER MARCHES | HOOFDSTUK 3: EEN LANGVERWACHT VERVOLG
Jelmer returnsJelmer returnsGespeeld bij/in Sieger op 17 okt 2005
(reacties)
Wat nu te doen?
Het gevecht met de bulette is afgelopen. De arm en de rod zijn uit de magen van de bulette gehaald en iedereen inclusief de tempelier en zijn nog levende ridders zijn gehealed. Terwijl de tempelier en zijn ridders wat spullen bijeen zoeken en hun gevallen kameraden oprapen, overlegt de party op een afstandje wat nu te doen. Hilde stelt voor om terug te keren naar Jelmer Supparo met de hand en de rod. Milo vindt het een beter idee om eerst te kijken wat het voor rod is. Milo ziet dat er schedeltjes in gekerfd staan met andere vreemde tekens. Het wapen geeft een aura van moderate necromancy aan, het is een magisch wapen met een enchantment en een necromancy spell. (Rebuke Undead). Tevens lijkt het een evil wapen te zijn en hangt er een evil lingering aura om de rottende arm, die ook niet helemaal levend lijkt te zijn. Is het een arm van een undead? Dat is schrikken! En die Jelmer zag er toch zo vertrouwenwekkend uit. O o o. Wat nu te doen? Hilde denkt dat het nog steeds beter is om naar Jelmer terug te gaan en de evil arm terug te geven, want hij was niet de hoogste in rang en wie weet wat er allemaal achter hen aan zit. Er zijn al genoeg mensen volgens Hilde die de party dood willen en ze wil op tijd bij de riddering zijn. Volgens haar hadden we afgesproken met Jelmer in Newfort. Een ietwat verrassende zienswijze voor een good cleric, weliswaar chaotic. Bob vindt dit wel een goed idee maar herinnert zich dat we hebben afgesproken op de trail en niet in Newfort. Milo en Mor zijn er echter voor om de arm en rod niet terug te geven en regelrecht naar Sundabar af te reizen. Daar kunnen we de arm beter onderzoeken. Bob en Hilde gaan morrend overstag en Bob neemt de undead arm mee in zijn rugzak. De tempelier komt vervolgens bij ons en vraagt ons om te helpen de draak te verslaan. Hij zal een goed woordje doen bij Travis Ull, de innkeeper en woordvoerder van het dorp. Hij lijkt oprecht in zijn bedoelingen en verslagen en hulpbehoevend. Hilde krijgt bijna nog gewetenswroeging, ondanks dat het niet echt een hartelijk en goed dorpje is. Milo neemt echter het woord en zegt dat we eerst de omgeving nog gaan scouten op eventuele andere monsters maar dat we dan terug naar het dorp zullen komen. ( Jaja, dat wordt een heeeeeeeele lange scout)

Op weg
De tempelier en zijn gevolg gaan richting Newfort. De party gaat richting Sundabar, wat ongeveer 35 mijl is, waarvan 20 langs de rivier. Iedereen is zich bewust van de haast, want een figuur als Jelmer en zijn baas konden weleens magische en andere manieren hebben om ons snel te vinden, met alle ellendige gevolgen vandien. We gaan te paard op weg en maken flink tempo. Op een gegeven moment komen we via de rivier op de grote weg. Linksaf is over een grote brug een grote fel verlichte inn. Het is nu 1900 uur en het lijkt erg aantrekkelijk om daar eens wat rust en eten te nemen. De party vermant zich echter, ondanks alle moeheid en zadelpijn en gaat rechtsaf, zonder rust naar Sundabar. Als we daar maar eerst zijn We denken dat we morgenochtend kunnen halen. (Red: we zijn dus onderweg naar een stad waar we weliswaar wat vrienden, maar ook zeker veel vijanden hebben, zonder rust en bijna geen spells meer, terwijl we een machtige vijand achter ons aan hebben die ons op de hielen zit)

Help, de vijand
We gaan op weg en op de weg komt ons een groep reizigers tegemoet. Mor rijdt voorop en hij ziet op de kar iemand ziten die schrikt van onze nadering. Zou hij ons herkennen? Is dit de vijand? Mor springt van zijn pard en schreeuwt: ALARM! Ook ziet hij in zijn ooghoek steeds iets wits voorbijschieten. Gek. De kar rijdt heel snel langs ons, Milo cast een fly om overal op voorbereid te zijn en kijkt eens omhoog: Geen vuiltje aan de lucht. Hilde rijdt rustig door en snapt de commotie niet helemaal. Mor ziet ineens vanuit zijn ooghoeken dat het witte wel een klein doodshoofdje lijkt en ineens poef is het weg. Hij kijtk de groep rond en ook Milo en de rest hebben een doodshoofdje. Ook deze verdwijnen. Mor waarschuwt de rest dat we in de gaten gehouden worden. De kar waren gewoon onbekende reizigers die zich doodschrokken van onze doodshoofdjes. HAHA!

Die man is best redelijk... toch?
Ondanks de waarschuwing trekken we verder en ongeveer 4 a 5 uur later verschijnt er mist op de weg en staat er een silhouet van een man op de weg. Het blijkt Jelmer te zijn, die de arm wil hebben en die het vreemd vindt dat we hem niet zijn komen opzoeken. Milo besluit dat er geen betere argumentatie is dan de waarheid en vertelt hem eerlijk dat dat we vermoeden dat het geen gewone rod en arm zijn en deze willen laten onderzoeken in Sundabar. Als wat we denken niet waar is, heeft Jelmer niks te vrezen en leveren we de arm morgen bij hem af. De arm zat tenslotte al een tijd in de maag van de bulette, dus wat heeft hij te verliezen. Jelmer biedt een behoorlijk bedrag meer per persoon, zon 2500 gp. Milo wil het niet en weigert! Hilde voelt een vreemd gevoel in haar maag, is ze bang? Jelmer vertrekt en wij rijden verder. Net als we denken dat we het gered hebben en Jelmer misschien toch een schappelijke vent is, gaat onze fakkel ineens uit en worden we aangevallen door een evolved indead en een necromental. Ook Jelmer zelf gaat zich ermee bemoeien en dat is ook niet mals. De grond verandert in een skeletonkerkhof en we worden vastgegrepen door skeletonarmen. Gelukkig wist Hilde nog de necromental te turnen, zodat we daar geen last van hebben, helaas niet voordat hij haar al een keer geraakt had met een negative level. Jelmer en de undead zijn echter ook zonder de necromental te sterk voor ons. Milo krijgt een nare spell over zich heen waardoor zijn been verschrompelt. Bob helpt Milo overeind. Milo wil koste wat kost niet dat Jelmer de arm krijgt en teleport met de arm en de rod die hij uit Bobs rugzak heeft gehaald naar de wizard academy in Silvery Moon. !!!!! Oke dan! De rest ziet zich nu overgeleverd aan een kwaaie necromancer. Mor wordt gegijzeld en de necromancer dreigt met de dood van Mor als Hilde en Bob zich niet overgeven. De resterende partymembers rest geen keuz dan zich over te geven. Jelmer conjured wat ghouls die ons vasthouden en leest vervolgens een scroll voor waardoor de wereld zwart om ons heen wordt.

Ridders in de militia?
We worden wakker in een donkere omgeving, we zijn geketend en we hobbelen. Het lijkt alsof we in een kar zitten. Hilde voelt zich vreemd en bedenkt zich dat ze snel hulp nodig heeft anders wordt de level-drain permanent. Mor is met wildshape vrijgekomen uit zijn ketenen en kijkt wat door de spleten naar buiten. Het lijkt alsof we in een of ander militaire karavaan zitten. Hij ziet wel wat schilden e.d. maar herkent ze niet. Hilde probeert tot haar godheid te bidden en nog wat nieuwe spells te krijgen. Dit lukt maar gedeeltelijk. Het is moeilijk om je te concentreren als je gebonden in een kar zit. Ondertussen schopt Milo herrie in de academy met zijn verhalen over leeches en undead armen. Gelukkig is er toevallig een powerful mage aanwezig op de academy. De arm wordt weggehaald en er worden allerlei spells overheen gegooid, en in een loden kist gestopt met flinke flessen holy water. Milo vertelt de wizard het verhaal en de wizard kijkt naar Milos been. Een eerste poging om zijn been te repareren faalt. De wizard zegt het morgen nog eens te proberen, maar dat het wel powerful magic is. De academy zegt toe Milo te willen helpen met spells of benodigdheden om zijn vrienden te helpen/gaan halen. Inmiddels is duidelijk geworden door het onderzoek van andere wizards dat het een Rod of Defiance +2 is. Geen fijne rod dus. Het is de rod van Zirinbar de Grote, een koning van een klein koninkrijkje in Anauroch. De rod was voor hem een teken van zijn macht. Het item is al heel lang verdwenen en er is niet veel meer informatie. Enkel nog dat het turnen van undead een stuk moeilijker wordt als die rod in de buurt is. De volgende dag lukt het wederom niet om Milos been te repareren. Milo neemt het voor lief en neemt wat extra voorraden mee van de academy, spells e.d. Milo gaat nog even bij zijn vrienden langswippen door een spell te casten. Hij ziet weinig meer dan de kar waar onze vrienden in zitten en dat Mor vrij is. Hij teleport vervolgens voor de poorten van Sundabar. Hij dacht eerst naar het Argent legion te willen van de Knights of the Silver Marches, maar gaat nu toch naar Sundabar aangezien dat dichter bij de plaats is waar zijn party is verdwenen. Hij wil daar gaan spreken met de Shieldsar, het leger van Sundabar. De party is bekend bij de Defender of Justice, Latkira Morlund. Zij is weliswaar nog in Deadsnows, maar Milo denkt hier toch het meeste te bereiken. Op dit, toch enigszins tragische moment eindigt de speelavond. Boehoe, hoe nu verder? In wat voor rare militaire parade zijn onze vrienden verzeild geraakt? Gaat Milo een luisterend oor vinden in Sundabar? We horen het allemaal, de volgende keer

Gepost door Glibness op 26 oktober 2005 om 20:44 uur.
Reacties van bezoekers (1 reacties)
GlibnessGlibness
super verhaal om zo terug te lezen Angelique!
Gepost op 15 november 2005 om 0:02.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Spreken is zilver dan goud
 
Agenda
De volgende speelavond is ? november bij ?
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny
6x gespeeld
Sieger
4x gespeeld
Pepijn
3x gespeeld
Paulien
2x gespeeld
angelique
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.