Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Koude start
1.2Wij haten goblins!
1.3Ice, ice baby!
1.4Een kopje kleiner!
1.5Op naar de grove!
1.6We komen dichterbij
1.7Belak's laatste uur
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | CAMPAGNE SILVER MARCHES | HOOFDSTUK 1: SUNLESS CITADEL
Koude start in DeadsnowsKoude start in DeadsnowsGespeeld bij/in Danny op 10 feb 2003
(reacties)
Introductie.
Deadsnows, een klein stadje midden in de Silvermarches. Doordat er goud is gevonden in de bergen niet ver van Deadsnows zijn er veel problemen ontstaan in het anders rustige stadje. Veel volk van andere regios zijn aangekomen en kamperen voornamelijk buiten de stad, op zoek naar een goede plek aan de kleine bergbeekjes om goud te vinden. Onze avonturiers zijn voornamelijk inwoners van Deadsnows, of zijn net aangekomen voor persoonlijke redenen. Hun eigen beschrijvingen kun je ook op deze internetsite lezen.

De opdracht.
Het is een moeizame tijd. Het komt onze avonturiers ter ore dat een karavaan met meel, onderweg van Sundabar naar Deadsnows nog niet aangekomen is. Deze karavaan had al een tijdje binnen moeten zijn. Hilde, de potige vrouwelijke dwergen cleric van Haela Brightaxe, neemt het voortouw en probeert een groep te vormeren om dit probleem aan te pakken. Ze houdt wel van een robbertje vechten en ze zou het vervelend vinden dat, als er een veldslag gevoerd zou moeten worden, de soldaten geen droog brood meer zouden kunnen krijgen. Ze regelt een audintie bij Lady Icespear, de adelijke patrones van Deadsnows en neemt haar vrienden (en hun vrienden) mee om de opdracht binnen te slepen. Lady Icespear is ontzettend druk en geeft aan dat ze het zeer nobel vind dat Hilde en haar groep wil helpen en geeft alle medewerking door dry rations en muilezels ter beschikking te stellen. Onze wannabee helden stoppen nog bij de Herberg Rose & Hammer, waar de uitbaters al een tijdje niks gehoord hebben van hun zoon en dochter. Deze zijn ook op zoek gegaan naar de karavaan, tezamen met een nobel Lord en een ranger van buiten het dorp. Mochten de avonturiers hen gezond en levend terugbrengen dan wordt er een fikse beloning gegeven van 250 gp. Mocht hun wat overkomen zijn, dan wordt bij het terugbrengen van hun familieringen een beloning gegeven van 125 gp.

De reis naar de Sunless Citadel.
Iedereen bereidde zich op zijn eigen manier voor. De kleine gnoom (geen kennis of vriend van wie dan ook in de groep, maar meer toevalligerwijze bij de party aangeklampt) was net gearriveerd uit Scornubel en was geen karavaan voorbij gekomen. Dat voorspelde niet veel goeds en dat de karavaan ondertussen was afgeweken van de weg door Old Delzoun. Met hier en daar nog een halve kater van een feestje van gisteravond vertrokken ze in de richting van de weg naar Sundabar. De eerste twee dagen was zeer rustig. Hier en daar troffen ze een herder of boer aan op een akker, maar dat was dan ook alles, totdat Siegfried tijdens een zoektocht naar een geschikte plek voor een overnachting ca. 1 km. verderop een dikke zwarte rookpluim boven de bossen uit zag komen. Hij ging op onderzoek uit en maande de rest van de groep te wachtten totdat hij terugkwam om verslag uit te brengen. De dwergen (Hilde en Bob) werden het na een uurtje wachten toch wel beu en besloten dat er wel iets gebeurd moest zijn. Een kordate en snelle dwergen aanpak zorgde ervoor dat iedereen binnen no-time op hun paarden zat om naar plek des onheils te snellen. De dikke rookwolken waren nog steeds duidelijk te zien en het rook alsof er een wild zwijn geroosterd werd. Het team probeerde in eerste instantie de voorzichtige benadering met move silently, maar de kleine gnoom had e.e.a. nog niet helemaal door en riep dusdanig hard : wacht eens even op mij, niet zo snel! Dat kunnen alleen gnooms !!! Als er dan vervolgens spreuken gecast worden vanuit het kamp waar de dikke rook vandaan komt zet met een luide brul het dan maar op een frontale aanval! Een tweetal mensen en een forse dwerg gekleed in malin met het teken van Marthammor Duin op zn tenue staan klaar om de klappen op te vangen. Dit doet Bob twijfelen. Ook Hilde vlak achter hem ziet bij het teken van Marthammor Duin geen reden om harde klappen uit te gaan delen. Ze zien Siegfried aan een wiel van een wagen vastgeonden zitten, maar heeft reeds n hand losgewrongen. Ze horen nog een kleine piep uit de struiken achter zich waar de kleine gnoom Ozzewieze point blank onder schot word gehouden door een wild elf. Een voorzichtig diplomatische conversatie doet de gemoederen alras bedaren en ook de groep van de dwerg van Marthammor begrijpt dat alles berust op een misverstand. Het kampvuur en wild zwijn wordt gedeeld die avond. Siegfried laat zich de wijn goed smaken.
De Sunless Citadel.
Nader onderzoek van de Ranger naar sporen doen hem uitvinden dat er een karavaan met drie karren van de weg is afgeweken. De karavaan is een week later gevolgd door een groep van vier ruiters te paard. Onze helden zijn overtuigd dat dit broertje en zusje ROSE & HAMMER is en men volgt de ranger Siegfried op de voet. De zoektocht leidt hen naar de bergen in het Noorden. Bob weet nog te vertellen dat deze regio nabij Rainbow Gorge heel vroeger geteistert werd door een rode draak met de naam Ashardalon. Geenszins bang door de verhalen van Bob stapt men stevig door. Twee dagen later ziet men nabij de eerste heuvels van het gebergte een groot ravijn met een aantal pilaren aan weerskanten. Siegfried neemt het zekere voor het onzere en sluipt als eerste naar de pilaren. Hij ziet dat er een touw hangt aan n van de pilaren. De pilaren zijn beklad met een soort grafitti en Hilde herkent het als Goblintekens. Ook getuige het aantal kampvuren die hier geweest zijn in de loop der jaren is de aanwezigheid van goblins niet mis te verstaan. Siegfried ontdekt ook verse voetsporen van de vier avonturiers waar naar ze op zoek zijn, ook is het karavaan met het verdwenen meel hoogstwaarschijnlijk hier naar beneden vervoerd. Het touw wordt als vers en in zeer goede staat beoordeeld en onze helden nemen een kijkje in het diepe en zien ca. 80 naar beneden de contouren van een citadel. Het lijkt net alsof de citadel naar beneden is gesodemieterd de afgrond in. De party daalt in ieder geval voorzichtig af. Reeds bij de eerste ledge, waar een trap verder naar beneden wentelt wordt Siegfried aangevallen door een drietal Dire Rats en legt bijna het loodje. Gelukkig kan Ozzewieze met haar magic missiles de ratten behoorlijk pijn doen. Een heroisch neerdalen van Bob (lees: hij stuiterde naar beneden) kon erger voor Siegfried voorkomen. Salogel velde met een mooi schot de laatse rat. Hilde zorgde voor wat healing bij Siegfried en de eerst geluiden van we moeten terug, dit is te gevaarlijk gingen reeds op. Gelukkig zijn het helden en voorzichtig daalden ze verder de diepte in richting de ingang van de Citadel, alwaar Bob met zijn blik, zonder blozen een trapdoor in stuiterde (naar beneden vallen is kennelijk een hobby van Bob). Reeds meerdere slachtoffers hadden zich verzameld onder in de put, want een Dire Rat, die zich te goed had gedaan aan het lijk van een goblin voelde zich eindelijk bevrijd en klom snel naar buiten. Het luik klapte snel weer dicht voordat Bob eruit kon komen. Hij heeft hoofdpijn over gehouden aan zijn bevrijding, want op zeer originele wijze openden onze helden het luik wederom door een grote steen op het luik te leggen. De deur naar de citadel werd ingeslagen en de helden stapten voorzichtig binnen .
Experience points
4x dire rats 400 XP, 1x trap 150 XP, 1xNPC party diplomacy XP 200 Totaal 750 XP Iedereen krijgt 150 XP XP extra: Hilde krijgt 5 XP extra vanwege de moeite die ze gedaan heeft om te bemiddelen in de opdracht en de party bij elkaar te krijgen. (TIP: Het op gang houden van het verhaal is XP waard.) XP opportunities: Pauline gaf af aan dat Ozzewieze onbesuisd van karakter is. De schreeuw "wacht op mij!" tijdens de encounter met de party van de cleric van Marthammor Duin was zeer riskant, maar toch deed speelde ze Ozzewieze zo. (Constant spelen van je character ondanks de gevaren voor jezelf of anderen kan meer xp opleveren). Bob's rechtlijnigheid is genoteerd. Dit kan hem in gevaarlijke situaties brengen. (Meer risico kan meer XP betekenen, maar ook het verlies van je dierbare karakter). DM Danny

KarakterSpelerXPInfo
Bob Dragadoca Pepijn 150
Hilde Angelique 155
Ozzewieze Paulien Boven 150
Salogel Johan 150
Seamus Sigismund 150
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Glibness op 8 juni 2003 om 14:19 uur.
Reacties van bezoekers (9 reacties)
AngeliqueAngelique
zeg Danny, komt het verhaal nog een keer? ;)
Gepost op 24 februari 2003 om 8:22.
GlibnessGlibness
Nou, daar staat het dan!
Gepost op 25 februari 2003 om 15:10.
AngeliqueAngelique
Geweldig!
Gepost op 26 februari 2003 om 8:33.
AngeliqueAngelique
Maar wat is de XP?
Gepost op 26 februari 2003 om 8:33.
GlibnessGlibness
Daar is de XP
Gepost op 26 februari 2003 om 16:43.
GlibnessGlibness
En nog wat plaatjes om het op te vrolijken.
Gepost op 2 maart 2003 om 15:37.
Paulien BovenPaulien Boven
Ziet er goed uit! Enne Danny... het is Oosewiesewooseetc. :P Oose in kort
Gepost op 6 maart 2003 om 9:58.
SigismundSigismund
Zeg Danny, wie is die Siegfried eigenlijk? Waar is mijn brave ranger Seamus?
Gepost op 7 maart 2003 om 9:39.
AngeliqueAngelique
hahahaha LOL! had ik nog niet gezien (Siegfried) haha
Gepost op 10 maart 2003 om 9:36.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Een balletje neerleggen
 
Agenda
De volgende speelavond is ? november bij ?
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Danny
6x gespeeld
Sieger
4x gespeeld
Pepijn
3x gespeeld
Paulien
2x gespeeld
angelique
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.