Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
- Hoofdstuk 0
0.1Het begin
0.2Greenest
0.3Op naar de tempel
0.4In de tempel
0.5De zoektocht
0.6Drakenbroederij I
0.7Drakenbroederij II
0.8Drakenbroederij III
0.9Elturel
0.10De Reis Deel I
0.11De Reis Deel Il
0.12Egasdell
0.13Khundrakar
0.14Khundrakar Duergar
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | A NEW BEGINNING 5E | GREENEST & KHUNDRAKAR
De Reis Deel IDe Reis Deel IGespeeld bij/in online op 28 apr 2021
(reacties)
<p>Het werd tijd voor vertrek richting Waterdeep. De groep had nog even een mogelijkheid om hun werkgevers even te spreken&hellip; Lebor had nog wat vragen over hoe de karavaan georganiseerd werd wie daar verantwoordelijk voor was etc&hellip;</p> <p>De totale reis zou ongeveer twee maanden in beslag nemen. Zes dagen rijden, &eacute;&eacute;n dag rust. De verwachting is dat de karavaan 15 mijl per dag aflegt op de totale lengte van 750 mijl lange reis naar Waterdeep. Het eerste obstakel is de Mere of Dead men, een plek vol gevaren waar mening karavaan strand of avonturier sneuvelt&hellip; Deze regio is een van de voornaamste redenen waarom er bewaking wordt ingehuurd&hellip;</p> <p>Na vier dagen reizen strand er een van de wagens onder leiding van de cultisten, een wiel is afgebroken tijdens het nemen van een bocht. De karavaan leider wil dat Khun gaat kijken en hij mag bepaalde mensen selecteren die hij mee wil. (Uiteraard kiest hij voor de party.) Het gerucht gaat dat hier nogal veel Hobgoblins in de regio zitten&hellip; De kar moet daar weg anders krijgen de hobgoblins wellicht lucht van het feit dat er zo&rsquo;n waardevolle karavaan door hun territorium heen trekt.</p> <p>De groep cultisten van de kapotte kar zit niet te wachten op hulp en vind de bemoeizucht van Khun en kornuiten maar storend... Ze hebben liever dat ze zich bezighouden met hun eigen zaken. Echter de Hobgoblins zijn al in zicht, een verkenningsonderdeel probeert dichterbij te komen. Lebor weet ze goed op afstand te houden met een spreuk genaamd Spike Growth in een radius van 20 feet ontstaan er nare stekels in het gras&hellip; Deze stekels worden gecamoufleerd door het gras waardoor de Hobgoblins verrast worden. Door deze goed doordachte manier van crowdcontrol biedt de groep van Hobgoblins weinig weerstand. Alleen de leider van de groep weet nog een serieuze klap uit te delen aan Khun maar ze maken geen schijn van kans tegen de afstand aanvallen van de groep.</p> <p>Wat opviel deze dag is dat de cultisten behoorlijk veel waardevolle spullen vervoeren. Ze willen het liefst met rust gelaten worden en hebben de bemoeienis van Khun als zeer vervelend ervaren.<br /> De volgende dag is het dat ook raak bij het ontbijt, Khun voelt zich niet goed is erg koortsig&hellip; Frostar en Lebor trekken de conclusie dat zijn eten vergiftigd moet zijn... Erg toevallig zo na de ontwikkeling van de vorige dag. Khun komt er gelukkig vrij snel bovenop. Als hij dan besluit verhaal te halen is te merken dat de cultisten inderdaad verantwoordelijk was voor de aanslag op Khun. Laatstgenoemde is dan ook erg coulant, echter geeft hij wel aan dat hij dit de volgende keer niet tolereert.</p> <p>Het is dag negen als er een hoofd wordt gespot in de weg&hellip; Iets dichterbij gekomen komt de groep tot de conclusie dat de man is ingegraven. Khun vertrouwt het niet en gaat door het omliggende hoge gras opzoek naar aanwijzingen&hellip; De man heeft &lsquo;Oathbreaker&rsquo; op zijn hoofd geverfd. Khun vindt geen aanwijzingen maar wel bandieten die klaar zitten voor een hinderlaag. Deze hinderlaag blijkt een nederlaag voor de bandieten te worden nadat de groep ze uitschakelt zonder moeite.</p> <p>Lebor helpt de man onder tussen met Mold Earth zodat deze een beetje kan ademen. Na het gevecht wordt de man bevrijd en gevraagd hoe hij in deze situatie is gekomen. De man vertelt hen dat hij zou trouwen met een vrouw maar zijn schoonfamilie zijn bandieten en wouden dat hij ging meedoen met de familietraditie. Dat aanbod heeft hij geweigerd en direct de verloving verbroken. Iets wat de familie niet kon waarderen. Hij werd gevangengenomen en daarna levend begraven als lokaas voor passerende karavanen. De man droeg ook een zichtbare tattoo van de Harpers&hellip;</p>
KarakterSpelerXPInfo
Frostar Vulridir Sr 300
Kaiti Johan 300
Khun Jacco 300
Lebor Gabála Tuning 300
Nealson ¨Brewmaster¨ Kooksteen Jeff 300
Ranov Kustjertaminjovic Pake 300
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Sietze op 3 mei 2021 om 14:38 uur.
Reacties van bezoekers (3 reacties)
TuningTuning

cool


Gepost op 3 mei 2021 om 18:11.
JeffJeff

Top! Stomme cultists! 


Gepost op 3 mei 2021 om 23:22.
KhunKhun (Jacco)

Als ik thiefs cant met die cultisten baas praat, heb ik dan het idee dat er meer mensen zijn die snappen wat wij zeggen?

 


Gepost op 4 mei 2021 om 18:46.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Aan het einde van de tunnel kan ook een aanstormende trein zijn
 
Agenda
Laatste speeldatum is geweest met een knallende afsluiter ;-)
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
online
13x gespeeld
@Jeff
2x gespeeld

1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.