Inhoud Storybook
0.1Get ready
0.2It begins
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | DND DAG 2020 | HET BEGIN
Aftrap in AmphailAftrap in AmphailGespeeld bij/in Online op 11 apr 2020
(reacties)

In de afgelopen dagen zijn er meerdere bijzondere wezens aangekomen in Amphail - waaronder een goblin in redelijke kleding en een soort wandelende panter. Beide zijn subtiel gescand en richting de Stag-Horned Flagon gestuurd, waar de uitbater Krivvin ze in de gaten kan houden. Als er later twee aasimars aan komen waaien, eentje resoluut op pad en eentje uit de lucht gevallen, lijkt het verstandig om ook deze in de Flagon op te nemen. En zo komt Amphail aan haar nieuwste ploeg avonturiers en is het wachten op een kans om ze te testen. Het jaar is jong en men is benieuwd wat er allemaal veranderd is tijdens de winter - het zal niet te lang duren.

Inderdaad, tijdens ontbijt wordt er al om hulp gevraagd - drie kinderen rennen het dorp in en roepen om Krivvin. Er moet een monster zijn bij de oude Vespers boerderij. Krivvin, uitbater en avonturier met pensioen, vraagt of dit niet een klus is voor de vier nieuwkomers. Het is dat of helpen met uitmesten of ploegen...

Gale is nieuwsgierig en wil zeker kijken, Dejan staat al bij de deur te popelen, en Blizz knikt instemmend in. Javera ondervraagt de kinderen en krijgt eerst het verhaal - ze zijn naar de boerderij gegaan, tien minuten buiten het dorp langs de Long Road,  om in de "goeie klimbomen" te spelen. Daar zagen ze een vogel/draak/monster! Ze draaiden zich meteen om en kwamen hulp halen. Javera koopt een paar appelen voor ze, en zegt dat de groep binnenkort terug zal zijn en tot die tijd in het dorp spelen.

"Ja mevrouw, dankuwel mevrouw" en "Mogen wij uw zwaard zien mevrouw?"

************************************************* 

De groep komt aan bij een uitgebrand gebouwtje met een vervallen schuur, en met een tangbeweging omcirkelen ze de boerderij. Gale is razendsnel en ziet als eerst het bijzondere 'monster'', een schuifelend massa veren en bontgekleurde staart met schubben. Naast het monster staat zijn baasje - een kobold. Het gevederde creatuur brult een waarschuwing en Gale meent een zoom waar te nemen langs de buik van het "beest". Achter het gebouw ziet Javera hetzelfde - het monster is een soort pak! Van voor en achter sommeren ze de kobold om geen dreigende bewegingen te maken, en "uit dat ding te komen". Tot de verbazing van Dejan en Blizz splitst het monster zich in tweeen, waaruit twee kobolds komen. Eentje is 'mem'.

Met een goblin in de party zijn de kobolds meer ontstemd dan boos of bang. "Het is nooit goed! En nu haal je van die rare langpoten ook bij!"

Blijkt dat de kobolds niet (meer?) welkom waren bij een goblinstam en hier een huisje an het graven zijn. Dat mag natuurlijk niet van de groep, maar de kobolds weten niet wat ze anders kunnen - ze hadden al gekeken bij een grot maar daar was een grote beer. Van de groep moeten ze iets anders zoeken, ver weg van de mensen, maar dat willen de kobolds alleen doen als Takki er weer is. 

"Je hond?" 

"Mijn ZOON!"

"Prima, dan ruimen jullie hier op en vullen jullie het gat weer. Dan gaan we weg van het dorp, zoeken we samen naar Takki en daarna naar een nieuw huis."

Dit aanbod slaan de kobolds niet af, alhoewel ze mopperen als Javera hun mooie vogelpak wil meenemen. Ze belooft het terug te brengen.

***************************************************

Javera gaat met de vogel-hagedissenpak naar de Stag-horned Flagon en roept dat het beest geen probleem meer is. Dat is top - Krivvin biedt haar meteen avondeten aan voor de hele groep. De kinderen willen terug naar de klimboom maar moet nog even een halfuurtje wachten tot het daar "opgeruimd" is. Krivvin denkt te weten wat ze bedoelt, en belooft de kinderen nog even weg te houden. Zij gaat terug naar de groep, waar Gale gehurkt zit modder terug in het gat te strooien, tussen zijn benen door met zijn handen... um... voorpoten.

Opgeruimd staat netjes, en de memmekobold krijgt het pakje terug. De groep, samen met de zes kobolds, gaat naar het noordwesten toe - richting het Westwood.

***************************************************

Enkele uren later komt de groep aan in de buurt van een grot - een spleet in de rotsen. Gale gaat stiekem besluipen, en Dejan ook.

"Even kijken of we Takki kunnen vinden..."

Mem schreeuwt, zo hard als ze kan, "TAAAAAAAAKKKKIIIIIII!!!!"

Bliz zucht, "Dat kan ook." en inderdaad komt er een zware brul uit het grotje, gevolgd door een drie metershoge beer. Met een snavel.

"Een owlbear!"

Dan komt hun eerste gevecht samen, dat ze van elkaar de strategieën kunnen leren. Javera rent als eerste naar voren om de beer te lokken, en daarna probeert ze in leven te blijven! Het ding bijt hard en haar klauwen kunnen bomen openrijgen. Javera roept dat een dappere kobold haar heel goed zou kunnen helpen door het beest af te leiden. Dat geloven ze wel, maar durven ze niet. Ze blijven liever op afstand en gooien vrolijk met stenen.

Gale beschiet het beestje met ijspegels van alle kanten - "kiting" dus.

Dejan vindt het leuk om tussen de benen van de owlbear en Javera door te rollen, en prikt ook met een dolk. Verder lacht hij het uit, daagt hij het uit, en bezorgt hij dat het er hoofdpijn van krijgt! Het gaat even mis wanneer de owlbear Javera hard raakt, maar Bliz staat in de buurt, klaar om af te wisselen met Javera, of om wat genezing te regelen via Tyr z'n goedwil.

Tijdens het gevecht verschijnt een hongerige kobold vanuit een hoge boom en deze rent naar zijn mama toe. 

Van vier in de wol geverfde avonturiers kan geen owlbeer tegenop, en al snel legt het met zijn snavel in de stof. Het woord "loot" in hun achterhoofden gaat de groep het grotje "veiligstellen". De kobolds mogen ondertussen het lijk van haar vacht scheiden. 

****************************************************

In de grot ligt een dood owlbeertje. De oogjes puilen uit, de tong is zwart, en het heeft nog spinnenweb tussen het vacht en de veertjes. Geen wonder dat moeder boos was - de baby was blijkbaar vergiftigd door grote spinnen. Dieper in de grot ligt wat eten - twee mensenskeletten met weinig vlees op en (detect magic) wat magische drankjes. Na het proeven zijn dit schijnbaar potions of healing, climbing en animal friendship. Gaaf! Ook is er een bedje munten, dat opgeteld en in de zakken gaat.

De kobolds komen kijken wanneer de kust veilig is, en bewonderen de baby owlbear. Daar kunnen ze een vette schrikpak van maken! De groep mogen tegen de goblins zeggen dat ze nu hier wonen, en een betere schrikpak hebben, mocht ze die tegenkomen. Schijnbaar hebben de goblins een paar hutten op Sarcrag overgenomen. Dat moet misschien toch even nagekeken worden, vindt Javera.

Na een poosje is de owlbearvacht (slordig) verwijderd - met klauwen er nog aan. Klaar om te vervoeren in ieder geval, het moet nog flink behandeld worden voordat het gaat rotten. De groep lopen terug naar Amphail, zonder incident, en kletsen met de wacht. Daarna treffen ze Krivvin die aan het afsluiten is. Ze brengen verslag uit en hij wil het vacht opkopen. Iedereen blij, stoofpot voor allen!

***************************************************





KarakterSpelerXPInfo
Bliz High Johan 475
Dejan Snotetrovic Jacco 475
Gale Tempest Tuning 475
Javera Nimbus Morlund Pake 475
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Jeff op 11 april 2020 om 19:57 uur.
Reacties van bezoekers (40 reacties)
PakePake

very nice


Gepost op 12 april 2020 om 0:34.
TuningTuning

Indeed!


Gepost op 12 april 2020 om 10:18.
JeffJeff

Ik moet zeggen dat ik de goblin encounter heel anders had voorgesteld, maar toen kwam Jacco met een goblin aan...


Gepost op 12 april 2020 om 13:38.
TuningTuning

Tja, normaliter is het frontal assault... is dus best even wennen al dat digitale gedoe ;-)


Gepost op 12 april 2020 om 15:33.
Dejan SnotetrovicDejan Snotetrovic (Jacco)
Is toch leuk.. Extra export mogelijkheden voor Amphail.

Gepost op 12 april 2020 om 17:36.
Javera Nimbus MorlundJavera Nimbus Morlund (Pake)

Ik wil toch echt van het goede uitgaan bij een eerste encounter, maar wil wel bevestiging. Ik ben niet bang om de confrontatie aan te gaan, ik voel het schild van Tyr over mij waken.Als iets overduidelijk niet in orde is, zoals die bizarre mondjes en oogjes monster of iets wat als een razende barbaar op ons af komt, zoals die uilbeer, dan zal ik er staan om jullie te beschermen en het oordeel te vellen dat deze zo snel mogelijk vernietigd moet worden.


Gepost op 12 april 2020 om 22:45.
PakePake

Overduidelijk een heldhaftige jonge dame, vol zelfvertrouwen. Hopelijk blijft dat nog even goed gaan zo. Een tower shield was wel handig geweest bij die laatste, mooi voor de deur opening.      Even betreft reageren hier, ik merk dat het verkeerd gaat als je een harde return gebruikt, dan krijg je zo'n forbidden reactie.


Gepost op 12 april 2020 om 22:50.
JeffJeff

Hmm, mijn hele reactie was niet verschenen


Gepost op 13 april 2020 om 10:38.
PakePake

welke reactie?


Gepost op 13 april 2020 om 12:31.
JeffJeff

Precies! Zoiets as...Een belangrijke thema van dit campagne, met de Planes in het vooruitzicht, is dat je wezens niet op hun uiterlijk kunt oordelen. Eerst met overduidelijke onschuldige en niet bedreigende kobolds, dan op een gevgeven moment een goblindorpje. Voorbereiden, dacht ik, op niet meteen alle fiends aanvallen die winkels hebben in Sigil natuulijk :-) En dan komt Jacco met een goblin aan en reageren al die goblinoids helemaal anders! Hilarisch! Gelukkig voor de frontal assault liefhebbers zijn er, zoals Javera zegt, genoeg razende barbaarbeesten, aberrations en dergelijke waarvoor een klap op de harsens de enige respons is.


Gepost op 13 april 2020 om 13:30.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Als het tij keert, kwam het daarvoor van de andere kant
 
Agenda
In de planning?
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
nvt
1x gespeeld
Online
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.