Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 10
+ Hoofdstuk 9
+ Hoofdstuk 8
+ Hoofdstuk 7
+ Hoofdstuk 6
+ Hoofdstuk 5
+ Hoofdstuk 4
+ Hoofdstuk 3
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Dwergen opdracht
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | DND WEEKEND (2001-2004) | HOOFDSTUK 1: DWERGEN OPDRACHT
Opdracht voor de dwergen Caladan en DurannakOpdracht voor de dwergen Caladan en DurannakGespeeld bij/in Hendrik in Marrum op 4 nov 2001
(reacties)
De campaign is begonnen op een introductiemiddag op 4 november. De lokatie was Marrum (huize Bijlsma). Daarna was het eerste volledige weekend op 17 en 18 november. Hieronder volgt een samenvatting van alles wat er gebeurd is, en dat is nogal wat. nb. Ik heb bij aanduidingen van datum en tijd gebruik gemaakt van de kalender van Harptos. Meer info over deze kalender heeft iedereen inmiddels per e-mail ontvangen. Eventueel is deze opnieuw op te vragen bij Dick (AKA the Snake AKA Lyssiah) of te downloaden door boven in het scherm op Download te klikken. 3 Eleasis 1372 (jaar van de wilde magie, 3 dagen na midsummer) Durranak en Caladan vertrekken van thuis om uit te zoeken wat een groepje gemeneriken nu precies van plan zijn met de waardevolle items in de "Dwarf-Hold of Uerythtar". Ze vertrekken naar Scornubel waar volgens een brief die Durranak gevonden heeft de toekomstige daders zitten. 14 Eleasis 1372 Ondertussen zit Lyssiah in Baldur's Gate en hoort van het muziek-concours wat in Scornubel gaat plaatsvinden. Ze maakt contact met een half-elf mage genaamd Lejar die haar met magic gaat begeleiden op het concours. Samen reizen ze per boot naar Scornubel en logeren in de Traveller's Rest (hierna te noemen: de inn). 17 Eleasis 1372, 's avonds In het begin van de avond wordt Lejar even weggeroepen door zijn vrienden maar komt niet terug. Lyssiah ontmoet Willem B. en Willem zegt toe Lyssiah te willen helpen. Ook vindt er een ontmoeting plaats met Caladan en Durranak. Zij vertellen van hun 'quest' en Lyssiah en Willem zeggen hun hulp toe (voornamelijk info inwinnen). Morgenavond is er een ontmoeting met een paar verdachten; de bedoeling is om deze (eventueel hardhandig) te ondervragen. Durranak en Caladan laten een brief zien die ze na een ontmoeten met een paar reuzen hebben gezien. De brief is vaag, maar spreekt over een groep van 6 personen die een taak moeten vervullen. Nadere informatie leert dat de verdachten zich mogelijk schuilhuiden in een oude rune in een bos, ongeveer een dag reizen ten noorden van Scornubel. Omdat de groep nog maar uit 4 personen bestaat, wordt er gezocht naar andere fanatiekelingen. Deze worden gevonden in de persoon van Elmar en Moondown. 18 Eleasis 1372, overdag Lyssiah gaat de stad in om een aantal dingen te doen. De eerste is inschrijven voor de contest. Dit doet ze bij Malikhar de Outfitter, welke een winkel heeft met alle uitrusting die avonturier nodig zou kunnen hebben. Het tweede wat ze aan het doen is, is informatie achterhalen die nodig zou kunnen zijn om er achter te komen wie de dwergen wil aanvallen. Lyssiah ontmoet Elmar van Hlammach. Hij achtervolgd Lyssiah omdat hij 'iets' in de luit van Lyssiah ziet. Lyssiah komt er achter dat n van de verdachten van Durranak en Caladan is gevonden met een dolk in zijn rug. De dolk draagt het teken van Cyric. Het gaat om Savealian en is een man van middelbare leeftijd die een winkel heeft in magic stuff, recht tegenover de inn. Zijn leerling heet Varen. Lyssiah doet een tevergeefse poging om meer informatie te verzamelen over deze moord, maar weet wel een ontmoeting met de chief investigator te maken. Deze persoon is een vrouwelijke elf genaamd Bunnavor en ze komt uit Elturel. Ze is door de Red Shields ingehuurd om deze moord te onderzoeken. Tijdens die ontmoeting, later in de inn, laat Bunnavor weinig los, maar hoort wel het verhaal van de party aan over de reden waarom de party deze mensen ook zoekt. Ze gaat niet in op het aanbod om samen te werken. 18 Eleasis 1372, rond 6 uur 's avonds De ontmoeting met de verdachten is pas om 8 uur, maar de party wil er vroeg genoeg zijn. Willem gaat een kroeg genaamd de Unicorn in. Het is een ruige 'zeemanskroeg' en Willem maakt contact met de verdachten. De verdachten gaan even later naar buiten en lopen een grasveld tegenover de kroeg op. De rest van de party had zich schuil gehouden, maar als Lyssiah n van de verdachten herkent als Lejar, ziet ze aanleiding om hen aan te spreken. Ze vraagt waarom hij gisteravond niet meer is teruggekomen in de inn. Hij praat er omheen en als het hen te heet onder de voeten wordt, voelt Lyssiah even een rare tinteling door haar lijf gaan, maar die is even snel weer weg als hij kwam. De dwergen komen aangehold (een erg koddig gezicht) en er ontstaat een gevecht. Dit gevecht wordt onderbroken door soldaten van de Red Shields. En van de 4 verdachten, Ketlan (een echte vechtersbaas), wordt aangehouden. Durranak gaat met ze mee om het verhoor bij te wonen. Lyssiah komt halverwege het verhoor erbij. Ketlan laat weinig los omdat hij 'slechts' een huurling is die niets van de achtergrond weet. 18 Eleasis, later 's avonds en 's nachts Later in de inn, als ieder zijn/haar kamers opzoekt, blijkt er een val te zitten op de deur van de kamer van Lyssiah. Ze wordt geraakt en verliest even het bewustzijn. De val draagt het kenmerk van Cyric (een evil kerkgenootschap die in het geheim werkt). Als de rust is teruggekeerd gaat de party slapen, maar ze zetten wachten op. Halverwege de nacht wordt de wacht van dat moment bij verrassing aangevallen door een halfelf. Er ontstaat een gevecht tussen hem en de party, en de halfelf wordt gedood. Deze halfelf was ook bij de groep verdachten eerder op de avond. Bunnavor en de Red Shields duiken weer op en de party doet wederom verhaal. 19 Eleasis 1372, 's ochtends Er ontstaat een discussie over wat te doen. De dwergen, Moondown en Elmar willen naar de rune om te zoeken naar de verdachten. Men zou niet op tijd terug in Scornubel zijn om mee te doen aan de contest, dus besluiten Lyssiah en Willem om in de stad te blijven en verder te oefenen voor de contest. De Caladan, Durranak, Elmar en Moondown vertrekken 's ocntends te paard en te pony naar de rune. 20 Eleasis 1372, rond 1 uur 's middags en 's avonds Lyssiah hoort dat de luit van Maledda Highsinger (de bardess die met pensioen gaat en de contest organiseert), evenals het prijzengeld is gestolen. De contest wordt in verband hiermee een week (welke 10 dagen telt) uitgesteld. Zodra Lyssiah en Willem dit horen, huren ze een paard en een pony en gaan met gezwinde spoed achter de rest van de party aan. Ze reizen tot na middernacht en slaan kamp op, toevallig vlak bij het kamp van de rest van de party. Ze vinden elkaar en slaan gezamenlijk kamp op. Wachten worden opgezet en de party zoekt nachtrust. 20 Eleasis 1372, halverwege de nacht Ergens midden in de nacht wordt de party opgeschrikt door een roedel weerwolven die het kamp aanvallen. Het gevecht gaat niet goed en bijna de hele groep wordt zwaar in de pan gehakt. Alleen Elmar weet zich te redden en is bezig de rest van de groep in leven te houden, als op dat moment een groep soldaten van de Red Shields, begeleid door Bunnavor de party komt vergezellen. Ze zijn op patrouille en op zoek naar de verdachten. Hun kamp was niet ver en ze hebben het gehuil van de wolven, evenals het wapengekletter gehoord. Het blijkt wel dat iedereen in de groep een beet heeft opgelopen van de weerwolven. Moondown weet gelukkig meer over dit soort beesten en verteld dat er maatregelen getroffen moeten worden om te voorkomen dat iedereen verandert in een weerwolf. De groep besluit toch verder te gaan met hun reis. Het is Willem allemaal teveel geworden en hij gaat terug naar Scornubel. Hij belooft wel aan Lyssiah om nog steeds te helpen met de contest over een week. Omdat de party nu verzwakt is, bied Bunnavor aan een Red Shield soldaat achter te laten bij de groep om te helpen. Namelak komt bij de party. 21 Eleasis 1372, als de zon hoog staat In het begin van de middag, als iedereen weer wat is bijgekomen, gaat de party op zoek naar de rune, die niet ver meer kan zijn, en deze wordt na een paar uur zoeken gevonden. De groep gaat naar binnen en ontdekt een ondergronds gangenstelsel waar veel vallen zitten. Door deze gangen blijkt ook de geest van een man te zwerven. Hij dwaalt rond en baselt wat over verlossing maar communiceert verder niet met de groep. Hij zweeft door de gangen en gaat daarbij zelfs door de muren heen. Achterin het gangenstelsel ontdekt de groep een kamer met een soort altaar die eerst voor Selne was, maar die veranderd is naar een altaar voor Cyric. Op dit altaar staat een gouden bowl waar aan de binnenkant iets zwarts zit aangekoekt. De groep discusseert over wat te doen en Lyssiah pakt de bowl vast om deze beter te onderzoeken. Gelijk hierna beginnen haar handen en armen een paarse gloed uit te stralen. Deze gloed lijkt zich gestaag uit te strekken over haar hele lichaam. Er ontstaat weer discussie en een dubbele metalen deur die eerst niet open wilde, wordt nu toch geopend. Achter de deur is een magische darkness, waarvan de groep op dat moment niet weet of het in de hele ruimte is of alleen bij de deur. Lyssiah steekt haar armen in het donker en het blijkt dat dat deel van haar lichaam wat paars opgloeit wel zichtbaar is in het donker, echter alleen het geraamte. Als ze een arm tot de elleboog in het donker steekt, ziet ze vanaf haar ellebogen alleen de botten van haar onderarm en haar hand. Ze krijgt het gevoel dat daardoor zij degene is die deze kamer binnen moet gaan en stapt het donker in. Ze komt in een zaal waar een tweetal beelden staan (later blijkt dat deze de beeltenis van Selne weergeven), evenals een graftombe waar magische letters op verschijnen als Lyssiah er naar kijkt. Het is geschreven in een voor Lyssiah onleesbaar schrift. Ook staat er een groot blok steen aan de andere kant van de kamer, waar een mooi versierde helm op ligt. Eveneens vindt ze nog een viertal mooie metalen kettingen. Lyssiah (die inmiddels helemaal paars opgloeit) voelt een bijzondere behoefte om de helm op te zetten. Haar stem wordt zwaarder (wat ze zelf niet hoort). Terwijl Lyssiah hiermee bezig is, roept ze naar de groep om even geduld te hebben. Als ze weer terug wil naar de groep, ziet de groep in het donker een rare gedaante in de vorm van een skelet. Lyssiah zegt dat zij het is, maar de groep gelooft haar niet. De groep gaat terug het gangenstelsel in en sluit een valhek die ze eerst met veel moeite open hebben gekregen. De groep gaat een gang in die ze nog niet hadden bekeken en komen in een lege kamer. In een andere kamer in diezelfde gang ontdekken ze drie stenen doodskisten. Op het moment dat de groep deze ruimte binnenloopt, komen uit deze kisten een zombie en twee skeletten. De heilige symbolen van de priesters in de groep worden gelijk tevoorschijn gehaald en de skeletten worden de hoeken van de kamer in gejaagd. Er ontstaat een gevecht met de zombie die tamelijk sterk blijkt te zijn. Durranak raakt in een coma, Namelak raakt ook bewusteloos en na het gevecht waant de groep Namelak dood. Elmar gaat in de doodskisten op zoek naar waardevolle schatten, maar ontdekt alleen dat er een val op n van de kisten zit. Ook blijken de kisten van binnen met een dikke laag zilver te zijn belegd, die niet makkelijk los komt van de steen. Als er enkele minuten zijn verstreken na het gevecht met de zombie, blijkt Namelak doodgebloed te zijn. De groep twijfelt of hij eerder nog te redden was. De skeletten worden vernietigd en de groep gaat weer terug naar het valhek. In de tijd dat dit gebeurde, heeft Lyssiah haar tijd bij het altaar en in de kamer met de doodskist en de beelden doorgebracht. Ze heeft aan het stenen blok ontdekt dat deze een verborgen luik bevat waar ze 49 zilveren plakken in stervorm ontdekt. Ook ontdekte ze dat de bowl een offerschaal was en dat de zwarte aanslag opgedroogd bloed moet zijn geweest. Ze maakt de schaal schoon en aan de binnenkant verschijnt de afbeelding van Selne (welke Lyssiah op dat moment niet herkent). Ze combineert de schaal met de helm (welke ze weer heeft afgedaan) en op bovennatuurlijke wijze past de schaal precies in de helm en vormt deze schaal zich precies naar de vorm van een hoofd. Dit hoofd smelt zich samen met de helm en vormt n geheel. Lyssiah gaat uiteindelijk terug naar het valhek en ontmoet de groep weer. Nu blijkt dat het hoofd van Lyssiah, welke eerst ook de paarse gloed had, nu niet meer opgloeit. De party vindt het maar eng, maar Lyssiah weet Elmar ervan te overtuigen alles op alles te zetten om een gat in het valhek te zagen. Elmar gebruikt al zijn 'gereedschap' had en Lyssiah belooft hem een nieuwe set. De bewusteloze Durranak wordt verzorgd en komt uiteindelijk weer bij. Bij het verlaten van de rune blijkt Lyssiah tegen een krachtveld op te lopen. Ze besluit om de helm en de zilveren sterren achter te laten, waarna ze wel door het krachtveld heen kan. 24 Eleasis 1372 en de dagen erna Lyssiah vertelt Elmar van haar vondst van de kettingen en met zijn hulp weet ze de kettingen voor een goede prijs te verkopen. Hiermee is ook de schuld van het gereedschap afgelost. Vervolgens gaat Lyssiah naar een kerk van Corellon Larethian om van de paarse gloed af te komen. Wat ze vermoedde, wordt door de priesters van deze kerk bevestigd. Ze is bezeten door de invloed van Cyric. Er wordt op haar een ritueel van uitdrijving toegepast welke enige dagen in beslag neemt. Ondertussen is de rest van de groep bijgekomen en heeft contact gezocht met de kerk van Durranak om vergeving te zoeken voor het overlijden van Namelak (waar ze zich schuldig voor voelen) en om van de lycantropie af te komen. Namelak wordt uit de dood herrezen en ze worden van de lycantropie genezen, in ruil voor een opdracht die hun moet helpen hun ziel te redden. Ze moeten terug naar de rune om daar de ronddwalende geest de eeuwige rust te geven. Ze reizen opnieuw af naar de rune (welke nu een stuk makkelijker te vinden is) en voeren daar een ritueel uit. De kist wordt geopend en het lijk wordt op de altaar gelegd. De helm en de sterren worden op het lichaam gelegd, er gebeurt iets bovennatuurlijks en de ronddwalende geest vindt de rust terug in het lichaam. Ineens blijkt de beeltenis van Cyric verdwenen te zijn van het altaar en het teken van Selne is weer duidelijk zichtbaar als teken dat Cyric is verdreven uit de voormalige tempel van Selne. De groep keert met een goed gevoel terug naar Scornubel, in de wetenschap dat hun ziel is geschoond van de zondigingen die ze hebben begaan en dat ze een goede daad hebben verricht. In de tussentijd is Elmar naar de kerk van Lathander gegaan met de vraag of ze hem daar van zijn lycantropie af kunnen helpen. Ze bieden hem aan om hem hierbij te helpen, in ruil voor een dienst. Elmar moet een kist met spoed naar Elturel brengen. Hij vervult deze opdracht graag en maakt een afspraak met de kerk om enkele dagen voor volle maan naar de kerk terug te keren om het ritueel van uitdrijving van de lycantropie te volbrengen. Tijdens de uitdrijving die Lyssiah in de kerk van Corellon Larethian doormaakt, loopt ze een zeker geestelijk trauma op omdat ze nu pas echt beseft dat ze zich heeft laten verleiden door slechte goden en hun krachten. De uitdrijving lukt en na een dag herstel vraagt ze de kerk ook nog om uitdrijving van de lycantropie. Ze zijn bereid om ook dit voor haar te doen, maar ze krijgt een zware opdracht mee. Ze moet binnen 5 jaren met haarzelf en haar ouders in het reine komen. Ze moet de vrede in haarzelf op deze gebieden terugvinden. Omdat dit iets is waar ze zelf ook wel achter staat, neemt ze de opdracht aan en maakt een afspraak met de kerk om enkele dagen voor volle maan terug te keren voor het ritueel. 29 Eleasis 1372 (1 dag voor volle maan) Elmar en Lyssiah beginnen de eerste verschijnselen van de lycantropie (buitengewone haargroei, groei van nagels, etc.) te vertonen en snellen zich naar de kerken van respectievelijk Lathander en van Corellon Larethian. Ze worden in grote, stevige kooien opgesloten en veranderen gedurende enkele dagen in weerwolven. Er worden spreuken op hun losgelaten door de priesters van de kerken en Elmar en Lyssiah maken helse tijden door. Echter, op de avond van 30 Eleasis zeggen de priesters van de kerken dat de lycantropie nu weg moet zijn. 30 Eleasis 1372, 's avonds Lyssiah doneert 100 goud aan de kerk van Corellon Larethian en beseft dat overmorgen (op 2 Eleint) haar contest is. Ze keert terug naar de inn, waar ze de groep weer vindt, evenals Willem B. Er wordt informatie uitgewisseld en weer blijkt dat de groep een opdracht heeft die qua tijd een conflict oplevert met de contest. De groep moet naar Elturel om de groep van Cyric aan te pakken en wil de volgende dag vertrekken, maar Lyssiah en Willem blijven in Scornubel voor de contest. 1 Eleint 1372, 's ochtends De groep (zonder Lyssiah) vertrekt naar Elturel, maar als ze net weg zijn, bedenkt Elmar dat hij nog iets aan Lyssiah moet vertellen en reist op dubbele snelheid terug. Terug in Scornubel ziet hij Rhonduit rondsluipen. Snel gaat hij weer op weg naar Elturel om de groep in te halen en terug naar Scornubel te roepen. Wederom volgt een ronde van informatie inwinnen en het blijkt dat er twee lijken zijn gevonden van medewerkers van het handelshuis annex transportschip Purple Sun. In het pakhuis in de haven van dit handelshuis schijnen toevallig 'net' nieuwe huurders te zitten. Omdat hier de Cyric-mensen gesignaleerd zijn, verdient dit pakhuis een nadere inspectie. 1 Eleint 1372, 's avonds Het twee verdiepingen tellende gebouw heeft zowel beneden als op de 1e verdieping een grote dubbele deur en hier en daar zitten ramen met luiken. Door kieren in de voordeur komt een raar lichtschijnsel. Aan de zijkant van het pakhuis is het Elmar die met zijn vaardigheden naar een stel luiken op de eerste verdieping klimt en vervolgens binnen weet te dringen. De rest volgt ook snel en na wat rondrennen op deze eerste verdieping (waar ook vallen blijken te zitten), vinden enkele leden van de groep hun weg naar de begane grond via trappen in twee hoeken van het gebouw. Beneden blijkt alles vol te staan met balen meel. De opstelling is zo dat het net een doolhof lijkt. De verdieping wordt verkend, en het blijkt dat hier een aantal mensen uit de Cyric-groep zich schuilhouden. Eerst wordt Lejar (de leerling van Savealian en leider van deze groep Cyric-aanhangers) in een hoek gedreven en gedood, waarbij Elmar magisch verblind raakt. Bijna op hetzelfde moment ontsnapt de halfling Rhonduit door een geheim luik in de achterste wand van het pakhuis. Een derde lid van de Cyric-groep weet de trap naar de bovenverdieping te vinden en rent naar de openstaande deuren. Via magie weet hij buiten te komen en hij rent naar buiten, om het gebouw heen. Durranak en Lyssiah proberen hem nog in te halen, maar tevergeefs, weer dankzij magie weet hij al vliegend weg te komen. Ondertussen heeft Elmar de gestolen luit van Maledda Highsinger gevonden in een geheime opbergruimte vlak bij de ingang. Zoals altijd komen de Red Shields net te laat aan, onder leiding van Bunnavor. Elmar wordt van zijn blindheid afgeholpen, de luit wordt overhandigd, de beloningen worden door de party in ontvangst genomen en verdeeld en uiteindelijk zit iedereen weer aan een wijntje in de Traveller's rest om het heuglijke feit dat de aanval van de Cyric-groep op de dwergen-'stronghold' is verijdeld. Er zijn enkele leden van de groep ontsnapt, maar wellicht is dit voor de toekomst. 2 Eleint 1372, 's middags en 's avonds De volgende dag neemt de party rust, behalve Lyssiah en Willem, want het is de dag van de contest. Lyssiah is overdag nog druk bezig met de laatste voorbereidingen, zoals nieuwe kleding kopen voor haar en voor Willem, verder oefenen en haar luit gereed maken. Keurig op tijd melden ze zich voor de voorrondes en zonder problemen komen ze hier doorheen. Ze zijn 1 van de 5 finalisten. Lyssiah en Willem moeten als voorlaatste op. Het spant er om, ze spelen wel goed, maar de concurrentie ook. De jury doet de uitspraak dat "The Hitchhikers" winnen. Het zijn 2 personen (gitaar en drums) die populaire muziek spelen en zingen. Lyssiah en Willem eindigen op de tweede plaats en winnen 200 goud, maar de luit gaat aan hun neus voorbij. Dit is toch reden om te vieren en na de contest zit iedereen weer in de Traveller's Rest bij te komen van de afgelopen maand (wellicht de meest hectische uit het leven van de groep). Er wordt afgesproken om een tenday rust te nemen om bij te komen, te trainen en wat al niet meer. Lyssiah brengt de mededeling dat ze na deze rustperiode alleen verder op reis gaat om de opdracht van Corellon Larethian uit te voeren, namelijk om vrede met haarzelf en haar ouders terug te vinden. Ze zal waarschijnlijk gelijk terug reizen naar Tashluta. Ze begint meteen met haar opdracht door weer 100 goud aan de kerk van Corellon te schenken.

Gepost door Pepijn op 15 maart 2003 om 8:40 uur.
Reacties van bezoekers
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Random insult
Cigarette, n.: A fire at one end, a fool at the other, and a bit of tobacco in between.
 
Agenda
Geen agenda informatie beschikbaar.
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Johan W. in Leeuwarden
6x gespeeld
Pepijn in Deventer
3x gespeeld
Hendrik in Marrum
1x gespeeld
Leeuwarden (JH)
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.