Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 2
2.1Phandalin
2.2Tresendar Manor
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | MINES OF PHANDELVER .... | PHANDALIN
Tresendar Manor deel 2Tresendar Manor deel 2Gespeeld bij/in Stiens op 12 mrt 2020
(reacties)
<p>De groep besluit eerst even een korte rust te nemen, ze lopen naar het einde van de natuurlijke tunnel in het zuiden van het complex. Na deze korte rust gaan ze weer het complex binnen, ze gaan eerst naar de westelijke kant van het complex. Ember staat aan de deur te luisteren en ze hoort denigrerende commando&rsquo;s zoals &lsquo;Rol als een hond!&rsquo; en &lsquo;Lik de vloer!&rsquo; ze gooit de deur open en ziet naast het vieze servies die door de hele kamer ligt drie bugbears en een goblin in het midden. De goblin wordt duidelijk gepest door de bugbears. Met een verrassingsaanval valt Ember een van de bugbears aan met een ongelovelijke klap. Leo schiet met zijn eldritsch blast een andere bugbear op een bed die achter hem stond.. Als Crusk dan zijn burning hands gebruikt zorgt hij voor behoorlijk wat brand schade, waarbij de goblin die bewusteloos was gevallen door het zien van de plotselinge verschijning van Ember om het leven komt door verbranding. Een van de bugbears weet Ethan naar de grond te werken met zijn morningstar. Gelukkig was daar Thrain die Ethan weer kon healen! Biblio kon ook weer een dingetje van zijn lijst schrappen namelijk een bugbear verbranden. Hij sluit af met een klap van zijn quaterstaff waarbij een van de bugbears ook het leven laat. Leo en Ember ronden het nog even af in deze ruimte door de laatste bugbear ook naar de grond te helpen.</p> <p><br />Bij de volgende ruimte richting het noorden, luistert Leo aan de deur.. Hij hoort mensen dobbelen en lachen.. Leo trekt de deur open en ziet en ruikt vier dronken mannen staan dobbelen, de mannen roepen Leo en zeggen kom mee doen man! Aangezien hij nog steeds de kleding aan heeft van de rode kappen herkennen ze Leo niet als vijandelijk. Ember die ook een kap op heeft positioneert zich zo dat ze in een keer kan toeslaan. En dat doet ze dan ook met een klap die een van de mannen direct neer haalt.. De overgebleven bandieten reageren door de speeltafel om te gooien waardoor alles wat er op lag (Lees: loot) door de hele ruimte vloog. Een gevecht volgt, &eacute;&eacute;n van de bandieten wordt door een spell van Leo zo bang gemaakt dat hij letterlijk in zijn broek plaste. Gelukkig voor de bandiet werd ie daarna snel neer gehaald door een great axe van Crusk.</p> <p><br />Na wat twijfel of ze nu dan alle loot zouden verzamelen of dat toch later te doen besloot Leo al naar de volgende kamer toe te rennen. Hij plaatste zijn oor aan de deur en hoorde borrelende en druppelende geluiden uit deze kamer. Leo doet de deur open en ziet een werktafel vol met scheikundig materiaal, hij ziet een rat die hem ook ziet en de rat schiet onder de werktafel. Leo poogt de rat aan te vallen maar mist. Biblio is inmiddels ook aangekomen in de ruimte, hij ziet dat er bezig is geweest met een onzichtbaarheidsdrankje maar dat dit nog niet gelukt is. Tevens is er een installatie om healingpotions te maken, door de skill van Biblio weet hij hier twee drankjes van te produceren. In de boekenkasten worden twee spells gevonden die biblio overschrijft namelijk, <em>Crown of Madness</em> en <em>Vampiric Touch.</em></p> <p><br />Ember opent alvast de volgende deur en wordt begroet door een magic missile die haar direct naar de grond werkt.. Gelukkig is het ditmaal Ethan die haar kan healen. De evil mage die de magic missile schoot, gebruikt een misty step om naar de ruimte van de groep te verplaatsen. Het is Biblio die als eerste schade toebrengt aan de Evil mage, hij ziet dat zijn staf die helemaal van glas is een bepaalde magische uitstraling heeft. Leo oefent een chill touch uit op de Evil mage hij kan hier door niet meer praten. De Evil Mage probeert zich zelf over te geven. Echter Thrain voert nog wel een aanval uit. De Evil mage laat hierop zijn staff vallen en gaat op zijn knieen zitten. Leo ligt inmiddels op het bed van de Evil Mage in de andere kamer en gooit de deur dicht.. Ember drukt de Evil mage tegen de muur aan en zet een mes op zijn keel en zegt, geef mij informatie of anders&hellip; Inmiddels is Leo in slaap gevallen.</p> <p><br />De Evil mage geeft meer om zijn eigen leven dan de informatie dus hij begint met vertellen:<br />&bull; De zwarte spin is een Drow (Dark Elf)<br />&bull; De zwarte spin heeft drie bugbears gestuurd om de stad een beetje in bedwang te houden, dit was achteraf niet nodig om dat de rode kap bandieten het zelf wel aankonden.<br />&bull; De zwarte spin is op zoek naar de Spellforge en de worldstone die zich beide in de Wave Echo Cave bevinden.<br />&bull; De bugbears weten de weg naar de Wave Echo Cave maar hij weet het niet.<br />&bull; Zijn echte naam is Iarno Albrek, hij behoorde tot de Lords Alliance maar daar weten ze niet dat hij hen verraden heeft.<br />&bull; Zijn broeders vergaderen in een nabij gelegen ruimte.</p> <p><br />Als Ember vraagt waar de gegijzelden zijn geeft hij aan in het oosten van complex. Als de kamer onderzocht wordt vinden de groep nog een brief. Hier in staat:</p> <p><br /><em>Heer Albrek,</em></p> <p><br /><em>Mijn spionnen in Neverwinter vertellen mij dat er een groep vreemdelingen onderweg is naar Phandalin. </em><br /><em>Ze zouden voor de dwergen kunnen werken.. Pak ze op als je kan maar vermoord ze als het moet. Ze mogen onder geen beding onze plannen in de war schoppen.</em><br /><em>Onderzoek of ze kaarten van de dwergen in bezit hebben, als dit het geval is stuur ze dan direct naar mij toe.</em><br /><em>Ik reken op je Iarno stel me niet teleur...</em></p> <p><br /><em>Ondertekend met een afbeelding van een zwarte spin.</em></p> <p><br />Verder wordt nog wat loot gevonden en de glazen staf neemt Biblio op zich. Hij vind ook nog een geheime deur die leidt tot een trap met daar boven wederom een geheime deur. Onderaan de trap zit een gewone deur.<br />Ember en Biblio kiezen er voor om de trap op te lopen en te kijken wat er achter de deur zit. Daar vinden ze een hal met aan de overkant een sterke verstevigde deur. Met haar thieves tools weet Ember de deur te openen en komen ze in een ruimte met allemaal wapen rekken. Iarno zegt omdat ie toch wordt meegesleept door Ember dat dit de armory is zijn plan was om een klein legertje op te bouwen hier in Phandalin. Ember en Biblio nemen alles mee en leggen het in Iarno&rsquo;s kamer. Biblio vindt het vreemd waar de rest blijft dus gaat kijken wat ze aan het doen zijn.</p> <p><br />De rest van de groep was inmiddels de deur door gegaan en kwamen uit in een lange gang. Crusk liep voorop en viel in een pit fall, hij kon zich zelf nog net redden door zich aan de rand vast te houden. Leo de aardige man dat ie is hielp Crusk er weer boven op. Leo deed een spiderclimb en spande een touw over het gat zodat de rest van de groep hier veilig over heen kon. Inmiddels sloten Ember en Biblio ook weer aan, en vertelde de groep over de vondst. De groep besluit om verder te lopen en komt aan in een soort vergaderzaal. Zwarte magie is duidelijk voelbaar bij de spellcasters en er staat een Priester, drie cultisten en een Gnoll die de groep direct aan kijkt van wat doen jullie hier&hellip;</p> <p>&nbsp;</p>
KarakterSpelerXPInfo
Bilbi Otto Take Tuning 250
Crusk Wander 250
Ember Jesse 250
Ethan Grayson Joost 250
Leo Pipistrelli Jacco 250
Thrain Sietze 250
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Sietze op 13 maart 2020 om 15:31 uur.
Reacties van bezoekers (2 reacties)
SietzeDM (Sietze)
De Glazenstaf van Iarno is in het bezit van Bibli Otto Take en heeft de volgende eigenschappen:

De slanke holle staf is volledig gemaakt van glas, echter is hij zo sterk als eikenhout. Hij weegt drie pond en de drager van de staf moet er op gekalibreerd worden. (Kost een short rest)
Als je de staf draagt en je bent gekalibreert dan krijg je +1 op AC.

Je kunt een actie gebruiken om één van de spells te gebruiken die ingebakken zitten in de staf.
De staf bevat 10 ladingen die je kunt gebruiken om een van de ingebakken spells te gerbruiken.

De staff heeft twee spells: Mage Armor en Shield. Mage Armor kost 1 lading en Shield 2 ladingen.
De staff herlaad 1d6+4 ladingen per dag. Als de staff helemaal leeg is dan gooi je een D20 bij een 1 vernietigd de staff zich zelf.
Gepost op 13 maart 2020 om 16:06.
TuningTuning

Woah!


Gepost op 13 maart 2020 om 16:20.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Je weet nooit hoe een koe een bok schiet
 
Agenda
Waarschijnlijk op dezelfde locatie
 Maart 2020
MaDiWoDoVrZaZo
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Stiens
5x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.