Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 2
2.1Phandalin
2.2Tresendar Manor
+ Hoofdstuk 1
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | MINES OF PHANDELVER .... | PHANDALIN
Phandalin en Tresendar ManorPhandalin en Tresendar ManorGespeeld bij/in Stiens op 5 mrt 2020
(reacties)

De groep vertrok vanaf de oude boerderij richting Phandalin, het was ongeveer nog een dag reizen waardoor ze tegen het einde van de dag aan kwamen in het stadje. Sildar oogde echt op zijn gemak en zei laten we gaan rusten in de Stone Hill Inn, ik ken de innkeeper nog van vroeger dus jullie krijgen eerste nacht van mij. Eenmaal binnen zag de groep een bijzondere verschijning zitten, het was een Goliath.. Biblio liep naar de beste man toe en vroeg de man of deze met hem wou armpje drukken. Dat had hij nog nooit eerder gedaan en dan kon het van het lijstje af. De man ging akkoord en tot ieders verbazing in de kroeg won de oude Biblio ook nog! Hierop werd besloten om maar wat samen te drinken, de man heette Ethan Greyson. Hij was een Paladijn Goliath met een missie van zijn god Riva, die hem vertelde richting Phandalin te gaan waar hij een groep avonturiers zou ontmoeten.


In de Inn zelf gingen heel veel geruchten over zaken die in het stadje afspeelden, ondanks het wellicht mindere gehoor van Biblio kon hij een aantal belangrijke zaken filteren uit het geroesemoes. Zoals, zuster Garaele die de Shrine of Luck beheert is pas geleden een paar dagen uit de stad vertrokken en kwam gewond en helemaal uitgeput terug. Of de mijnwerker die zei dat er Orcs gezien werden op het oostelijke stuk van de Triboar Trail en dat de Townmaster op zich is naar dappere mensen om dit uit te zoeken. Het schokkende feit dat Thel Dendrar een lokale houtbewerker op straat is vermoord door de Rode Kappen en dat zijn vrouw en kinderen zijn ontvoerd. Alleen omdat hij wat zei over het gedrag van de Rode Kappen is ook een ding wat veel wordt besproken in de Inn. Er gaat ook een gerucht dat Pip de zoon van de Innkeeper een geheime tunnel had gevonden en dat ie daar werd weggejaagd door de Rode Kappen. Maar het vreemde is dat ieder zijn zaken wordt verstoord door de Rode Kappen, behalve die van Halia Thornton die de Phandalin Miner Exchange beheert. En er gaat nog een gerucht over een oude wachttoren diegene die dat beheert is al enkele dagen niet gezien. En het gerucht gaat dat er een groen vuur vanuit de toren kwam!
De jolige serveerster komt even bij de groep kijken om het bier te serveren wat besteld is. En ze zegt jullie zijn avonturiers zeker? Weet je wie ook een avonturier is? Dat is Daran Edermath! Hij van de Edermath Boomgaard! Leo ziet de serveerster wel zitten en regelt haar gezelschap voor de nacht.


De volgende dag leveren ze de supplies in die ze mee moesten nemen uit Neverwinter, tevens leveren ze de gevonden gestolen goederen in bij de Lions Coster. Ze worden beloond naar afspraak en zelfs Sildar overhandigd hun een kleine beloning voor hun hulp. Bij de Lions Coster doen ze nog wat inkopen en spelen ze mee met de lokale loterij. De groep besluit om nog even langs de Shrine of Luck te gaan om te horen wat er nou precies gebeurt is met zuster Garaele.
Eenmaal aangekomen bij de Shrine of Luck vinden ze zuster Garaele snel en vragen ze wat er allemaal gebeurd is.. Garaele geeft aan dat er nog al veel last is van de Rood Kappen in Phandalin maar dat het niet de reden is waarom ze even moest vertrekken. Ze is lid van een organisatie genaamd de Harpers en recent hebben haar superieuren haar gevraagd om een delicate missie uit te voeren. Ze vroegen haar om een Banshee genaamd Agatha te verleiden om een vraag te beantwoorden over een spellbook. Garaele heeft Agatha’s hol bezocht maar het wezen verscheen niet tot haar.. Nu zoekt ze iemand of een groep die voor haar wil gaan, ze heeft inmiddels een cadeau opgezocht om te ruilen met Agatha. Het is een juwelen zilveren kroon en hoopt hiermee de Banshee te verleiden om informatie te geven van de locatie van een spellbook van een legendarische magiër genaamd Bowgentle. Als dit succesvol is geeft ze drie potions of healing als beloning.
Nog voordat de groep weg kon gaan bij de Shrine kwam er een viertal mannen duidelijk opzoek naar een confrontatie naast de groep staan. Ze zeiden dat de groep niet welkom is in Phandalin en dat ze maar beter weg kunnen gaan. Leo was het hier niet mee eens en vroeg wie ze dan wel waren.. Het antwoord was direct een zwaard op zijn gezicht gericht. Een kort gevecht volgt ten voordele van de groep. Leo irriteert zich een beetje dat Garaele niet eens even helpt.. één van de vier vijanden poogde te vluchten maar werd al snel neergehaald door een witch bolt van Biblio.
Toen de vijanden verslagen waren vroeg Leo aan Garaele of dit de mannen waren waar ze last van had. Ethan en Ember vonden rode kappen in hun bezit, Garaele bevestigde dat dit mannen waren van de Rode Kappen. Ze vermelde dat ze nogal vaak rond hangen bij Tresendar Manor.


En zo besloot de groep naar Tresendar Manor te vertrekken, weliswaar verkleed als Rode Kappen doormiddel van de kleding die ze gevonden hadden bij de verslagen mannen voor de Shrine.
Het plan was om Ethan als gevangene mee te nemen naar Tresendar om zo binnen te kunnen komen. Maar eenmaal bij aankomst moest de groep halt houden bij de poort. Er stonden vier bandieten op wacht waarvan een vroeg waar de reis heen ging. Leo zei we hebben hier een gevangene die willen we graag naar binnen brengen. Waarop de wachter antwoorde binnen brengen? We executeren onze gevangenen meteen dat weet je toch? Leo zei oké en schoot met een spell de wachter dwars door de deur heen. Ember duwde een ander van de richel en sprong er boven op om hem op deze manier uit te schakelen. Leo ging naar de vlakte door een rake klap, echter was dit gelukkig niet dodelijk. Tegen het einde van het gevecht wou een van de bandieten zich over geven aan Biblio maar dat was eigen too little too late dus die kon ook het onderspit delven.
Net nadat de laatste man gevallen was ging het luik open in de keuken van het huis. Aangezien het oude huis nogal een bouwval was, kon je direct door de half kapotte muren heen de keuken in kijken. Uit het luik stapte een bandiet die bij het zien van de situatie zich direct over gaf. Hij werd ondervraagd door de groep, de leider was een wizard genaamd Glasstaff vanwege zijn glazenstaf. Er zouden niet meer dan 20 mensen zijn en er zijn bugbears gestuurd door de zwarte spin. Deze man heeft de bandieten ingehuurd om avonturiers weg te jagen uit het stadje. Als de groep vraagt of hij de zwarte spin heeft gezien zegt ie ja. Op de vraag hoe ie er uit ziet wordt geantwoord dat als hij zicht niet vergist het een elf moet zijn geweest. Leo denkt dan dat de zwarte spin een drow zou moeten zijn. Na het verhoor word mede door aandringen van Ethan de bandiet vastgebonden aan een boom.
De man is nog niet vast gebonden of Biblio hoort een stem in zijn hoofd met een soort muis gepiep. De stem vraagt hem wat hij hier doet en of hij Drisk kent, Biblio beantwoord hier bevestigend op.
In het dak gedeelte merkt Biblio een gedaante op, het is een soort vogel man. Het duurt dan ook niet lang voordat deze man in de schaduwen op de grond staat. Hij vertrouwd de rest van de groep nog niet zo zeer een vraagt aan Biblio nu met de stem van de bandiet of de rest geen kwaad in zin heeft. Als dit niet zo blijkt stapt hij uit de schaduwen, hij moet ook naar Cragmaw Castle en wil wel graag met de groep mee. Over vijf dagen vertrekken we vanuit de Stonehill zegt hij. Mijn naam is Mouser trouwens, en ik detecteer iets magisch in je bezit Biblio mag ik dat zien? Biblio weet niet wat hij bedoeld dus hij laat alles maar zien wat hij heeft. Mouser wijst op de brief die hij in de Shattersword Inn heeft gevonden. Biblio leest de brief voor in common en Mouser denkt hard na. Vooral het laatste stukje doet hem aan iets denken. De 600 zou wel eens voor de 600ste laag kunnen zijn. En de B een initiaal voor een naam. De groep vraagt Mouser of hij de bandiet wil nemen naar de stad zodat deze berecht kan worden. Mouser stemt er mee in en voor nu scheiden de paden van Mouser en de groep.


De groep gaat het luik in en komt aan in een soort kelder, met in het midden een soort bassin en rechts achterin een deur. Na wat onderzoeken vinden ze in het bassin een tas met wat spulletjes. Er wordt tevens een geheime deur gevonden met daar achter een gang. Ember gaat voorop om voorzichtig te ontdekken waar de gang tot toe leidt. Deze komt uit in een soort grote grot onder het huis. Er staat een behoorlijk koude wind en het ruikt er naar rottend vlees. In het midden loopt een soort kloof niet erg diep ongeveer zes meter diep. De overkant is bereikbaar door twee gammel uitziende bruggen. Ember poogt de brug over te steken maar de brug houdt haar gewicht niet waardoor ze naar beneden valt. Echter is haar balans zo goed dat ze tenminste op haar voeten terecht komt. Voor haar onder de andere brug staat een Nothic. Deze kijkt haar aan en met telepathisch vermogen spreekt hij haar aan dat ie eten wil! Vlees en veel ook nog! Ember schikt hier in en geeft de Nothic eten. Deze geeft aan dat hij Ember weg mag en verder met rust zal laten. Ze spot onder de andere brug een soort schatkist en een half aangevreten lichaam die al ver ontbonden is het lichaam heeft houtwerkers kleding dus het zou de vermoorde man kunnen zijn. Als ze vraagt aan de Nothic wat er in het kistje zit zegt hij dat is mijn schat! Alleen van mij! Het is mijn schat! Inmiddels staat de rest van de groep ook aan de rand van de kloof en Leo laat een touw vallen voor Ember zodat ze makkelijk weer terug naar boven kan komen. Ze klimt naar boven om vervolgens vanuit de lucht een aanval op de etende Nothic te maken. Tijdens het gevecht sist de Nothic met een magische glans uit zijn ogen naar Ember dat haar vader dood is.. Ember vind het maar vreemd en doet er vooralsnog niet veel mee. De Nothic wordt verslagen maar niet zonder slachtoffers, Ember ligt bewusteloos. Crusk interesseert het niet zo veel en duikt op de schatkist van de Nothic af. Zonder goed te kijken opent hij de kist en er gaat een valstrik af. Hij overleeft het maar heeft een flinke klap gehad. Uit de kist halen ze verschillende items waaronder een magisch zwaard die ooit gebruikt is door een machtige avonturier.

KarakterSpelerXPInfo
Bilbi Otto Take Tuning 365
Crusk Wander 365
Ember Jesse 365
Ethan Grayson Joost 900
Leo Pipistrelli Jacco 365
Thrain Sietze 365
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Sietze op 7 maart 2020 om 14:21 uur.
Reacties van bezoekers (4 reacties)
SietzeDM (Sietze)

De verdiende XP volgt snel!


Gepost op 7 maart 2020 om 14:26.
SietzeDM (Sietze)

Ik heb de XP toegevoegd! Jullie houden de vaart er in zeg! 


Gepost op 8 maart 2020 om 11:11.
TuningTuning

:-D ! +1


Gepost op 8 maart 2020 om 17:10.
TuningTuning

Level 3!


Gepost op 8 maart 2020 om 17:11.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Een speld in een hooiberg kunnen horen vallen
 
Agenda
Waarschijnlijk op dezelfde locatie
 Maart 2020
MaDiWoDoVrZaZo
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
51x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Stiens
5x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.