Inhoud Storybook
+ Hoofdstuk 2
- Hoofdstuk 1
1.1Sword Inn
1.2Cragmaw burcht
1.3De oude boederij
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | MINES OF PHANDELVER .... | ROAD TO PHANDALIN
De oude boederijDe oude boederijGespeeld bij/in Stiens op 20 feb 2020
(reacties)
De oude boederij

De groep stond op de trap om de laatste kamer te betreden van de burcht. Klarg de bugbear stond daar op hun te wachten met zijn wolf Ripper en een gevluchte goblin.
Toen de groep de groep de ruimte betrad schreeuwde Klarg: Ik maak jullie een kopje kleiner want ik ben de machtige Klarg! Jullie zijn niets vergeleken mijn kracht!



Ember neemt het eerste schot op Ripper, helaas is dit mis en is het aan Biblio om de volgende klap uit te delen.
Hij raakt met een Witch Bolt Klarg zodanig dat hij al op zijn benen staat te schudden. Als Klarg Crusk wil aanvallen mist hij door een magische interventie van Biblio.
Leo kwam, keek en gebruikte zijn eldritch blast. Klarg zo sterk als ie was eindigde tegen een stalagmiet en was niet meer.
Crusk stormde naar de wolf ripper en schakelde hem uit met zijn Axe hij mist echter de goblin die er naast staat. Ember weet de goblin dan wel uit te schakelen met een goed gericht schot met zijn longbow.
Als alle vijanden zijn uitgeschakeld vindt de groep een grote hoeveelheid goederen. Op de kisten staan blauwe leeuwen, Sildar herkent deze als het logo van de Lions Coster. Deze bevindt zich in Phandalin en hij raadt de groep dat ook om het mee te nemen naar de stad. Ember vindt ook nog een schatkist met daarin wat loot. De besluit terug te gaan naar de oude boerderij waar ze de kar hebben gestald met goederen voor Phandalin.



Bijna bij de boerderij zien ze de man en vrouw al buiten staan. De vrouw is duidelijk in tranen en dit trekt de aandacht van de groep, ze vragen aan de vrouw wat er aan de hand is.
De vrouw barst opnieuw in tranen uit en snikkend vertelt ze haar verhaal.
Ze mochten Neverwinter niet meer in omdat ze volgens de bevolking van de stad te hoge prijzen vroegen in tijde van hongersnood. Haar man pakte ieder op die probeerde zijn oogst te stelen en vermoorde ze om ze zo te begraven in de kelder onder de boerderij.
Ze hebben een zoon en die is nogal speciaal, haar man noemt hem een vloek. Een aantal dagen geleden was er een priester die zichzelf voorstelde als priester van Rathma. Deze zou hun zoon wel genezen, na enkele uren opgesloten in de kelder te zitten met hun zoon vertrok de man zonder wat te zeggen.



Daarna hoorde de man vreemde geluiden uit de kelder en besloot deze extra goed te vergrendelen.
De man vroeg de groep om hun zoon maar te vermoorden of beter te maken het maakte hem niets meer uit.
De groep vond het nogal een vreemd verhaal en Leo was het liefst weggelopen want dit was niets voor hem.
De vrouw bood hen al hun spaargeld aan om dit probleem op te lossen maar de groep dacht dat er meer achter dit verhaal zat.
Er werd een spell gebruikt om zeker te zijn of de man de waarheid sprak, het verhaal bleek toch anders in elkaar te zitten.
Het blijkt dat de man door de orde werd betaal om zijn zoon te veranderen in een wapen voor de orde. Dit bleek niet goed te zijn gegaan en nu zitten ze dan met een beest van een zoon in de kelder.
Er blijkt ook meer rond te lopen in de kelder… De groep staat niet echt te springen om de kelder te betreden maar ze doen het toch op eigen voorwaarden. Een van de voorwaarden is dat de deur open blijft.



Eenmaal in de kelder stuurt Biblio zijn uil er op uit om alles te verkennen. Er zijn drie grote ruimtes in de kelder. Een ruimte met een blauw pulserende diamant bewaakt door een Skelet, een ruimte met een Blazing Skeleton en twee normale bewapende skeletten, in de laatste ruimte staat een Ghoul met een grote spin.
De groep besluit eerst de ruimte met het Blazing Skeleton leeg te ruimen. Leo en Crusk kozen er voor om de andere gangen te bewaken op beweging. Ember schiet een pijl op de Blazing Skeleton, deze raakt en de blazing Skeleton roept om hulp.
Biblio schakelt een van de skeletten uit met een Witch Bolt. Aan de andere kant van de kelder beweegt Crusk richting de gang van de Ghoul.
Daar loopt hij de gang in en komt ie de grote spin tegen, de spin sluit Crusk op in een web. Sildar gebruikt een multi attack op de Blazing Skeleton waarop deze ontploft, Sildar ontvangt schade van de explosie. Ondertussen is Leo aangesloten bij Crusk, de spin blokkeert de weg richting de Ghoul maar is nog wel in zicht van Leo.
Inmiddels trekt Ember een sprintje naar de pulserende diamant en raakt deze aan, plotseling volgt een klap en door een magische val ontvangt Ember een substiansele hoeveelheid vuurschade waardoor ze knock-out op de grond valt. Gelukkig is Thrain onderweg en kon haar nog op tijd healen.
Inmiddels zijn Biblio en Sildar ook aangekomen bij het gevecht met de spin en de Ghoul, Sildar weet de spin uit te schakelen na het voorwerk van de rest en Crusk weet een final blow uit te delen aan de Ghoul. In de kamer van Ember en Thrain verschijnt opeens een gedaante, het blijkt Drisk te zijn die vraagt of alles goed is gegaan. Ember antwoord hier positief op, Drisk lacht en geeft Ember een volledige healing. Om vervolgens weer te verdwijnen.



Vlak nadat de Ghoul verslagen is opent er een portaal, een man in het zwart gekleed stapt door het portaal. Zonder wat te zeggen loopt hij naar de Ghoul en probeert hem op te pakken. Leo gaat snel naast het portal staan en Biblio vraagt de man waarom de man de ghoul wil meenemen?
De man geeft aan dat het een kind van Rathma is en dat ie mee moet. Biblio is het daar niet mee eens en zegt dat hij hier proper begraven moet worden.


Inmiddels is Sildar er helemaal klaar mee en besluit dat de man moet sterven. Rathma aanhangers zijn gevaarlijk en illigaal volgens hem en plaatst een aanval. Leo komt ook direct in actie en geeft de man een ongelofelijke rot knal waardoor de priester ook in elkaar zakt. Inmiddels is het portaal ook gesloten.
De groep onderzoekt de kelder nog eens goed en neemt de loot mee die ze daar kunnen vinden. Ondertussen onderzoekt Biblio de brief die hij van Drisk in Neverwinter heeft gekregen. In de brief staat het volgende:



Beste Mouser,



Ik weet dat je nog steeds rondom Phandalin aan het rondt dwalen bent.
Heb je al meer informatie kunnen verzamelen over de plannen van de orde?
Hier in Neverwinter gaan geruchten dat ze al aan land zijn gekomen.
Tijden gaan veranderen oude vriend, ik zoek nog steeds een uitweg.



Maar ik dwaal af, ik heb van mijn vogeltjes begrepen dat er iets aan de hand is in Cragmaw Castle.
Ik denk dat die domme dwergen meer hebben gevonden wat ons lief is Mouser.
Ga naar Cragmaw Castle en laat je niet afleiden.



Groet,

Drisk

KarakterSpelerXPInfo
Bilbi Otto Take Tuning 340
Crusk Wander 340
Ember Jesse 340
Leo Pipistrelli Jacco 340
Thrain Sietze 340
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Sietze op 20 februari 2020 om 23:19 uur.
Reacties van bezoekers (7 reacties)
Bilbi Otto TakeBilbi Otto Take (Tuning)

Dat was echt een gevaarlijke kelder!


Gepost op 21 februari 2020 om 9:39.
JeffJeff

What happened? What happened? 


Gepost op 21 februari 2020 om 10:06.
JaccoJacco
nou...zie boven.

Gepost op 26 februari 2020 om 23:48.
TuningTuning

Hmmm...Biblio onderzoekt de brief waarop magie zat welke hij op een tafel gevonden had in Neverwinter... Niet de brief van Drisk.... :-D


Gepost op 27 februari 2020 om 20:17.
TuningTuning

Mooi plaatje!


Gepost op 27 februari 2020 om 20:18.
SietzeDM (Sietze)

Oeps bonus informatie dus! Zal straks de juiste brief hier ook posten.


Gepost op 2 maart 2020 om 10:04.
TuningTuning

Bonuss! Altijd goed :-)


Gepost op 2 maart 2020 om 18:28.
Wie zegt wat?
Alleen als je ingelogd bent kan je reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Tegeltjeswijsheid
Teamwork is onontbeerlijk. Dan kun je de verantwoordelijkheid afschuiven.
 
Agenda
Waarschijnlijk op dezelfde locatie
 Maart 2020
MaDiWoDoVrZaZo
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
134x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Opa's campaign
24x gespeeld
Amn
23x gespeeld
 
Populaire lokaties
Stiens
5x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.