Inhoud Storybook
- Hoofdstuk 1
1.1Sword Inn
1.2Cragmaw burcht
1.3De oude boederij
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | MINES OF PHANDELVER .... | ROAD TO PHANDALIN
Welkom in de Sword Inn van NeverwinterWelkom in de Sword Inn van NeverwinterGespeeld bij/in Stiens op 16 jan 2020
(reacties)
Welkom in de Shattersword Inn van Neverwinter

Onze helden waren al in de stad Neverwinter, Ember, Crusk en Thrain reisden samen naar de stad vanwege de vele kansen die de stad aanbood… Als je werk of avontuur zocht ging je naar Neverwinter.
Al voor de poorten van de stad gingen de geruchten dat een dwerg opzoek was naar helden die voor hem een klus konden doen.
Deze klus zou te maken hebben met de Echo Wave Cave en als je al naamsbekendheid wil maken als avonturier dan was dit je kans. Het duurde dan ook niet lang of de naam Shattersword Inn werd genoemd als de plaats waar de dwerg zich ophield.
Eenmaal aangekomen bij de Shattersword Inn controleerden soldaten van The Lords Alliance of de ´sollicitanten’ wel geschikt waren om überhaupt de taak te vervullen. Gelukkig werd het drietal toegelaten en daar vonden ze twee heren die ook waardig werden bevonden door de soldaten.



Het tweetal, Bibli Otto Take en Leo Pipistrelli zaten al aan tafel. Bibli een oude man was bezig met zijn laatste avontuur, hij wou graag bezig met dingen die hij nog niet gedaan had in zijn leven. Leo is een vrolijke warlock altijd opzoek naar leuke avonturen.
Gundren stelt zich voor aan de groep en vraagt of ze een kar met voorraden willen brengen naar Phandalin, dit als wijze van vertrouwen voor verdere opdrachten. Natuurlijk moet elke opdracht worden beloond zegt Gundren dus elk persoon krijgt 10 GP bij aankomst in Phandalin met de goederen. Sildar een human warrior met Lords Alliance ornaat knikt toestemmend toe hij lijkt tevreden met de groep.



De groep besloot nog wat te drinken en zich voor te bereiden op de tocht die komen zou. Ze ontmoeten een wizard met de naam Drisk. Biblio besluit wat met hem te drinken en vraagt hem naar zijn verhaal, Drisk verteld dat hij verbannen is tot Neverwinter. Hij mag de stad niet meer verlaten. Drisk vraagt of Biblio een brief wil meenemen naar Phandalin, daar zal een blindeman op hem wachten. Als Biblio vraagt hoe deze man hem zal gaan herkennen zegt Drisk hij zal eenmaal mijn naam noemen.
Verder besluit Drisk te zeggen dat hij vrienden heeft in een boerderij langs de Triboar Trail, de groep zou hen maar eens moeten bezoeken ze zullen hen vast willen helpen. De groep hoeft enkel zijn naam te noemen en dan zullen ze meer dan welkom zijn.
De volgende dag vroeg is het tijd om te vertrekken, Biblio ziet onderweg naar het warenhuis een brief met een dagger in de tafel gestoken. Uit naderonderzoek blijkt dat er necromagie aan vast zit en dat de brief is geschreven in de Celestial taal. Biblio vindt dit zeer merkwaardig… Hij neemt de brief en dagger mee door zijn magic hand te gebruiken.
Eenmaal in het warenhuis krijgt de groep het manifest van de kar en zullen ze de kar richting Phandalin moeten rijden. De route gaat over the Highroad en een stuk over de Triboar Trail. Nadat de groep een halve dag op de Triboar Trail hebben gereisd wordt de weg geblokkeerd door twee dode paarden. Biblio merkt direct op dat er wezens in de aanslag zitten om een hinderlaag te plegen.



De groep wordt aangevallen door een groepje van 4 goblins, na een kort gevecht liggen de goblins dood op de grond. Crusk onderzoekt het plaats delict en het is duidelijk dat de goblins verantwoordelijk zijn voor de dood van de paarden. Het was duidelijk dat de paarden van Sildar en Gundren waren. In elk paard staken twee pijlen met zwarte veren en deze kwamen overeen met de pijlen die de goblins in bezit hadden. Biblio laat zijn uil in de lucht vliegen opzoek naar sporen in de omgeving. Hij ziet een geitenpaadje met duidelijke sporen van een groep goblins en een sleepspoor van twee mensachtigen… De groep besluit dit pad te volgen maar niet voordat ze de kar in veiligheid hebben gebracht bij de nabijgelegen boerderij die Drisk noemde.



Ongeveer tien minuten op het pad komen ze de eerste valstrik tegen. Mede door de uitstekende perceptie van Biblio weten ze deze te ontwijken. Niet daarna komen ze wederom een valstrik tegen Crusk weet zich daar vakkundig uit te redden. Met geen schade tot gevolg. Na een klein stukje lopen komen ze bij een heuvel aan waaruit een stroompje komt. Er valt een klein bouwwerk te spotten aan de overkant van de oever, het lijkt op een soort kamp.
Biblio gebruikt wederom zijn uil om een beter beeld te krijgen van de situatie. Hij spot twee goblins die wat verveeld staan te kijken in het kamp. Op het oog hebben ze enkel een boog bij zich. Ember en Crusk besluiten gezamenlijk de goblins te besluipen via de bosrand. Leo besluipt ze vanaf de andere kant... En hoort geluiden uit de grot komen naast het stroompje. In tussentijd probeert Biblio met zijn uil de goblins af te leiden, dit lukt waardoor Ember en Crusk in actie komen om één van de goblins uit te schakelen. De andere goblin schrikt hier zo van dat hij zicht direct overgeeft. De groep neemt hem gevangen en begint hem te ondervragen.



De goblin vertelt aan de groep dat er minder dan 20 goblins in de burcht ophouden, hun leider is een bugbear genaamd Klarg. Klarg staat dan weer onder leiding van Koning Grol die in Cragmaw Castle woont. Klarg kreeg het bericht dat hij een dwerg gevangen moest nemen en hem dan direct naar de koning te brengen. Dit is hem gelukt samen met de kaart die hij bij zich had. Koning Grol wordt betaald door iemand genaamd de zwarte spin, deze heeft opdracht gegeven voor de gehele actie.



Nadat de goblin zijn verhaal had verteld werd hij geëxecuteerd door Ember… Ze had genoeg van zijn praatjes… De groep maakte zich klaar om de burcht te betreden…



KarakterSpelerXPInfo
Bilbi Otto Take Tuning 100
Crusk Wander 100
Ember Jesse 100
Leo Pipistrelli Jacco 100
Thrain Sietze 100
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Tuning op 18 januari 2020 om 14:02 uur.
Reacties van bezoekers (6 reacties)
TuningTuning

XP! +1


Gepost op 18 januari 2020 om 17:49.
TuningTuning

Oh, en first!


Gepost op 18 januari 2020 om 17:50.
Leo PipistrelliLeo Pipistrelli (Jacco)

Moeten we wel naar binnen?

 


Gepost op 18 januari 2020 om 18:39.
SietzeSietze

Ik heb vertrouwen in jullie capaciteiten tongue-out


Gepost op 18 januari 2020 om 18:51.
Bilbi Otto TakeBilbi Otto Take (Tuning)

We moeten niks.... maar ik zou het wel fijn vinden om deze van mijn bucket list te kunnen strepen!


Gepost op 18 januari 2020 om 20:56.
TuningTuning
@Jesse ( ) Nice!
Gepost op 20 januari 2020 om 17:46.
Wie zegt wat?
Alleen als je ingelogd bent kan je reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Beter zes voet in de grond dan op met morgenstond
 
Agenda
Waarschijnlijk op dezelfde locatie
 Maart 2020
MaDiWoDoVrZaZo
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
119x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Amn
23x gespeeld
DnD weekend Runelords 2012-2019
22x gespeeld
 
Populaire lokaties
Stiens
3x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.