Inhoud Storybook
0.1Begin
  Eerste uitje
0.2Reis
0.3Naar Lance Rock
0.4Terug van Lance Rock
0.5De tombe en terug
0.6Under Red Larch
0.7Uit de tunnels
0.8Shallow graves
0.9Feathergale spire
0.10Feathergale Spire 2
0.11Knifepoint Gully
0.12Through the tunnels
0.13Temple of HH
0.14Temple of HH2
0.15Temple of HH (3)
0.16Temple of HH (4)
0.17Temple of HH (5)
0.18Temple of HHI (6)
0.19howling caves (1)
0.20Howling caves (2)
0.21shopping
0.22Sacred Stone Mon. 1
0.23Sacred Stone Mon. 2
0.24Sacred Stone Mon. 3
0.25Sacred Stone Mon. 4
0.26Sacred Stone Mon. 5
0.27temple black earth1
0.28temple black earth2
0.29temple black earth3
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | OPA'S CAMPAIGN | START OP LEVEL 0
Sacred Stone Mon. 5Sacred Stone Mon. 5Gespeeld bij/in Online op 21 okt 2020
(reacties)
Sacred Stone Mon. 5

21-10-2020


Sacred stone monestary


 


Bruno stelt voor om de umber hulk los te laten op de necromancer. Maar uiteindelijk wordt gekozen om de 2e trap te nemen en te kijken waar dat uitkomt.
Terwijl de groep naar de trap loopt zien ze dat de deur naar de kamer van de necromancer, die vakkundig is weggebrand door Linhas, inmiddels is vervangen door een muur.


 


Onder aan de trap hoort Linhas niets. Hij spiekt door de deuropening en ziet een groot bed en iets dat lijkt op een Ogre. Maar hij ziet maar een klein beetje. Het is stil in de kamer. Zelf geen ademhaling is te horen. De deur wordt dichtgedaan en er wordt overlegd. Dan opent Darwishi de deur zodat een kijkvenster ontstaat. Er ligt een Ogre op de grond en verderop in de kamer ligt een Orog. Die ligt wat vreemd naast zijn bed. Dat kan niet lekker liggen.
Darwishi doet de deur verder open en stapt de kamer in. Hij staat dan naast 2 andere Orog’s. allen zijn dood. Na wat onderzoek wordt vastgesteld dat ze allemaal gedood zijn door de cloudkill die de trap af is gegaan. Er wordt druk gegniffeld.
Uiteraard wordt gezocht naar buit. En er wordt onder een tegel wat geld gevonden. Op 1 Orog worden een paar sleutels gevonden.



Via de zuiddeur wordt de verkenning voortgezet. De noorddeur lijkt wel wat te spannend. Wie weet kom je wel in de buurt van de necromancer…


 


Er blijkt een heel stelsel te zijn van mijngangen. Aan de oostkant zijn er slavenhokken. Daarin liggen diverse commoners. Alle slaven zijn dood door verwaarlozing, een hard leven en waarschijnlijk ook honger en dorst. Er is in ieder geval slecht voor ze gezorgd.


Er is ook een grote dwerg bij. Linhas onderzoek alle lichamen. Het zijn allemaal niet echt bijzondere mensen. Ze hebben duidelijk een hard bestaan gehad, ook voordat ze hier kwamen. Maar 1 lichaam is van een grote dwerg. Hij ziet op de linkerarm een tatoeage van het wapen van Mirabar. Op de andere arm staat een tatoeage van een tome. Beide tatoeages zijn écht vakkundig en gedetailleerd gemaakt. Bruno tekent de tatoeages na zodat ze misschien kunnen leiden tot identificatie van het lichaam.


 


In de gangen wordt ook een gang gevonden waar de lucht wat beter van kwaliteit is. De uil van Egas gaat op verkenning. Hij past nog net boven de instorting langs. De gang is lang en recht. Je kan door de ca 30 cm opening boven de instorting een lichte luchtstroom voelen.


 


Er wordt ook een deur gevonden vlakbij een oude stenen trap naar beneden. Het is een verstevigde deur met ijzeren platen erop. Op de platen zitten kleine bollingen. Bruno vermoed dat die door de umberhulk komen die aan de andere kant zit.


 


De groep gaat de trap af en vind een groot traliewerk. De sleutel van de monk boven in het klooster past op het slot dat eraan hangt. De gang wordt gevolgd. Een mooie door dwergen die hun vak verstaan.


 


De tunnel gaat over in een natuurlijke tunnel en eindigt weer in vakwerk. Inmiddels is de groep een eind afgedaald en ca 500 meter verder.


Voor hen is een brug over een ravijn in een grot. Yvosh had met zijn muziek al gemerkt dat de akoestiek veranderd was en de ruimte groter werd. Egas stuurt zijn uil vooruit. Maar die wordt aan het eind van de brug en grot aangevallen en Egas zijn beeld verdwijnt. Yvosh is naar voren gelopen en staat net voor de brug. Hij ziet dat een gargoyle de uil heeft doodgeslagen.


 


Er onstaat een gevecht op de brug waarbij de Gargoyles uiteindelijk verliezen. Maar ondertussen zien Darwishi en Bruno die aan het eind van de brug staan een aantal bugbears op hen af komen. Maar ook een groot monster. Darwishi en Bruno trekken zich terug. Tordek komt vlakbij staan zodat zijn geesten bescherming ook Darwishi en Bruno kan beschermen. Tussen hen in ontstaat opeens een fontijn van stenen. Die slingeren in het rond en doen behoorlijk pijn. Darwishi vraagt zich af of de brug dit wel aankan.


 



Gepost door Opa op 21 oktober 2020 om 23:38 uur.
Reacties van bezoekers (1 reacties)
OpaDM (Opa)

The story continues


Gepost op 21 oktober 2020 om 23:40.
Wie zegt wat?
Alleen als je ingelogd bent kan je reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Als er een schaap over de dam is, is hij aan de overkant
 
Agenda
nntb
 December 2020
MaDiWoDoVrZaZo
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
 
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
Opa's campaign
29x gespeeld
Amn
23x gespeeld
 
Populaire lokaties
Online
14x gespeeld
Leeuwarden
13x gespeeld
Jeff's
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.