Inhoud Storybook
0.1Begin
  Eerste uitje
0.2Reis
0.3Naar Lance Rock
0.4Terug van Lance Rock
0.5De tombe en terug
0.6Under Red Larch
0.7Uit de tunnels
0.8Shallow graves
0.9Feathergale spire
0.10Feathergale Spire 2
0.11Knifepoint Gully
0.12Through the tunnels
0.13Temple of HH
0.14Temple of HH2
0.15Temple of HH (3)
0.16Temple of HH (4)
0.17Temple of HH (5)
0.18Temple of HHI (6)
0.19Howling caves (1)
0.20Howling caves (2)
0.21Shopping
0.22Sacred Stone Mon. 1
0.23Sacred Stone Mon. 2
0.24Sacred Stone Mon. 3
0.25Sacred Stone Mon. 4
0.26Sacred Stone Mon. 5
0.27temple black earth1
0.28temple black earth2
0.29temple black earth3
0.30temple black earth4
0.31temple black earth5
0.32temple black earth6
0.33temple black earth7
0.34Fane ot Eye 1
0.35Fane ot Eye 2
0.36Fane ot Eye 3
0.37Black Geode 1
0.38Black Geode 2
0.39Black Geode 3
0.40Black geode 4
0.41Black geode 5
0.42Red Larch 1/2-way
0.43Rivergard keep 1
0.44Crushing wave 1
0.45Crushing wave 2
0.46Crushing wave 3
0.47Crushing wave 4
0.48Crushing wave 5
0.49Crushing wave 6
0.50Plunging torrents 1
0.51Plunging torrents 2
0.52Plunging torrent 3
0.53Plunging torrent 4
0.54Plunging torrents 5
0.55Eternal flame 1
0.56Eternal flame 2
0.57Eternal flame 3
0.58Eternal flame 4
0.59Bonus
0.60Eternal flame 5
0.61Eternal flame 6
0.62Weeping Colossus
0.63Weeping Colossus 2
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | OPA'S CAMPAIGN | START OP LEVEL 0
Sacred Stone Mon. 4Sacred Stone Mon. 4Gespeeld bij/in Online op 7 okt 2020
(reacties)

Linhas doet de deur tussen de 2 guards dicht. Darwishi slaat de guard die in de gang staat neer.
Iedereen maakt zich klaar voor een gevecht. De deur waar de dode guard ligt gaat weer open en er stormen diverse monks naar binnen en de guard die de groep ontvluchte. Hij is iets opgelapt is te zien.

De groep die net door de grote deuren uit de oostelijke richting aan komt lopen krijgt een hold person, 2 eldrtich blasts en een fireball te verwerken. 1 monk staat nog na te roken. De rest valt dood neer.

Uit de noordelijke deur klinken meer geluiden. Na de fireball in de oostelijke gang gaat er ook een fireball in de noordelijke kamer. Tussendoor ruimt iedereen wat monks op. Linhas roept 2 grote spinnen op. 1 zet hij in de noordelijke kamer achter de cleric. De ander zet hij in de oostelijke gang vlak achter de monks die Darwishi belagen.
Darwishi begint toch wel last te krijgen en vraagt Tordek om wat healing. Ze ruilen even van plaats zodat Darwishi even bij kan komen. Als er ruimte ontstaat in de gang gaat Yvosh naar voren.
Uit de grote deuren in de oostelijke gang komt een monk aangerent. Die slaat in 3 harde klappen de grote spin neer. De groep (voor zover die kunnen zien wat er gebeurd) is wel onder de indruk van die monk.

Uiteindelijk worden alle monks, guard en cleric verslagen. De monk doordat hij in een web gevangen zit en omdat hij tussen Yvosh en een grote spin inzit. Hij heeft eigenlijk alleen de spin pijn kunnen doen. En in het begin van het gevecht Darwishi.
De sterke monk probeert Yvosh nog neer te leggen maar ziet in dat hij beter een andere dag terug kan komen. Hij trekt zich terug in razend tempo. De groep zet die achtervolging in.
Yvosh ziet hem in een grote zaal. Dan ziet hij de monk een grote 20' brede trap afrennen. Yvosh rente er achteraan en ziet dat de monk in oostelijke richting door een deur is gerend. Hij ziet achter een rij stalen tralies een umber hulk staan. Die is mishandeld. Zijn ' gaze' ogen zijn uitgestoken en zijn mandebles zijn van koper. De umber hulk is in rage en ramt steeds tegen de tralies.
De andere volgen. Uiteindelijk probeert de monk door een volgende deur te ontsnappen. Dat lukt niet. Yvosh werkt hem op zijn zenuwen en de monk probeert nog harder weg te komen. De spin van Linhas zet hem in een web. Maar daar weet hij weer uit te breken. Zijn ontsnappingspogingen worden uiteindelijk een enorme klap van Darwishi beeindigt. Deze neemt het lichaam van de monk (al slepend achter zichaan weer mee naar boven.

Er wordt een koperen hendel gevonden. Nadat de rest van deze hoek van de monastery is onderzocht (eetzaal, keuken en washok) wordt gekeken naar de hendel. En met vereende onderzoekskrachten komt de groep erachter dat je de trap in een glijbaan kan veranderen.


Besloten wordt om volledig op krachten te komen en dan met de Umber hulk de tovernaar aan te vallen. Die is, zo zegt Egas druk bezig het portal te openen. Darwishi heeft het gevoel dat dat niet helemaal lijkt te kloppnen. Die portals zijn niet boven de grond maar juist diep onder de grond. Hij zegt echter niets.

Maar ook wordt er gekeken naar de trap bij M11. Die gaat ook naar beneden en eindigt bij een deur. Het is daar stil merkt Egas op.



Gepost door Vulridir Sr op 7 oktober 2020 om 23:17 uur.
Reacties van bezoekers (7 reacties)
Vulridir SrDM (Vulridir Sr)

Geen XP deze keer. Maar je kan niet alles hebben :-)


Gepost op 7 oktober 2020 om 23:46.
JeffJeff

Ik heb 165 schade - telt dat? :-) 
Snel verhaal!


Gepost op 7 oktober 2020 om 23:49.
PakePake

Dit is een soort bovengrondse hub denk ik. Net als de luchtmanntjes, die hadden de toren. Mogelijk dat de ontvoerde mensen eerst hier naar toe gebracht zijn, mogelijk zijn ze al doorgevoegd naar de ondergrond, richting het portaal.
Dat zou kunnen betekenen dat ook de watermannetjes en de vuurmannetjes een bovengrondse uitvalsbasis hebben. Maar waar.


Gepost op 8 oktober 2020 om 13:05.
JeffJeff

Ik denk dat jij gelijk hebt, maar dat dit zoals de andere monasterie is, met zo'n dwerg kerker eronder. 


Gepost op 20 oktober 2020 om 10:10.
JeffJeff

Morgen even proberen dat umber hulk op de monnik af te sturen, of in ieder geval de zombies daarmee bezig te houden? Heeft er iemand iets tegen cloudkill? 


Gepost op 20 oktober 2020 om 10:12.
Linhas DendrosarLinhas Dendrosar (Tuning)

Alleen tegen gebruik op mijn persoon...


Gepost op 20 oktober 2020 om 17:47.
PakePake

deur naar buiten open zetten?


Gepost op 21 oktober 2020 om 8:08.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Fout spreekwoord
Wie niet horen wil, moet maar luisteren
 
Agenda
Klaar!
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
52x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Online
42x gespeeld
Leeuwarden
14x gespeeld
Jeff
4x gespeeld
Jeff's
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Jeff's
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.