Inhoud Storybook
0.1Begin
  Eerste uitje
0.2Reis
0.3Naar Lance Rock
0.4Terug van Lance Rock
0.5De tombe en terug
0.6Under Red Larch
0.7Uit de tunnels
0.8Shallow graves
0.9Feathergale spire
0.10Feathergale Spire 2
0.11Knifepoint Gully
0.12Through the tunnels
0.13Temple of HH
0.14Temple of HH2
0.15Temple of HH (3)
0.16Temple of HH (4)
0.17Temple of HH (5)
0.18Temple of HHI (6)
0.19Howling caves (1)
0.20Howling caves (2)
0.21Shopping
0.22Sacred Stone Mon. 1
0.23Sacred Stone Mon. 2
0.24Sacred Stone Mon. 3
0.25Sacred Stone Mon. 4
0.26Sacred Stone Mon. 5
0.27temple black earth1
0.28temple black earth2
0.29temple black earth3
0.30temple black earth4
0.31temple black earth5
0.32temple black earth6
0.33temple black earth7
0.34Fane ot Eye 1
0.35Fane ot Eye 2
0.36Fane ot Eye 3
0.37Black Geode 1
0.38Black Geode 2
0.39Black Geode 3
0.40Black geode 4
0.41Black geode 5
0.42Red Larch 1/2-way
0.43Rivergard keep 1
0.44Crushing wave 1
0.45Crushing wave 2
0.46Crushing wave 3
0.47Crushing wave 4
0.48Crushing wave 5
0.49Crushing wave 6
0.50Plunging torrents 1
0.51Plunging torrents 2
0.52Plunging torrent 3
0.53Plunging torrent 4
0.54Plunging torrents 5
0.55Eternal flame 1
0.56Eternal flame 2
0.57Eternal flame 3
0.58Eternal flame 4
0.59Bonus
0.60Eternal flame 5
0.61Eternal flame 6
0.62Weeping Colossus
0.63Weeping Colossus 2
 
Login
Loginnaam
Wachtwoord
 
 
Registratie
Wil je ook zelf nieuws-berichten, sage advice tips, forum berichten en nog veel meer kunnen achterlaten op deze site? Vraag dan hier een useraccount aan.
Registratie
HOMEPAGE | OPA'S CAMPAIGN | START OP LEVEL 0
Through the tunnelsThrough the tunnelsGespeeld bij/in Online op 25 mrt 2020
(reacties)
Through the tunnels

De groep gaat de gang verder in en deze gaat een paar mile verder. Afwisselend natuurlijke gangen, soms bijgewerkt om de gangen blijkbaar begaanbaar te maken. Soms gaat de gang langs een afgrond.
Aan het van de tunnel is een kleine vesting. Boven de muur uit is een gebouw te zien met een piramide vorm. Bruno zet meteen  een sign op de muur. Er is iets van muziek te horen.
Egas laat zijn uil een verkenning maken achter de muur. Er zijn wat straten te zien en deuren.
 
De groep besluit een stukje terug te gaan en te rusten. Als er iemand komt ziet mijn uil het wel zegt Egas. Als de uil alarm “slaat” over 4 personen die de poort uitlopen trekt de groep zich verder terug en zoekt een mooie plek voor een hinderlaag. De uil krijgt de order achter de vijand te blijven zodat de groep een heads up krijgt.
 
De plek voor de hinderlaag wordt gevonden, de tactiek besproken. Bruno neem invisble positie in. Hij hoort echter meer dan 4 personen aan komen lopen. Daarop besluit hij toch maar bij de groep te gaan staan.
Die staat om een hoek te wachten en heeft het plan de vijand zo de afgrond in te schuiven.
Maar dat loopt anders. Egas stuurt voor af op de kenku die voorop lopen. Maar de vijand is daardoor wel gewaarschuwd. Darwishi slaat  de 1e kenku dood. De 2e kenku probeert Egas te raken. Hij mist door de blur die Egas op zichzelf heeft gecast. Yvosh steekt  de 2e kenku neer en ziet nog 4 mensen en ziet op hen het “wortel” symbool. Egas gooit een thunderwave in de strijd.
Darwishi stapt om de hoek en daagt uit. Hij krijgt een portie daggers en een witchbolt voor de kiezen en is snel genezen van zijn (over-)moed. Gelukkig mistte 1 witchbolt.
Nu het oorspronkelijke plan toch over boord is, wordt de aanval ingezet.
 
Spreuken, klappen en wapens vliegen over en weer. Als alleen de 2 laatste mensen nog staan, dit lijken priesters. Als de 1e priester bijna neer gaat probeert de 2e een “veilige vluchtroute te nemen. Hij springt de ravijn nast het pad in. Zijn collega probeert te vokgen maar wordt op zijn vlucht geraakt. Hij valt dood neer, in het ravijn.
Zijn collega heeft meer geluk. Terwijl hij vlucht cast hij featherfall. Nét voordat hij buiten bereik komt krijgt hij nog een kleine barrage. Linhas vuurt een guiding bolt op hem, Egas 3 magic missiles en Darwishi gooit. Het is teveel en ondanks de healing die de priester zich had gegeven sneuvelt hij en valt verder de ravijn in.
 
De groep besluit om een goede rust te nemen zodat ze full power de volgende fase in kunnen.
 
Na de rust trekt de groep weer verder naar beneden. Daar bij de poort wordt gekeken of de deur ook los is. Dat is niet zo. Het valt nu op dat en muren nog heel licht versiert zijn met inscripties waarin dwergen te herkennen zijn. Na wat speurwerk hoor Yvosh wat geluiden die lijken te duiden op marteling.
Als de deur eindelijk open zien ze daar een zigzaggende gang met veel arrowslits. De martelgeluiden zijn nu sterker. Na wat puzzelen gaat Bruno invisible door de gang en verkent verder. Hij hoort wat geluiden die duiden op (mislukte) pogingen om muziek te maken. Hij kijkt een gang naar links in en ziet verderop een man geketend aan een pilaar. Hij is echt héél erg mager. Bruno negeert hem. Hij blijkt rechtsaf gaa  en komt bij een deur. Hij gooit hem open en roept… Alarm en rent weg… om daarna atil terug te lopen en jn een hoekje te gaan staan in de ruimte met 4 kenku’s. Die zijn even afgeleid. De groep besluit snel door de zigzag gang te rennen. Dat lukt redelijk al moet Tordek wel een pijl incasseren.
De kenku’s worden aangevallen en verslagen.
De groep gaat verder met verkennen en loopt door een ondergrondse straat. Achter een deur wordt een oude rustruimte gevonden. Wat er nog staat is bijna vergaan. Daarna worden nog een paar kamers gevonden. Niemand gevonden.
Er wordt wel een gang gevonden die weer verder de grond in gaat. Niet met hoge plafonds zoals hier maar een gewone lage tunnel. Die tunnel wordt eerst genegeerd.
Bij verder verkenning wordt bij een deur geluid gehoord. Het klinkt als mishandeling en gillen.
Als de deur open wordt gedaan door de groep zie  ze 3 kenku’s en 5 gevangenen. 1 gevangene ligt op een altaar en is duidelijk onderwerp van marteling door een kenku die achter het altaar staat. Het altaar is versierd met tekeningen van dwergen. Het is opgedragen aan Moradin.
De 2 kenku’s die vlakbij de deur staan stappen naar de deur toe en blokkeren de ingang. Het gelu tot op heden laat de groep in de steek.
Er wordt veel geslagen maar ook constant gemist. De kenku’s daarentegen hebben de grootste lol en scoren flink wat hits. De gevangene op het altaar krijgt de genadeslag en de ander kenku komt helpen. Eigenlijk pas als Bruno met  een misty step achter de kenku’s staat begint het gevecht eindelijk de goede kant op te gaan.
De kenku’s worden verslagen maar niet voordat de groep beseft dat avontuur niet alleen avontuur is maar ook gevaarlijk en mogelijk zelfs dodelijk.
De kamer waarin ze staan is versiert met fresco’s o.a. met een afbeelding van het creeren van de eerste dwergen door Moradin.
1 van de gevangenen, Bero Gladham, vertelt dat ze uit Yartar komen en door de cultists zijn omtvoert. Ze zijn gewone boeren en ambachtslieden. Ze zij  gedrogeerd en weggevoerd. Er is geprobeerd om ze te bekeren tot de cult, anders zouden ze worden geofferd. Hij verteld dat zijn vrouw, Nerise, meegenomen is naar beneden. Waar dat ook is.
De gevangenen willen graag terug naar huis. Bero heeft geen hoop meer voor zijn vrouw. Ze is al een tijdje weg en je ziet wat ze doen met gevangenen…

KarakterSpelerXPInfo
Bruno Inestrosa Jacco 676
Darwishi Jeff 676
Egas Galinndan Johan 676
Linhas Dendrosar Tuning 676
Tordek Sietze 676
Yvosh Dopler Pake 676
Plaats de muis boven het om detail informatie te zien.

Gepost door Vulridir Sr op 3 april 2020 om 20:40 uur.
Reacties van bezoekers (12 reacties)
Vulridir SrDM (Vulridir Sr)

Ik heb 11 en 25 maart samengevoegd.
Dat is net zo makkelijk voor het verhaal.


Gepost op 3 april 2020 om 21:04.
Vulridir SrDM (Vulridir Sr)

As promissed, level up.
Get your 4th level ready!


Gepost op 3 april 2020 om 21:05.
Vulridir SrDM (Vulridir Sr)

En voor het overzicht en kaartje van wat tot nu toe verkend is....


Gepost op 3 april 2020 om 21:33.
JeffJeff

"Een goede rust genomen" na de ravijn...was dat een echte of een korte? 


Gepost op 4 april 2020 om 13:12.
Vulridir SrDM (Vulridir Sr)

Een echte goede rust


Gepost op 4 april 2020 om 22:45.
PakePake
Een short rest, die misschien wat langer duurde. We kunnen maar 1x per dag een long rest doen waarbij we profiteren van terug krijgen van de spells. Ik heb hier onder de grond geen idee hoe laat het is, misschien dat Tordek dit weet.
Ik denk dat we nog even door moeten gaan en dan nachtrust. Er zijn vast meer gevangenen, als we die ook redden wordt de groep groter en is kans op overleven ook groter, ze moeten zichzelf ook wapenen met spullen die we vinden. Al gaat er iemand mee om met een stok een help-actie uit te voeren, dat kan ons advantage geven.
Gepost op 5 april 2020 om 7:55.
JeffJeff

Waar zijn wij op de Playermap trouwens? En wat was de schaal ook al weer?


Gepost op 8 april 2020 om 15:21.
PakePake

Ruimte 12, bij het altaar, maar als je inlogt op roll20 zie je de poppetjes wel staan. 1 vierkant is 10x10 sqft


Gepost op 8 april 2020 om 17:32.
JaccoJacco
level up hitpoints

Gepost op 8 april 2020 om 19:09.
DobbelaarDobbelaar
Jacco heeft er voor gekozen om bij dit verhaal dobbelstenen te gooien.
Het resultaat: Op 08-04-2020 om 19:09 is gegooid: een d8 met als resultaat een 5
Gepost op 8 april 2020 om 19:09.
Wie zegt wat?
Alleen bij een actieve campagne kun je (indien ingelogd) reacties achterlaten.
© 2003 pepijn
 
Tegeltjeswijsheid
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.
 
Agenda
Klaar!
Campagne Top 10
Shackled City Adventure Path
204x gespeeld
Way of the Wicked
136x gespeeld
Savage Tide Adventure Path
109x gespeeld
Opa's campaign
63x gespeeld
Campagne Land van Amn
57x gespeeld
Storybook Hendrik
55x gespeeld
Campagne Channath
53x gespeeld
Kingmaker
49x gespeeld
The drow
43x gespeeld
Calimshan
40x gespeeld
 
Populaire lokaties
Online
42x gespeeld
Leeuwarden
14x gespeeld
Jeff
4x gespeeld
Jeff's
1x gespeeld
nvt
1x gespeeld
Jeff's
1x gespeeld
 
Overzicht gebruikers
Klik hier als je een overzicht van alle geregistreerde gebruikers wilt zien.